• Wetenschappers doen een gooi naar de evolutie van het menselijk gezicht binnen dit en 100.000 jaar. © Nickolay Lamm.

    Het mensenhoofd is aanzienlijk veranderd sinds de steentijd en zal ook de komende millennia verder evolueren. Wetenschappers deden een gooi naar hoe onze gezichten er binnen 100.000 jaar uit zouden kunnen zien. Liggen grotere hoofden, gigantische ogen, gepigmenteerde huid en perfecte symmetrie in het verschiet?

    Vandaag is het menselijk brein ruim drie keer zo groot als dat van onze verre voorouders. Met de groei van onze hersenen werd kwamen grotere schedels en het vervlakten onze gezichtskenmerken. De vraag die wetenschappers zich stellen: Hoe zal het menselijk hoofd en aangezicht evolueren en hoe zit het met de invloed van moderne, draagbare technologie als Google Glass?

    Evolutie
    Kunstenaar en onderzoeker Nickolay Lamm ging daarvoor ten rade bij dokter Alan Kwam, expert in Computationele Genomica aan de universiteit van Washington. Uit deze gesprekken zijn een reeks beelden ontstaan die de potentiële evolutie van het menselijk ras binnen 100.000 jaar moet voorstellen.

    Bron: AD.nl



    Wauw. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe men zo'n voorspelling kan doen op basis van hoe de evolutie tot nu toe is gegaan. Maar die grote ogen vind ik toch wel een beetje eng o.0

    De middelste vind ik nog aardig normaal lijken, maar die met die gigantische ogen is best weird.


    Pretty is just a pretty word.

    Jikes, ik denk dat ik heel blij ben dat ik voor die tijd dood ben...


    Bad decisions make good stories.

    Aliens! :D


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    CURLYMONSTER schreef:
    De middelste vind ik nog aardig normaal lijken, maar die met die gigantische ogen is best weird.


    Chaos is a ladder.

    Die middelste lijkt gewoon een zwaar opgemaakte meid, to be honest.


    ×Berlimirangabanmelimarnoemarkaylineranstalviegai×She walks in starlight in another world×

    we wil be anime!!! :D


    me: 5% reality, 95% dreams

    This scares the crap out of me anyway I will be dead at the moment we look that way ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    dit vind ik nogal beangstigend :O


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Creep :O


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Yoda schreef:
    We shall all turn into anime characters.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Het zier er eigenlijk echt niet uit :')
    Ik vind het zelfs een beetje aan de lelijke kant.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hoe groot moet ons hoofdkussen dan wel niet worden;o
    Gelukkig kunnen beeldschermen dan wel weer kleiner(:
    Je zou maar blind zijn... Wat zonde van je gezicht.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb dat artikel net gelezen, en ook een reactie erop..
    Er staat dat de "wetenschapper" nergens te vinden is op internet, en dat hij niet zozeer praat over evolutie, maar over geknoei met onze genen..

    Het artikel zelf vind ik ook gewoon vreemd.. Hij praat over grotere hoofden, terwijl onze hersenen eigenlijk aan het krimpen zijn geweest. De grote ogen zouden komen doordat we planeten zouden willen koloniseren die verder weg zijn van hun zon dan onze Aarde en dat we daardoor die ogen nodig zouden hebben om te kunnen zien in het donker.. Maar dan geldt dat dan toch alleen voor de mensen die daar zitten?


    Prettig gestoord zijn is een gave, geen ziekte.

    Ik vraag me af of de mensheid over 100.000 jaar nog wel bestaat. Maar nevertheless, looks fucked up. :'D


    ars moriendi

    Oh, ik had gehoord dat onze ogen helemaal opzij zouden staan nu.
    Hehe, maar dat is echt wel ... vreemd