• St. Joseph High staat er al jaren om bekend één van de beste Glee clubs in de staat van Californië te hebben. Ook dit schooljaar zullen er zich weer velen inschrijven voor de audities, maar of ze toegelaten zullen worden is de vraag. Enkelen zullen in de voetsporen van hun ouders treden, en anderen zullen een geheel nieuwe traditie starten.
    Maar één ding staat vast: The Sopranos zijn wat zingen betreft net zo intimiderend als de echte maffia. Muziek is hun passie en ze zijn vastberaden om het ver te schoppen.
    Wat hen betreft kan het schooljaar niet meer stuk.

    Rollen: Je personage hoeft niet bij The Sopranos te zitten, en de groepen kunnen overschreden worden (dus zowel bij The Sopranos als bij de andere groep. Indien je dit wilt, vul dan gewoon het formulier voor The Sopranos in.)

    Leraren (2):
    Paris Michel||24||Javert||

    Jocks (5 max):
    Conan Innis Morgan-Smelting||17||Theodora||
    Dré Rave Stenvers||17||Vlahos||
    Carlos Fernando Días Muñoz||17||Mebarak||
    Lycan Unknown||16||Ninuturu||

    Cheerleaders (5 max):
    Faith Aurora Stenvers||15||AroonCat||


    The Sopranos:
    Miles West||18||Morticia
    Eoin Connor Morgan-Smelting||16||Vlahos||
    Kian Romano Lesley Grimes||17||LilAssKicker||
    Evangelynn Suavez-Brown||16||Theodora||
    Meja Viktoria Mette Heimersson||17||Mebarak||
    Sammy Emmaline Roberts||16||ST0RMY||
    Gudrun Maeve Morgan-Smelting||15||Theodora||

    Regels:
    - Maximaal drie rollen per persoon
    - Er zijn een bepaald aantal meisjes voorzien, en een bepaald aantal jongens. Dat wordt niet veranderd, vol is vol.
    - Ik wil liefst wat meer ervaren spelers, die niet na twee topics stoppen
    - Er is een minimum van 10 regels per post
    - Ik wil geen sneltrein, je wacht dus 2-3 posts voor je zelf een nieuwe maakt, later kan deze regel nog vervallen
    - Naamsveranderingen graag doorgeven
    - Geen perfect players, iedereen heeft zijn fouten en gebreken. Mary Sues en Gary Stus zullen niet goedgekeurd worden.
    - Off-topic tussen haakjes
    - Bestuur alleen je eigen personage
    - Topics worden enkel aangemaakt door CityOwls of Theodora

    Jaarindelingen;
    12-13 = jaar 1
    13-14 = jaar 2
    14-15 = jaar 3
    15-16 = jaar 4
    16-17 = jaar 5
    17-18 = jaar 6


    Klassen/jaren 1&2. 3&4, 5&6 volgen gezamenlijk lessen.

    Iedereen begint thuis[of als ze vroeg zijn op school].

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 13:09 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hee, ik ga mijn best doen om Nando en Vika nog te schrijven, maar morgen vertrek ik naar Frankrijk dus ik reageer hier en in het andere topic voorlopig niet meer (:


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    [Is oké, ik ga na het eten Eoin nog even maken en dat is het dan denk ik ook voor mij. Want morgen ga ik naar een vriendin en dan gaan we naar België voor 'n week ^^ ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eoin Connor Morgan-Smelting

    Gudrun moet giechelen, en ik weet alweer waarom. Ze vind me schattig, ik krijg dat zo vaak te horen van haar. Ergens vind ik het wel leuk om te horen, geeft me wat zelfvertrouwen.
    "Ze is goed! Mag ik haar houden?" vragend kijk ik naar Evangelynn, het zal wel iets van hun gesprek zijn. Gudrun legt haar handen over mijn armen en streelt erover. Ik lach even als ik kippenvel krijg. Van zulke zachte aanrakingen kan het gewoon niet dat je géén kippenvel krijgt.
    “Wij hebben aandacht zat. Wij zijn meisjes, die zijn gek op aandacht krijgen en geven,” Ik kijk op naar Vika, met een glimlach op mijn gezicht. Ik mag haar nu al, veel meer dan dat ik Nando mag. En ik ken Vika nog niet eens tien minuten, als het niet minder is. Ik voel me ook veel meer thuis zo bij die meiden, ze zijn altijd zo vrolijk en praten niet over sport. Ugh, ik heb een hekel aan sport. Ik verveel me altijd dood als Conan met Nando over sport gaat praten. Al kan Gudrun ook wel over sport praten, maar dat duurt altijd minder lang.
    "Zo is dat!" zegt Gudrun enthousiast, ik schrok er best wel van. Ik was weer even in gedachten verzonken blijkbaar. Gudrun draait zich om en omhelst me, als automatisch sla ik mijn armen om mijn zusje terug heen. Doordat ik niet heel stevig zit, op mijn hurken namelijk, en Gudrun haar volle gewicht tegen mij aangooit, vallen we om en komt zij bovenop mij terecht. Dit had je gewoon gepland, donder, denk ik grinnikend.
    Wanneer ze mijn wangen vastpakt en erin knijpt moet ik lachen.
    "Heeft mijn broertje aandacht nodig? Krijgt ie nu de aandacht die hij wil?" ze haalt haar handen bij mijn wangen vandaan en zet ze in mijn zij. Voor ik nee kon zeggen begon ze me al te kietelen. Mijn stem word automatisch en paar slagen hoger en ik gier van het lachen.
    "Nee!" roep ik lachend en probeer haar handen uit mijn zij te halen, maar doordat ik door het lachen haast verlamt raak om wat te doen lukt het niet. "Gu- Gud- Guddie!" Ik gier het uit. Volgens mij is het al een lange tijd geleden dat ik zo gelachen heb, want ik voel een paar steken door mijn buik gaan van het lachen.
    "Ge-gena... genade!" de tranen van het lachen lopen over mijn wangen en ik probeer Gudrun smekend aan te kijken. Maar wanneer ik mijn ogen open zijn ze net zo snel weer dicht door het lachen. "Nouhou!" zeg ik met een hoge stem, misschien ook wat schor van het lachen. Met veel moeite weet ik uiteindelijk toch een van haar handen te pakken te krijgen, maar erg veel nut heeft het niet. Haar andere hand heeft nog altijd veel effect en ik blijf maar lachen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

          • Miles West.

    Acht uur, de wekker gaat. Waarom heb ik de wekker gezet? O ja, omdat de school het klaarblijkelijk leuk vind om mij geen pleziertje te gunnen. Mijn gedachten gaan terug naar wat ik gedaan heb, tegelijkertijd dat ik grommend met warrige haren uit bed stap, en richting de badkamer loop.
    Sommige kluisjes met graffiti bespuiten om vervolgens gezellig betrapt te worden door de decaan. Hierdoor kreeg ik eerst een tirade over het ‘vernielen van schooleigendom’ en vervolgens moest ik met hem meekomen, want daar lag een ellenlange speech voor me te wachten. Het eindigde ermee dat ik mijn best moest doen op school, waar op tijd komen helaas bij hoorde, want anders zou ik eruit gegooid worden. Eveneens moest ik nablijven en schoonmaken. Niet echt mijn favoriete bezigheid. Hoewel een sarcastische opmerking mijn stijl zou zijn, kon en mocht ik dit niet verliezen. Om deze reden was ik nu op, sprong onder de douche om er tien minuten later onder vandaan te komen en propte ik wat eten naar binnen. Een bak koffie ging er ook wel in, zeker met deze koppijn die ik nu had.
    Mijn kleding was niets speciaals, maar goed genoeg voor mij; het was voornamelijk zwart. De leren jack die ik al enkele jaren in mijn bezit had, hing over mijn ‘luie stoel’, waardoor ik hier al naartoe liep om het aan te trekken. Het duurde niet lang of ik zat op mijn motor naar school, en helaas voor mij, was ik daar al snel genoeg. Ik parkeerde het dubbel, aangezien ik geen zin had om op andere te letten, waarna ik met een bijna barse tred de kant van de school op liep.
    Direct toen ik binnenkwam, schaafde mijn arm ruw tegen iemand anders aan, waardoor ik automatisch iets wild snoof en mijn arm verder duwde. Ik stopte echter niet, maar liep door, wat ik wel deed was even naar diegene kijken en hem wat vermelden; ‘Kijk uit. De volgende keer zou ik maar niet zo dicht bij de opening meer staan,’ snoof ik wat arrogant. Hierop liep ik met dezelfde barse loop verder.


    [Hij is op gebotst tegen Conan. Ik wist niet precies waar ze stonden, dus als het niet kan, verander ik het wel. :Y)].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    (Sorry! Long time ago)
    Faith Aurora Stenvers

    Ik merk dat mijn hoofd warm word en ik versteen. 'Haal ze daar weg of ik draai je arm om' zegt Dré en hij pakt mijn polsen beet en trekt mijn handen weg. Dan duwt hij me opzij. 'Trek je jas aan en pak je spullen, ik zit in de auto' Zegt Dré en grinnikend pakt hij zijn tas en hangt hij die over zijn schouder waarna hij zijn sleutels pakt en naar buiten loopt. Als hij weg is geef ik mezelf een harde facepalm en mompel ik 'goed gedaan Faith! waar zit je toch met je kop...' Ik kijk snel in de spiegel in de gang en leg mijn haar goed en doe wat lipgloss op. Ik trek mijn jack en hakken aan, pak mijn tas, vervolgens loop ik naar buiten en sluit ik de deur. Afwezig denk ik na over hoe school zou zijn, zouden er hunks zijn? hoop het haha, en misschien ook wel weer wat nerds om een beetje te plagen. Als ik besef dat ik al een minuut naast de auto sta stap ik in en mompel ik 'Haha sorry, was een beetje afwezig...' tegen Dré, en ongemakkelijk prul ik wat aan mijn nagels. Wat is er toch mis? Misschien is dat minderen toch niet zo goed voor me... Met deze gedachten pak ik een plastic fles uit mijn tas met nog wat Shandy erin en gulzig begin ik het te drinken. Gelukkig lijkt het altijd nog op Fanta of Ice Tea, als iemand achter mijn nare drank gewoontes zou komen heb ik echt een probleem. Ik stop de fles terug weg als hij leeg is en zucht opgelucht. Het is maar Shandy, maar het is beter dan niets. Drank zou teveel ruiken in de morgen, en al helemaal in een auto, met Dré naast me. Ik veeg mijn haar achter mijn oren en kijk naar Dré. Zou hij eigenlijk wat doorhebben? Nah, tuurlijk niet...


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    [BUMB! + reactie]

    Dré Rave Stenvers

    Het duurt even maar dan komt Faith ein-de-lijk de auto ingestapt. Ik kijk even met opgetrokken wenkbrauw naar haar en schud mijn hoofd dan. Ze is er echt niet bij met haar hoofd vanmorgen.
    "Haha sorry, was een beetje afwezig..." Ik kijk naar haar en rol even met mijn ogen. "Dat is te merken," zeg ik langzaam terwijl ik met opgetrokken wenkbrauw kijk hoe ze gulzig uit de fles drinkt. Ik besluit er maar niet teveel aandacht aan te geven en ik start de auto, wanneer dit gedaan is haal ik de handrem eraf en rijd achteruit het erf af. Wanneer we op de weg richting Lycan zitten kijk ik even naar Faith.
    "Wat is er toch met je aan de hand zussie?" Ik richt mijn ogen weer op de weg. Ze hoeft niet perse antwoord te geven, het was eerder bedoeld als; Als je wilt praten kan je dat doen, ik luister. Een zucht verlaat mijn mond als ik nu al het tweede stoplicht tegen heb. Het zal weer eens niet, Dré zal weer eens niet zoveel vertraging hebben. Zelf vind ik het niet erg, maar ik wil dat mijn zusje op tijd op school komt. En als Lycan traag gaat lopen doen geef ik gewoon hem de schuld, wat ik wel vaker doe.
    Na een kwartier rijd ik eindelijk de straat in waar Lycan woont, voor de deur rem ik af en druk ik een paar keer op de toeter. Ongeduldig tik ik tegen het stuur aan en toeter nog een keer.
    "Faith, kun je wat voor me doen?" zonder te wachten of ze toestemt ga ik verder; "In het dashboardkastje ligt een pakje kauwgom, zou je er eentje voor mij uit willen halen en aan mij geven?" Ik kijk Faith aan en wacht tot ze het gaat doen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Faith Aurora Stenvers

    'Dat is te merken' antwoord Dré langzaam, en even later start hij de auto en rijden we weg. Als we verder onder weg zijn vraagt Dré opeens 'Wat is er toch met je aan de hand zussie?' Waarop ik zachtjes zucht en mijn ogen neer sla. Ik zou het hem zo graag vertellen... maar ik wil niet dat de band breekt ofzo, of dat hij me gaat verafschuwen als ik me mijn rare problemen enzo vertel. Dré zucht en ik kijk weer op. Alweer rood stoplicht. Ik kijk stil naar buiten, wat zou ik eigenlijk moeten zonder mijn grote broer. Als we zijn waar we weten moeten toetert Dré een paar keer, en ongeduldig tikt hij wat op het stuur. 'Faith, kun je wat voor me doen?' Vraagt Dré, en gelijk vervolgt hij zichzelf. 'In het dashboardkastje ligt een pakje kauwgom, zou je er eentje voor mij uit willen halen en aan mij geven?' Mijn broer kijkt me aan en ik knik, pak het kauwgom en geef mijn broer een kauwgompje. 'Asje, broertje.' grijns ik, en ik stop de kauwgom terug zonder te denken aan wat er voor de rest in het kastje zit. Dan pak ik mijn mobiel als ik een berichtje krijg en tik snel wat in, als ik klaar ben verzit ik me even.

    (sorry i know, 3 regels te kort xd)


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    (Je had ook kunnen wachten tot Lynn wat geschreven had, dan was je stukje ook wat langer geworden )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lycan Unknown
    Verveeld schop ik steentjes de straat op, ik lach als er zelfs eentje tegen de kat van de buren aan komt, dat stomme ding ontsnapt steeds en het zal me niet verbazen als hij ooit word aangereden. Opeens komt mijn broer naar buiten en laat me schrikken, "Doe niet zo idioot" roept hij eerst maar daarna staat zijn gezicht opeens eng vriendelijk "Kun je wat voor me doen? Mijn kamer word straks onderzocht naar drugs en shit door de politie, kun je dit in je schoen stoppen?" vraagt hij en stopt iets in mijn handen, "maar wat als ik gesnapt word?" vraag ik geschrokken en ik kijk naar het zakje witte poeder in mijn hand, "Dat word je niet" antwoord hij en loopt daarna weg. Nou ja fuck, ik kan het niet weggooien dus ik stop het toch maar in mijn schoen.
    Ik kijk toe hoe Dré zijn auto neer zet en een paar keer toetert terwijl ik gewoon voor de deur zit.
    Als ik naar de auto toe loop toetert hij nogmaals, sukkel. Ik doe de deur open en ga achter in zitten, "Goedemorgen ook naar jullie" ik kijk toe hoe Faith een kauwgompje aan Dré geeft en daarna met haar mobiel gaat klooien.
    "Waarom waren jullie eigenlijk zo laat?" vraag ik en maak het mezelf gemakkelijk op de achterbank door in de breedte te gaan liggen.
    Mijn tas op mijn schoot maar daarna toch maar op de grond.


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Conan Innis Morgan-Smelting

    “Colombiaansbloed. Bij voorkeur Colombiaans, maar in principe is een hermosa Venezolaanse of een dulce Ecuadoriaanse ook welkom hoor." Ik rol een keer met mijn ogen. Het is dat hij mijn beste vriend is, anders had ik hem een klap verkocht voor zijn betweterigheid.
    "Ik ga naar Gudrun." hoor ik Eoin plots zeggen. Ik kijk hem even na terwijl hij weg wandelt. Hij heeft niet echt z'n dagje volgens mij. Ik trek even mijn wenkbrauw op omdat ik er geen flauw idee van heb wat er precies aan de hand is.
    “Zolang we maar dezelfde roots hebben, dezelfde cultuur," ondebreekt Nando mijn gedachten dan. “Zolang ze Spaans spreekt, zodat ik niet na hoef te denken wat ik zeg. Dat ik alles tegen haar kan zeggen zonder dat ik eerst een goedlopende en grammaticaal correcte zin in elkaar hoef te zetten. Zolang ik haar maar gewoon aan mijn ouders kan voorstellen en het contact makkelijk loopt zonder dat mijn moeder met handen en voeten moet duidelijk maken dat we vanavond vis eten. Dan mijn vader onder het praten gewoon zijn krant kan blijven lezen en niet hoeft te liplezen om enige duidelijk te krijgen uit een taal. Ik wil haar, als het enigszins serieus is meenemen naar Acandí. Haar mijn oma laten ontmoeten en de zee daar te laten zien. Ik wil een meisje dat onze gebruiken, ambities, problemen en rituelen kan herkennen. Dat is wat ik belangrijk vind en daarom zou ik niet met jou zusje uitgaan, naast het feit dat ik dat uit principe niet doe omdat het je zusje is." Het is hem geraden ook dat hij niet aan mijn zusje komt, maar alsnog vind ik het een grote hoop larie. Als je echt een goede relatie met iemand hebt, dan toont ze sowieso interesse in je cultuur en kan ze die leren kennen. Ik zou het zo hypocriet vinden van mezelf mocht ik alleen uit willen gaan met meisjes die wat van basket kennen, zolang ze mij er maar in steunen is het goed. “En mijn moeder is niet rasistisch, helemaal niet. Ze behoudt liever onze cultuur, waar ik honderd procent voor ben. Je kan dat niet vergelijken met de relatie tussen jouw vaders. Dat is liefde en zij laten jou daar vrij is, dat is prima – prachtig zelfs, maar ik wil deel uit blijven maken van mijn cultuur, iets wat mij mezelf maakt. Zonder die cultuur is mijn familie één van de duizenden immigranten gezinnen in Amerika opzoek naar dat beetje meer geld dan dat ze hadden. De cultuur is onze trots en zonder dat ben ik vrij weinig. En zeg nou zelf Conan, hoe lang is het geleden dat je mij met een blondine hebt gezien?”
    Ik wuif zijn argumenten letterlijk weg en hou mijn handen even voor mijn ogen, als teken dat hij oogkleppen opheeft. Het voorbeeld dat ik gaf van mijn vaders sluit heel goed aan bij wat hij vertelde. En hij spreekt zichzelf compleet tegen; als het om liefde gaat, wat maakt het dan uit? Liefde is stekeblind, je kunt niet kiezen op wie je valt en ik vind het stom dat je je kansen gaat beperken door slechts met iemand van een bepaald ras te proberen daten. Helaas besef ik echter zeer goed dat als Nando een idee in zijn hoofd heeft, het niet in zijn kont zit en je hem maar heel moeilijk op andere gedachten kunt brengen. Toch heb ik nog één argument klaar liggen waarover hij eens diep zal moeten nadenken. Ik stop mijn handen in mijn broekzakken en kijk hem met een kleine grijns aan.
    "Oké, stel, en ik zeg stel, dat ik het met je standpunt eens bent. Stel dat ik kan begrijpen waarom een meisje nou persé je cultuur moet kennen, in plaats van dat ze die wil leren kennen door jou. Stel dat ik je erin volg dat haarkleur en huidskleur en familie ertoe doet... Je gaat niet met blondjes uit en je laatste verovering had Puerto Ricaanse roots als ik me niet vergis. Waarom heb je dan nog geen serieuze relatie gehad met de meisjes die wel aan je eisen voldoen?" vraag ik doodserieus. Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauw aan. Nu ben ik echt benieuwd naar de reden -die hij vast wel zal denken te hebben- daarvoor.
    Ik kijk verbaasd op als er plots iemand tegen me aanbotst. Ik hoef maar één blik op het leren jack te werpen om te weten wie het is. Miles, die zelfingenomen zak die iedereen maar vaagjes kent maar wel genoeg om erbij uit de buurt te willen blijven.
    "‘Kijk uit. De volgende keer zou ik maar niet zo dicht bij de opening meer staan," zegt hij terwijl hij gewoon verder loopt. Ik vernauw mijn ogen. Als hij denkt dat ik me zo laat behandelen door hem, dan heeft hij het goed mis.
    "Excuseer, uwe hoogheid," antwoord ik met een stem vol spot, terwijl ik een kleine buiging maak. "Ik realiseerde me natuurlijk niet genoeg plaats was voor uw enorme ego om erdoor te kunnen."
    Ik werp hem nog een kleine grijns toe en draai me dan terug naar Nando toe, nog steeds wachtend op zijn antwoord.

    Gudrun Maeve Morgan-Smelting

    "Nee. Gu- Gud- Guddie! Ge-gena... genade!" Het gelach van mijn broer werkt zo aanstekelijk dat ik haast zelf niet bij kom. Daarbij trekt hij ook nog eens de meest grappige gezichten . "Nouhou!"
    Wanneer hij één van mijn handen te pakken gekregen heeft, zorg ik ervoor dat ik weer in het voordeel ben door op hem te gaan zitten. Ondertussen kietel ik met mijn vrije hand gewoon verder, terwijl ik probeer om de andere ook weer los te krijgen. Wanneer dit niet lukt, besluit ik er de brui aan te geven en Eoin een beetje met rust te laten. Met een lieve glimlach hou ik mijn handen op mijn rug, zodat hij weer rustig adem kan halen en even kan bekomen.
    Ik schrik een beetje als ik merk dat het opeens wat donkerder is, en kijk omhoog, recht in het gezicht van Daryll; één van de teamleden van mijn broer.
    "Kijk nou," spuugt hij zowat uit. "De kleine Morgan-Smeltinkjes zijn zo wanhopig alleen dat ze besloten hebben het met elkaar te gaan doen. Wat is er, Eoin? Ben je dan werkelijk zo'n viezerik dat je dat wicht moet molesteren?"
    Ik voel hoe op slechts enkele seconden tijd mijn bloed aan het koken gaat. Het feit dat hij mij beledigt, daar kan ik overheen kijken, maar als er één ding is dat ik niet kan verdragen dan is het dat ze mijn broer lastig vallen. Ik snap trouwens niet hoe ze Conan zo graag kunnen mogen, maar wel steevast de pik op Eoin en mij hebben.
    Ik schrik op uit gedachten als er een flits gaat, en pas dan merk ik dat er een foto gemaakt is van hoe ik nog steeds bovenop mijn broer zit.
    "Tja. Ik moet toch bewijs hebben voor de anderen, dat jij een kleine viezerik bent? Maar maak je geen zorgen, we weten wel hoe we jouw soort aan moeten pakken," gaat Daryll gewoon verder met zijn treiterijen.
    En dan breekt er iets. Ik heb het gewoon niet meer. In een mum van tijd ben ik overeind gesprongen en voor ik het weet bewerken mijn vuisten het gezicht van de onbeschofterik. Ik voel twee armen om mijn middel en spartel hevig tegen. Ze moeten Eoin met rust laten.
    "Laat me los!" schreeuw ik woedend. "Ik sla hem knock out!" Net zo snel als ik los ben, zo snel grijpen de armen me weer vast. Pas wanneer ik ze weg wil duwen, merk ik dat ik geen goede greep heb omdat mijn handen glad zijn, glad door het bloed. Mijn bloed, zijn bloed, vast allebei maar dat maakt me niet uit. Ze zullen mijn broer geen kwaad doen.

    Evangelynn Suavez-Brown

    Ik moet zachtjes mee lachen om het het tafereel van Gudrun die Eoin makkelijk de baas kan. Je zou absoluut niet zeggen dat ze geadopteerd is, ze hoort er namelijk helemaal bij. Die twee zijn als twee handen op één buik. Allebei zijn zo zacht, en verlegen, en tegelijk zo speels.
    Mijn ongenoegen is dan ook groot als Daryll besluit hen weer belachelijk te komen maken. Dat hij zijn zus enkel van slagen voorziet betekent niet dat dat de normale gang van zaken hoort te zijn. Net wanneer ik wil zeggen dat hij op moet rotten, barst de bom bij Gudrun. Voor ik het goed en wel besef is ze op hem afgesprongen en slaat ze er hevig op los.
    Ik schiet meteen in actie, maar het duurt even voor ik het goede moment gevonden heb Gudrun beet te nemen en van hem af te trekken, zonder zelf ook aan slagen te raken. Ik begrijp heel goed dat ze zo kwaad is, maar het enige dat ze nu doet is zichzelf in de problemen werken en dat is die klootzak nu eenmaal niet waard.
    Even ontglipt ze me echter en dreigt ze gewoon weer verder te gaan met het uitdelen van de rammeling, maar nog net op tijd weet ik haar weer tegen te houden.
    "Laat me los! Ik sla hem knock out!" Ik kan horen aan haar stem dat ze het meent. Ik sluit mijn ogen en ril even als ik iets nats op mijn arm voel, en leg meteen de link met de hevig bloedende neus van Daryll. Volgens mij, al ben ik het niet zeker, is hij wel een tand kwijt ook.
    "Guddie! Hou op!" zeg ik zo rustig, maar kordaat mogelijk. Ik moet haar tegen houden met al mijn macht, maar alsnog weet ze Daryll een flinke trap in het kruis te geven, waardoor die laatste kermend van de pijn op de grond zakt. Blijkbaar heeft het furieuze blondje nog steeds niet genoeg wraak gehad, want ze blijft maar tegen spartelen.
    "Nando!" roep ik uiteindelijk, ik kan haar niet meer alleen tegen houden en Conan roepen is geen optie want als die merkt dat Daryll de reden is waarom Gudrun zo van slag is, dan gaat hij zelf vast ook nog eens klappen geven terwijl ik net wil voorkomen dat deze situatie nog verder uit de hand loopt. "Nando!" roep ik nog een keer, wat dringender.
    Hopelijk is die arme Vika niet te hard van slag, maar ik zal nog even moeten wachten om daar achter te komen. Gudrun is nu mijn prioriteit.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 13:54 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Eoin Connor Morgan-Smelting

    Nog altijd moet ik hard lachen, want Gudrun blijft gewoon door kietelen met één hand. Uiteindelijk heb ik door dat ze stopt en dat ze haar handen achter haar rug steekt. Hijgend blijft ik liggen terwijl ik nog door lach. Mijn grootste zwakte; kietelen. Ik sluit mijn ogen even en lach zacht.
    "Kijk nou," Mijn ogen schieten nu open bij het horen van de stem, wanneer ik opzij kijk zie ik Daryll staan. Een teamgenoot van Conan. "De kleine Morgan-Smeltinkjes zijn zo wanhopig alleen dat ze besloten hebben het met elkaar te gaan doen. Wat is er, Eoin? Ben je dan werkelijk zo'n viezerik dat je dat wicht moet molesteren?" Ik frons en kijkt naar hem. Ik merk aan Gudrun dat ze dit niet pikt. Wanneer het muntje dan eindelijk begint te vallen met wat hij bedoeld wordt ik even kort verblind door een flits. Nam hij nou net een foto?
    "Tja. Ik moet toch bewijs hebben voor de anderen, dat jij een kleine viezerik bent? Maar maak je geen zorgen, we weten wel hoe we jouw soort aan moeten pakken," Ik stilte kijk ik naar Daryll, dat was tegen mij. Waarom doet hij zulke dingen. Ik merk maar half dat Gudrun omhoog schiet. Ik duw mezelf eens stukje omhoog en bijt op mijn lip. We waren gewoon aan het dollen, we zijn broer en zus, al niet echt maar ze voelt wel zo aan. Ik zou Gudrun nooit met één vinger aanraken.
    "Laat me los! Ik sla hem knock out!" Ik wordt uit mijn gedachten opgeschrikt van het woedende geschreeuw van mijn zusje. Ik zie hoe Evangelynn moeite heeft met haar in bedwang houden, maar weet zelf eigenlijk niet eens wat te doen. De rest schiet eigenlijk helemaal langs me heen, ik hoor wel dat Evangelynn Gudrun probeert te kalmeren maar meer krijg ik echt niet mee. Ik kom overeind en zie een paar meter bij mij vandaan de mobiele telefoon van Daryll ligt. Ik loop ernaartoe, pak hem op en veeg over het scherm. Meteen ga ik naar de galerij en klik 'nieuwste foto's' aan. Daar zie ik dan de foto van Gudrun en mij. Terwijl ik Daryll naast mij op de grond zie zakken en naar zijn kruis zie grijpen, kijk ik even met grote ogen naar Gudrun. Haar moet ik nooit boos krijgen.
    Snel gaat mijn blik weer terug op het mobieltje van Daryll en wis ik de foto. Wanneer ik net wil zeggen dat de foto gewist is roept Evangelynn Nando een aantal keer hard. Mijn blik schiet het plein over en ik zie verschillende blikken op ons gericht, meteen komt er een hele stroom onzekerheid door mijn lichaam. Ineens voel ik een stekende pijn in mijn knie en ik zie nog net dat de voet van Daryll weg schiet. Ik moet hard op mijn lip bijten om niet te gaan schreeuwen, of eerder gillen. Hinkend zet ik aan paar stappen achteruit en steek dan de mobiel van Daryll in mijn zak. Ik laat besluit nog niet naar mijn knie te kijken, maar veel andere dingen kan ik ook niet doen. Ik zie Conan bij de deur, met Nando. Naar hem wil ik ook niet toe, hij zal meteen Daryll te grazen nemen. Uiteindelijk laat ik mezelf een paar meter bij alles vandaan op de grond zakken en duw mijn broek omhoog. Met een pijnlijk gezicht kijk ik naar mijn knie die wat open ligt en niet helemaal goed lijkt te staan. Wanneer ik eraan zit schiet de pijn snel door mijn lichaam en kan ik nog maar moeilijk mijn tranen binnen houden.
    "Pak hem Guddie!" roep ik dan ineens, ik sla een hand voor mijn mond. Nee, dat mag ik niet zeggen! Ik mag me niet tot hem verlagen. Ik bijt op mijn lip en probeer de meerdere tranen die drukken weg te slikken. Waarschijnlijk is het gewoon een wond, meer niet. Meer niet, hoop ik.

    [Dré komt ergens later wel]

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 23:05 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik reageer morgen met Vika en Nando


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Meja Viktoria Mette Heimersson

    Lachend kijk ik hoe Eoin Grudun tot genade smeekt, maar hoe zij zich er niet aan toegeeft.
    "Nee. Gu- Gud- Guddie! Ge-gena... genade!" Smeekt haar broertje.
    Ik grinnik zachtjes terwijl Grudun op Eoin gaat zitten om hem bij te laten komen. Vanaf een afstandje zie ik een jongen aan komen lopen. Een jongen die ik daarnet zelf ook gepasseerd heb. De jongen schenk ik een glimlach als ik merk dat hij van plan is om naar ons toe te komen. Aan zijn manier van lopen en zijn lichaamsbouw twijfel ik er niet aan dat hij een teamgenoot is van Conan en Nando. Naast me lijkt Evangelynn een andere reactie aan de jongen te geven. Het is duidelijk dat zowel zij als Grudun zijn aanwezigheid niet echt waarderen. Al snel wordt me duidelijk waarom. Hij, Daryll, is niet de aardigste op highschool.
    "Kijk nou," spuugt hij zowat uit. "De kleine Morgan-Smeltinkjes zijn zo wanhopig alleen dat ze besloten hebben het met elkaar te gaan doen. Wat is er, Eoin? Ben je dan werkelijk zo'n viezerik dat je dat wicht moet molesteren?" Daryll haalt zijn mobieltje tevoorschijn en mijn mond valt open als hij een foto maakt. "Tja. Ik moet toch bewijs hebben voor de anderen, dat jij een kleine viezerik bent? Maar maak je geen zorgen, we weten wel hoe we jouw soort aan moeten pakken."
    Blijkbaar is dit niet de eerste keer dat de jongen dit soort acties onderneemt want zowel Evangelynn als Grudun lopen rood aan. De bom is gebarsten. Zo snel als ze kan is Grudun opgestaan en slaat ze in op Darylls gezicht. Het bloed van hem loopt over haar handen. Waar het precies vandaan komt is me zo snel niet duidelijk, al vermoed ik dat niet veel meer zal zijn dan een bloedneus. Ik hoop het ten minste voor hem.
    Zo snel als Grudun zich op Daryll had gestort, stort Evangelynn zich op Grudun. Haar armen klemmen rond haar middel terwijl ze stevig tegenstribbelt. Het lijkt dat Grudun niet alleen te sterk is voor Eoin, maar ook Evangelynn heeft moeite met het kleine meisje.
    Naast me zie ik Eoin in de weer met Daryll mobieltje. Alles lijkt in secondes te gebeuren.
    “Nando!” hoor ik dan Evangelynn roepen. “Nando!”
    Even glijden mijn ogen over het veld om de Colombiaan te vinden, maar erg moeilijk is het niet. Hij staat bij de deur met Conan. Mijn ogen laat ik even op het tweetal rusten en glijden dan terug naar de slachtpartij achter me. De keus is makkelijk. Of hier in het middelpunt van een schandaal blijven staan of de rust opzoeken en naar de teamleden gaan. Simpel genoeg voor mij. Nog een keer werp ik een blik op het vechtende stel, waar Eoin ondertussen ook in beland schijnt te zijn, waarna ik mijn tas oppak en naar de deur toe loop. Alsof ze me daar nodig hebben. Onderweg kom ik Nando tegen, die me vragend aankijkt.
    “Iets met Daryll en Grudun,” zeg ik zo rustig mogelijk, wat aardig lukt. Vroeger maakte ik zelf deel uit van dit soort partijtjes, alleen op een eerste dag is het iets heftiger. “Bloed en vechten,” voeg ik aan mijn vage woorden toe. Begrijpend en niet geheel luisterend knikt hij waarna hij zijn weg doorzet richting het grasveld. Met mijn ogen zoek ik opnieuw naar Conan, die niet van plaats lijkt veranderd. Pas nu valt het me op dat er ook een derde bijstaat. Een derde die Conan zeker weten niet lijkt te appreciëren.
    “Hi,” zeg ik lachend als ik het tweetal nader.

    Carlos Fernando Días Muñoz

    Met een lach zie ik hoe Conan mijn argumenten letterlijk wegwuift en zijn handen voor zijn ogen houdt. Het teken is simpel, maar ik ben het er niet mee een.
    "Oké, stel, en ik zeg stel, dat ik het met je standpunt eens bent. Stel dat ik kan begrijpen waarom een meisje nou persé je cultuur moet kennen, in plaats van dat ze die wil leren kennen door jou. Stel dat ik je erin volg dat haarkleur en huidskleur en familie ertoe doet... Je gaat niet met blondjes uit en je laatste verovering had Puerto Ricaanse roots als ik me niet vergis. Waarom heb je dan nog geen serieuze relatie gehad met de meisjes die wel aan je eisen voldoen?" De serieuze blik in zijn ogen doet me lachen.
    “Waarom zou ik dat willen?” vraag ik met dezelfde blik die hij opzet. “Wat is daar de meerwaarde van op dit moment. Maria was leuk hoor, maar waarom zou ik een langere relatie willen hebben. Jij hebt de zogenaamde ware toch ook nog niet gevonden. Of was het Evangelynn?”
    De kans dat ik antwoord krijg op die vraag schat ik gering aangezien Miles in Conans vizier komt. Die twee liggen elkaar al tijden niet lekker, niemand eigenlijk met Miles. Hij botst hard op tegen Conan.
    "‘Kijk uit. De volgende keer zou ik maar niet zo dicht bij de opening meer staan.”
    Verbaasd trek ik mijn wenkbrauwen op om de arrogante reactie van Miles, maar Conan is niet op zijn mondje gevallen, zo blijkt nu ook weer.
    "Excuseer, uwe hoogheid. Ik realiseerde me natuurlijk niet genoeg plaats was voor uw enorme ego om erdoor te kunnen."
    Even ontstaat er een triomfantelijke grijns op mijn gezicht, maar die verdwijnt per direct als ik mijn naam hoor. In de verte zie ik Evangelynn staan met Eoin, Grudun en iemand die ik herken als Daryll. Vika zie ik naar mij toe lopen. Vragen loop ik op haar af.
    “Iets met Daryll en Grudun. Bloed en vechten,” verklaart ze het geroep.
    Iets wat afgeleid knik ik en zet ik mijn tocht voort richtig de groep. Pas van dichtbij kan je zien wat er eigenlijk aan de hand is. Met grote ogen kijk ik naar het tafereel dat voor me afspeelt. Evangelynn met Grudun in haar armen, wiens handen onder het bloed zitten. Daryll op de grond liggend en Eoin in de weer met zijn knie. Even kijk ik wie mijn hulp op dit moment het meeste nodig zou helpen. Het is niet moeilijk kiezen en ik zak door mijn knieën naast Daryll.
    “Hee mate,” grijns ik. “Eigenlijk wilde ik tijdens een betere gelegenheid vragen hoe je vakantie was, niet wanneer je net bent geslagen door een meisje.” Het enige wat Daryll doet is een zuur gezicht trekken waarna ik zijn hoofd in mijn handen neem en hem goed bekijk. “Het ziet er ernstiger uit dat het is hoor,” grinnik ik. “Je neus bloed en je moet je oog even koelen, die zal morgen wel blauw zijn, maar meer is er niet aan de hand.” Even volg ik zijn handen die zijn kruis vasthouden. “Ouch,” zeg ik zachtjes. “Ook die zou ik even koelen.” Een kleine grijns verraad Darylls pijn en hij pakt mijn handen vast zodat ik hem omhoog kan trekken. Met iets wat moeite weet mijn teamgenoot zijn evenwicht terug te vinden en hij wordt mee genomen dan andere teamleden. Even kijk ik mijn vriend na wanneer ik me op Evangelynn, Grudun en Eoin richt.
    “Wat heeft die jongen in vredesnaam gedaan dat jullie hem zo moeten toetakelen.” Een lichte irritatie is niet uit mijn stem weg te halen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

          • Miles West.

    ‘Excuseer, uwe hoogheid,’ hoor ik tot verbazing toch zijn stem. Ik had verwacht dat hij zijn mond zou houden en het, in elk geval voor deze keer, zou laten varen. Hoe heet die gozer ook alweer? Het lag op het puntje van mijn tong, maar ik vergat elke keer de namen. Ach ja, ik hoef me dat niet te herinneren, dat geldt eveneens voor die knakker die naast hem stond, en die ik pas opmerk wanneer ik me weer naar hen om had gedraaid. Dit is absoluut niet belangrijk voor mij. Elke bezopen mofo kan nog zien dat dit van die jochies zijn die aandachtsproblemen hebben en bij “de vrouwtjes” in een goed blad staan.
    Mijn wenkbrauw haal ik wat laconiek op als de patser die eerder wat tegen mij had gezegd ook nog een buiging maakt. Zo zeg, die houdt vast en zeker van dramalessen.
    ‘Ik realiseerde me natuurlijk niet genoeg plaats was voor uw enorme ego om erdoor te kunnen.’ Hierop werpt hij me nog een kleine grijns toe, waarna hij zich terug naar het andere joch draait. Ik wil er wat cynisch op antwoorden, want kom op, wie kon dit nu normaal z’n strot nog uitkrijgen? Tot ik z’n kont zag, ik bedoel, achterwerk. Ik rol even met mijn ogen, om nog wat beleefd te doen, al is het in gedachten.
    Er loopt iemand naar hen toe, maar ik negeer het en begin te roepen.
    ‘Daarom is het beter als jij, je lekkere reet, en dat vriendje van je bij de ingang weg gaan.’ Vertel ik hem als enige, waarbij mijn gezichtsuitdrukking emotieloos staat, die echter al vrij snel erna veranderd. Er komt een grijns op mijn lippen, een uitdagende glinstering in mijn donkere ogen en als slag op de vuurpijl laat ik mijn blik weer naar zijn kont – eh, achterwerk – gaan. Ik haal uit de zak van mijn leren jacket mijn sigarettenpakje en haal er hier eentje uit, die ik vervolgens in mijn mond stop. Daarna draai ik me weer levenloos om en strompel weg.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2013 - 21:48 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Conan Innis Morgan-Smelting

    “Waarom zou ik dat willen? Wat is daar de meerwaarde van op dit moment. Maria was leuk hoor, maar waarom zou ik een langere relatie willen hebben. Jij hebt de zogenaamde ware toch ook nog niet gevonden. Of was het Evangelynn?” Ik stop mijn handen in mijn broekzak bij die opmerking, zodat ik niemand een dreun kan geven. Dat was volledig onder de gordel. Mijn gezicht hou ik volledig emotieloos. Ik laat me ook veel te snel op stang jagen. Waarschijnlijk zijn Nando en ik op dat vlak gewoon te verschillend om op dezelfde lijn te kunnen komen qua gedachten. Ik haal mijn schouders een keer op en zucht een keer, om aan te geven dat ik helemaal geen zin meer heb in een discussie van deze omvang, al helemaal niet zo vroeg in de ochtend én op de eerste schooldag.
    "Daarom is het beter als jij, je lekkere reet, en dat vriendje van je bij de ingang weg gaan," hoor ik Miles plots zeggen. Ik trek mijn neus op en trek een zuur gezicht naar Nando. Waar heeft die gast het over? Ik kijk even om me heen, maar er staat toch echt geen meisje bij ons in de buurt.
    "Asshole," mompel ik op een zangerig toontje terwijl ik over mijn schouder naar Miles kijk en mijn middelvinger opsteek.
    Dat ik er geen problemen mee heb dat mijn vaders homoseksueel zijn betekent niet dat ik er zelf tuk op ben dat mannen naar me kijk, eerder het tegendeel.
    Ik trek een wenkbrauw op als ik Evangelynn Nando's naam hoor roepen, maar ik ben absoluut niet van plan zijn punt te onderstrepen door nu als een mak lammetje naar haar toe te lopen. Daarbij riep ze hem, niet mij.
    Een beetje mopperend leun ik tegen een muur aan terwijl Nando naar de meiden toe loopt. Ik vouw mijn armen over elkaar en wend mijn blik af. Het is dat ik op hem kan rekenen, anders had ik hem al tig keren de nek omgewrongen.
    “Hi." Ik kijk op en zie Vika mijn richting uitkomen. Gezien zij met het hele gedoe niks te maken heeft, of toch niet rechtstreeks, zet ik ook een glimlach op voor haar. Ik laat mijn ogen even naar Miles glijden en besluit dat ik hem liever niet bij haar in de buurt wil.
    "Hey," antwoord ik rustig. Ik duw mezelf weg van de muur en kom haar het laatste eindje tegemoet. Knap is ze zeker wel, dat kan ik niet ontkennen. Ik leg mijn arm losjes over haar schouder, zodat ze kan ontsnappen mocht ze dat willen. "Hoe vind je het geweldige St.Joseph's?" vraag ik met een sarcastisch lachje. Veel drama en geouwehoer, maar voor serieuze gesprekken zijn de meesten hier niet te vinden en ik zou liegen als ik zeg dat ik daar af en toe zelf ook niet bij hoor.
    "Ik leid je wel even rond," zeg ik dan. "Dan kunnen we gelijk kijken in welke klas je komt te zitten," voeg ik er met een knipoog aan toe. Zonder al te veel poespas neem ik haar tas van haar over en sla deze bij de mijne over mijn schouder. Ik draag Koek's tas zo vaak dat er inmiddels niemand meer mee lacht. Het is een gewoonte, kun je zeggen.

    Evangelynn Suavez-Brown

    Vol verbazing kijk ik toe hoe Nando bijna meteen naar Daryll toegaat in plaats van eerst te vragen wat er aan de hand is. Zelfs Gudrun is zo verstomd dat ze spontaan ophoudt met het gewriemel om los te komen. Vol afgrijzen aanschouw ik het hele tafereel. Ik had Nando altijd eerder voor het rechtvaardige type aanzien, maar zo zie je maar dat zelfs je beste vrienden je nog kunnen verbazen.
    “Wat heeft die jongen in vredesnaam gedaan dat jullie hem zo moeten toetakelen," zegt hij geërgerd.
    Dat is voor mij wel zo'n beetje de druppel en ik zet kordaat Gudrun weer op de grond.
    "Ga je handen wassen," gebied ik haar. Ik kijk haar streng aan. Zoals Conan nu lachend zou zeggen; dit koekje is te taai om zomaar stuk te trappen.
    Ongeduldig kijk ik toe hoe Guddie met hangend hoofd en hangende schouders afdruipt, en Eoin met zich meetrekt. Pas wanneer ze helemaal uit het zicht zijn richt ik mijn aandacht weer op Nando. Van het anders zo vrolijke meisje is op mijn gezicht veel te bespeuren.
    "Luister eens goed hier, mí amigo," zeg ik eerder bot. "Het valt me vies van je tegen, dit. Misschien dat die lul naast je dit van je zou pikken, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik riep jou omdat ik dacht dat je wel volwassen genoeg was om volwassen te reageren, integendeel tot Conan die er meteen op gebeukt zou hebben, maar blijkbaar heb ik me flink in jou vergist. Je hebt geen flauw idee van wat er gebeurd is, en toch kies je meteen zijn kant. Je zag hoe erg Gudrun van streek was. En ga niet beweren dat ik haar beter ken dan jij, want je weet wat voor een muurbloem ze is dus dan had je op z'n minst kunnen bedenken dat het wel serieus genoeg zou zijn voor ze die arme vriend van je daar zo toetakelde!" Ik breng mezelf tot stilstand als ik merk dat ik Nando en Daryll aan het benaderen ben. "En als jij je zussen niet zou verdedigen zoals zij net voor Eoin deed, dan ben ik maar wat blij dat ik geen familie van je ben. Ik hoop dat je teammaatje je helpt winnen bij de eerste wedstrijd, pero para mí eres un ontro perdedor zoals hij," zeg ik koel. "Ik dacht dat jij één van de goeie kerels was," voeg ik er als laatste nog aan toe, de teleurstelling duidelijk in mijn stem.
    Ik trek mijn rokje goed en draai me, zonder één van beiden nog een blik te gunnen om. Nou, tijd voor een kop koffie zou ik zo zeggen want ik ben zo'n beetje alle energie die ik had deze ochtend kwijt geraakt door dit. Als Daryll het ook maar in zijn hoofd haalt hiermee naar de rector te gaan, dan is hij nog lang niet jarig. Ik ga de cafetaria binnen en bedien mezelf van een dubbele espresso aan de koffiemachine. Nou, hopelijk blijft het de rest van het schooljaar niet zo knallen.

    Gudrun Maeve Morgan-Smelting

    Ik schrik me een bult als ik Eoin iets naar me hoor roepen, maar het weerhoudt er me niet van nog steeds los te proberen komen. Mijn hart begint echter wel overuren te maken als ik Evangelynn om Nando hoor roepen. Waarom zou ze dat doen? Nog voor ik de kans krijg om uit Evangelynn's armen te komen, is hij er al. Misschien moet hij brandweerman worden, die zijn ook altijd snel ter plekke. Ik zou bijna gaan giechelen als ik niet zo donders kwaad was op Daryll.
    Het is niet zozeer Nando's actie als het feit dat ik Evangelynn helemaal voel verstijven die me doet ophouden met het bieden van weerstand. Ik laat mijn handen op haar armen rusten en probeer mijn haren, die losgekomen zijn uit hun staart, uit mijn gezicht te blazen. Ik probeer niet te luisteren en kijken naar wat er zich tussen Nando en Daryll afspeelt, want hoe meer ik zie en hoor, hoe meer mijn hart zal breken.
    Plots staan we oog in oog, met een boze Nando. Hij is boos, op mij? Waarom? Iedereen blijft maar zeuren dat ik voor mezelf moet opkomen, dat ik die treiterijen niet hoef te slikken, maar dan opeens ben ik de boeman? Hoezo is dat rechtvaardig.
    Ik probeer een aantal keer de krop in mijn keel door te slikken, zonder al te veel succes. Ik kijk Evangelynn verbaasd aan als ze me plots op de grond zet en me beveelt mijn handen te gaan wassen. Ik knipper een paar keer, in de hoop de tranen te kunnen bedwingen maar besluit dan toch te doen wat ze vraagt.
    Ik besluit eerst Eoin maar eens te helpen, de stakker ziet er alles behalve goed uit nu. Ik buk me bij hem neer en leg zijn arm om mijn schouder, zodat ik hem overeind kan helpen. Zijn knie ziet er verschrikkelijk uit.
    Op een traag tempo troon ik hem mee naar de meisjeswc's, waar ik hem tegen de muur weer op de grond zet. Voor ik mezelf kan bedwingen barst ik in huilen uit. Ik ga bij mijn broer op schoot zitten en veeg snotterend de tranen weg, vergetend dat ik hiermee zowat mijn hele gezicht met bloed insmeer. Ik weet niet eens waarom ik precies huil; de spanning, de manier waarop Nando naar me keek of het feit dat mijn broer alsnog bezeerd is geraakt. Ik verberg mijn gezicht in zijn hals in de hoop het gesnik te kunnen verbergen. Ik hoop maar dat hij niet vraagt waarom ik tranen heb. Ik ben er niet goed in mijn emoties te laten zien, laat staan ze uitleggen.
    Waarom moeten ze toch steeds mij hebben? En waarom moeten ze Eoin erbij gaan betrekken?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.