• St. Joseph High staat er al jaren om bekend één van de beste Glee clubs in de staat van Californië te hebben. Ook dit schooljaar zullen er zich weer velen inschrijven voor de audities, maar of ze toegelaten zullen worden is de vraag. Enkelen zullen in de voetsporen van hun ouders treden, en anderen zullen een geheel nieuwe traditie starten.
    Maar één ding staat vast: The Sopranos zijn wat zingen betreft net zo intimiderend als de echte maffia. Muziek is hun passie en ze zijn vastberaden om het ver te schoppen.
    Wat hen betreft kan het schooljaar niet meer stuk.

    Rollen: Je personage hoeft niet bij The Sopranos te zitten, en de groepen kunnen overschreden worden (dus zowel bij The Sopranos als bij de andere groep. Indien je dit wilt, vul dan gewoon het formulier voor The Sopranos in.)

    Leraren (2):
    Paris Michel||24||Javert||

    Jocks (5 max):
    Conan Innis Morgan-Smelting||17||Theodora||
    Dré Rave Stenvers||17||Vlahos||
    Carlos Fernando Días Muñoz||17||Mebarak||
    Lycan Unknown||16||Ninuturu||

    Cheerleaders (5 max):
    Faith Aurora Stenvers||15||AroonCat||


    The Sopranos:
    Miles West||18||Morticia
    Eoin Connor Morgan-Smelting||16||Vlahos||
    Kian Romano Lesley Grimes||17||LilAssKicker||
    Evangelynn Suavez-Brown||16||Theodora||
    Meja Viktoria Mette Heimersson||17||Mebarak||
    Sammy Emmaline Roberts||16||ST0RMY||
    Gudrun Maeve Morgan-Smelting||15||Theodora||

    Regels:
    - Maximaal drie rollen per persoon
    - Er zijn een bepaald aantal meisjes voorzien, en een bepaald aantal jongens. Dat wordt niet veranderd, vol is vol.
    - Ik wil liefst wat meer ervaren spelers, die niet na twee topics stoppen
    - Er is een minimum van 10 regels per post
    - Ik wil geen sneltrein, je wacht dus 2-3 posts voor je zelf een nieuwe maakt, later kan deze regel nog vervallen
    - Naamsveranderingen graag doorgeven
    - Geen perfect players, iedereen heeft zijn fouten en gebreken. Mary Sues en Gary Stus zullen niet goedgekeurd worden.
    - Off-topic tussen haakjes
    - Bestuur alleen je eigen personage
    - Topics worden enkel aangemaakt door CityOwls of Theodora

    Jaarindelingen;
    12-13 = jaar 1
    13-14 = jaar 2
    14-15 = jaar 3
    15-16 = jaar 4
    16-17 = jaar 5
    17-18 = jaar 6


    Klassen/jaren 1&2. 3&4, 5&6 volgen gezamenlijk lessen.

    Iedereen begint thuis[of als ze vroeg zijn op school].

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 13:09 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wie kan Miles nu 'pesten'? :'D
    Who dares to come up at him?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    (Eh, ik heb een karakter aangemaakt, maar moet zij nog goedgekeurd worden ofzo of kan ik al beginnen?)

    [Kan OOC trouwens in het praattopic? ^^]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Heather

    Ik open slaperig mijn ogen als ik de muziek hoor. Ik heb altijd 'Slave 4 U' als mijn alarmtoon staan, en ook deze keer. Ik rek me uit en wrijf in mijn ogen. Gapend kom ik overeind en kijk op mijn wekker. Ik ben veel te laat! 'Shit' mompel ik en ik spring overeind. Ik kijk naar mezelf in de spiegel. Mijn blonde haar zit in een slordige staart en mijn ogen zien er super slaperig uit. Mijn donutpyjama is eigenlijk veel te groot, maar hij zit zo lekker. Ik trek een gekke bek voordat ik naar de badkamer sprint. Ik rammel door de kast todat ik mijn lenzendoosje vind en ram mijn lenzen in mijn ogen. Oeps, vergeten handen te wassen. Krijg ik nu allemaal enge bacteriën in mij ogen? Wat als mijn oog onsteekt en ik een kunstoog moet? Dat zou er echt heel stom uitzien. Iedereen op school zal me-Oh, focus. Ik schud mijn hoofd en trek snel mijn pyjama uit. Ik was mijn oksels en gezicht en doe deo op. Snel snel snel. Ik pak mijn roze hempje en spijkerbroek van de badrand. Snel kleed ik me aan en sprint ik naar mijn kamer. Ik pak een donkerroze muts van mijn bureau en borstel snel mijn haar voordat ik hem op doe. Mijn haar is een beetje gekruld door de vlechtjes die ik gister droeg, ik heb in ieder geval geen bad hair day op mijn eerste schooldag. Oja, school. Ik ben laat! Ik pak snel mijn tas en mijn telefoon met grote koptelefoon, en ren naar beneden. Ik val bijna van de trap onderweg, maar door mijn danslichaam heb ik een goed evenwicht. Papa is al weg naar zijn werk, dus ik smeer snel een boterham met pindakaas en pak een blikje cola, en eet mijn broodje op terwijl ik mijn fiets uit de garage. Ik zet 'Up, up, up' van de Givers op, mijn favoriete ochtendliedje, en dan ben ik op weg naar school.

    Na het veroorzaken van 3 bijna-ongelukken, kom ik onbeschadigd aan op school. Ik glimlach als ik zie dat de lessen nog niet begonnen zijn, en ik zet snel mijn fiets weg. Ik ken nog niet zoveel mensen omdat iedereen die ik ken in hogere klassen zit. Dat krijg je als je blijft zitten. Ik drink mijn blikje cola op terwijl ik op een bankje ga zitten. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik heen moet, dus ik hoop dat ik snel iemand vind die in mijn klas zit....

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 21:35 ]

          • Miles West.

    Net heb ik hem vermeld – damn, wat is zijn naam nu ook alweer… - dat hij een lekkere reet heeft, en het enige wat hij tot nu toe doet, is zijn neus optrekken. Met een zuur gezicht blikt hij richting zijn machovriendje, die er stom staat te grijnzen, of wat hij dan ook doet. Dat soort gozers zijn pas arrogant en dan beginnen mensen over mij te zeuren. Volgens mij moet iedereen die roze bril even afzetten.
    Toch kan ik het niet minder dan uiterst aangenaam vinden hoe de jongen om zich heen kijkt, alsof er iemand anders is over wie ik het ‘toevallig’ zal hebben. Niet dus. Daar ben je klaar mee zeg, die jongen heeft dus geen snel snappertje als het hierop aan kwam. Well, that makes it all the more fun.
          ‘Asshole,’ mompelt hij ten slotte, waarop hij over zijn schouder kijkt en ik breed, nogal sadistisch zelfs, grijns als ik zijn middelvinger zie. Met de sigaret nog altijd tussen mijn lippen, die daardoor wat bungelt. Om hem voor de laatste keer wat te plagen, knipoogde ik, maar daarna besloot ik hem geen aandacht meer te geven. Ego had hij namelijk al genoeg, en hij moest toch niet denken dat ik hem wat vond, want nee – daar pas ik voor.
    Op hetzelfde strompel niveau dat ik binnenkwam, liep ik verder, want op die rare eikel reageren, doe ik de moeite niet meer voor. Ik heb nog maar een paar passen genomen, of het gezeik begint weer, niet voor mij, maar hen. Mijn tred gaat iets sneller, zo snel mogelijk weg bij die gekken, alsof ik nog niet genoeg gezeik heb. Wanneer ik de hoek om loop, besluit ik mijn langzame, strompelende pas terug te nemen, terwijl mijn lippen over de sigaret heen wrijven. O god, ik wil ’t opsteken, maar je weet maar nooit of er dan een brandalarm af gaat. Kantine kan het vast wel, het is toch nog geen tijd om naar die verdomde directeur te gaan of de klas.
    Het moment dat ik de kantine binnenstap, kijk ik rond, als een soort roofdier die wil zien wie het territorium binnen is gedrongen. Op een paar meisjes en een enkele jongen na is er niemand, behalve ik – ik zal het gaan veranderen. Hoewel ik het liefste alleen wilde zitten, hebben mijn donkere ogen het gestalte van een jongedame gevonden. Bruin haar, getint huidje en volle borsten, prima combinatie allemaal hoor, als je het mij vraagt. Breed grijnzend loop ik op de jongedame af, waarop ik gladjes bij haar aan de tafel schuif, maar als ik opmerk wie het is, slaak ik een lachje. Dit is vermakelijk, dat moest ik ook gewoonweg laten merken.
          ‘Ah, hey, mijn cheer-prinsesje,’ glimlach ik, hoewel het er ietwat schurkachtig uitziet, een prins ben ik dan ook absoluut niet. Al wist volgens mij zowat elk persoon in school dat wel, daarom vermijden ze me nogal graag; ik ben een ‘klootzak.’ Ze maken het ernaar. De naam van het prinsesje ben ik vergeten, zoals elke keer bij mensen, maar haar gezicht herken ik uit duizenden. Als ze simpelweg nog stond, had ik naar haar achterste kunnen kijken, dan had ik haar ook vast herkend.
          ‘Lang niet meer gesproken. Zeg nu niet dat je nog steeds boos op me bent door die kleine, onschuldige chantage, dat stelde niets voor.’
    Mijn hand glibberde ondertussen als een soort slang naar haar bakje koffie, welke ik tegen mijn schuin grijnzende lippen zette, om er een slok uit te nemen. De sigaret had ik naast me op tafel gelegd, maar de koffie proestte ik zowat weer uit, wel de andere kant op. Vies blik ik ernaar, terwijl ik het met een klap voor haar terug op de tafel zet.
          ‘Gatverdamme, ik was vergeten dat je die vieze zooi drinkt. Eerder had je namelijk enkel zwarte koffie,’ hierbij kwam natuurlijk mijn scheve lachje weer op de lippen. Logisch ook als je bedenkt dat ze dat van mij toentertijd moest, anders ging er een geheimpje de school door. Kort likte ik over mijn lippen, voor ik de peuk op pak en achterover leun, dan steek ik het kreng aan en blaas de rook richting haar gezicht.
          ‘Hoe gaat het met je, liefje?’


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Meja Viktoria Mette Heimersson

    Met wat moeite lijkt Conan een glimlach op zijn gezicht te krijgen. Ik weet niet of het een bepaald soort beleefdheid is of iets wat hij wilt uitstralen naar mensen, maar ik besluit het maar gewoon te negeren en het bij dit te laten. Zijn ogen glijden even af naar een andere jongen, de derde die net bij hem en Nando stond. Mijn ogen volgen de zijne waarna ik heel kort mijn wenkbrauw optrek, maar voordat ik iets kan zeggen of doen antwoordt hij netjes op mij.
    “Hey.” De toon waarop hij praat, zo rustig, stelt me enigszins gerust. Niet dat ik nooit met een jongen praat, nee absoluut niet. Ik mis lichtelijk het gen om te meisjesrelaties te onderhouden. Na een jaar of twee, drie houdt het op. Het eeuwige gezwijmel over het leven van anderen, jongens of – het allerergste – celebs interesseert me eigenlijk niet. Nee. Geen mij maar een goede football match en laten we daar overna praten met een drankje of iets anders. Dat trek mij meer.
    Conan komt los van de muur en slaat zijn arm los over mijn schouder. Heel even, stroomt een kleine schrik door mij heen, maar de arm laat ik waar hij nu ligt.
    "Hoe vind je het geweldige St.Joseph's?" De sarcastische ondertoon was niet echt te ontwijken.
    Even ontstaat er een wat cynische glimlach op mijn gezicht. “Het is heftig,” grijns ik. “Overdreven, maar wel oké.”
    "Ik leid je wel even rond," overdondert hij mij. "Dan kunnen we gelijk kijken in welke klas je komt te zitten." De arme rond mijn schouder was oké, de knipoog – hoewel ik niet weet wat het betekende was mwah -, maar aan mijn tas moet de jongen niet komen. Zodra hij mijn leren tas over zijn schouder gooit, bijt ik heel even op mijn onderlip.
    “Vind je het heel erg,” begin ik voorzichtig, maar wel duidelijk genoeg om te laten horen dat ik het meen. “Dat ik mijn tas liever zelf draag. Het is een lief gebaar hoor, maar ik voel me er niet echt bij thuis. Het type meisje dat een jongen haar tas laat dragen ben ik niet. Dat soort dingen doe ik liever gewoon zelf.” Ik glimlach liefjes terwijl ik mijn tas weer van zijn schouder haal. “Een rondleiding is daarentegen een uitstekend idee,” zeg ik in een poging om het tas ‘incident’ weer weg te wuiven. “Want voor mij is dit nog steeds een dolhof vol met gekke Amerikanen.”

    Carlos Fernando Días Muñoz

    Met grote ogen kijk ik hoe Evangelynn – duidelijk geïrriteerd – Grudun haast beveelt om het veld te verlaten om haar handen te wassen. Ik ken Evangelynn op veel manieren, maar bevelen geven is niet degene die zo snel bij mij opkomt. Grudun staat op en ik volg haar even met mijn ogen totdat ze bij Eoin is aangekomen die met een bloedende knie op de grond ligt. Hoe hij daar aan komt, mag Joost weten, maar het bloed hevig. Even trek ik een gezicht als ik het zie. Nee, bloed en ik zijn niet de beste vrienden. Eerlijk gezegd vermeid ik het zelf liever. Alles wat nou eenmaal in mijn lichaam zit, moet daar ook maar gewoon blijven. Ze moeten er geen dingen bijstoppen en al helemaal geen dingen uithalen. Mijn moeder kijkt thuis altijd gebiologeerd naar ziekenhuis programma’s. Operaties zijn haar favorieten. Ze kan helemaal onder de indruk kijken naar een borstvergroting. Hoe ze het vel opensnijden, opzij leggen en er siliconen inleggen. Helemaal enthousiast wordt ze dan als voormalige dorpsarts, maar ik moet er helemaal niets van weten. Dan maar kleine tieten, maar nee, bah. Als ooit een meisje mij zou vertellen dat alles nep is, dan wordt het niets eens wat. Het is gewoon niet natuurlijk, net als bloed. Dat hoort in je te zitten, niet op je broekspijp.
    Ik wend mijn ogen weer al en kijk naar Evangelynn, net op tijd want zij begint boos haar tirade. "Luister eens goed hier, mí amigo. Het valt me vies van je tegen, dit. Misschien dat die lul naast je dit van je zou pikken, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik riep jou omdat ik dacht dat je wel volwassen genoeg was om volwassen te reageren, integendeel tot Conan die er meteen op gebeukt zou hebben, maar blijkbaar heb ik me flink in jou vergist. Je hebt geen flauw idee van wat er gebeurd is, en toch kies je meteen zijn kant. Je zag hoe erg Gudrun van streek was. En ga niet beweren dat ik haar beter ken dan jij, want je weet wat voor een muurbloem ze is dus dan had je op z'n minst kunnen bedenken dat het wel serieus genoeg zou zijn voor ze die arme vriend van je daar zo toetakelde!" Ik breng mezelf tot stilstand als ik merk dat ik Nando en Daryll aan het benaderen ben. "En als jij je zussen niet zou verdedigen zoals zij net voor Eoin deed, dan ben ik maar wat blij dat ik geen familie van je ben. Ik hoop dat je teammaatje je helpt winnen bij de eerste wedstrijd, pero para mí eres un ontro perdedor zoals hij," zeg ik koel. "Ik dacht dat jij één van de goeie kerels was."
    Zonder adem te halen luister ik naar de woordenzee die op me afgevuurd wordt. Ontstelt luister ik naar elk woordt wat het normaal altijd zo lieve meisje me vertelt, me de kop in drukt. Zonder op een weerwoord te wachten draait ze zich om en loopt gewoon weg. Ik weet dat dit mijn enige kans is om nog tegen haar in te gaan, om mezelf nog een soort van te verdedigen, want heel Evangelynns probleem gaat eigenlijk langs me heen.
    “Wat had ik dan moeten doen?” roep ik haar achterna in het Spaans. Deels omdat dan niet de hele meute op school het kan volgen, maar grotendeels vooral omdat ik mezelf maar slecht kan verwoorden in het Engels. “Maldito Evangelynn, Daryll is net zo’n goede vriend van mij als jij en Grudun. En nee, het siert hem niet dat hij haar pest, maar hij blijft mijn vriend. Ik kies niet tussen vrienden en dat zal ik ook nooit doen, maar jij vraagt mij daar wel toe door me hierbij te betrekken terwijl je weet dat ik niets van drama moet hebben, helemaal niet tussen vrienden. Wat had ik moeten doen? Hadden we met zijn tweeën Grudun vast moeten houden en had ik moeten toekijken hoe Daryll lag te lijden.” Even haal ik adem. Maldito. Normaal doe ik niet aan godslastering, vooral niet omdat ik ook zelf geloof, maar in mijn woede heb ik geen invloed op mijn woordkeuze. “Ik heb nooit geen kant gekozen, Evangelynn, dat heb ik nooit gedaan, maar wanneer iemand mijn vriend slaat wil ik daar verhaal van hebben en daar heb ik dan ook het recht toe, zeker als ik erbij word betrokken. En laten we het maar niet over mijn zussen hebben,” zeg ik fel. “Die doen hier niet toe en als jij twijfelt over de manier dat ik hun bescherm kan ik je geruststellen. Giovana en Elena zijn dit stadia allang voorbij en wel volwassen. Ze maken hun eigen keuzes en denken overal overna voordat ze iets doen, die hebben mijn hulp daar echt niet voor nodig.” Het is idee dat ik mijn zussen van achtentwintig en zesentwintig moet beschermen tegen hun vriendjes is bijna lachwekkend. Juan en Marco zijn al net zo’n deel van de familie als Giovana en Elena zelf en komen regelmatig over de vloer, niets mis met die twee. “Dus niets meer over mijn zussen.” Als ik ergens niets tegen kan is het wel onschuldigen bij een ruzie betrekken. Ik kan er zo kwaad om worden. Ik draai me weg van Evangelynn zonder nog iets te zeggen. Puto. Uit mijn rugzak haal ik mijn sigaretten. Ik rook nooit, nooit. Nou ja, vroeger rookte ik veel. Vanaf mijn negende stak ik regelmatig een sigaretje op, maar op mijn zestiende – vorig jaar – ben ik gestopt op aanraden van mijn vrienden, maar nu, op dit soort momenten kan ik mezelf niet inhouden. Dan moet het er uit. Ik steek hem op terwijl ik in het pakje kijk. Er zitten er nog drie in. Als deze drie op zijn, begint een dilemma. Een nieuw pakje kopen of niet? Even kijk ik naar mijn aansteker voordat ik die ook weer in mijn pakje stop. Ik neem een diepe haal van de sigaret zodat ik de nicotine door mijn lichaam voor stromen. Bevrijdend.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2013 - 10:49 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Dré Rave Stenvers

    Ik kijk niet naar Faith wanneer ze een kauwgompje pakt en hem aan me geeft. Ik pak hem aan en stek hem in mijn mond waarna ik er op begin te kauwen.
    "Alsje, broertje." zegt Faith en ik rol even met mijn ogen terwijl ik even kort grinnik. Ze wéét dat ik er een hekel aan heb als ze me zo noemt, maar veel doe ik er niet aan. Ik kijk op in de achteruitkijkspiegel als er één van de achterdeuren open gaat. Het is Lycan.
    "Goedemorgen ook naar jullie," zegt hij en ik knik even naar hem via de spiegel. "Waarom waren jullie eigenlijk zo laat?" vraagt hij dan en ik haal mijn schouders op.
    "Het gewoonlijke, niet op kunnen staan en dan nog het aankleden, ontbijten en zo," zeg ik en ik haal de handrem van de wagen af. Ik zie Lycan in mijn ooghoek onderuit gaan liggen en grom een keer.
    "Ga rechtzitten of je kan mijn wagen uit. Als je zelf een auto hebt en ik moet je chauffeur gaan spelen, mag je doen wat je wilt. Maar in mijn wagen géén schoenen op de bank," zeg ik concreet en kijk hem nu even aan. Dan draai ik mij weer om en druk het gas in. Ik rijd de straat uit richting onze school.
    Erg ver was het niet meer en binnen vijf minuten zijn we er ook al. Ik heb de hele 'rit' mijn mond gehouden, ik had geen zin om te spreken op dit moment. Ik parkeer mijn wagen op een plek en stap uit.
    "Ja, hup uitstappen we hebben niet de hele dag de tijd!" zeg ik dan en trek de deur bij Lycan open. Ik hoop voor hem dat hij er niet tegen aan zit. Zonder te kijken of dat daadwerkelijk zo was loop ik naar Faith haar kant en open de deur daar. Dan druk ik op het lock-knopje en sluiten de sloten in de wagen. Als zij de deuren nu sluiten zit het op slot. Nu kan ik tenminste gewoon weglopen.
    "Ik zie jullie sloompies nog wel, dag zusje," grijns ik en ik draai me om. Dan loop ik de parkeerplaats af het plein op. Zo te zien is er net wat gebeurd, maar ik besteed er geen aandacht aan. Eerst maar eens een bak koffie nemen, ben ik wel aan toe. Ik spuug mijn kauwgom uit vlak bij de deur en loop naar binnen, richting de kantine. Daar aangekomen maak ik een bakkie koffie en ga ik aan de tafel zitten waar ik Evangelynn en Miles zag zitten. [Als ze zitten, anders staat hij bij hen]
    "Kan één van jullie me vertellen wat er net gebeurd is buiten?" het is niet echt een vraag. Eerder een soort bevel naar hen toe. Ik weet niet eens of ik door een gesprek gekomen ben, maar dat maakt me geen ene reet uit.

    Eoin Connor Morgan-Smelting

    Ik hoor nog wel van alles om me heen gebeuren maar ik besteed er geen aandacht aan. Ik kijk alleen maar naar mijn knie en probeer hem te laten stoppen met bloeden met een papieren zakdoekje die ik in mijn tas had zitten, maar dat hele ding is rood doorweekt.
    Ik kijk op als ik ineens een arm om mijn schouder voel. Het is Gudrun. Ik laat haar me overeind helpen en schuifel met haar mee naar de meisjeswc's. Daar zet ze me tegen de muur aan. Ik blijf stil, niet echt heel goed wetende wat ik moet zeggen op dit moment. Ineens barst Gudrun in huilen uit. Ze kruipt op mijn schoot -ik weet nog net op tijd mijn knie weg te trekken- en veegt de tranen weg. Hierdoor komt er allemaal bloed op haar gezicht. Wanneer ze haar gezicht in mij hals verbergt wil ik eerst wat anders doen.
    "Gudrun..." zeg ik zachtjes en kijk naar mijn zusje. Ik bijt even op mijn lip en duw haar dan zachtjes van mijn schoot. Ik vind het niet erg dat ze op mijn schoot zit, maar ik wil haar eerst schoon hebben. Ik duw mezelf moeilijk omhoog, met één been, en hink dan naar een van de wasbakken. Daar pak ik papier uit het apparaat en maak het vochtig. Ik hink terug naar Gudrun en ga voor haar zitten, op de grond. Ik leg mijn vinger onder haar kin en til haar gezicht omhoog. Voorzichtig haal ik al het bloed van haar gezicht weg. Het bloed van Daryll. Ik walg ervan, maar ik wil niet dat Gudrun met bloed van zo'n smeerlap op haar gezicht heeft.
    Wanneer het bloed van haar gezicht is pak ik een ander doekje en haal het meeste bloed van haar handen af. Ik gooi de doekjes in het prullenmandje dat vlak bij ons staat en kijk naar Gudrun. Dan sla ik mijn armen om haar heen en trek haar tegen me aan. Mijn knie steekt als een malle maar ik wil eerst mijn zusje helpen.
    "Ik weet niet wat ik moet zeggen, Guddie..." zeg ik dan eerlijk en hou haar vast. Ik houd me misschien wel groot nu, maar het liefst wil ik net als Gudrun in tranen uitbarsten. Misschien komt dat omdat zij zich zo rot voelt, maar het kan ook door de pijn komen in mijn knie. Misschien beiden ook wel.
    Dan bedenk ik me ineens iets. "En over doe foto hoeven we ons geen zorgen te maken, die is van Daryll zijn mobiel af," Ik zeg niets over het feit dat ik Daryll zijn mobiel nog in mijn zak heb zitten.

    [Sorry als het een beetje slecht is :$ Ik wist niet echt iets voor Eoin ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lycan
    "Het gewoonlijke, niet op kunnen staan en dan nog het aankleden, ontbijten en zo," Antwoord Dré.
    "Ga rechtzitten of je kan mijn wagen uit. Als je zelf een auto hebt en ik moet je chauffeur gaan spelen, mag je doen wat je wilt. Maar in mijn wagen géén schoenen op de bank," zegt Dré en kijkt me recht aan, ik brom wat en ga recht op zitten half tegen de deur aan.
    Dré is de hele weg stil en ik kijk maar wat naar buiten, leunend op de deur, ik voel mijn mobiel trillen in mijn zak maar ik heb geen zin om te kijken van wie het bericht is of wat het bericht is. Zonder dat ik het door heb zijn we al bij school en trekt Dré onverwacht de deur open waardoor ik er half uit flikker.
    "Ik zie jullie sloompies nog wel, dag zusje," En dat was het laatste wat ik van Dré zag op het moment.
    Ik beetje verloren sta ik naast de auto, Faith staat er ook nog maar ik heb niet echt veel te zeggen tegen haar.
    Ik leun tegen de auto aan, omdat Dré er toch niet is om er iets over te zeggen, en pak mijn mobiel.
    Het bericht was van mijn vader die me succes wenste voor school en die wat zegt over laat thuiskomen ofzo, dat word dus weer alleen eten omdat Rocket waarschijnlijk ook mee is, plus punt ik had wel het huis voor mezelf.
    Ik zou waarschijnlijk macaroni met kaas of shoarma eten, en pudding of chocolade mousse toe.
    Ik knak mijn schouders en kijk wat rond, er was wat gebeurt ofzo maar ik besteedde er niet echt aandacht aan, wat had ik er immers mee te maken, Dré was volgens mij naar de kantine gelopen maar ik had niet echt zin om achter hem aan te gaan. Ik besloot gewoon wat te zwerven over het schoolplein.


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Conan Innis Morgan-Smelting

    Vind je het heel erg dat ik mijn tas liever zelf draag. Het is een lief gebaar hoor, maar ik voel me er niet echt bij thuis. Het type meisje dat een jongen haar tas laat dragen ben ik niet. Dat soort dingen doe ik liever gewoon zelf," zegt Vika terwijl ze haar tas weer van me overneemt. Ik kijk haar even verbaasd aan, ik had er namelijk niet echt bij stil gestaan dat ze het niet prettig zou vinden. “Een rondleiding is daarentegen een uitstekend idee, want voor mij is dit nog steeds een dolhof vol met gekke Amerikanen.”
    Ik schiet in de lach en hou mijn vrije hand op.
    "Het spijt me van je tas," antwoord ik oprecht. "Ik bedoelde er niks mee, ik ben het gewend Evangelynn's tas te dragen. Het is niet dat ze dat van me verwacht, ik weet alleen zelf dat ons boeken nogal zwaar kunnen wegen en ik neem elke spieroefening die ik kan krijgen graag mee," ga ik met een lachje verder. "Maar hé, nu ik weet dat je het niet fijn vindt moet ik maar een andere manier zoeken om er als, als ik de leeghoofdige blondjes -no offence- die deze school zo talrijk populeren mag geloven, een god te blijven uitzien." Ik rol een keer met mijn ogen. De helft van die meisjes beweren dat ze maagd blijven tot het huwelijk maar dan gaan ze wel iedere jongen die aan een paar, doorgaans oppervlakkige, eisen van hun oneindige wenslijst voldoen vergelijken met een god. Dat gaat er bij mij toch echt niet in hoor.
    Ik zucht en haal een hand door mijn haar. Waarschijnlijk maak ik niet een al te beste indruk nu, maar danw eet ik wel meteen of ik het met haar zal kunnen vinden of niet. Het is niet omdat ik een jongen ben dat ik niet voorzichtig wil zijn en zoals velen van mijn leeftijdsgenoten het eerste beste paar mooie benen achterna loop.
    "Daarbij ben ik er niet zo zeker van dat je bij mij aan het goede adres bent om gekke Amerikanen te ontlopen hoor. Ik waarschuw je maar even dat ik behoorlijk Amerikaans ben en dat ik zou liegen mocht ik zeggen dat ik niet een tikkeltje gek kan zijn soms. Mijn vaders hebben me beter geleerd dan dat."
    Met een ietwat onzeker glimlachje besluit ik verder mijn mond te houden. Ik overdonder dat arme kind waarschijnlijk met mijn getater, een trekje dat ik eerder van papa meegekregen heb dan van pap. Het gebeurt me niet vaak, maar wel altijd eerder rond nieuwe mensen. Het feit dat Vika zo knap is en Evangelynn en Koek haar zo lijken te mogen en ik dus beter wel een goede indruk maak helpen daar niet echt bij.
    Ondertussen zijn we bij het prikbord waar de klaslijsten uithangen aangekomen. Het is even aanschuiven, maar uiteindelijk kunnen we erop kijken. Ik grinnik even als ik zie dat Vika bij mij en Nando in de klas zit.
    "Het spijt me, meid, maar je zit met me opgescheept hoor," lach ik stilletjes.

    Evangelynn Suavez-Brown

    Maldito Evangelynn, Daryll is net zo’n goede vriend van mij als jij en Gudrun. En nee, het siert hem niet dat hij haar pest, maar hij blijft mijn vriend. Ik kies niet tussen vrienden en dat zal ik ook nooit doen, maar jij vraagt mij daar wel toe door me hierbij te betrekken terwijl je weet dat ik niets van drama moet hebben, helemaal niet tussen vrienden. Wat had ik moeten doen? Hadden we met zijn tweeën Gudrun vast moeten houden en had ik moeten toekijken hoe Daryll lag te lijden.
    Ik staar, in gedachten verzonken, voor me uit terwijl Nando's woorden door mijn hoofd spoken. Hoe is het plots dat ik de slechterik ben in deze hele gebeurtenis? Ik kwam verdomme op voor degene die het nodig had! Het enige dat bij Daryll vast echt gekwetst zal zijn is zijn ego, want ik geloof voor geen moment dat die jongen ook maar het kleinste beetje sympathie voor een ander heeft en veel menselijks is er voor mij dan niet meer aan. De wet van sterkste wordt toegepast in de dierenwereld, mensen horen een pak slimmer te zijn. Met een zucht schud ik mijn hoofd. Hoe meer ik hierover nadenk, hoe nijdiger ik word.
    "Ah, hey, mijn cheer-prinsesje. Lang niet meer gesproken. Zeg nu niet dat je nog steeds boos op me bent door die kleine, onschuldige chantage, dat stelde niets voor." Ik kijk op, rol met mijn en ogen en richt mijn blik weer op iets anders als ik Miles zie zitten. Ik heb geen behoefte aan een gezellig onderonsje met die rotzak nu. Ik haal een hand door mijn haren en laat mijn voorhoofd er vervolgens tegen rusten. Misschien is dit als hoofdpijn en gaat hij weg als ik hem maar lang genoeg negeer. Ik klem mijn kaken op elkaar als dat stuk uitschot ook nog eens mijn koffie afneemt en het lef heeft er nog van te drinken ook. Ik onderdruk een grijns als echter duidelijk van zijn gezicht af te lezen valt dat de smaak hem niet aanstaat.
    "Gatverdamme, ik was vergeten dat je die vieze zooi drinkt. Eerder had je namelijk enkel zwarte koffie. Hoe gaat het met je, liefje?"
    Met opgetrokken wenkbrauw kijk ik op naar hem. Is hij serieus? Noemde hij me net echt liefje? Want dat is wel zowat het verste dat ik ooit van hem zal zijn. Zelfs niet in zijn dromen!
    "Niet dat het jouw zaken zijn, maar het ging al niet echt prima voor jij kwam opdagen dus het zou op prijs gesteld worden mocht je die viesgebekte mond van je houden," antwoord ik geïrriteerd, beseffend dat ik hem hier waarschijnlijk alleen maar een plezier mee doe. Ik neem mijn koffie terug, en maak van de gelegenheid gebruik om ook zijn sigaret af te nemen. Ik doof het ding in mijn koffie. Nu hij ervan gedronken heeft hoef ik het niet meer.
    "Dat jij jezelf de dood in jaagt kan me bijzonder weinig schelen, maar trek er mij niet in mee met je smerige gewoontes," bits ik hem toe.
    "Kan één van jullie me vertellen wat er net gebeurd is buiten?" Ik voel mijn bloed koken als ook die boerenkinkel van een Dré bij ons aan tafel komt zitten.
    "¿Qué es lo que hice?" mompel ik terwijl ik naar boven kijken. Dit moet echt een ziek grapje van God zijn, want ik heb echt geen idee wat ik hem misdaan heb.
    Ik draai mijn stoel weg van het tweetal en staar door het raam. Ik was hier eerst, echt niet dat ik opkras voor die lulletjes.
    "Nou Miles is in een sociale bui, hij vertelt het je vast graag," antwoord ik droogjes, terwijl ik Miles de meest scheve grijns in de geschiedenis van sarcastische grijnzen toewerp. Bah.

    Gudrun Maeve Morgan-Smelting

    "Gudrun..." Ik probeer me in te houden niet nog harder te gaan huilen bij het horen van de bezorgdheid in Eoin's stem. Ik heb hem vast doen schrikken, zelfs hij is het niet gewend dat ik me zo kwetsbaar opstel, en hij is één van de twee personen naar wie ik nog meest met mijn problemen toe zou gaan. Mijn eerste keus is altijd papa, maar als het echt niet anders kan dan voel ik me best bij Eoin.
    Ik bijt op mijn onderlip en doe zo hard mijn best om de stop terug op de tranen te krijgen als Eoin me van zijn schoot afduwt. Niet-begrijpend kijk ik hem aan, normaal is hij één van de eersten die zijn best zou doen om me te doen lachen, en nu wil hij me niet eens knuffelen? Ik veeg de tranen nogmaals weg en kijk vervolgens wat gedegouteerd naar mijn handen. Ach Eoin heeft ook gelijk, natuurlijk wil hij geen bloed op zijn kleren krijgen. Dat kan ik hem ook niet echt verwijten.
    Als hij zijn vinger onder mijn kin legt en die optilt, probeer ik voorzichtig naar hem te glimlachen. Langzaam dringt het tot me door dat hij me van zijn schoot afduwde om me te kunnen helpen. Ik sluit mijn ogen en schuif wat dichter naar hem toe zodat hij beter aan mijn gezicht kan. Het koele water voelt goed en het duurt niet lang voor ik me een heel stuk schoner voel.
    Ik voel me nog opgeluchter als mijn broer me uit eigen beweging weer vast neemt. Om zijn knie te ontzien, ga ik zijlings op zijn schoot zitten, zoals eerder, maar dit keer op zijn goede been. Ik zorg ervoor dat mijn voeten ver uit de buurt van zijn knie blijven. Ik moet hem zo maar meenemen naar het verpleegsterskantoor. Er is namelijk niet veel dat ik er aan kan doen.
    "Ik weet niet wat ik moet zeggen, Guddie... En over doe foto hoeven we ons geen zorgen te maken, die is van Daryll zijn mobiel af."
    Ik haal wat schokkerig adem, een gevolg van het huilen en druk een kusje op Eoin's wang. Ik haal mijn hand door zijn haren, voorzichtig dat ik er geen bloed in smeer ookal is het nu opgedroogd, om ze terug goed te leggen. Ik weet dat hij van een net kapsel houdt.
    "Bedankt, Eoin," zeg ik zachtjes. Ik bijt even op mijn onderlip maar besluit dan toch te zeggen wat er in mijn hoofd omgaat. "Ik zou het zo weer doen mocht die vervelende spierbonk je weer bedreigt. Ik- Ik kan- Ik kan het niet hebben dat ze jou moeten hebben, broer." Ik zucht nogmaals en laat mijn handen hopeloos in mijn schoot vallen terwijl ik de tranen weer op voel komen. Eoin is sowieso al een gevoelige jongen, ze moeten hem niet nog dieper in zijn verlegenheid duwen. Ik begrijp niet wat we hen ooit aangedaan hebben dat we dit verdienen. Wat voor baat hebben ze erbij?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    (Reageert er nog iemand op Heather?)

    NayNay schreef:
    (Reageert er nog iemand op Heather?)


    [Nou nee, want als je eens goed leest in dit-of een van die andere topics- zie je dat je niet in het rpg zit. Heb het duidelijk gezegd. Ik wil dat je je personage veranderd anders zit je er echt niet in]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    -BUMB!-


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

          • Miles West.

    De dame kijkt op na mijn begroeting, logisch, waarna ze met haar ogen rolt en ik laconiek een wenkbrauw ophaal. Zo zeg, die is echt in een chagrijnige bui. Haar blik dwaalt ergens anders naartoe, ik dwing mezelf tegen te houden en haar niet terug naar mij te laten kijken. Ik heb zin in haar aandacht. Het is altijd zo vermakelijk om haar wat te plagen, maar ik vraag me af wanneer ze knapt met deze bui van haar. Al heb ik haar nooit serieus genomen, al helemaal niet als ze boos is – en waarschijnlijk weet zij dit ook. Wanneer dit niet zo is, zal ik het haar graag vertellen.
    Terwijl zij een hand door haar donkere haren haalt en vervolgens haar voorhoofd ertegen laat rusten, volg ik de handelingen en zucht wat ongeduldig. Het verbaasd me dat ik het nog zo lang heb uitgehouden voor ik besloot haar koffie af te nemen, en hier vanzelfsprekend van te drinken. Die prut spuug ik haast weer uit, omdat het niet te pruimen valt. Ik was dan ook vergeten dat ze er allemaal zooi ingooide, ik dronk het zwart.
          ‘Niet dat het jouw zaken zijn, maar het ging al niet echt prima voor jij kwam opdagen dus het zou op prijs gesteld worden mocht je die viesgebekte mond van je houden,’ antwoordde ze geïrriteerd, waarop ik direct een grootse grijns liet zien vanwege de woorden die ze had uitgesproken. Ah, hier is de veelbelovende, en vooral vermakelijke, Evangelynn weer!
          ‘Voor deze keer zou ik je een plezier willen doen en een sigaret aanbieden, maar je hebt die van mij al gevonden, merk ik,’ vertel ik haar uiterst geestig, omdat ik de grap er wel in kan zien.
          ‘Dat jij jezelf de dood in jaagt kan me bijzonder weinig schelen, maar trek er mij niet in mee met je smerige gewoontjes,’ bits zij mij toe. Ik kan er niets aan doen en onderdruk dan ook niet het zachte lachje dat ik voor haar in petto had. Als ze in een geërgerde bui is, kan het niet anders zijn dan dat ze buitengewoon humoristisch voor mij is. Het plezier kan ik er wel in vinden, en al totaal als ze tegen me ingaat. De humor.
          ‘Charmant zoals altijd, prinsesje,’ Plagerig likte ik wat over mijn lippen, tegelijkertijd dat ik weer een sigaret uit het pakje haalde en aanstak. Om te voorkomen dat zij ook deze doofde, draaide ik mijn lichaam wat, zodat ze eerst over me heen zou moeten hangen. En de tafel natuurlijk. ‘Vertel eens aan mij waar je mee zit. Zijn het liefdesproblemen met die patserige gozer?’ Het is wel duidelijk over wie ik het heb, dacht ik zo. En ik wist dan wel hoe het allemaal zat, het was eveneens helder dat dit om te plagen was. Precies datgene waar ik geweldig in was, al zeg ik het zelf.
          ‘Kan één van jullie me vertellen wat er net gebeurd is buiten?’ Het klonk als een bevel, een eis dat wij het maar even moesten doen. Dan wist hij nog niet wie hij voor zich had, want Miles nam geen bevelen aan. Van niemand.
          ‘¿Qué es lo que hice?’ Evangelynn draait haar stoel weg, staart door het raam.
          ‘Nou Miles is in een sociale bui, hij vertelt het je vast graag,’ vermeldde ze droogjes, waarop ik grinnik.
          ‘Nee,’ begin ik mysterieus, waarop ik haar eerst een blik geef alvorens naar de klootzak te kijken die het gesprek verstoord had. ‘dat gaat niet gebeuren. Beat it, moron.’ Ik snuif sarcastisch, wat nogal cynisch over kan komen en draai mij ook weg. Om meer woorden aan deze gozer te verspillen, dat is pointless.

    Devil. I'm sorry it took so long!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Evangelynn Suavez-Brown

    "Nee, dat gaat niet gebeuren. Beat it, moron," bijt hij Dré toe. Ik probeer een glimlach te onderdrukken, ik gun het hem niet dat ik zou moeten lachen om hem. Al moet ik voor mezelf wel toegeven dat ik blijkbaar niet de enige ben aan deze tafel die niet zo tuk is op het gezelschap van Dré. Maar tegelijk is Miles dan weer een veel te grote kleuter die niet beseft dat dat leren jack hem er echt niet aantrekkelijker laat uit zien, en met niemand echt een band weet op te bouwen behalve met zichzelf.
    Ik wend mijn blik nog wat meer af, zodat hij de schim van het kleine lachje zeker niet kan opmerken en ga gewoon verder met door het raam staren. Ik begrijp nog steeds niet waarom hij toen mij moest hebben, wat hij dacht er uiteindelijk aan te kunnen winnen door mij te chanteren. Daarbij was het gewoon ook bijzonder laag van hem om mijn eigen moeder tegen me te gebruiken, om haar fouten -om het even kras uit te drukken- te gebruiken om van mij iets gedaan te krijgen. Lang heb ik me ervoor geschaamd dat mijn moeder zelf nog een kind was toen ze mij kreeg, en dat de reden dat ik er nu ben haar onvoorzichtigheid was, maar hoe meer ik erover nadacht hoe meer ik gaan beseffen ben dat mijn moeder degene is die haar eigen leven op pauze gezet heeft om mij te kunnen opvoeden, dat zij degene is die haar leven weer oppikte ondanks alle kansen die ze tegen zich had om een goed voorbeeld te kunnen zijn voor mij en dat zij degene is die me altijd in mijn keuzes zal steunen. Er is geen enkele reden waarom ik me voor haar zou hoeven schamen en ik denk dat dat de voornaamste reden is waarom ik zo'n hekel heb aan Miles; hij probeerde me te overtuigen van het tegendeel voor zijn eigen, belachelijke belangen.
    Langzaam dringt het tot me door dat Miles daarnet, voor Dré zich in de situatie kwam mengen, vroeg wat er met me aan de hand is. Dat valt op z'n minst vreemd te noemen, gezien ik tot hiertoe altijd dacht dat de spiegel de enige was met wie Miles in staat was zo'n gesprek aan te gaan. Ik trek mijn wenkbrauw op en haal een hand door mijn haren terwijl ik probeer te achterhalen waarom hij in godsnaam zo'n conversatie zou willen aangaan met mij. Plots word ik als een bliksemslag door het antwoord geraakt.
    "Mierda, jij klootzak," breng ik uit terwijl ik mijn vuist op tafel sla. Ik kijk even om me heen en zie dat er wel al wat aardig leerlingen in de cafetaria zijn toegekomen. Aangezien twee dramatische scène's op één ochtend teveel naar mijn zin zijn, sta ik op en loop ik de tafel om naar waar Miles zit. In stilte grijp ik hem bij zijn oor en trek hem zo achter me aan de gang in. Als we een redelijk verlaten gang bereikt hebben, neem ik zijn jack in mijn vuist en duw hem nogal hardhandig tegen de kluisjes aan.
    "Genoeg met dat geslijm van je, wat probeer je van me te bereiken, West?" bijt ik hem toe met een achterdochtige blik.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    (Nouw Elish je gaat voor je beurd :( )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.