• St. Joseph High staat er al jaren om bekend één van de beste Glee clubs in de staat van Californië te hebben. Ook dit schooljaar zullen er zich weer velen inschrijven voor de audities, maar of ze toegelaten zullen worden is de vraag. Enkelen zullen in de voetsporen van hun ouders treden, en anderen zullen een geheel nieuwe traditie starten.
    Maar één ding staat vast: The Sopranos zijn wat zingen betreft net zo intimiderend als de echte maffia. Muziek is hun passie en ze zijn vastberaden om het ver te schoppen.
    Wat hen betreft kan het schooljaar niet meer stuk.

    Rollen: Je personage hoeft niet bij The Sopranos te zitten, en de groepen kunnen overschreden worden (dus zowel bij The Sopranos als bij de andere groep. Indien je dit wilt, vul dan gewoon het formulier voor The Sopranos in.)

    Leraren (2):
    Paris Michel||24||Javert||

    Jocks (5 max):
    Conan Innis Morgan-Smelting||17||Theodora||
    Dré Rave Stenvers||17||Vlahos||
    Carlos Fernando Días Muñoz||17||Mebarak||
    Lycan Unknown||16||Ninuturu||

    Cheerleaders (5 max):
    Faith Aurora Stenvers||15||AroonCat||


    The Sopranos:
    Miles West||18||Morticia
    Eoin Connor Morgan-Smelting||16||Vlahos||
    Kian Romano Lesley Grimes||17||LilAssKicker||
    Evangelynn Suavez-Brown||16||Theodora||
    Meja Viktoria Mette Heimersson||17||Mebarak||
    Sammy Emmaline Roberts||16||ST0RMY||
    Gudrun Maeve Morgan-Smelting||15||Theodora||

    Regels:
    - Maximaal drie rollen per persoon
    - Er zijn een bepaald aantal meisjes voorzien, en een bepaald aantal jongens. Dat wordt niet veranderd, vol is vol.
    - Ik wil liefst wat meer ervaren spelers, die niet na twee topics stoppen
    - Er is een minimum van 10 regels per post
    - Ik wil geen sneltrein, je wacht dus 2-3 posts voor je zelf een nieuwe maakt, later kan deze regel nog vervallen
    - Naamsveranderingen graag doorgeven
    - Geen perfect players, iedereen heeft zijn fouten en gebreken. Mary Sues en Gary Stus zullen niet goedgekeurd worden.
    - Off-topic tussen haakjes
    - Bestuur alleen je eigen personage
    - Topics worden enkel aangemaakt door CityOwls of Theodora

    Jaarindelingen;
    12-13 = jaar 1
    13-14 = jaar 2
    14-15 = jaar 3
    15-16 = jaar 4
    16-17 = jaar 5
    17-18 = jaar 6


    Klassen/jaren 1&2. 3&4, 5&6 volgen gezamenlijk lessen.

    Iedereen begint thuis[of als ze vroeg zijn op school].

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 13:09 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Carlos Fernando Días Muñoz

    Tot mijn telleurstelling reageerde Eoin niet zo heel erg op mijn opmerking. Ik zou bijna denken dat hij me negeerde, maar het feit dat hij zijn schouders ophaalde, liet zien dat hij me wel degelijk had gehoord. Conan reageerde daarentegen wel een stuk aanweziger.
    “Grappig hè, grote jongen,” lachte hij en voordat ik iets kon zeggen had hij Evangelynn al voor mij ingewisseld. Zijn knokkels schuurde over mijn hoofdhuid, maar Conan wist net zo goed als ik dat hij actie bijna geen kans tot slagen had. "Pas maar op, of ik kom je vanavond wakker houden met een serenade onder je balkon.” In alles was Conan een tegenpool van Eoin. Het was ook niet heel vreemd want biologisch gezien had het tweetal vrij weinig met elkaar te maken, maar dat de door dezelfde vaders waren opgevoed maakte het toch echt broers.
    “Oh, nu wordt ik bang,” grijnsde ik terwijl ik mijn voet verplaatste zodat ik meer stevigheid had. Met mijn handen zocht ik ondertussen naar Conans shirt om mezelf aan vast te houden. “Je kan mijn balkon niet eens vinden in die enorme flats.” In tegenstelling tot velen hier in Californië woonde ik niet in een suburbwijk net aan de rand van de stad, waar alle huizen netjes in boogjes stonden en je vanaf de veranda naar de overburen kon kijken. Nee, wij woonden echter midden in de stad. In een slechtere wijk met extreem veel hoogbouw en voornamelijk latino’s. Toch zou ik me niets anders kunnen voorstellen. Ik hoorde niet tussen de Amerikanen in een huis met een tuin waar alles huisje, boompje, beestje was. Nee, ik hoorde in een drie kamerflat met vijf personen, waarin je je kont niet kon keren en je Latina moeder constant naar je schreeuwde om met je luie reet de bank af te komen. Het had zijn charmes om in een achterstandswijk te wonen. Het hoorde bij me. Het plaatje paste me. In een moment van Conans verzwakking, kon ik me losmaken van hem en draaide we de rollen om. Op datzelfde moment kwam er een blondine bij ons staan. Ze was niet van hier. Ze was anders dan de Amerikaanse meisjes, het was duidelijk op te merken. Ondertussen had ik er een neus voor gekregen om alle buitenlandse en halfbloedjes tussen het gewone volk vandaan te plukken en zo ook dit meisje.
    “De Sopranos? Wat zijn dat?” Even trok ik mijn wenkbrauwen op, maar haar vraag bevestigde mijn vermoedens. Als ze niets wist van de ‘Glee’ club, dan was ze niet van hier. Zelfs als je niets met muziek had en het haatte, kon je niet om de vocale talentjes van de school heen. Ze waren nog lang niet zo ver als de atleten of de sexy cheers, maar de Sopranos maakten snel naam op school. Aangezien Evangelynn en Eoin zich bezig hielden met het meisje had ik tijd om Conan onderuit te halen totdat mijn naam weer werd genoemd.
    "Die twee apen daar zijn Conan en Nando,"
    Grinnikend liet ik Conan vallen en sloeg ik met mijn vuisten op mijn borst, om Evangelynns woorden kracht te geven.
    “Fernando,” stelde ik mezelf voor aan de blondine. “Maar voor de meeste is dat te moeilijk dus is het Nando.” Ik gaf een knipoog aan Conan en gaf het meisje een hand.

    Meja Viktoria Mette Heimersson

    Ik glimlach vormde zich op mijn gezicht bij de stoeipartij tussen de twee jongens. Tot mijn geluk reageerde een brunette op mijn vraag.
    "We zingen, bestaande liedjes maar dan op onze eigen manier," vertel ik rustig. "Waarom kom je niet een keer kijken? Dan zie je zo of je het wat vindt. Ik moet wel nog even kijken wanneer het valt, we hebben onze roosters nog niet. Ik ben Evangelynn, dit zijn Eoin en Gudrun en die twee apen daar zijn Conan en Nando,"
    "Eoin ben ik," zei de jongen naast haar.
    De plotselinge vele informatie die op me afkwam, zorgde ervoor dat ik met grote ogen de groep rondkeek, maar het kwam goed toen de brunette haar hand uitstak. Ik stak wat twijfelachtig ook mijn hand uit naar haar terwijl ik vanuit mijn ooghoeken zag hoe Eoin zijn hand weer terug trok. Ik trok een wenkbrauw op, maar liet het verder aan mij voorbij gaan.
    “Evangelynn,” herhaalde ik haar naam met enige moeite. Het Amerikaanse was ik verleerd, helemaal de lange gecombineerde namen. “Bijzondere naam,” glimlachte ik terwijl ik vanuit mijn ooghoeken zag hoe de jongen achter haar de ander liet vallen en ook zijn hand uitstak.
    “Fernando,” stelde hij zichzelf voor. De manier hoe hij zijn naam uitsprak verraadde zijn Latijns-Amerikaanse afkomst, iets wat mij toch wat geruststelde. “Maar voor de meeste is dat te moeilijk dus is het Nando.” Het was overduidelijk dat de Nando met de andere jongen, Conan, liep te dollen en ik schudde ook zijn hand.
    “Meja Viktoria,” stelde ik mezelf aan de groep voor terwijl ik een hand door mijn plantina blonde haren haalde en wat stond te wiebelen op mijn hakken. Even twijfelde ik of ik geen gympen had aan moeten trekken, maar deze trok al snel weg. “Uit Stockholm,” glimlachte ik om mijn introductie af te maken. “Maar als Fernando al te moeilijk is, kunnen jullie me wel gewoon Vika noemen en de uitnodiging om een keer te komen kijken sla ik niet af." Zachtjes grinnikte ik terwijl mijn ogen gleden over de bonte verzameling mensen in de groep en hun uitzonderlijke namen. Zingen was naar eigen zeggen niet mijn sterkste kant, ik hield meer van sport, maar het was wel de plek om mensen te leren kennen en dat was op dit moment issue nummer één.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    dubbelpost.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 22:18 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Conan Innis Morgan-Smelting

    “Oh, nu wordt ik bang. Je kan mijn balkon niet eens vinden in die enorme flats.” Ik grinnik even en wil Nando vertellen dat ik maar al te graag zijn uitdaging aan ga, al is het maar om te zien of zijn buren het ook zo prettig vinden, maar als hij zijn houding veranderd moet ik me concentreren om mijn evenwicht te houden. Ik mag dan wel elk vriendschappelijk vechtpartijtje verliezen, maar omdat hij zo’n beetje het geheime wapen van de basketbalploeg is vergeef ik hem dat graag. Ik beland grinnikend op de grond als hij me na een tijdje schijnbaar moeiteloos weet onderuit te halen. Ik had niet echt anders verwacht, maar ik zou niet Conan heten mocht ik alles zomaar opgeven.
    Ik kijk op als ik mijn naam hoor en zie een blondje staan bij Evangelynn, Gudrun en Eoin. Ik wordt overvallen door het vreemde gevoel dat ik naar haar toe zou moeten gaan om iets charmants te zeggen, maar bijna onmiddellijk wordt mijn aandacht terug naar het brunetje getrokken. Met een glimlach sta ik op, klop het vuil van mijn broek en ga terug bij Evangelynn staan, mijn arm om haar schouder.
    Ik schud lachend mijn hoofd als ik zie hoe Nando gewoon zijn zelfzekere zelf blijf en de spot drijft met Evangelynn’s opmerking. Ik rol een keer met mijn ogen als hij naar me knipoogt en grinnik nog een keer. Die jongen is niet te schatten. Het verbaasd me een beetje dat hij nog geen vriendinnetje heeft, zoals hij Evangelynn daarnet deed blozen zou je denken dat de meisjes in de rij staan aan te schuiven voor hem. Ik besluit niet te reageren op zijn opmerking en trek Evangelynn onbewust nog een beetje dichter tegen me aan.
    “Meja Viktoria. Uit Stockholm. Maar als Fernando al te moeilijk is, kunnen jullie me wel gewoon Vika noemen en de uitnodiging om een keer te komen kijken sla ik niet af."
    Gezien het gesprek over The Sopranos ging toen Nando en ik aan ons robbertje begonnen vermoed ik dat dat is waar Vika het over heeft. Ik lach even en lik een keer over mijn lippen.
    “Vika,” herhaal ik, om de naam in mijn geheugen te griffen. “Mochten de zangkunsten van mijn broertje je niet kunnen bekoren, dan ben je meer dan welkom om te komen supporteren voor het basketbalteam. Fernando zou het geweldig vinden,” ga ik verder terwijl ik een veelbetekenende blik naar Nando werp. Ik ben heus niet zo dom als hij me soms af zou schilderen.
    Ik trek mijn wenkbrauw op en kijk naar Evangelynn als ze in de lach schiet. Tja, aangezien ik net zo’n beetje spontaan besloten heb om Nando’s wingman te worden en hem aan meisje te helpen kan ik er maar beter meteen mee beginnen, toch?
    “Hou op, je maakt dat kind nog bang,” lacht Evangelynn.
    “Koek, Querida,” sus ik haar. “Volgens mij is ze echt niet zo snel bang. Ze had het lef om naar jou toe te stappen, toch, Vika?”
    Ik krijg een welverdiende klap op mijn borstkas van Evangelynn, maar het was het meer dan waard.
    “Kan je weer niet van me afblijven?” snauw ik gespeeld. Mijn lach verraadt echter dat ik het niet meen.
    “Zwijn,” verwijt Evangelynn me lachend.
    “Als het aan jou ligt dan ben ik een hele dierentuin,” antwoord ik gevat. “Hoor je dat, Nando, ze vindt me een beest,” ga ik lachend verder terwijl ik mijn makker een elleboogstootje geef.
    “Ik haal deze twee arme meisjes maar eens weg bij jullie, voor ze getraumatiseerd raken,” grinnikt Evangelynn terwijl ze een arm in die van Gudrun en Vika haakt.
    “Kuuuusjeeeeeee,” roep ik de meiden nog achterna. Wanneer ze uit het zicht zijn richt ik me tot Nando en geef hem een paar speelse stompjes tegen zijn borstjes. “Bro, bro! Niks voor jou? You like, hmm? Ik weet het wel!” grinnik ik terwijl ik van de ene voet op de andere spring.
    “En jij!” roep ik naar Eoin. “Wanneer breng jij een keer een leuke meid mee naar huis?”
    Het feit dat ik zelf ook single ben doet er helemaal niet toe. Absoluut niet. Ik weet gewoon waarnaar ik op zoek ben. En blondjes zijn niet echt mijn type, toch?

    Evangelynn Suavez-Brown

    “Evangelynn. Bijzondere naam,” zegt het meisje nadat ze me de hand geschud heeft. Ik knik even als bedankje, en net wanneer ik wil uitleggen waar hij vandaan komt, word ik onderbroken door de jongens die het meisje ook lijken opgemerkt te hebben.
    Ik glimlach tevreden als Conan weer bij me komt staan en een arm om me heen legt. Ik hou ervan hoe zijn arm precies om me lijkt te passen. Ik zucht een keer en trek een gezicht naar Gudrun als zowel Nando als Conan zich weer de beste proberen te bewijzen. Jongens en hun eeuwige haantjesgedrag.
    “Hou op, je maakt dat kind nog bang,” zeg ik in de hoop om Vika, zoals ze zich voorstelde, een beetje van het duo te kunnen redden.
    “Koek, Querida. Volgens mij is ze echt niet zo snel bang. Ze had het lef om naar jou toe te stappen, toch, Vika?”
    Ik kijk even beledigd naar Conan. Alsof ik zo verschrikkelijk ben om mee gezien te worden? Al snel moet ik echter lachen en geef hem een flinke klap tegen zijn borstkas. Dat hij het waarschijnlijk amper gevoeld heeft doet er niet toe.
    “Kan je weer niet van me afblijven?” is het antwoord van mijn beste vriendje. Oh, hij speelt het slim.
    “Zwijn" grinnik ik. Die jongen is gewoon onverbeterlijk.
    “Als het aan jou ligt dan ben ik een hele dierentuin. Hoor je dat, Nando, ze vindt me een beest.”
    Ondertussen heb ik het wel weer zo’n beetje gehad en besluit ik de jongens maar eens een koekje van eigen deeg te geven door het nieuwe speeltje van ze af te nemen.
    “Ik haal deze twee arme meisjes maar eens weg bij jullie, voor ze getraumatiseerd raken,” deel ik de heren mee, terwijl ik zowel Gudrun als Vika bij de arm neem. Ik wandel rustig met de twee naar binnen, weg van de jongens. Soms is trop een beetje teveel en is enough genoeg. En dat is nu het geval. Toch moet ik lachen als ik Conan ons nog na hoor roepen. Ik kan niet boos op hem zijn, of hem afstotelijk vinden. Hij weet me gewoon altijd op te vrolijken.
    “Je mag het ze zeggen als ze over de schreef gaan,” vertel ik Vika met een glimlach. “Soms hebben ze hun hormonen niet helemaal onder controle,” grinnik ik.
    Ik hou Vika’s arm wat steviger vast als ik een paar Cheers naar ons zie kijken. Ik glimlach even naar de meisjes, zoals ik naar iedereen in deze school zou doen, maar als enig antwoord draaien ze prompt hun gezicht van me weg.
    “Als ik je een tip mag geven, ga niet bij de Cheers. Ze geven niks om het cheeren, of om mensen,” waarschuw ik Vika. Ze lijkt me een lief meisje, ik zou het jammer vinden mocht ze in de handen vallen van dat nest serpenten.
    “Ja, niet doen,” beaamt Gudrun. “Je betaalt een hoge prijs voor de populariteit.”
    Ik knik zachtjes, en hoewel ik het niet luidop zeg ben ik er zeker van dat Vika met haar snoet snel vrienden zal maken. Ze zal de jongens van zich af moeten slaan. En de jaloerse blikken ook.
    “Dus, hoe kom je in het zonnige Californië terecht?” vraag ik uiteindelijk met een glimlach. Ik wil haar niet teveel af schrikken, het is natuurlijk de bedoeling dat ze het hier fijn krijgt, niet dat ze doodangsten uit moet staan elke keer ze naar school komt.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Eoin Connor Morgan-Smelting

    Iedereen stelt elkaar aan zich voor en het meisje stelt zich eerst voor als Meja Viktoria, en dan zegt ze dat we haar Vika mogen noemen. Zo heel moeilijk vind ik de naam Meja of Viktoria niet hoor, maar als zij liever wil dat we haar zo noemen, noem ik haar ook zo.
    “Vika,” herhaalt Conan, die aan de andere kant van Evangelynn staat. Ik kijk even naar mijn broer. “Mochten de zangkunsten van mijn broertje je niet kunnen bekoren, dan ben je meer dan welkom om te komen supporteren voor het basketbalteam. Fernando zou het geweldig vinden,” quasi-verontwaardigd kijk ik even naar Conan, maar volgens mij lijkt hij het niet eens gezien te hebben. Ach ja, hij is gewoon even met andere dingen bezig op het moment. Zo erg is dat ook weer niet, hij hoeft niet de hele tijd bij mij in de buurt te zijn, al zijn we broers. Conan heeft ook zijn eigen leven. Op gegeven moment zullen onze wegen als broers ook scheiden, om een eigen leven te beginnen. Nouja, we hebben al een eigen leven, maar om de wijde wereld in te trekken...
    “En jij!” Ik word uit mijn gedachten opgeschrikt en kijk richting Conan “Wanneer breng jij een keer een leuke meid mee naar huis?” Ik kijk even om me heen en zie dat de meiden al weg zijn. Met een soort van huppelpasje ga ik richting Conan toe.
    "Wanneer de liefde mij vind," geef ik als een simpel antwoord terug en kijk hem kort aan. Misschien word het toch eens tijd dat ik het ga vertellen aan een paar mensen, maar ik kan maar niet het geschikte moment vinden. Ik heb het wel al een paar keer geprobeerd hoor, onder het eten thuis bijvoorbeeld. We zaten eindelijk allemaal aan tafel, en ik wilde erover beginnen, maar toen kreeg ons pappa telefoon doe belangrijk was en ging toen naar de gang. Toen hij terugkwam ben ik er eigenlijk al helemaal niet meer over begonnen.
    "Maar waarom vraag je dat aan mij, broer?" ik kijk naar Conan. Oké, hij heeft al wel meer meiden gehad dan ik ooit. Mijn teller staat nog op nul. Dus dan heeft Conan sowieso altijd al meer dan ik gehad.
    Ik haal mijn hand door mijn haar en kijk even om me heen, of ik al wat bekende mensen zie. Maar ik kan het niet een, twee, drie zien, dus ik concentreer me weer op Conan. Eigenlijk zou ik even een rondje willen rennen, om de druk die zich in mij heeft opgestapeld weg te krijgen. Dan maar tot na school proberen op te houden.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 23:16 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Carlos Fernando Días Muñoz
    “Vika,” herhaalt Conan Viktoria’s naam. “Mochten de zangkunsten van mijn broertje je niet kunnen bekoren, dan ben je meer dan welkom om te komen supporteren voor het basketbalteam. Fernando zou het geweldig vinden.” Grinnikend maak ik een buiging naar Conan, als bedankje voor het gebruik van mijn volledige naam.
    “Fernando,” begin ik in derde persoon. “Is blij dat zijn beste vriend hem helpt met het bij elkaar sprokkelen van zijn chicas dulces.” Ik geef Vika een knipoog terwijl ze Conans aanbod aanneemt. Het duurt niet lang voordat Evangelynn het genoeg vindt en in discussie gaat met Conan. Als je niet beter zou weten, dacht je dat ze twee nog steeds samen waren. Zelfs ik vind het soms wat verwarrend.
    “Zwijn.” Lachend kijk ik van Evangelynn naar Conan, maar hij is niet onder de indruk.
    “Als het aan jou ligt dan ben ik een hele dierentuin. Hoor je dat, Nando, ze vindt me een beest.” Ik schiet in de lach en haal mijn schouders op terwijl de twee doorgaan met kibbelen. Uiteindelijk vind Evangelynn het genoeg en neemt ze de twee meisjes mee.
    “Kuuuusjeeeeeee.” Lachend kijk ik naar Conan en zijn uitsloverij. Het is bijzonder, hij en Evangelynn. Ik schrik op als Conan met zijn vuistjes op mijn borstkas slaat. “Bro, bro! Niks voor jou? You like, hmm? Ik weet het wel!” Lachend pak ik zijn vuisten vast en haal ze bij mijn borst weg, maar voordat ik kan antwoorden is Eoin, Conans kleine broertje al zijn mikpunt geworden. “En jij! Wanneer breng jij een keer een leuke meid mee naar huis?” Breed grijnzend kijk ik naar Eoin, maar deze grijns verdwijnt als hij met zijn politiekcorrecte antwoord komt.
    “Wanneer de liefde mij vind.” Een gevatte opmerking houdt ik voor mij, alleen omdat het Conans broertje is en ik trek mijn wenkbrauwen op. "Maar waarom vraag je dat aan mij, broer?"
    Ik schiet in de lach. “Omdat jij nog nooit een meisje hebt gehad,” grinnik ik. “Una hermosa chica por Eoin.” Al snel richt ik me weer op Conan.
    “Nee, niets voor mij,” grinnik ik. “Ik vrees niet dat deze blonde Zweedse door de keuring van mi madre komt.”


    Meja Viktoria Mette Heimersson
    “Vika,” herhaalt de jongen die zijn arm om Evangelynn heeft geslagen. Conan, als ik me niet vergis. “Mochten de zangkunsten van mijn broertje je niet kunnen bekoren, dan ben je meer dan welkom om te komen supporteren voor het basketbalteam. Fernando zou het geweldig vinden.” Ik grinnik zachtjes als Nando buigt wanneer Conan zijn volledige naam gebruikt.
    “Fernando,” begint Nando zelf. “Is blij dat zijn beste vriend hem helpt met het bij elkaar sprokkelen van zijn chicas dulces.” Hij slaat Conan vriendschappelijk op zijn borstkas en steekt daarna zijn handen in zijn zakken.
    Zachtjes grinnik ik om de dollende jongens en haal een hand door mijn platina blonde haren. “En ook dat aanbod kan ik niet afslaan,” glimlach ik terwijl ik op mijn andere been ga leunen.
    “Hou op, je maakt dat kind nog bang,” hoor ik Evangelynn tegen Conan zeggen.
    “Koek, Querida. Volgens mij is ze echt niet zo snel bang. Ze had het lef om naar jou toe te stappen, toch, Vika?”
    Ik trek grijnzend mijn wenkbrauwen op, maar houd wijselijk mijn mond dicht terwijl ik naar de conversatie tussen de twee luister. Echt goed houd ik ze niet bij want als Evangelynn haar arm door de mijne schuift kijk ik verschrikt op.
    “Ik haal deze twee arme meisjes maar eens weg bij jullie, voor ze getraumatiseerd raken,” verklaart ze haar actie. Met een glimlach laat ik het meisje me meenemen. Conan roept Evangelynn nog iets na, maar wat precies kan ik niet verstaan. “Je mag het ze zeggen als ze over de schreef gaan,” gaat ze door. “Soms hebben ze hun hormonen niet helemaal onder controle.”
    Ik grijns breed.
    “Ach,” grinnik ik. “Ik ben wel wat gewend. Puberjongens zijn overal hetzelfde.” Het plein is sinds mijn aankomst al flink wat drukker geworden. Links en rechts staan groepen jongens en meisjes met elkaar te praten. Eén groep valt in het bijzonder op. Een groep dat voor ons, Europeanen, het toppunt is van populariteit. Stuk voor stuk prachtige, slanke, soepele meisjes. Geïnteresseerd kijk ik hen aan, maar al snel wordt het duidelijk dat Evangelynn niets van ze moet weten.
    “Als ik je een tip mag geven, ga niet bij de Cheers. Ze geven niks om het cheeren, of om mensen,” waarschuwt ze me. Zachtjes bijt ik op mijn onderlip terwijl Gudrun de brunette beaamd.
    “Ja, niet doen. Je betaalt een hoge prijs voor de populariteit.” Een kleine glimlach weet mijn gezicht te sieren en ik haal een hand door mijn haren. Het is duidelijk dat ze beiden liever niet teveel blijven hangen bij de cheers en hun populariteit.
    “Dus, hoe kom je in het zonnige Californië terecht?”
    Op deze vraag heb ik me al maanden voorbereid. Sinds ik mijn eerste stap zette op de Californische grond spookt de vraag al door mijn hoofd heen.
    “Mijn vader,” glimlach ik. Het verhaal is simpel, een verhaal zoals elke immigrant in Amerika. “Hij kreeg een baan aangeboden in Californië en aangezien hij al vaker in Amerika heeft gewoond, heeft hij de baan aangenomen. Zo komen mijn broertjes, zusjes en ik hier terecht.” Met een lach veeg ik mijn handen af aan mijn jurkje. Evangelynn had gelijk over de zonnige staat. Alhoewel het pas vroeg is voel ik de zon al de hele tijd op mijn rug branden. Even twijfel ik of het verstandig was geweest om mezelf in te smeren, maar aangezien ik toch nooit verbrand al het geen probleem zijn om nu de Amerikaanse zon op me te krijgen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    [Bij deze is de regel; - Ik wil geen sneltrein, je wacht dus 2-3 posts voor je zelf een nieuwe maakt. Opgeheven. Wanneer het te snel gaat kan deze regel altijd weet terug komen ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Doen de anderen ook nog mee? :')]

    Conan Innis Morgan-Smelting

    "Wanneer de liefde mij vindt. Maar waarom vraag je dat aan mij, broer?" Touché. Ik zal het niet luidop toegeven, maar daar heeft m'n kleine broer me toch even flink te pakken. Ik ben dan wel tegen hem aan het zeuren, maar zelf heb ik ook helemaal geen vriendin. Ik glimlach even schaapachtig en haal mijn schouders op. Ondertussen komt er weer maar één persoon in gedachten zweven en het antwoord op de vraag van mijn broertje is simpelweg: omdat de liefde mij niet met rust laat.
    “Omdat jij nog nooit een meisje hebt gehad. Una chica hermosa por Eoin.”
    Om Eoin niet te kwetsen wil ik niet te hard lachen om de opmerking van Nando, maar toch kan ik een klein gegrinnik niet onderdrukken. Het feit is dat Nando, vaak zonder het echt te bedoelen, me al dikwijls een ongemakkelijk antwoord bespaard heeft. Ik geef hem een schouderklopje en knipoog naar Eoin, als teken dat hij het zich niet al te hard aan moet trekken. Ik zou niet willen dat hij door deze opmerking onzeker wordt, want dat is hij al vaker dan me lief is en meer dan genoeg is het ook nog eens onterecht.
    "Nee, niets voor mij. Ik vrees niet dat deze blonde Zweedse door de keuring van mi madre komt.”
    Ik trek een wenkbrauw op en kijk verbaasd naar mijn maatje. Natuurlijk ken ik Vika amper, maar ze kwam in elk geval wel vriendelijk over en ik kan niet ontkennen dat ze een plaatje is. Ik schud mijn hoofd even en wuif Nando's opmerking weg.
    "Je moeder heeft geen smaak wat vrouwen betreft," lach ik. "Maar oké, we zoeken wel iemand anders voor je. Waarschijnlijk kun je haar toch niet krijgen," plaag ik hem lachend. Het feit dat ik al één keer het geluk gehad heb dat een beeldschone dame mij zag zitten, dat we onszelf terug gedegradeerd hebben naar de fameuze friendzone laten we even in het midden, verbaasde me al dus ik zou eigenlijk niet echt ik verwachten dat ik Vika wél voor me zou kunnen willen mocht ik dat willen.
    "Zolang je maar van m'n zus afblijft!" grinnik ik. Toch zit er een serieuze toon in verborgen. Ik weet niet of ik ermee om zou kunnen gaan mijn zusje met mijn beste vriend te zien, wetend waarover Nando en ik grapjes maken. Het idee dat Gudruntje het onderwerp van die grapjes zou worden vind ik ronduit angstaanjagend. Sowieso moet de kerel waarmee ze ooit naar huis zal worden door de keuring van vier mannen raken. Hoewel, volgens mij heeft Nando wel met de paplepel ingekregen dat hij meisjes met respect moet behandelen. Maar toch, het gaat zo vaak verkeerd tussen jonge stelletjes en dan wil ik niet de idioot zijn die tussen de twee in zit.
    Ik kijk even naar Eoin, die er maar stilletjes bij staat en leg een arm om zijn schouder om hem wat dichter tegen me aan te trekken.
    "We zien wel wanneer je iemand vindt, als pa en papa zeuren dan help ik je wel," grinnik ik. Ik zou het echt jammer vinden mocht hij Nando's opmerking serieus nemen. Waarschijnlijk kom ik nu even als een watje over, maar mijn broertje heeft voorrang op mijn reputatie. Meestal toch.

    Evangelynn Suavez-Brown

    “Mijn vader. Hij kreeg een baan aangeboden in Californië en aangezien hij al vaker in Amerika heeft gewoond, heeft hij de baan aangenomen. Zo komen mijn broertjes, zusjes en ik hier terecht.”
    Ik ben er niet zeker van, maar ergens krijg ik het gevoel dat Vika zich een beetje ongemakkelijk voelt bij deze vraag. De manier waarop ze haar jurkje glad strijkt... Ik knik met een lachje en duw met mijn schouder even lachend tegen de hare.
    "Wel, Vika. Gudrun en ik zijn niet van plan je de tijd te gunnen om Zweden te gaan missen," zeg ik zacht, waarop Gudrun met een brede glimlach hevig knikt. "Wat denk je van een sleepover? Geen leukere manier om een nieuwe start te maken, toch?" ga ik vrolijk verder.
    "Jullie kunnen wel bij mij komen," stelt Gudrun voor. "Dan leer je Conan en Eoin ook meteen beter kennen," verklaart ze zich nader.
    Ik slik even terwijl ik nadenk over het voorstel. Ik ben natuurlijk wel vaker bij Gudrun blijven slapen, maar niet sinds - niet sinds Conan en ik een punt achter onze relatie gezet hebben. Ik zit er niet echt mee in dat ik me op zou dringen, want ik weet dat ik altijd welkom ben bij de Morgan-Smeltinkjes, maar ergens heb ik schrik dat het een beetje onwennig zou zijn. Hoewel, met Conan is het nooit onwennig. Hij weet me altijd te doen lachen, zelfs wanneer ik het liefst zou willen huilen. Gelukkig valt dat niet vaak voor, maar hé; ik ben en blijf voorlopig een tienermeisje. Ik heb het recht om af en toe te willen huilen, mét of zonder goede reden.
    "Goed idee," zeg ik uiteindelijk. "Maar alleen als je broers niet alle pizza opeten," voeg ik er met een lachje aan toe. Het zou niet de eerste keer zijn dat Gudrun en ik op onze kin kunnen kloppen of uiteindelijk zelf nog iets in elkaar moeten flansen. Nu heb ik absoluut geen problemen met koken, integendeel; ik doe het heel graag. Maar als wij een pizza bestellen, dan is het wel de bedoeling dat we er ook van kunnen eten.
    "Tenzij je niet van pizza houdt?" vraag ik aan Vika. "Zolang je me maar niet vertelt dat je op dieet bent, want dan zal ik zeker gebruik maken van het voorrecht als je nieuwe vriendin om je een stevig door elkaar te rammelen," geef ik haar een verdoken compliment. Tja, ze heeft een mooie lijn en welk meisje krijgt dat nou niet graag te horen. "Mij maakt het niet uit, ik eet alles... of toch bijna," lach ik. Dat ik veel lust is een feit, maar als het niet lekker klaar gemaakt is dan schuif ik het ook niet naar binnen, simpel als wat.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2013 - 18:19 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Eoin Connor Morgan-Smelting

    Ik kijk op wanneer Nando in de lach schiet. “Omdat jij nog nooit een meisje hebt gehad," grinnikt Nando en ik knik lichtjes. Hij heeft gelijk en dat weet ik zelf ook wel. Maar waarom moet hij het erin wrijven. "Una hermosa chica por Eoin.” vragend kijk ik op, niet-begrijpend wat hij zegt. Wanneer ik Conan ook hoor grinniken bijt ik op mijn lip. Nou bedankt hoor...
    "Nee, niets voor mij. Ik vrees niet dat deze blonde Zweedse door de keuring van mi madre komt.” hoor ik Nando tegen Conan zeggen. Ik pak mijn mobiele telefoon en zie dat ik een berichtje heb.
    "Je moeder heeft geen smaak wat vrouwen betreft. Maar oké, we zoeken wel iemand anders voor je. Waarschijnlijk kun je haar toch niet krijgen," hoor ik Conan plagend tegen Nando zeggen. Ik laat die twee maar even met elkaar praten, ze zullen me toch maar irritant vinden denk ik. Nouja, minder interessant dan elkaar. Laat maar... "Zolang je maar van m'n zus afblijft!" Ik kijk op naar Conan, hij geeft echt veel om ons zusje. Wel goed vind ik. Ik geef ook om haar hoor, maar Conan doet meer met haar. Ik richt mijn ogen op mijn mobiel terug en open het berichtje, waar ik tot nu toe nog geen tijd voor heb gehad.
    -Há Eoin! Vergeet je niet na school even langs de apotheek te gaan voor je medicijnen voor je adhd? X pappa- Ohja, mijn medicijnen die ik altijd vergeet in te nemen. Ik schrik wanneer er een arm om mij heen geslagen word, maar aan de arm te voelen is het Conan dus ontspan ik ook wel weer wat sneller. Hij trekt me naar zich toe.
    "We zien wel wanneer je iemand vindt, als pa en papa zeuren dan help ik je wel," grinnikt hij en ik knik lichtjes. Hij heeft gelijk, ik vind wel iemand, ooit. Stiekem ben ik wel en beetje jaloers op Conan, dat hij al iemand gehad heeft. Eigenlijk op alle jongens en meiden om mij heen van mijn leeftijd. Zij zijn al veel verder in hun ontwikkeling dan ik.
    "Over pappa gesproken, ik kreeg net een berichtje dat ik na school mijn medicijnen moet ophalen... Kun je me afzetten bij de apotheek?" Ander onderwerp één omdat ik me ongemakkelijk ga voelen en twee omdat ik er gewoon niet aan wil denken op dit moment. Zij misschien wel, maar ik niet. Ik ga me er gewoon heel erg onzeker door voelen, al probeer ik van niet. Ik kijk Conan eigenlijk niet aan, maar naar mijn tas.

    [sorry voor het slechte stukje ): Ik probeerde het heel erg en meer kon ik even niet verzinnen x ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Meja Viktoria Mette Heimersson
    “Wel, Vika. Gudrun en ik zijn niet van plan je de tijd te gunnen om Zweden te gaan missen," stelt Charlotte me gerust. Lachend haal ik een hand door mijn haar, maar deze lach verdwijnt als ze verder gaat met praten. . "Wat denk je van een sleepover? Geen leukere manier om een nieuwe start te maken, toch?"
    "Jullie kunnen wel bij mij komen. Dan leer je Conan en Eoin ook meteen beter kennen," valt Gudrun haar bij. Niet begrijpend kijk ik de twee aan.
    “Een sleepover?” vraag ik terwijl ik even op mijn onderlip bijt. Met een beetje moeite weet ik een enigszins neppe glimlach te toveren. “Leuk.” Als meisje heb ik het niet zo op sleepovers. Ik hou niet van het jongensgepraat, de true or dare spelletjes en de kleffe meisjesfilms. Het roddelen vind ik misschien nog wel het ergste van de hele avond.
    "Goed idee, maar alleen als je broers niet alle pizza opeten." Ik glimlach. Ergens kan ik me wel voorstellen dat Gudrun en Charlotte daar vaker problemen mee hebben gehad. Conan en Eoin lijken me dan ook niet twee jongens die er veel aan toe geven. Conan in ieder geval. Van Eoin krijg ik nog geen hoogte. Naast zijn naam zei hij helemaal niets. Ik denk niet uit desinteresse, misschien meer uit verlegenheid?
    *"Tenzij je niet van pizza houdt? Zolang je me maar niet vertelt dat je op dieet bent, want dan zal ik zeker gebruik maken van het voorrecht als je nieuwe vriendin om je een stevig door elkaar te rammelen. Mij maakt het niet uit, ik eet alles... of toch bijna.” Ik glimlach. Haar woorden halen me uit mijn gedachtes.
    “Nee,” grinnik ik. “Pizza is goed. Dan kan ik eindelijk de echte Amerikaanse versies uitproberen.” Even kijk ik om me heen waarna ik me weer op Charlotte focus. “Sleepover vanavond?” vraag ik voor de zekerheid. “Niet dat ik niet kan, maar dan moet ik even mijn vader inlichten.” Het feit dat mijn vader het me waarschijnlijk niet zal toestaan laat ik achterwege. ‘Nee, Vika, denk aan je studie. Je resultaten. Denk aan je sport. Dat is allemaal veel belangrijker.' Ik had gehoopt dat het in Amerika zou stoppen. Dat de zon mijn vader tot rust zou brengen, maar helaas. Het tegendeel is gekomen. The American Dream is naar mijn vaders hooft gestegen. Overtuigd van het feit dat zijn oudste dochter het zal maken met een tennisracket in haar handen spelend in de stikhete zon.

    Carlos Fernando Días Muñoz
    "Je moeder heeft geen smaak wat vrouwen betreft. Maar oké, we zoeken wel iemand anders voor je. Waarschijnlijk kun je haar toch niet krijgen. Zolang je maar van mijn zus afblijft.”
    Verdedigend steek ik mijn handen in de lucht. Conan weet dat ik nooit met één vinger aan zijn zusje zou zitten, net zoals hij aan de mijnen. Met een grijns kijk ik hem aan. “Niets over mijn moeder hè,” lach ik. “Want zij heeft de twee meest perfecte dames op aarde gezet,” doel ik op mijn zussen. Het is waar, in mijn ogen in ieder geval. Mijn zussen zijn geweldig, allebei. Alhoewel Giovana en Elena mij vaak pesten zijn ze geweldig. Giovana is de oudste en het meest geduldig van de twee. Ze bekijkt, net als ik, dingen vanaf een afstand en maakt zich niet zo snel druk om iets. Elena lijkt meer op mij in de vorm van plezier hebben. Zowel Elena als ik zorgen ervoor dat het leven nooit saai is, of mag worden. We vinden het beiden belangrijk dat het zo avontuurlijk en mooi mogelijk blijft. Volgens mijn moeder moet mijn toekomste vriendin dan ook te meten zijn aan deze twee prachtvrouwen anders komt ze het huis niet in. “Daarbij is bij ons thuis regel nummer één: mijn vriendin is Latina.” Mijn moeder heeft het niet op de Amerikaanse meiden. Te veel poespas, zegt ze. Geef ze één auto, en ze willen er een tweede gratis bij. Ergens kan ik haar niet ongelijk geven. “Maar,” grinnik ik. “Ik wed met jou dat ik Vika krijg.”
    Hij trekt Eoin, die al een tijd niets meer heeft gezegd, tegen hem aan als een soort geruststelling.
    "We zien wel wanneer je iemand vindt, als pa en papa zeuren dan help ik je wel.”
    "Over pappa gesproken, ik kreeg net een berichtje dat ik na school mijn medicijnen moet ophalen... Kun je me afzetten bij de apotheek?" Even laat ik mijn ogen over Eoin heen glijden, maar richt me al snel op een mooier, vrouwelijker uitzicht dat langs loopt. Ik kan het niet laten om heel even naar de blondine die ons passeert te fluiten met als reactie de glimlach. Altijd de glimlach. Ik grinnik zachtjes als het meisje in het voorbijgaan een opmerking maakt over sporters en dan afkeurend kijkt.
    “Conan,” trek ik zijn aandacht weg van zijn broertje. “Moet jij niet weer een trainen?” Ik knijp in de bovenarm die over Eoin heen ligt. “Want dit mijn beste jongen, zijn de eerste tekenen van jouw desastreuse aftakeling genaamd luiheid.”


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    (Ik leef nog, ik moet alleen wachten :( )


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Conan Innis Morgan-Smelting

    “Niets over mijn moeder hè. Want zij heeft de twee meest perfecte dames op aarde gezet. Daarbij is bij ons thuis regel nummer één: mijn vriendin is Latina. “Maar. Ik wed met jou dat ik Vika krijg.”
    Ik frons naar mijn beste vriend en wil mijn mond open doen om hem tegen te spreken. Ik ben het oneens met hem, over verscheidene dingen. Voor ik er echter ook maar één letter uit krijg, eist Eoin weer mijn aandacht op.
    "Over pappa gesproken, ik kreeg net een berichtje dat ik na school mijn medicijnen moet ophalen... Kun je me afzetten bij de apotheek?" Die vraag is te belachelijk voor woorden. Waarom zou ik hem niet bij apotheek af willen zetten? Hij is mijn kleine broertje, ik ben zo'n beetje moreel verplicht, zelfs al zou ik het niet willen; wat dus niet het geval is. Als er één ding is dat onze ouders ons meegegeven hebben dan is het dat je voor je familie klaarstaat, maakt niet uit wat er aan de hand is. En ik sta heel erg achter dat principe. Ik mag dan wel een grote mond hebben wat Gudrun en vriendjes betreft, als ze met een kerel thuis zou komen waarvan ik merk dat ze echt stapel op hem is, en hij op haar, dan zou ik hem vast niet ineen slaan zoals ik altijd beweer te doen. Natuurlijk zou ik een oogje in het zeil houden, ze blijft m'n kleine zusje, maar tenslotte gaat haar geluk voorop. Ik denk niet dat ze er blij van zou worden mocht ik een goeie partij wegjagen.
    “Conan. Moet jij niet weer een trainen? Want dit mijn beste jongen, zijn de eerste tekenen van jouw desastreuze aftakeling genaamd luiheid.”
    Ik raak een beetje misselijk van het geheenenweertrek van Nando en Eoin wat mijn aandacht betreft en besluit de laatste opmerking weg te wuiven.
    "Natuurlijk gaan we na school naar de apotheker," antwoord ik eerst aan mijn broer. "Je denkt toch niet dat ik je mee naar huis neem als je druk begint te doen," voeg ik er met een lachje aan toe. Ik geef hem een speelse stomp en wrijf een keer over zijn haar. "Kom dan met Guddie naar de training kijken na de les, dan kunnen we erna meteen vertrekken."
    Dan richt ik mijn aandacht terug op Nando en schud mijn hoofd.
    "Nee man, ik ga geen weddenschap aan om een meisje. Ik heb geen zin in boze broers, en geloof me dat zou gebeuren als ze er eentje heeft, want ik weet zeker dat ik de klootzak die een weddenschap afsluit die met mijn zusje te maken heeft in twee klappen het ziekenhuis insla," zeg ik een beetje geïrriteerd. Tuurlijk, ik ben geen engel wat meisjes betreft. Voor ik wat had met Evangelynn gebeurde het wel eens dat ik een meisje niet belde na een date, of na drie dates. Nu heb ik gewoon nog geen dates gehad, maar ik sluit niet uit dat het niet nog een keer zal gebeuren. Er zijn gewoon grenzen, en een weddenschap ligt daar ver overheen bij mij.
    "En ik wil je moeder niet beledigen, maar dat is gewoonweg ronduit racistisch. Dat is alsof papa tegen mij zou zeggen dat ik niet met een meisje thuis mag komen omdat hij zelf homo is. Moet ik daarom een pik in mijn kont nemen? Ik dacht het niet, makker," ga ik verder. "En nu we het er toch over hebben, wat is er mis met mijn zusje, behalve blijkbaar het feit dat ze geen Spaans bloed heeft?" vraag ik achterdochtig, terwijl ik mijn broer los laat en mijn armen over mijn borstkas vouw.
    Het is niet de eerste keer dat Nando en ik een meningsverschil hebben, maar gelukkig hebben we niet zo snel een echte ruzie. Natuurlijk, het gaat er al eens verhit aan toe, maar daar zijn we mannen voor. Ik ga niet alles eerst netjes analyseren net als een meid voor ik een vraag stel. Op dit moment komt het er gewoon op neer dat mijn zus niet goed genoeg zou zijn voor hem en ik wil wel eens weten waarom, ondanks dat ik die twee niet samen wil hebben. Als hij wat over haar te zeggen heeft dan heb ik op z'n minst het recht haar te verdedigen. Geduldig sta ik op respons te wachten.

    Evangelynn Suavez-Brown

    “Nee. Pizza is goed. Dan kan ik eindelijk de echte Amerikaanse versies uitproberen.” Ik glimlach tevreden en grinnik even. Die arme drommel zal niet weten wat haar overkomt, Amerikaanse pizza's zijn namelijk één en al vet maar ik heb er het extra pondje op het kontje voor over. Ze zijn gewoon een explosie van smaak in je mond. En de korst! Breek me de mond niet open over de korst! Ze zijn zo zacht en... fluffy. De pizza's die ik voor mijn vijfde levensjaar geserveerd kreeg hadden vaak een bodem die je als frisbee kon gebruiken, je kon er amper op bijten.
    “Sleepover vanavond? Niet dat ik niet kan, maar dan moet ik even mijn vader inlichten.”
    Ik hou mijn hoofd een beetje schuin en kijk haar aan alsof ze me net een wiskundig raadsel heeft voorgelegd waar ik niet wijs uit raak. Ik leg mijn hand op haar schouder en schud even mijn hoofd.
    "Vika, maak je je zorgen dat je geen toestemming zult krijgen?" vraag ik met een klein lachje. "Van je vader? Als je het een beetje slim speelt dan hoort het geen probleem te zijn. Zou je vader dan niet willen dat je al meteen nieuwe vrienden maakt?" ga ik op een geniepig toontje verder. Tja, mijn vader is ook streng, maar dat betekent niet dat ik niks van hem gedaan krijg. Vaak nog eerder van hem dan van mama, al kan dat komen door de jaren die hij gemist heeft, of het feit dat ik als twee druppels op mama lijk. Ook deze gedachte doet me even grinniken.
    "Daarbij zijn we niet van plan je dronken te voeren en in je ondergoed over straat te sturen. En ik ben er zeker van dat Gudrun's vaders ons om tien uur naar bed zullen sturen. Het is tenslotte school morgen." Ik knipoog even naar het nieuwe meisje. Al zeg ik het zelf, het zijn goede argumenten.
    "En als dat je vader niet overtuigt, dan hebben we nog altijd het geheime wapen. Gudrun, doe even dat dingetje van je?" lach ik.

    Gudrun Maeve Morgan-Smelting

    Ik luister gefascineerd naar de argumenten die Evangelynn aanhaalt. Die meid is niet te geloven, volgens mij kan ze iedereen ompraten om gelijk wat te doen. Ik durf wedden dat ze het nog voor elkaar zou krijgen een vijfjarige met hoogtevrees te doen bungeejumpen. Die meid moet advocaat worden, zoals zij het kan uitleggen. Ik weet in elk geval dat ik haar klant zou zijn, al heb ik nog niet echt een advocaat nodig gehad. Daar zit mijn verlegenheid me net iets te vaak voor in de weg. Niet dat ik een advocaat wil nodig hebben, maar soms ben ik het een beetje zat een Plain Jane te zijn. Ik word al vier jaar over het hoofd gekeken door Nando... en gelijk welke andere jongen. Het is moeilijk om te zien hoe andere meiden de ene na de andere jongen verslijten of, in het geval van Evangelynn, één jongen met zijn hart en ziel naar hun kunnen doen smachten. Het kan niet zijn dat ik afstotelijk ben, want er fluiten vaak genoeg van die onuitstaanbare eikels naar me, maar waarom kan ik niet een keer de aandacht trekken van iemand die inhoud heeft, van iemand die weet hoe hij een meisje moet behandelen? Ik word uit mijn gedachten getrokken als ik mijn naam hoor.
    "...Gudrun's vaders ons om tien uur naar bed zullen sturen. Het is tenslotte school morgen. En als dat je vader niet overtuigt, dan hebben we nog altijd het geheime wapen. Gudrun, doe even dat dingetje van je?"
    Ik knipper even en staar even naar Evangelynn voor ik precies weet waar ze het over heeft. Als het muntje valt, verschijnt er een grijns op mijn gezicht. Tja, als je met vier mannen samen leeft dan leer je uiteindelijk wel hoe je wat gedaan moet krijgen. Ik schraap mijn keel even, maak een kleine buiging en zet dan mijn meest aandoenlijke gezicht op.
    "Ik zou het echt zo fijn vinden," zeg ik met een klein stemmetje. "Maar ik begrijp het wel als het niet mag, en daar heb ik ook respect voor. Misschien een volgende keer... Ik hoop alleen dat de anderen het niet te zwaar opnemen, ze keken er zo naar uit, hadden alles al gepland," ga ik op hetzelfde zielige toontje verder. Ik veeg een traantje weg en laat mijn hoofd hangen. "Ik had gewoon het gevoel dat ik er eindelijk begon bij te horen, weet je? En vanavond zou een mooie manier geweest zijn om dat te vieren." Ik slaak een diepe zucht en snik een keer. "Maar regels zijn regels. Het is niet anders."
    Na even stil gebleven te zijn, kijk ik met een brede glimlach op en knipoog naar Vika.
    "Werkt elke keer," grinnik ik. "Maar als dat niet je ding is kan ik ook het nummer van mijn vaders opschrijven en dan kan die van jou wel even bellen, zodat hij weet dat je in goede handen zult zijn," bied ik aan. "Evangelynn heeft in elk geval gelijk, het wordt geen zuippartij. Het enige dat we in huis hebben is bier, en dat mag ik alleen als er een wedstrijd op tv is," lach ik. "En dan moet ik nog slokjes uit ieder's flesje bietsen, anders heb ik niks." Ik trek een pruillip en haal mijn rugzak van mijn rug af. Ik zet het ding op de grond en ga op mijn knieën zitten zodat ik makkelijker op zoek kan naar pen en papier.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Eoin

    "Natuurlijk gaan we na school naar de apotheker. Je denkt toch niet dat ik je mee naar huis neem als je druk begint te doen," zegt Conan en ik blik even naar Nando, misschien een ietwat lichtelijk arrogante blik. Maar ik vind het gewoon fijn dat mijn broer eerst mij beantwoordde. Ik krijg een speelse stomp en daarna een aai door mijn haren. Ik kijk naar Conan en haal mijn hand door mijn haren. Nou ligt dat ook niet meer zoals het lag, en het lag zo goed.
    "Kom dan met Guddie naar de training kijken na de les, dan kunnen we erna meteen vertrekken." zegt Conan en ik knik naar hem. Ik wilde nog wat zeggen maar nu schijnt hij al aandacht voor Nando te hebben.
    "Nee man, ik ga geen weddenschap aan om een meisje. Ik heb geen zin in boze broers, en geloof me dat zou gebeuren als ze er eentje heeft, want ik weet zeker dat ik de klootzak die een weddenschap afsluit die met mijn zusje te maken heeft in twee klappen het ziekenhuis insla," Ik zucht een keer en kijk dan rond, of ik mijn zusje ergens zie. Wanneer dat ook zo is kijk ik even naar Conan en Nando. Ik bijt even kort op mijn lip en kijk dan weer richting Gudrun die bij de meiden staat.
    "Ik ga naar Gudrun," zeg ik zonder nog naar de jongens te kijken en loop op de meiden af. Ik zie Gurdrun haar tas af doen en ze knielt op de grond. Ik lach even in mezelf en ga door naar mijn zusje, ik glimlach even naar de andere meiden en sla dan mijn armen om Gudrun heen.
    "Guddie, Conan heeft meer oog voor Nando dan voor mij," zeg ik ietwat beteuterd en houd haar vast. "Heb jij wel aandacht voor mij?" vraag ik dan. Ik heb geen idee of ik een gesprek onderbroken heb, misschien wel, maar dat moeten ze dan zeggen. Ik bied mijn excuses dan wel aan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Carlos Fernando Días Muñoz

    Vanuit mijn ooghoek van ik nog net Eoins donkere blik op. Heel even weet ik niet hoe ik erop moet reageren, maar al snel besluit ik dat het beter is om niets aan te doen en hem te laten gaan.
    "Kom dan met Guddie naar de training kijken na de les, dan kunnen we erna meteen vertrekken,” hoor ik Conan zeggen tegen zijn kleine broertje. Een glimlach groeit op mijn gezicht. Training, als er iets is wat ik heb gemist na een zomer vol studeren en de verplichte familiebezoekjes is het trainen. Uren lang met mijn neefjes op het strand van Acandí voetballen is leuk en hield me nog lichtelijk in shape, maar die beweging kon helaas niet op tegen al de lekkernij die mijn oma zelf bakte. Galletas de Navidad, oftewel haar kerstkoekjes die ze speciaal voor Giovana maakte met extra vanille en limoen. Elena is verzot op haar Agua de panela, een extreem dikke en stroperige zoete limonade. Als oma dat maakt dan breken de kiezen van de overburen al alleen door de geur. Van mama van Elena het dan ook eigenlijk niet drinken dus maakt oma het stiekem voor haar, wat het eigenlijk nog bijzonderder maakt. Helemaal vroeger toen ze ons er in het geheim bij betrok. Toen mocht ik de panela smelten in het hete water terwijl mijn zusjes door de pan heen roerden totdat het helemaal gesmolten was. Dan deed mijn oma er altijd limoen bij en konden we het op koude dagen drinken als een koffie. Het was dan ook niet ongebruikelijk dat we met gaatjes in onze kiezen terug kwamen van onze vakanties bij oma, maar dat deerde niet want wij hadden altijd de beste vakanties bij ons. Maar er is één gerecht wat het beste is van haar. Mijn favoriet: haar Arequipe. Een goedje wat je goed kan vergelijken met karamel, maar wat duizend keer zoeter en lekkerder is. Nog steeds wilt mijn oma haar geheime ingrediënten niet vertellen. Volgens haar moet je vanuit de basis jouw eigen Arequipe ontwikkelen, maar hoe hard mijn moeder en ik het ook proberen, het wilt nooit zo lekker worden als de stukjes van mijn oma op het strand. Hoewel ik mijn oma ervan verdenk dat ze haar eigen rietsuiker erin verwerkt, kan ik het niet bewijzen en kunnen mijn moeder en ik waarschijnlijk nooit haar code kraken en dat maakt het goedje wat je bijna voelt smelten op je tong zo ontzetten heerlijk.
    Bijna kwijlend terwijl ik aan de lekkernijen van de Colombiaanse bodem denk, word ik terug geroepen door Conan, die duidelijk mijn grapje iets te heftig op pakte.
    “Nee man, ik ga geen weddenschap aan om een meisje. Ik heb geen zin in boze broers, en geloof me dat zou gebeuren als ze er eentje heeft, want ik weet zeker dat ik de klootzak die een weddenschap afsluit die met mijn zusje te maken heeft in twee klappen het ziekenhuis insla.” Met grote ogen kijk ik naar Conan. Ondanks had hij het allemaal redelijk rustig brengt, zoals hij het altijd doet, ben ik toch wel onder de indruk van de felheid waarmee hij zijn woorden weet te vormen. Voordat ik ook maar even kan reageren gaat hij alweer verhit verder. "En ik wil je moeder niet beledigen, maar dat is gewoonweg ronduit racistisch. Dat is alsof papa tegen mij zou zeggen dat ik niet met een meisje thuis mag komen omdat hij zelf homo is. Moet ik daarom een pik in mijn kont nemen? Ik dacht het niet, makker. En nu we het er toch over hebben, wat is er mis met mijn zusje, behalve blijkbaar het feit dat ze geen Spaans bloed heeft?" Zijn lichaamstaal is duidelijk als hij zijn armen voor zijn borst vouwt. Achterdocht.
    “Colombiaansbloed,” verbeter ik hem. “Bij voorkeur Colombiaans, maar in principe is een hermosa Venezolaanse of een dulce Ecuadoriaanse ook welkom hoor.” Even stop ik om mijn woorden weer bij elkaar te zoeken. In een normaal gesprek kan ik me wel redelijk verwoorden en begrijpt Conan de kleine Spaanse woordjes tussendoor ook nog wel, maar bij een discussie heb ik al veel meer moeite om het te volgen. Laat staan mijn eigen woorden bij elkaar te vinden om zo stabiel mogelijk over te komen.
    "Ik ga naar Gudrun,” zegt Eoin. Ik glimlach naar hem en knik zachtjes.
    “Zolang we maar dezelfde roots hebben, dezelfde cultuur," ga ik rustig verder. “Zolang ze Spaans spreekt, zodat ik niet na hoef te denken wat ik zeg. Dat ik alles tegen haar kan zeggen zonder dat ik eerst een goedlopende en grammaticaal correcte zin in elkaar hoef te zetten. Zolang ik haar maar gewoon aan mijn ouders kan voorstellen en het contact makkelijk loopt zonder dat mijn moeder met handen en voeten moet duidelijk maken dat we vanavond vis eten. Dan mijn vader onder het praten gewoon zijn krant kan blijven lezen en niet hoeft te liplezen om enige duidelijk te krijgen uit een taal. Ik wil haar, als het enigszins serieus is meenemen naar Acandí. Haar mijn oma laten ontmoeten en de zee daar te laten zien. Ik wil een meisje dat onze gebruiken, ambities, problemen en rituelen kan herkennen. Dat is wat ik belangrijk vind en daarom zou ik niet met jou zusje uitgaan, naast het feit dat ik dat uit principe niet doe omdat het je zusje is.” Even kuch ik en kijk hem recht aan. “En mijn moeder is niet rasistisch, helemaal niet. Ze behoudt liever onze cultuur, waar ik honderd procent voor ben. Je kan dat niet vergelijken met de relatie tussen jouw vaders. Dat is liefde en zij laten jou daar vrij is, dat is prima – prachtig zelfs, maar ik wil deel uit blijven maken van mijn cultuur, iets wat mij mezelf maakt. Zonder die cultuur is mijn familie één van de duizenden immigranten gezinnen in Amerika opzoek naar dat beetje meer geld dan dat ze hadden. De cultuur is onze trots en zonder dat ben ik vrij weinig.” Heel even ben ik stil en kijk ik langs Conan heen naar het schoolgebouw om zijn eventuele gezichtsuitdrukking te vermijden. Maar zelden stel ik mezelf zover open, maar voor Conan doe ik het graag. Ik vind het belangrijk dat hij weet hoe ik elkaar zit, mentaal dan, zodat we elkaar altijd begrijpen.
    Een kleine windvlaag waait langs mijn blote armen en ik wrijf even over hen heen met mijn handen, waarna ik al snel weer mijn glimlach te toveren. “En zeg nou zelf Conan, hoe lang is het geleden dat je mij met een blondine hebt gezien?”

    [Vika komt asap.]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Meja Viktoria Mette Heimersson

    "Vika, maak je je zorgen dat je geen toestemming zult krijgen?" vraag ik met een klein lachje. "Van je vader? Als je het een beetje slim speelt dan hoort het geen probleem te zijn. Zou je vader dan niet willen dat je al meteen nieuwe vrienden maakt?"
    Heel even twijfel ik of ik op haar opmerking inga, maar ik laat hem langs mij heen gaan. Natuurlijk wilt mijn vader dat ik vrienden heb, dat ik gelukkig ben. Want, zoals hij beredeneert, ben ik als ik gelukkig ben beter in mijn spel. Vrienden zijn dus een must voor hem, zolang alles maar binnen de perken blijft en niet te overdreven wordt.
    Ik trek even mijn wenkbrauw op al Evangelynn wat grinnikt. Binnenpretje waarschijnlijk. "Daarbij zijn we niet van plan je dronken te voeren en in je ondergoed over straat te sturen. En ik ben er zeker van dat Gudrun's vaders ons om tien uur naar bed zullen sturen. Het is tenslotte school morgen. En als dat je vader niet overtuigt, dan hebben we nog altijd het geheime wapen. Gudrun, doe even dat dingetje van je?” Erg overtuigend is het niet dat Gudruns vader ons al zo vroeg naar bed zou sturen, maar als laatste redmiddel zou het misschien nog wel willen werken. Ik grinnik even en kijk afwachtend naar Gudrun. Een dingetje, klinkt interessant. Ze buigt even en trek dan een gezichtje waarvan ik smelt, zo aandoenlijk.
    "Ik zou het echt zo fijn vinden, maar ik begrijp het wel als het niet mag, en daar heb ik ook respect voor. Misschien een volgende keer... Ik hoop alleen dat de anderen het niet te zwaar opnemen, ze keken er zo naar uit, hadden alles al gepland. Ik had gewoon het gevoel dat ik er eindelijk begon bij te horen, weet je? En vanavond zou een mooie manier geweest zijn om dat te vieren. Maar regels zijn regels. Het is niet anders."
    Met open mond kijk ik naar het stukje wat Gudrun daarnet uitbeelden. Ongelooflijk schud ik met mijn hoofd. Zo, op die manier, zou ik het nooit kunnen brengen bij mijn vader. Dan zou ik het nog eerder kunnen verzwijgen, en daarna een fikse straf ondergaan.
    "Werkt elke keer," overtuigt ze. "Maar als dat niet je ding is kan ik ook het nummer van mijn vaders opschrijven en dan kan die van jou wel even bellen, zodat hij weet dat je in goede handen zult zijn. Evangelynn heeft in elk geval gelijk, het wordt geen zuippartij. Het enige dat we in huis hebben is bier, en dat mag ik alleen als er een wedstrijd op tv is. En dan moet ik nog slokjes uit ieder's flesje bietsen, anders heb ik niks."
    Ik glimlach en schud mijn hoofd. “Dat is allemaal niet nodig hoor,” grinnik ik. “Ik bel wel gewoon als ik al bij Gudrun ben, dan meld ik het als een mededeling. Veel kan hij er dan niet aan veranderen,” glimlach ik terwijl ik hen beiden dankbaar aankijk. Net na mijn woorden zie ik Eoin aankomen lopen. Als begroeting steek ik mijn hand naar hem op, terwijl hij naar Evangelynn en mij glimlacht. Hij slaat de armen rond zijn zusje.
    "Guddie, Conan heeft meer oog voor Nando dan voor mij. Heb jij wel aandacht voor mij?"
    Ik glimlach om de aandoenlijkheid die de jongen om zich heen heeft hangen. Bijna kwetsbaar, zoals hij zich opstelt, al kan dat ook een bescherming zijn.
    “Wij hebben aandacht zat,” grinnik ik. “Wij zijn meisjes, die zijn gek op aandacht krijgen en geven.”


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Conan Innis Morgan-Smelting

    “Colombiaansbloed. Bij voorkeur Colombiaans, maar in principe is een hermosa Venezolaanse of een dulce Ecuadoriaanse ook welkom hoor." Ik rol een keer met mijn ogen. Het is dat hij mijn beste vriend is, anders had ik hem een klap verkocht voor zijn betweterigheid.
    "Ik ga naar Gudrun." hoor ik Eoin plots zeggen. Ik kijk hem even na terwijl hij weg wandelt. Hij heeft niet echt z'n dagje volgens mij. Ik trek even mijn wenkbrauw op omdat ik er geen flauw idee van heb wat er precies aan de hand is.
    “Zolang we maar dezelfde roots hebben, dezelfde cultuur," ondebreekt Nando mijn gedachten dan. “Zolang ze Spaans spreekt, zodat ik niet na hoef te denken wat ik zeg. Dat ik alles tegen haar kan zeggen zonder dat ik eerst een goedlopende en grammaticaal correcte zin in elkaar hoef te zetten. Zolang ik haar maar gewoon aan mijn ouders kan voorstellen en het contact makkelijk loopt zonder dat mijn moeder met handen en voeten moet duidelijk maken dat we vanavond vis eten. Dan mijn vader onder het praten gewoon zijn krant kan blijven lezen en niet hoeft te liplezen om enige duidelijk te krijgen uit een taal. Ik wil haar, als het enigszins serieus is meenemen naar Acandí. Haar mijn oma laten ontmoeten en de zee daar te laten zien. Ik wil een meisje dat onze gebruiken, ambities, problemen en rituelen kan herkennen. Dat is wat ik belangrijk vind en daarom zou ik niet met jou zusje uitgaan, naast het feit dat ik dat uit principe niet doe omdat het je zusje is." Het is hem geraden ook dat hij niet aan mijn zusje komt, maar alsnog vind ik het een grote hoop larie. Als je echt een goede relatie met iemand hebt, dan toont ze sowieso interesse in je cultuur en kan ze die leren kennen. Ik zou het zo hypocriet vinden van mezelf mocht ik alleen uit willen gaan met meisjes die wat van basket kennen, zolang ze mij er maar in steunen is het goed. “En mijn moeder is niet rasistisch, helemaal niet. Ze behoudt liever onze cultuur, waar ik honderd procent voor ben. Je kan dat niet vergelijken met de relatie tussen jouw vaders. Dat is liefde en zij laten jou daar vrij is, dat is prima – prachtig zelfs, maar ik wil deel uit blijven maken van mijn cultuur, iets wat mij mezelf maakt. Zonder die cultuur is mijn familie één van de duizenden immigranten gezinnen in Amerika opzoek naar dat beetje meer geld dan dat ze hadden. De cultuur is onze trots en zonder dat ben ik vrij weinig. En zeg nou zelf Conan, hoe lang is het geleden dat je mij met een blondine hebt gezien?”
    Ik wuif zijn argumenten letterlijk weg en hou mijn handen even voor mijn ogen, als teken dat hij oogkleppen opheeft. Het voorbeeld dat ik gaf van mijn vaders sluit heel goed aan bij wat hij vertelde. En hij spreekt zichzelf compleet tegen; als het om liefde gaat, wat maakt het dan uit? Liefde is stekeblind, je kunt niet kiezen op wie je valt en ik vind het stom dat je je kansen gaat beperken door slechts met iemand van een bepaald ras te proberen daten. Helaas besef ik echter zeer goed dat als Nando een idee in zijn hoofd heeft, het niet in zijn kont zit en je hem maar heel moeilijk op andere gedachten kunt brengen. Toch heb ik nog één argument klaar liggen waarover hij eens diep zal moeten nadenken. Ik stop mijn handen in mijn broekzakken en kijk hem met een kleine grijns aan.
    "Oké, stel, en ik zeg stel, dat ik het met je standpunt eens bent. Stel dat ik kan begrijpen waarom een meisje nou persé je cultuur moet kennen, in plaats van dat ze die wil leren kennen door jou. Stel dat ik je erin volg dat haarkleur en huidskleur en familie ertoe doet... Je gaat niet met blondjes uit en je laatste verovering had Puerto Ricaanse roots als ik me niet vergis. Waarom heb je dan nog geen serieuze relatie gehad met de meisjes die wel aan je eisen voldoen?" vraag ik doodserieus. Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauw aan. Nu ben ik echt benieuwd naar de reden -die hij vast wel zal denken te hebben- daarvoor.

    Gudrun Maeve Morgan-Smelting

    “Dat is allemaal niet nodig hoor. Ik bel wel gewoon als ik al bij Gudrun ben, dan meld ik het als een mededeling. Veel kan hij er dan niet aan veranderen." Ik trek mijn wenkbrauw op en staak het zoeken naar pen en papier in mijn tas. Vervolgens haal ik mijn schouders op, zo kan het natuurlijk ook. Al hoop ik niet dat ze dan een boze pa aan de telefoon heeft want ik vrees dat dat een beetje een domper op de sfeer zou zijn. Ik wil net antwoorden wanneer ik me rot schrik omdat er plots, uit het niets twee armen om me heen glijden. Een beetje achterdochtig kijk ik over mijn schouder, om tot de conclusie te komen dat het Eion is.
    "Guddie, Conan heeft meer oog voor Nando dan voor mij. Heb jij wel aandacht voor mij?" Ik moet giechelen om het schattigheidsgehalte van mijn broertje.
    "Ze is goed! Mag ik haar houden?" flapt Evangelynn er dan uit, hoogstwaarschijnlijk nog over wat Vika zei. Ik rol even met mijn ogen en leg mijn handen over de armen van Eoin, waarop ik er automatisch zachtjes over ga strelen.
    “Wij hebben aandacht zat. Wij zijn meisjes, die zijn gek op aandacht krijgen en geven,” deelt Vika mee. Ik moet luidop lachen, alleen maar omdat ze helemaal gelijk heeft. Ik schenk haar een brede glimlach, voor ik mijn aandacht op mijn broertje richt.
    "Zo is dat!" zeg ik enthousiast. Ik draai me om zodat ik Eoin kan omhelzen. Natuurlijk zou ik zijn vervelende kleine zusje niet zijn mocht ik niet een beetje overdrijven in de situatie, dus gooi ik me met mijn gehele gewicht tegen hem aan zodat hij achterover valt. Omdat ik weet dat hij nogal gesteld is op zijn kapsel, haal ik het maar niet overhoop. In plaats daarvan knijp ik in zijn wangen terwijl ik op een betuttelende manier tegen hem ga praten.
    "Heeft mijn broertje aandacht nodig? Krijgt ie nu de aandacht die hij wil?" lach ik. Ik haal mijn handen bij zijn wangen weg en zet ze in zijn zij om te kietelen. Eigenlijk kan je hem een beetje vergelijken met een hond; hij schattig, pluizig, aanhankelijk en je kan hem zo leuk plagen.
    Ik trek me de vreemde blikken niet aan, nu heb ik alleen oog voor mijn broer. Zo vaak word ik aangestaard, en nagewezen en word er met me gelachen. Zo vaak ga ik ergens alleen schuilen voor het geroddel. Nu niet, ik laat ze me dit moment van plezier nu even niet afpakken. Dat vertik ik gewoon.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.