• Wetenschappers doen een gooi naar de evolutie van het menselijk gezicht binnen dit en 100.000 jaar. © Nickolay Lamm.

    Het mensenhoofd is aanzienlijk veranderd sinds de steentijd en zal ook de komende millennia verder evolueren. Wetenschappers deden een gooi naar hoe onze gezichten er binnen 100.000 jaar uit zouden kunnen zien. Liggen grotere hoofden, gigantische ogen, gepigmenteerde huid en perfecte symmetrie in het verschiet?

    Vandaag is het menselijk brein ruim drie keer zo groot als dat van onze verre voorouders. Met de groei van onze hersenen werd kwamen grotere schedels en het vervlakten onze gezichtskenmerken. De vraag die wetenschappers zich stellen: Hoe zal het menselijk hoofd en aangezicht evolueren en hoe zit het met de invloed van moderne, draagbare technologie als Google Glass?

    Evolutie
    Kunstenaar en onderzoeker Nickolay Lamm ging daarvoor ten rade bij dokter Alan Kwam, expert in Computationele Genomica aan de universiteit van Washington. Uit deze gesprekken zijn een reeks beelden ontstaan die de potentiële evolutie van het menselijk ras binnen 100.000 jaar moet voorstellen.

    Bron: AD.nl



    Wauw. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe men zo'n voorspelling kan doen op basis van hoe de evolutie tot nu toe is gegaan. Maar die grote ogen vind ik toch wel een beetje eng o.0

    xPOMPOMS schreef:
    Humanity goes Chibi.


    Ik wilde het net zeggen. :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    omg. echt eng. Ben ik blij dat ik dan al niet mee rleeft


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik vind die ogen eng en dat voorhoofd wel redelijk groot. Hopelijk hebben die wetenschappers geen gelijk en blijft de mens eruit zien zoals we er nu uit zien.


    Physics is awesome

    Ach ja, misschien zijn boterhammen met kaneel en peper over 100000 jaar wel hartstikke lekker en rijden we op gemuteerde koeien... Whatever happens, ik lig toch onder de grond.


    Searching heavens for another earth

    Misschien muteren we wel en veranderen we in creepy monsters.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Capricious schreef:
    Als het echt gebeurd, zal het waarschijnlijk voor iedereen heel normaal zijn, maar ik moet er toch niet aandenken om zulke gigantische ogen te hebben. Het ziet er gewoon niet uit.


    THIS .

    Ze ziet er best wel levenloos uit , op het laatste plaatje !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Anne Rice had het op haar Facebook pagina gezet, daar had ik het gelezen. Echt wtf :')


    Caution first, always.

    Taiteilijan schreef:
    Ach ja, misschien zijn boterhammen met kaneel en peper over 100000 jaar wel hartstikke lekker en rijden we op gemuteerde koeien... Whatever happens, ik lig toch onder de grond.


    You just made my day. (nerd)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Met het tweede kan ik leven, maar die derde? Freakishly eng gewoonweg


    -

    Wrennah schreef:
    Met het tweede kan ik leven, maar die derde? Freakishly eng gewoonweg

    Leven? Je bent gewoon dood dan, dus wat is er aan de hand?


    Some people are art and do art at the same time

    Ach, als ze over 100.000 jaar naar ons terug kijken, vinden mensen ons waarschijnlijk ook spuuglelijk.


    i put the fun in funeral

    Popjes.


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Yoda schreef:
    We shall all turn into anime characters.

    Anime was ons allemaal één stap voor, zonder dat we het zelf nog wisten. :Y)

    Dit zag ik eerder ook al op tumblr. Toen vond ik het al vreemd en ging ik even op google.
    Toen vond ik dit artikel: How the human face might look in 100 000 years
    En even snel dit artikel: No, this is not how the human face might look in 100 000 years

    Nja, ik vond het niet interessant genoeg om allebei door te lezen, maar voor het geval dat iemand anders er wel zijn tijd in wil steken, have fun. :P

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 20:18 ]


    And the funny thing is, she doesn't have a cat

    Scorpia schreef:
    (...)
    Leven? Je bent gewoon dood dan, dus wat is er aan de hand?


    ach, je weet wel wat ik bedoel.


    -