• St. Joseph High staat er al jaren om bekend één van de beste Glee clubs in de staat van Californië te hebben. Ook dit schooljaar zullen er zich weer velen inschrijven voor de audities, maar of ze toegelaten zullen worden is de vraag. Enkelen zullen in de voetsporen van hun ouders treden, en anderen zullen een geheel nieuwe traditie starten.
    Maar één ding staat vast: The Sopranos zijn wat zingen betreft net zo intimiderend als de echte maffia. Muziek is hun passie en ze zijn vastberaden om het ver te schoppen.
    Wat hen betreft kan het schooljaar niet meer stuk.

    Rollen: Je personage hoeft niet bij The Sopranos te zitten, en de groepen kunnen overschreden worden (dus zowel bij The Sopranos als bij de andere groep. Indien je dit wilt, vul dan gewoon het formulier voor The Sopranos in.)

    Leraren (2):
    Paris Michel||24||Javert||

    Jocks (5 max):
    Conan Innis Morgan-Smelting||17||Theodora||
    Dré Rave Stenvers||17||Vlahos||
    Carlos Fernando Días Muñoz||17||Mebarak||
    Lycan Unknown||16||Ninuturu||

    Cheerleaders (5 max):
    Faith Aurora Stenvers||15||AroonCat||


    The Sopranos:
    Miles West||18||Morticia
    Eoin Connor Morgan-Smelting||16||Vlahos||
    Kian Romano Lesley Grimes||17||LilAssKicker||
    Evangelynn Suavez-Brown||16||Theodora||
    Meja Viktoria Mette Heimersson||17||Mebarak||
    Sammy Emmaline Roberts||16||ST0RMY||
    Gudrun Maeve Morgan-Smelting||15||Theodora||

    Regels:
    - Maximaal drie rollen per persoon
    - Er zijn een bepaald aantal meisjes voorzien, en een bepaald aantal jongens. Dat wordt niet veranderd, vol is vol.
    - Ik wil liefst wat meer ervaren spelers, die niet na twee topics stoppen
    - Er is een minimum van 10 regels per post
    - Ik wil geen sneltrein, je wacht dus 2-3 posts voor je zelf een nieuwe maakt, later kan deze regel nog vervallen
    - Naamsveranderingen graag doorgeven
    - Geen perfect players, iedereen heeft zijn fouten en gebreken. Mary Sues en Gary Stus zullen niet goedgekeurd worden.
    - Off-topic tussen haakjes
    - Bestuur alleen je eigen personage
    - Topics worden enkel aangemaakt door CityOwls of Theodora

    Jaarindelingen;
    12-13 = jaar 1
    13-14 = jaar 2
    14-15 = jaar 3
    15-16 = jaar 4
    16-17 = jaar 5
    17-18 = jaar 6


    Klassen/jaren 1&2. 3&4, 5&6 volgen gezamenlijk lessen.

    Iedereen begint thuis[of als ze vroeg zijn op school].

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 13:09 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    (Mijn topics.)

    ST0RMY schreef:
    (Mijn topics.)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    (mineeeeeeeee)


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Mijn topics


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Praattopic


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Mine]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Paris Michel
    “Pa!” Ik opende mijn ogen. De zon was nog maar net op, het was 6:19. 41 minuten voordat ik op wilde staan. Ik wist mijn bed niet te bereiken tot vier uur ind e ochtend. Twee uur slaap. Dat is eigenlijk nog best goed. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen en sta op. Aerin huilt er inmiddels al op los, zoals altijd als ik niet snel genoeg naast haar bedje sta.
    “Ja, ja, ik ben er al,” zeg ik zachtjes als ik haar kamer in loop. De muren zijn roze, op verzoek van Jin Ae, en het is simpel ingericht. Een klein wit bedje tegen de muur, een commode, een kast en een kist met haar speelgoed. Ik pak haar voorzichtig op en knuffel het huilende meisje tegen me aan. Onmiddelijk houdt ze op met huilen en kijkt me aan met grote zwarte ogen. Ze lijkt zo ontzetten op jin Ae, dat het me gewoon pijn doet.
    “Pa,” zegt ze, heel serieus. Dat is zo'n beetje het enige dat ze kan zeggen. Pa, mama en 'onger'.
    “Ja, mijn vroeg vogeltje?” Ze babbeld nog wat woordjes die ik niet versta, dus besluit ik haar maar een bad te geven. Het kinderbadje staat al klaar in de badkamer, dus moet ik het alleen vullen. Zodra ik dat gedaan heb wurm ik haar uit haar slaap kleren en neem haar vieze luier af. Aerin is dol op haar bad, en splettered er dan ook vrolijk op los. Ik neurie zacht een liedje, een van Aerin's favoriete kinderliedjes.
    “Rozemarijntje, Rozemarijntje, Rozemarijntje is zo lief. Rozemarijntje, Rozemarijntje, Rozemarijntje hartedief. Ja je bent ons lieve meisje, daarom zing ik voor jou dit wijsje. Rozemarijntje, Rozemarijntje, Rozemarijntje is zo lief.” Ik druk een kus op haar neusje. Ze heeft het nauwelijks door; ze giechelt vrolijk en speelt met haar paarse rubbere eendje.
    Zodra ze helemaal schoon is kleed ik haar aan en maak ik haar vruchtenpapje klaar. Verbazend genoeg, ben ik niet erg moe. Voor de zekerheid maak ik toch maar twee koppen koffie voor mezelf, bij wijze van een ontbijt.
    Het duurt ongeveer veertig minuten voordat Aerin kalm genoeg is om haar papje te eten. Ik zing voor haar, vertel haar verhaaltjes, en uiteindelijk stopt ze met de pap in mijn gezicht te proberen smeren.
    “Is Aerin blij dat ze mevrouw Samuel zal zien vandaag?” vroeg ik haar. Mevrouw Samuel was de babysitter. Ik betaal haar $20 per dag, maar ze zorgt erg goed voor Aerin terwijl ik werk. En het is goedkoper dan een creche. Aerin hoort nauwelijks wat ik zegt. Ze heeft genoeg gehad van haar papje. Het is bijna leeg, dus ik maak haar gezichtje schoon. Het is 7.30, dus drink ik erg snel mijn twee koppen koffie en gooi mijn tas over mijn schouder.
    Mevrouw Samuel woont twee straten weg van St. Joseph High. Ik drop Aerin af, wat ongeveer tien minuten duurt omdat Mevrouw Samuel erg veel praat, en rij naar de school.
    Het begint al druk te worden. Ik zwaai naar een leerling uit het derde jaar en heriner haar er aan dat ze een inhaal toets heeft vanmiddag. Daarna look ik naar binnen. Wat behoorlijk lang duurt, aangezien ik steeds stop om met de leerlingen te praten.

    [Paris is open for anyone who wants to converse with him before class. ^^]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Eoin Connor Morgan-Smelting

    Eindelijk lig ik lekker, gaat mijn wekker af. Ik frons een paar keer en mompel dat het ding uit moet. Dan pas kom ik tot het besef dat ik het zelf moet doen. De vakantie was echt niet leuk, tenminste, dat vond ik. Niet dat ik school heel leuk vind, maar goed. Dat is een ander verhaal.
    Ik laat mijn hand op mijn wekker terecht komen en zoek de uit-knop. Na zes verschillende knopjes heb ik de goede gevonden, met een zucht laat ik mijn arm naast het bed hangen. Ik wil er helemaal niet uit. Ik wil gewoon blijven liggen, de hele dag, voor altijd. Waarom stond die wekker überhaupt aan? Ik sluit mijn ogen weer en ontspan me. Voor altijd blijven liggen, ook saai eigenlijk. Ik voel hoe ik langzaam weer meegetrokken word door de slaap.
    Een paar klopjes op de deur laat me weer terug wakker schieten. "Eoin," pappa steekt zijn hoofd door een kier. "Over drie kwartier begint school, vergeet je dat niet?" School, natuurlijk, daarom stond de wekker aan. Het is vandaag de eerste schooldag.
    "Ik wil niééét," jammer ik en ik kijk naar pappa. Hij schud zijn hoofd even en kijkt me aan. "Je moééét," zegt hij dan even jammerend terug en doet het licht aan. Meteen leg ik mijn handen voor mijn ogen. Ik hoor de voetstappen van pappa de kamer inkomen en niet veel later word ik overeind getrokken, nou, in zit positie. Ik haal mijn handen voor mijn ogen vandaan en zie pappa naast me zitten.
    "Geef me eens een knuffel," zegt hij en houd zijn armen uit. Ik knik lichtjes en sla mijn armen dan om pappa zijn borstkas heen. Ik voel pappa zijn beschermende armen om mij heengaan. "School is belangrijk, dat weet je," zegt hij en ik knik. "Nou, sta op en kleed je aan, het ontbijt staat klaar," Pappa laat me los en staat op. Ik vang een glimlachje van hem op en glimlach terug.
    Wanneer pappa de kamer uit is, en zoals gewoonlijk mijn deur open laat staan, sta ik op en sluit ik deze. Ik vervolg mijn weg naar de kast en kies een simpele zwarte skinny en daarboven een wat wijder paars t-shirt. Wanneer ik dit heb loop ik richting de badkamer, daar was ik mezelf en kleed me aan. Ik doe mijn haren in model, spuit er een beetje haarlak in, trek een gekke bek in de spiegel en ga de badkamer uit. Het is vandaag de eerste schooldag na de vakantie, ik neem aan dat er nu dus nog geen boeken nodig zijn. Ik heb tenslotte nog geen rooster. Ik hou mijn hand voor mijn mond als ik gaap en ga de trap af naar beneden. Ik zie Gudrun aan de tafel zitten. "Morgen," zeg ik zacht en ik ga aan de tafel zitten. Ik pak een broodje van de stapel en begin wat te maken voor op school, ik eet niet zo heel erg veel en heb genoeg aan twee broodjes voor de hele dag. Wanneer dat gedaan is maak ik een broodje voor nu, eentje met Jam. Ik bijt op mijn lip en kijk naar mijn broodje. Eigenlijk heb ik er helemaal niet zoveel trek in, maar goed, ik moet toch wat eten om mijn maag in werking te zetten. Met lange tanden begin ik mijn broodje op te eten. Wanneer ik naar de klok kijk zie ik dat we over een half uur moeten vertrekken, tijd zat dus.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    (Mijn topic)


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Sammy Roberts

    Het is weer een hectische ochtend. De broodrooster,de wekker, de papagaai (een huisdier van Romeo), en de tweeling piepen en schreeuwen allemaal tegelijkertijd. Er klinkt gedreun op de trappen van alle mensen die naar boven en naar beneden rennen. Schuifende stoelen bij de onbijttafel. Bij de familie Roberts is het ochtendritueel nogal... Chaotisch. Wat wil je ook met vijf kinderen? En de meesten zijn ook nog eens hyperactief. Aangezien haar vader al vroeg naar zijn werk moet, is het daarna Sammy's taak om te zorgen dat alles goed verloopt. Eten en drinken in iedereen's tassen, zorgen dat iedereen zijn ontbijt op heeft en ze op tijd naar school sturen. Dat klink heel simpel, maar niets is in dit huis zo gemakkelijk. Dus rent ze wanhopig het hele huis door, terwijl ze namen roept en ondertussen weer de spullen rechtzet die zijn omgevallen. Over twee minuten moet de tweeling op school zijn, want ze zitten nog op de basisschool en die begint eerder, maar ze zijn nergens te bekennen. "Eve! Dit is niet leuk, zeven uur s'ochtends is geen tijd voor verstoppertje!" roept Sammy door het hele huis. Uiteindelijk verraad haar zusje zich door heel erg hard te giechelen. Al die tijd zat ze gewoon onder de keukentafel.

    Aangezien iedereen al eerder dan haar naar school moet, heeft het niet zo veel zin om nog langer thuis te blijven. Sammy zet haar broertjes en zusjes netjes af bij hun school en gaat uiteindelijk gelijk door naar die van haar. Ze kan er net zo goed alvast heen gaan, dan kan ze nog even bijpraten met iedereen over het nieuwe schooljaar. En natuurlijk Glee Club. Ze wou eigenlijk nog een liedje voorbereiden, een soort motivatie liedje aan het begin van het nieuwe jaar, maar daar is ze niet meer aan toegekomen. Ze komt eigenlijk bijna nergens meer aan toe. Terwijl ze door de gangen loopt beseft ze in een keer dat er nog iets belangrijks is waar ze niet aan toegekomen is: de brief voor Engels! Die had ze allang moeten inleveren. Maar de eerste keer heeft Romeo het bestand verwijderd, en toen ze hem opnieuw probeerde te maken kwam Eve in tranen binnenvallen omdat haar papegaai was overleden. Ze moet even goed nadenken hoe het schoolgebouw ook alweer in elkaar zit. Zo heel erg lang zit ze hier nog niet op school en ze heeft er nog steeds weleens moeite mee om de weg te vinden. Haar blonde krullen gooit ze naar achter en ze trekt haar leren schoudertas dicht tegen zich aan. Uiteindelijk ziet ze hem dan toch staan: mr. Michel. Die moest ze hebben. Ze kent hem niet zo heel goed, maar ze heeft hem altijd wel een leuke leraar gevonden. En een goede. Zijn lessen zijn tenminste niet zo saai. "Hallo meneer," begroet ze hem opgewekt, terwijl ze met een schijnheilige glimlach tegenover hem gaat staan. "Leuke vakantie gehad? ... Ik wou eigenlijk even zeggen dat ik die brief ben vergeten, die we moesten inleveren - sorry!" zegt ze met haar allerliefste stemmetje terwijl ze haar schouders ophaalt. Hopelijk heeft meneer Michel inderdaad een leuke vakantie gehad en is hij nu een beetje vergevingsgezind.

    Lycan Unknown
    Nog voor mijn wekker af kan gaan zet ik hem uit, ik zit rechtop in mijn bed, mijn voeten op de vloer.
    Ik wrijf in mijn ogen, waarom moest ik okal weer zo vroeg op? Oja school.
    Ik doe mijn gordijnen open om wat licht in mijn kamer te laten, daarna doe ik ook nog eens het licht aan.
    Ik tik op het glas van het terrarium waar mijn slang woont, ze heet Flame en ik heb haar al vanaf begin deze zomer, ik werd toen wakker met een slang in mijn kamer. Mijn vader had iemand van de reptielen winkel gebeld voor info, en ze bleek een ongevaarlijke rattenslang te zijn, en ik mocht haar houden. Voor een wilde slang is ze al erg tam, maar misschien is dat zo omdat ik haar gewoon te veel oppak.
    Ik pak de bak met muizen onder mijn bed vandaan, ja ze leven maar ze hebben ook een goed leven. Ik houd de mannetjes en de vrouwtjes apart en als het er te weinig worden zet ik er gewoon twee bij elkaar, ze krijgen ook veel te veel eten, gewoon muizen voer maar ook dingetjes die we over hebben van ontbijt of lunch.
    Ik vis de dikste uit de bak, "Sorry schat maar vandaag ben je dus klos" zeg ik tegen haar en ik geef haar een kus voor ik haar in de bak met de slang drop.
    Ik strooi wat voer in de bak en schuif hem dan weer terug onder mijn bed.
    Ik doe mijn kast open en haal daar gewoon maar wat kleding uit, een licht blauw shirt met mijn geliefde donkere blauwe vest, en gewoon een lekker zittende spijkerbroek. Ik schiet mijn kleding in en ga naar beneden, in de keuken zet ik de water koker aan en pak ik een stuk cake uit de koelkast.
    Ik had totaal geen zin in een gezond ontbijt, ik heb bijna nooit zin om ontbijt te maken en vooral niet als ik alleen ben, waar pap is weet ik niet of hij is ergens buiten bezig met een klus of hij ligt in zijn nest, zelfde geld voor mijn broer. Ik spuit een flinke toef slagroom op de cake en strooi er smarties over, yup zo is het het lekkerst. Ik kijk uit het raam terwijl ik eet, een duif op het hek zit jaloers toe te kijken hoe ik eet, brutaal beest is het ja maar het weet gewoon dat het de kruimels krijgt, of het gaat naar de muizen of hij krijgt het.
    Ik schuif het deurtje open en gooi de kruimels op de tegels, daarna begin ik aan mijn thee.


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Conan Innis Morgan-Smelting

    Ik ben al een tijdje bezig in de badkamer beneden, wanneer ik pa op de deur hoor kloppen. Ik zucht even, leg mijn haar nog een keer goed en draai dan de sleutel om. Pa komt met een glimlach en een kop koffie binnen. Hij heeft zijn lenzen nog niet in, en omdat ik hem zo grappig vind met zijn bril moet ik even lachen.
    "Lach me niet uit, zoon," grinnikt hij. Ik schud lachend mijn hoofd en geef hem een schouderklopje.
    "Ik zou niet durven, pa," lach ik. Ik krijg een kus op mijn voorhoofd en wandel met een goed humeur de badkamer uit. Op mijn beurt ga ik aan mijn zus een kusje geven en ik wrijf een keer over Eoin's haar. Ik weet dat hij er een hekel aan heeft, net als pappa. Maar ik kan het gewoon niet laten die kleine te plagen, daar heb je immers kleine broertjes voor. Ik ga bij mijn broer en zus aan tafel zitten en smeer een boterham met confituur die ik vervolgens snel naar binnen werk. Voor de lunch had ik gisteren al wat pasta gekookt dus die hoef ik enkel uit de koelkast te halen. Terwijl Gudrun haar bord en glas afruimt, geef ik Eoin een schopje onder tafel.
    "Sneller kauwen, sneller kauwen, sneller kauwen!" zeg ik op zangerig toontje. "We moeten zo Evangelynn ophalen en je weet dat ik geen kruimels in mijn auto wil," zeg ik ongeduldig, terwijl ik even naar de klok kijk. In principe hebben we nog wel even, maar als je Eoin niet een beetje opjaagt dan kom je helemaal nergens op tijd. Als ik Gudrun hoor lachen, kijk ik haar verbaasd aan.
    "Wat nou?" vraag ik.
    "Ach, het valt me gewoon op dat je je nog steeds gedraagt zoals toen jullie weg nog een koppel waren... Als een puppy." Ik frons mijn wenkbrauw en kijk even naar Eoin en dan weer naar Gudrun. Evangelynn is gewoon mijn beste vriendin, is het zo gek dat ik graag bij haar in de buurt ben? Goed, ik heb nog geen ander vriendinnetje gehad na haar, maar ik word sowieso al niet snel verliefd.
    "N-niet," breng ik een beetje zwak uit. "Ik zoen haar niet meer, en ik heb niet meer het gevoel dat ik elke kerel die naar haar kijkt een klap wil verkopen."
    "Als jij het zegt, broertje."
    "Ach hou toch je mond, groentje," verwijt ik mijn zus lachend. Er zit niet meer in dan vriendschap en daar hebben we ons beiden bij neergelegd, alleen lijkt de rest van de school dat nog niet aanvaard te hebben. Maar dat is dan hun probleem. ik sta op en zet ook mijn eigen bord in de vaatwasser nu. Dan neem ik mijn pasta uit de koelkast en stop hem in mijn rugzak, die ik al klaar had gezet. Ik neem nog een flesje water, dat ik er ook bij gooi, en fluit dan een keer op mijn vingers.
    "Tijd om te gaan, kindertjes," deel ik met een glimlach mee. Ik heb zin om al mijn vrienden terug te zien.
    "Laat je broer rijden! Hij moet het leren!" hoor ik pa vanuit de badkamer roepen. Meteen voel ik mijn humeur een stukje zakken en met heel wat tegenzin gooi ik mijn sleutels naar mijn broer toe.

    Evangelynn

    Terwijl ik een liedje neurie, zeep ik mezelf grondig in. Ik gebruik een douchegel die gemaakt is van amandelen, ik hou van die geur. Wanneer ik me weer fris voel van kop tot teen, spoel ik me af en stap uit de douche. Ik sla een handdoek om me heen en wrijf eens over de spiegel zodat ik mezelf weer kan zien. Ik glimlach even naar mezelf terwijl ik tandpasta op mijn tandenborstel doe. Nog steeds neuriënd begin ik mijn tandjes te schrobben. Wanneer ik flink de volle twee minuten gepoetst heb, spoel ik nog een keer. Ondertussen ben ik al ietwat opgedroogd. Ik maak de handdoek los en droog mezelf goed af. Dan trek ik rustig de kleren aan die ik al had klaar gelegd. Ik haal nog even een hand door mijn haren, doe wat gloss op mijn lippen en ga naar beneden.
    Als ik in de keuken kom, beloon ik mama met een kusje omdat ze al een smoothie voor me heeft klaar gezet. Ik krijg 's ochtends geen hap door mijn keel, en op die manier heb ik toch nog iets voedzaams binnen voor ik aan mijn dag begin.
    "Heb je er zin in, Koek?" vraagt mama met een glimlach.
    Ik haal lachend mijn schouders op en zwijg even.
    "Je weet dat er maar één les is waar ik naar uitkijk," antwoord ik eerlijk. de brede lach die op het gezicht van mijn moeder verschijnt is betoverend.
    "Ja, dat weet ik maar al te goed," is haar antwoord. Mama heeft ook Glee gevolgd toen zij nog op school zat, best grappig. Als ik me niet vergis heeft ze daar ook papa leren kennen. Ik kan het me maar moeilijk inbeelden; een jonge mam en pap die samen lekker klef een liefdesliedje staan te zingen. Bah, doe maar niet. Ik hou er niet van als mijn ouders flirten. Met een zucht neem ik een paar slokjes van mijn smoothie. De rest giet ik in een flesje, dat ik in mijn rugzak stop. Boeken heb ik nog niet, dus ik stop er enkel nog een schrijfblok en wat pennen bij. Dan ga ik weer zitten, ik moet toch wachten tot Conan me op komt halen.
    De tranen springen in mijn ogen als mama de eerste woorden van For good begint te zingen. Het maakt niet uit hoe lang we dat liedje al zingen, het weet me elke keer te raken. Zachtjes zing ik mee. Ik weet niet wat ik zonder mama zou moeten.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 14:25 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Carlos Fernando Días Muñoz
    “Buenos Dias Carlos.” De hoge Spaanse stem klinkt schel in mijn oren. “Je weet het hè jongen, vandaag colegio.” Zonder al teveel moeite lukt het om mijn ogen dicht te houden als mijn moeder de gordijnen opendoet en de tv uit. “Je moet echt leren zonder die tv te slapen. De kosten zijn al zo hoog, Cariño. Het is onzin, vroeger deed je dat ook niet.” Mompelend draai ik me nogmaals om.
    “Dat was ook niet nodig,” mok ik. “In Colombia was het altijd licht.” Ver weg denk ik nog een afkeurend geluid van mijn moeder op te vangen, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen. Het is in ieder geval duidelijk dat ze me niet negeert, want zonder enig pardon trek ze de lakens van mijn lichaam. “Maaam,” houd ik mijn protest lang aan, maar het is een onbegonnen zaak. Iedereen weet dat je nooit in discussie kan met een rasechte Latina, zeker niet als man want thuis is de vrouw de baas.
    “Aankleden, Carlos Días,” klinkt haar stem streng. “En haal die stoppels van je smoel af.” Met deze woorden loopt mijn moeder mijn kleine slaapkamer uit en sluit ze de deur achter zich. Nog net kan ik het gelach van één van mijn zussen opvangen.
    “Aankleden Carlos Días,” hoor ik Giovana hardop mijn moeder herhalen, waarna Elena de rest van onze moeder herhaalt.
    Als de deur in het slot valt, komt de rust weer terug in de 5 vierkante meter die ik mijn kamer noem. Ontevreden ben ik niet hoor als ik bij vrienden in gigantische kamers terecht kom. Dit is precies groot genoeg voor mij. Mijn twijfelaar, mijn televisie, een smalle kledingkast en een kleine bank passen er precies in en meer heb ik niet nodig. Even wrijf ik met mijn hand over mijn kin heen. Mijn moeder overdreef niet toen ze het over stoppels had, echter zijn het zelfs haartjes. Kreunend vind ik de moed om mezelf omhoog te hijsen en uit bed te stappen. Even verlies ik mijn evenwicht, maar al snel herpak ik deze waarna ik naar de badkamer strompel.

    Aangekleed en al weet ik toch net op tijd aan de keukentafel te verschijnen. Mijn vader mompelt een kleine ‘Buenos Días’ en verdiept zich dan verder in de krant. Helaas heeft mijn moeder besloten dat ik er bij haar niet zo makkelijk vanaf komt. Na mijn, voor de ochtend, vrolijke ‘Hola todos,’ wijst mijn moeder me naar de stoel tegenover haar.
    “Carlos,” begint ze. Naast me proest Giovana in lachen uit, maar na een kwade blik van moeders is dit snel over. “Wat ga je dit jaar doen op school?” Letita’s vraag klinkt serieus. Zachtjes bijt ik op mijn onderlip.
    “Werken, mamá,” beantwoord ik haar vraag netjes, precies zoals ze wilt dat ik ze beantwoord. “Werken aan al mijn punten.” Mijn moeder knikt trots en stoot mijn vader aan. De man bromt een complimentje, waarna Letita mij mijn ontbijt toeschuift.
    “Geniet Cariño,” glimlacht ze. “Eet je ontbijtje.” Voordat ik de eerste hap in mijn mond stop hoor ik mijn moeder nog wel even kuchen. Met lede ogen kijk ik op. “Werk je, je haren nog wel even bij?”
    Ditmaal komen Giovana en Elena helemaal niet meer bij. Mijn twee mooie zusjes kijken mijn moeder grinnikend aan.
    “Mamá,” begint Elena. “Hij ziet er goed uit hoor, mijn kleine hermano.”
    Giovana staat op en haalt haar vingers door mijn bruine krullen. “Ja,” valt ze haar zusje bij. “Krullen zitten prima, zijn broek past perfect en tsja, die hemdjes dat maakt het goed.”
    Moeder zucht diep. “La pubertad.”

    Met een dikke zoen bedankt ik Elena voor mijn lift naar school. Niet heel erg ver hier vandaan zit ze op de universiteit, waardoor ze me wel vaker wilt brengen. “Gracias, hermana,” glimlach ik terwijl ze me terug zoent. De autodeur sluit ik achter me en loop dan langzaam het schoolplein op. Links en rechts zie ik allemaal groepen jongeren. Twijfelend blijf ik staan om iemand te zoeken die ik ken.


    Meja Viktoria Mette Heimersson

    Voorzichtig haal ik mijn borstel door mijn platina blonde haren. Als mijn spiegelbeeld hetzelfde doet, glimlach ik. Mijn haar valt met golven terug op mijn schouder. Alles zal perfect moeten zijn op mijn eerste dag. Het is niet alleen een nieuw begin van het schooljaar. Voor mij is het ook een nieuw begin op een nieuwe school, nieuwe vrienden, nieuwe contacten en dat allemaal in een nieuw land. Zachtjes bijt ik op mijn onderlip waarna ik voor de derde keer in tien minuten mijn adem check. En ook ruikt die voor de derde keer netjes naar pepermunt. Met een glimlach kijk ik op als ik via de spiegel mijn vaders hoofd om de deurpost zie verschijnen.
    “Hallo lieverd,” glimlacht hij zachtjes terwijl hij een klein kusje op mijn voorhoofd drukt. “Je ziet er nu al geweldig uit.” Ik draai met mijn ogen, maar stiekem doen mijn vaders complimentjes mij wel heel veel. Ik sta op, woel door de dunne haren van mijn vader en loop dan naar mijn bed. De jurk die daar netjes ligt uitgestald, houd ik omhoog.
    “Wat denk je pap?” Hij fronst even, maar grijnst dan breed.
    “Je wordt de mooiste van school, meisje.” Ik grinnik en mijn vader staat op. Nog even geeft hij me een klopje op mijn schouder en trek hij me tegen zich aan. “Probeer zo nog wat te eten,” adviseert de dertiger me. “Jelena heeft pannekoeken.” Alleen bij het woord al geeft mijn maag toe aan de lekkernij. Het harde gebrom heeft ook mijn vader bereikt en hij geeft me een knipoog waarna hij de kamer verlaat. Ik weet niet hoe snel ik in mijn outfit moet schieten en mezelf moet opmaken. Met een klein strikje haal ik mijn voorste lokken uit mijn gezicht en door de spiegel bekijk ik mezelf goed waarna de mijn lippenstift aanbreng. Goed. Goed genoeg in ieder geval. Als een malle ren ik in de lange jurk de gang over waar ik halverwege nog een van mijn donkerblauwe wedges tegenkom. Snel trek ik hem aan terwijl ik richting de keuken wordt geleid door de sterke pannenkoekengeur.

    Lachend druk ik een kusje op het kleine wangetje van Danil. “Vika, Vika,” is het enige wat de peuter kan zeggen als ik de auto verlaat.
    “Sorry, Danie,” antwoord ik met een kleine pruillip, iets wat hem dan weer opvrolijkt. “Vanmiddag ga ik weer met je spelen.” Danil klapt van plezier in zijn handjes, waardoor mijn hart smelt en ik hem snel nog een kus toegeef. Ook Jelena, die mij naar school heeft gebracht, krijgt een dikke zoen van me.
    “Dankje,” glimlach ik, maar Jelena wuift het gebaar weg.
    “Graag gedaan,” antwoordt ze in half Russisch, half Amerikaans. “En vergeet je tas niet.” Lachend pak ik de tas op en klem hem tegen me aan.
    “Nooit zal ik die vergeten,” grinnik ik. De diepblauwe tas was een cadeau van mijn vader voor het nieuwe schooljaar. Ik wil niet eens weten hoeveel hij heeft gekost, maar ik schat de waarde van de tas hoger dan Jelena’s maandsalaris. Glimlachend sla ik de autodeur dicht en rijdt de auto, na één toeter, van mee weg. Na diep adem te hebben gehaald, loop ik dan toch het schoolplein op, hopend dat ik niet te Europees voorkom.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 17:54 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Faith Aurora Stenvers

    Ik murmel en kreun zachtjes als een irritand herhalend geluid me bruut opwekt van mijn slaap. Wat is dat? Waarom stopt het niet?
    Ik Kreun en open mijn ogen, wekker. Ik zucht en sluit mijn ogen terwijl ik hem uitdruk. Waarom stond dat ding aan? Oh ja. School.
    Ik zucht en ga overeind zitten, wat bljkbaar net iets te snel was omdat een knallende koppijn me tegenmoet is gekomen.
    Welke was dat gister? Oh ja. Heineken, dat doe ik dus nooit meer. Van goede drank krijg ik geen kater.
    Langzaam pak ik twee aspirine's uit mijn nachtkastje, die ik meteen neem, en ik gebruik het glas water op mijn nachtkastje.
    Ik sta op in mijn lingerie en ruim de lege flessen op.
    Dan pak ik mijn kleding en loop ik doodleuk halfnaakt door huis, en loop ik de badkamer in.
    Ik douche me en trek mijn lingerie terug aan, en wil mijn kleding aantrekken als ik besef dat ik wat vergeten ben.
    Ik leg mijn kleding terug neer en ik kijk even in de spiegel terwijl ik mijn slapen masseer.
    'Faith Aurora Stenvers... Word toch eens wakker jij.' mompel ik tegen mezelf en ik zucht even.
    Dan open ik de badkamer deur en loop ik naar mijn kamer, maar voor ik de deur open kijk ik even bij mijn broer Dré.
    Hij ligt nog te maffen, slaapkop toch. Ik lach en fluit zacht om mijn ouders niet te waken 'Hé broertje, sta eens op? we hebben school hoor.'
    En ik loop doodleuk zijn kamer binnen en trek aan zijn lakens.


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Eoin Connor Morgan-Smelting

    "Niet doen," mompel ik wanneer Conan binnenkomt en zijn hand door mijn haren haalt. Meteen leg ik mijn handen erover en doe mijn haren weer een beetje goed. Ik snijd nog een stukje brood af en breng de vork naar mijn lippen, als ik het net in mijn mond wil brengen krijg ik een schopje tegen mijn been, meteen trek ik hem weg en kijk ik naar Conan. "Sneller kauwen, sneller kauwen, sneller kauwen!" zegt hij zangerig en ik stop het stukje brood in mijn mond, ik blijf gewoon rustig door kauwen, niet sneller, niet langzamer. "We moeten zo Evangelynn ophalen en je weet dat ik geen kruimels in mijn auto wil," zegt hij daarna ongeduldig en ik haal mijn schouders op. We hebben tijd zat, dus zoveel sneller hoef ik toch niet te gaan? Met moeite slik ik het stukje brood door en snijd ik nog een stukje af, ik ben nog niet eens op de helft. Ik hoor Gudrun grinnik en en kijk vragend naar haar.
    "Wat nou?" hoor ik Conan vragen.
    "Ach, het valt me gewoon op dat je je nog steeds gedraagt zoals toen jullie weg nog een koppel waren... Als een puppy." Conan trekt zijn wenkbrauw even op en kijkt dan kort naar mij, ik haal mijn schouders even op, dan kijkt hij weer terug naar Gudrun.
    "N-niet," brengt hij zwak uit en ik moet nu even zachtjes grinniken. "Ik zoen haar niet meer, en ik heb niet meer het gevoel dat ik elke kerel die naar haar kijkt een klap wil verkopen." "Als jij het zegt, broertje." zegt Gurdrun.
    "Ach hou toch je mond, groentje," zegt Conan lachend. Conan staat op en maakt zijn spullen klaar voor school. Ik zucht even diep, dit gaat er echt niet meer bij passen hoor. Ik leg mijn vork neer en schuif mijn stoel naar achter. Dan sta ik op en pak mijn bord, ik loop naar de keuken en zet mijn spullen in de vaatwasser. Nadat ik mijn half opgegeten broodje in de vuilnisbak heb gegooid. Wanneer ik Conan hoor fluiten kijk ik op.
    "Tijd om te gaan, kindertjes," zegt hij lachend en ik zucht even. Geen weg terug meer hé? Ik zet mijn lip tussen mijn tanden en loop naar mijn tas toe, onderweg gris ik mijn broodbakje van tafel en stop hem in mijn tas.
    "Laat je broer rijden! Hij moet het leren!" hoor ik pa roepen en ik sta meteen stil, ik kijk op naar naar Conan. Meent pa dit? Ik schud mijn hoofd maar krijg de sleutels al tegen me aan. Met een doffe klap komen ze op de grond terecht, ik buk en pak ze op. Als ik ze vast heb doe ik mijn tas over mijn schouder en hang hem naast me, ik hou niet zo van rugzakken, ik heb liever eentje die ik zie. Ik kijk naar Conan en loop naar hem toe.
    "Je hebt geluk, ik wil niet rijden," zeg ik en ik pak zijn arm vast, laat zijn hand naar voor komen en leg de sleutels erin. Dan laat ik zijn arm los en loop naar de gang, waar ik mijn haar even goed doe in de spiegel. Wanneer ik in de auto achter het stuur moet, word ik onzeker en zie ik allerlei dingen voor me, aanrijdingen, ongelukken, dat soort dingen, ik word er een beetje bang van om eerlijk te zijn. Ook wat je allemaal op het nieuws hoort, nee, ik ga liever lopend of zit achterin. Zelf achter het stuur zitten moet ik niet aan denken. Ik heb wel al een paar keer gereden, maar toen zat ik helemaal verstijfd achter het stuur, ik wil dat liever niet nog eens.

    Dré Rave Stenvers

    Ik moet eerlijk zijn, gisteravond was een bezige en drukke avond geweest, het is ook tot laat door gegaan. Ik draai me om in mijn bed, niet eens wetend dat ik straks naar school moet, ik denk er niet eens bij na. Ik vloek wat van het licht dat door de lamellen naar binnen komt en trek de deken over mijn hoofd heen.
    "Ik wil er niet uit," mompel ik en bijt even in mijn deken, waarom ik dat doe weet ik niet. Het smaakt ook erg goor, meteen spuug ik het uit en draai ik me op mijn buik. Ik grom even als ik de deur open hoor gaan, laat me raden, Faith.
    "Hé broertje, sta eens op? we hebben school hoor," zegt ze nadat ze even gefloten heeft. Nog net op tijd weet ik mijn deken vast te pakken voor hij onder de riem komt. "Hey, ik heb niks aan trut!" roep ik en open mijn ogen om haar aan te kijken. Dan grinnik ik even en trek de deken terug tot over mijn buik. Ik kijk Faith aan en lach even. "Wat ben jij schaars gekleed, of ben je je kleren vergeten aan te trekken?" vraag ik droogjes en duw mezelf omhoog. Ik hou de deken vast en haal mijn handen even door mijn ogen heen. Ondertussen kreun ik even zoals ik elke morgen doe als ik wakker word. Ik pak een boxer die ik naast mijn bed had gelegd voor vandaag en trek die onder de dekens aan. Dan sta ik op en pak Faith bij haar schouder.
    "Wegwezen lief zussie," grinnik ik en duw haar de kamer uit. "Ander kan je gaan lopen," grinnik ik en doe de deur op slot als ze op de gang staat. Lachend loop ik dan naar mijn raam toe en doe de lamellen open om wat licht binnen te laten. Ik loop naar mijn kast toe en trek aan wat ik altijd draag op school. Een jack met een logo van de school erop. Ik trek eronder een zwarte broek aan. Wanneer ik klaar ben loop ik mijn kamer uit en ga naar beneden. Pa en ma slapen nog. Alleen Faith en ik zijn wakker, en misschien maar goed ook. Ik loop naar de keuken en maak wat brood, alles wat ik gebruikt heb laat ik liggen en alleen het brood pak ik mee. Ik plof neer op de bank en begin ervan te eten.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 21:15 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.