• Kledinglijnen, schoenenlijnen, van alles. Iedereen wilt er één, en stel nou voor dat jij het hebt. Chanel, Gucci, Prada, iedereen kent dé merken wel. Maar wat nou als er nog beroemdere en duurdere merken bestaan? De een bestaat al een paar jaar, de ander is net begonnen en is nu al wereldbekend. De ontwerpers hebben tientallen modellen, miljoenen centen, wie wilt dat nou niet? Ze zijn elkaars vijanden, elkaars concurrentie. Dan pas komt iemand op het idee om ze samen te laten werken. Alle ontwerpers hebben daar natuurlijk geen zin in. Toch zijn ze nieuwsgierig en worden ze naar een bepaalde plek gestuurd. Ze spreken af om de komende dagen wat proberen te verzinnen. Maar of dat nou gaat lukken? Relaties, vriendschappen, en natuurlijk haat.


    Rollen

    De ontwerpers

    - Demi Lovato | Demitra Lo - DamnBieber
    - Justin Bieber | Kidrauhl - Appa
    - Avril Lavigne | Abbey Dawn - Curlies
    - Robert Pattinson | Edwards - Jankowksi

    Modellen [Mogen beroemdheden zijn, mag ook onbekend]

    - Francisco Lachowski | Demitra Lo - Jankowksi
    - Jènné Isa Thurner | Abbey Dawn - Lake
    - Beau Peter Brooks | Kidrauhl - BrooksBro
    - Chris Hemsworth | Edwards - BrooksBro
    - Cara Delevingne | Kidrauhl - Sempra
    - Frida Gustavsson | Abbey Dawn - Pezz
    - | -
    - | -

    Overige [Familie, vrienden]

    -
    -

    Regels

    'Allemaal zijn ze even beroemd, niemand is beroemder of beter
    'Niet alle ontwerpers zijn meisjes. Kies ook eens jongens
    'Maximaal twee rollen, waarvan één een ontwerper mag zijn
    'Minimaal vijf regels schrijven. Als je echt niet anders kan mogen het er ook minder zijn maar geen one-liners
    'Geen haakjes, wij gebruiken het praattopic
    'Wees aardig tegen elkaar, natuurlijk hoeft dat ín de RPG niet
    '16+ Mag, houd het wel een beetje netjes
    'Je mag geheel zelf bepalen hoe je lijn heet
    'Kraak elkaars ideeën niet af
    'Bij elke overtreding krijg je een waarschuwing. Na drie waarschuwingen lig je eruit, of je nou veel of weinig reageert
    'Na een week niet reageren stuur ik een PB. Als je niet kan inspringen of het moeilijk vind dan help ik je graag
    'Have fun!

    Invullijstje

    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Naam label:
    Nationaliteit:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:

    Vier beroemdheden zijn de ontwerpers.
    Je mag helemaal zelf kiezen hoe oud ze zijn.
    Of ze zo oud als nu zijn, of ouder.
    Ook mag je kiezen of ze beroemd zijn door wat ze in het echt doen,
    of gewoon door het ontwerpen.


    Begin

    Net is de modeshow achter de rug, om de nieuwe kleding te presenteren. Alle modellen kleden zich om, de ontwerpers zijn er ook. De rest van de dag mag je zelf kiezen waar je personage heen gaat. Ontwerpers mogen elkaar tegenkomen, modellen ook. Pas de volgende dag moeten de ontwerpers in het gebouw zijn. De modellen, dit zijn de favoriete modellen van de ontwerpers, mogen mee. Iedereen gaat naar huis, het is ongeveer drie uur in de middag.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2013 - 15:56 ]


    All those fairytails are full of shit - Maroon 5

    Justin Drew Bieber

    'Jammer dat je Chloe niet vaak ziet. Familie is erg belangrijk. Maar jij hebt het druk met je werk en zij met haar opleiding, dus dan is het erg begripvol' knikte ik. De oven piepte en ik grijnsde toen Cara zei dat het lekker rook. 'Het is ook lekker, geloof me maar. Ik ben een echte keukenprinses' gniffelde ik. Ik sprong kort op en neer en klapte enthousiast in mijn handen. Binnen een minuut had ik op recordsnelheid het kookeiland gedekt, de borden er neer gezet met het bestek. Ik bukte om de lasagne uit de oven te halen en trok de oven open. Net toen ik de schaal aanraakte trok ik mijn vinger terug en beet op mijn lip om netjes te blijven en niet te gaan vloeken. In een kastje zocht ik naar ovenhandschoenen die ik al snel vond waardoor ik de lasagne op tafel kon zetten. 'Neem plaats' grinnikte ik. Zelf ging ik op een kruk zitten en draaide een rondje. Daar kon ik maar geen genoeg van krijgen, het was gewoon leuk en ik was vast niet de enige die dat leuk vond. Even aarzelde ik maar keek Cara toch aan. 'Bidt jij voor het eten, of...?' vroeg ik wat zachter. Mijn ogen sloeg ik neer. In het openbaar was ik over dit onderwerp totaal niet verlegen maar als het kwam op vragen aan iemand dan was ik toch wel wat bescheiden.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Demi Lovato

    ''Uhm oke, voor hoe lang? En waar?'' Kreeg ik van Barbara te horen. Die gaat iniedergeval mee. ''Vragen zijn voor later'' Ik keek Fransicho nieuwsgierig aan of hij ja zou zeggen. Ik wendde mijn gezicht weer af naar Barbara omdat het mij te lang deed bij Fransicho. ''Ik weet niet precies waar.'' Ik voelde dat ik blosjes op mijn wangen kreeg. ''Ik weet ook niet precies hoelang. In de brief stond: tot hoelang het duurt''. Dat had ik nog wel onthouden. ''Pak dan maar meteen in voor een paar jaar'' grapte ik. Nu ik erover nadacht was het wel een slim idee. De 4 beste ontwerpers met de 8 beste modellen in een huis zetten.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Appa schreef:
    Justin Drew Bieber

    'Jammer dat je Chloe niet vaak ziet. Familie is erg belangrijk. Maar jij hebt het druk met je werk en zij met haar opleiding, dus dan is het erg begripvol' knikte ik. De oven piepte en ik grijnsde toen Cara zei dat het lekker rook. 'Het is ook lekker, geloof me maar. Ik ben een echte keukenprinses' gniffelde ik. Ik sprong kort op en neer en klapte enthousiast in mijn handen. Binnen een minuut had ik op recordsnelheid het kookeiland gedekt, de borden er neer gezet met het bestek. Ik bukte om de lasagne uit de oven te halen en trok de oven open. Net toen ik de schaal aanraakte trok ik mijn vinger terug en beet op mijn lip om netjes te blijven en niet te gaan vloeken. In een kastje zocht ik naar ovenhandschoenen die ik al snel vond waardoor ik de lasagne op tafel kon zetten. 'Neem plaats' grinnikte ik. Zelf ging ik op een kruk zitten en draaide een rondje. Daar kon ik maar geen genoeg van krijgen, het was gewoon leuk en ik was vast niet de enige die dat leuk vond. Even aarzelde ik maar keek Cara toch aan. 'Bidt jij voor het eten, of...?' vroeg ik wat zachter. Mijn ogen sloeg ik neer. In het openbaar was ik over dit onderwerp totaal niet verlegen maar als het kwam op vragen aan iemand dan was ik toch wel wat bescheiden.


    Cara Delevingne.

    'Jammer dat je Chloe niet vaak ziet. Familie is erg belangrijk. Maar jij hebt het druk met je werk en zij met haar opleiding, dus dan is het erg begripvol' Knikte hij. ‘Ja, niemand heeft een perfect leven.’ Antwoordde ik. Iedereen denkt dat als je als beroemdheid een geweldig leven hebt, maar er zijn ook imperfecties. 'Het is ook lekker, geloof me maar. Ik ben een echte keukenprinses' Lachend keek ik hem aan. Ik probeerde me Justin voor te stellen met een roze jurk en een tiara. Algauw schoot ik weer in de lach. Hikkend nipte ik van mijn water, waarna ik wat rustiger ademde. 'Neem plaats' Ik ging tegenover Justin zitten. Vrolijk draaide ik een rondje wanneer Justin dat ook deed. Op school, bij de tekenlessen, hadden we altijd van die draaistoelen. Mijn docente werd helemaal gek, het enige wat we wilde doen is draaien. Ik grijnsde even en keek glimlachend naar de lasagne. 'Bidt jij voor het eten, of...?' Vroeg hij me, terwijl ik merkte dat hij wat verlegener werd. ‘Nee, maar als jij het wilt doen is het goed hoor, ik heb er geen problemen mee.’ Antwoordde ik geruststellend.

    Justin Drew Bieber

    Dankbaar keek ik haar aan. Als je streng gelovig was opgevoed werd je het natuurlijk ook. Maar ik had er geen problemen mee als iemand niet geloofde, dat moest diegene zelf weten. 'Geen zorgen, ik doe je het niet aan, hoor' lachte ik. 'Geef me een halve minuut stilte en ik ben al blij' glimlachte ik erna. Ik vouwde mijn handen en sloot mijn ogen. Mijn lippen bewogen dan wel mee alleen er kwam geen geluid uit. Dertig seconden later opende ik mijn ogen weer en knikte ik als gebaar dat ik klaar was. Naar de lasagne kijkend grijnsde ik weer. 'Dames eerst' zei ik. Nu nog maar hopen dat Ryan niet kwam binnenvallen. Het klonk raar maar mijn beste vrienden komen op de stomste tijden. Twee weken geleden werd ik door Kilian wakker gemaakt rond vier uur 's nachts omdat ie zich verveelde. Ryan kwam laatst binnenvallen tijdens het avondeten omdat ie honger had. Ik had niet gezegd dat het goede redenen waren dat ze uit het niets opdoken. Maar de kans vandaag was gelukkig erg klein. Jason en Kilian waren vertrokken en Ryan was bij zijn familie. Een rustige avond. Dat kon ik ook wel gebruiken na drie maanden opgescheept te zitten met die drie. Toch zou ik ze niet kunnen missen.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Barbara Palvin
    'Vragen zijn voor later,' antwoordde ze, hm oke dan. Ze keek naar Fransisco, maar wendde haar gezicht weer naar mij af, ongeduldig kennelijk. 'Ik weet niet precies waar.' Haar wangen werden lichtjes rood, godverdomme Demi dit zijn dingen die je hoort te weten! 'Ik weet ook niet precies hoelang. In de brief stond: tot hoelang het duurt'.' Ik maakte een afkeurend geluidje, dit kon één maand of twee zijn, drie of zelfs meer! Dáár had ik echt geen zin in, naast dit heb ik ook nog andere dingen te doen! 'Pak dan maar meteen in voor een paar jaar,' grapte ze, maar ik kon er niet om lachen. Ze weet van niks verdomme, ik heb ook nog een ander leven dan dit. Ik duwde mezelf weg van mijn auto, om vervolgens mijn beker in de dichtsbijzijnde prullebak te gooien. Ik liep terug, en ging naast Fransisco staan. Tegen zijn auto, wat vast wel zou mogen.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2013 - 16:11 ]

    Cara Delevingne.

    'Geen zorgen, ik doe je het niet aan, hoor' lacht hij. Opgelucht zucht ik. Al snel vouwt hij zijn handen in elkaar en begint dertig seconden lang wat te mompelen. Gefascineerd kijk ik toe. 'Dames eerst' Zegt hij, als hij zijn ogen weer opent. Ik schep wat lasagne op mijn bord, waarna ik mijn vork erin duw en naar mijn mond breng. Zachtjes blaas ik, als het is afgekoeld schuif ik het in mijn mond. Ik sluit mijn ogen voor eventjes. ‘Dit is echt goed!’ Roep ik uit. Ik ben namelijk nogal enthousiast als het over eten gaat. ‘Je kan echt goed koken.’ Complimenteer ik hem. Ik nip wat van mijn drinken en eet mijn lasagne op, waarna ik mijn drinken opdrink. Als ik naar beneden kijk zie ik dat er een vlek is ontstaan op mijn blauwe bloes. Bij mijn navel zit nu precies een klein donker cirkeltje: water. Ik grinnik even en sta op, waarna ik me uitrek. ‘Ik denk dat ik maar 's naar huis moet gaan.’ Zeg ik met een pruillipje.

    Francisco Lachowski

    'Vragen zijn voor later,' antwoordde Demi.
    Ze keek naar me en al snel keek ze weer naar Barbara.
    Ik pakte mijn hoedje van mijn hoofd en draaide die om mijn vingers.
    'Ik weet niet precies waar,' antwoordde Demi Barbara haar vraag. Haar wangen kleurden rood.
    Jezus, wat idioot. Hoe kan ik nou mijn koffers inpakken als ik niet eens weet waar ik heen ga.
    'Ik weet ook niet precies hoe lang. In de brief stond: 'voor hoelang het duurt.'.'
    'Dat meen je niet,' zei ik kortaf en ik voelde me een beetje chagrijnig worden.
    'Lekker is dat, en dat kom je ons een dag van tevoren zeggen?' zei ik en trapte tegen een van mijn autobanden. 'Straks zitten we voor een half jaar in 'the middle of nowhere' ik heb thuis ook nog een vriendin zitten. Ik heb ook nog een sociaal leven hoor.'
    'Pak dan maar meteen in voor een paar jaar,' probeerde ze de situatie weg te lachen.
    'Ik vind dit niet grappig, Demi,' mompelde ik. Ook Barbara bleek het niet echt leuk te vinden, dat zag ik aan haar gezicht dat wat vertrok. Ze liep weg van haar auto en gooide de lege beker in de prullenbak en kwam terug, waarna ze tegen mijn auto aanleunde.
    'Maar dat was het? Ik moet namelijk naar huis,' zei ik en ontgrendelde mijn auto.
    'Uhm, Barbara?' zei ik als teken dat ze van mijn auto af moest. 'Zie jullie morgen, app maar hoe laat.'


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    God, als je aan het begin al stopt doe dan niet mee. Fleeko heeft zich afgemeld. Nóg een model kwijt.


    All those fairytails are full of shit - Maroon 5

    Fijn, dus ik heb alleen dat nieuwe model van -naamkwijt-?


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Justin Drew Bieber

    Lachend keek ik naar Cara toen ze uitriep dat het goed was en dat ik goed kon koken. 'Ik zei toch ik ben een keukenprinses' grijnsde ik. Ik schepte ook op en begon ook te eten. Dat het nog heet was -was ik wel gewend, ik liet het nooit afkoelen. In een stilte aten we verder. Geen ongemakkelijke, maar fijn kon je het niet bepaald noemen. Net was ik klaar toen Cara opstaan en zei dat ze naar huis moest gaan. 'Nee!' stribbelde ik ook pruilend tegen. 'Dan ben ik alleen en dat is saai. Dan ben ik morgen heel chagrijnig want dan ben ik de hele avond alleen geweest en dat is niet leuk' mompelde ik als een klein kind. En als ik chagrijnig was 's morgens, dan had je honderd procent kans dat je ontslagen werd als je ook maar één ding verkeerd deed. 'Blijf dan tenminste nog even om een film of zo te kijken. Anders ga ik me weer vervelen' smeekte ik. Ik zette mijn puppyogen op en keek Cara afwachtend aan.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Demi Lovato

    Ik voelde de woede in me opborrelen. ''Ik heb ook nog andere moddellen die willen hoor'' ik keek ze even nep glimlachend aan. ''Ik wil ook niet dat jullie zo een toon tegen mij aanslaan. Ik ben jullie baas'' ik zette nadruk op de laatste zin. ''Als je betaald wil krijgen zou je mij bevelen maar moeten aanemen.''. Ik liep met grote stappen weg onderweg gooide ik mijn beker weg. Ik gooide de deur van mijn auto dicht en sloeg frustrerend op het stuur waardoor de toeter afging. Sms me vanavond maar als je wil of niet. Anders kan je ontslag nemen. Smste ik naar Bararba en Franisco waarna ik met hoge snelheid wegreed.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Barbara Palvin
    Alsof ik tijdelijk van de wereld was, werd ik 'wakker geschud' door Fransisco. 'Uhm, Barbara?' zei hij als teken dat ik van zijn auto af moest. Ik mompelde kort wat en ging weer tegen mijn eigen auto staan. 'Ik heb ook nog andere moddellen die willen hoor' Demi keek ons even nep-glimlachend aan. ''Ik wil ook niet dat jullie zo een toon tegen mij aanslaan. Ik ben jullie baas'' zei ze, met nadruk op de laatste zin. Ik rolde met mijn ogen, alleen omdat we tegen spraken maakte ze gelijk een heel drama. 'Als je betaald wil krijgen zou je mij bevelen maar moeten aanemen.' Met die woorden liep ze weg, en gooide haar autodeur met een harde knal dicht. Fransisco was ook al weg, waardoor ik dus alleen overbleef. Ik stapte mijn eigen auto weer in, waarna ik de moter opstartte. Mijn iPhone trilde, een sms'je van Demi. Ik zuchtte voordat ik deze opende. Sms me vanavond maar als je wil of niet. Anders kan je ontslag nemen Juist ja, wij mogen dan wel haar modellen zijn maar dat betekend niet dat wij niks te zeggen hebben.
    Met hoge snelheid reed ik weg, op weg naar mijn eigen appartement. Het was groot, maar dit was mijn thuisbasis, en er kwamen vaak genoeg vrienden logeren. Ik parkeerde in de gebruikelijke parkeergarage, waar overigens niet veel auto's stonden. Ik pakte mijn tas en alle andere rotzooi, zodat mijn auto ook weer 'normaal' was. 'Oh hey Ricardo!' Ricardo kwam de lift uit lopen, waarschijnlijk om uit te gaan. 'Hey Barbara!' Hij zwaaide kort en liep toen weer weg, terwijl ik de lift nam naar mijn verdieping. 5e etage, het hoogste dus. Ik stak mijn sleutel in het deurgat, terwijl ik de deur open gooide. Morgen ochtend vroeg zou ik wel alles inpakken, mijn koffers stonden toch nog in de woonkamer, overigens wel leeg. Hey Deem, sorry van daar straks. Ik ga mee, nog suggesties qua dingen die mee moeten? xB Ik liep naar mijn slaapkamer, ik was kapot. Het was dan ook al tien uur, en morgen zou ik waarschijnlijk vroeger op moeten dan normaal.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 13:26 ]

    Francisco Lachowski

    Er kwam een kort gemompel uit Barbara haar mond, maar ze ging weer snel tegen haar eigen auto staan.
    'Ik heb ook nog andere modellen die willen hoor,' zei Demi met een neppe glimlach. 'Ik wil ook niet dat jullie zo'n toon tegen mij aanslaan. Ik ben jullie baas.'
    Die laatste zin maakte me echt boos.
    'Luister, ik weet dat wij levende paspoppen voor je zijn, naar dat betekend nog niet dat je ons als oud vuil kunt behandelen,' siste ik met opeengeklemde tanden.
    'Als je betaald wil krijgen zou je mij bevelen maar moeten aannemen.'
    Met die woorden liep Demi de parkeerplaats af naar haar auto, waarvan ik de deur hoorde dichtslaan.
    'Boffen wij even met zo'n baas,' zei ik sarcastisch tegen Barbara. 'Ik spreek je nog, ik ga.'
    Ik deed de portier van mijn auto open en reed het terrein af.
    Drie stoplichten en vier kruispunten later kwam ik thuis aan.
    Het begon al iets te schemeren toen ik een berichtje van Demi kreeg.
    Sms me vanavond maar als je wil of niet. Anders kan je ontslag nemen
    Ik proestte mijn net ingeschonken water uit. Natuurlijk, dat ik daar nog niet eerder aan had gedacht.
    Ik zag nog een optie om morgen mee te gaan, maar dan niet met Demi.
    Ik opende een nieuw bericht en scrollde door mijn contacten.
    Robert Pattinson.
    Bedankt voor de tip Demi.
    Gelukkig kende ik Robert al, hij werd het nieuwe gezicht van Dior Homme, en aangezien ik daar ook nog voor werk, hebben we al contact. Het klikte goed tussen ons.
    Nog een goed model nodig voor morgen? Ik bied me aan
    Ik verzond het berichtje en legde mijn telefoon op de salontafel. Ik nam een tevreden hap van mijn vetvrije yoghurt en zapte wat door de tv.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 21:39 ]


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Cara Delevingne.

    ‘Nee!’ Stribbelt hij meteen tegen. Ik schiet in de lach. ‘Je bent wel erg gehecht aan mij hé?’ Lach ik. 'Dan ben ik alleen en dat is saai. Dan ben ik morgen heel chagrijnig want dan ben ik de hele avond alleen geweest en dat is niet leuk' Legt hij me uit. ‘Hmm, oke dan. Anders ben ik ook alleen.’ Zeg ik. Ik pak mijn bord en ruim alles op. ‘Kom.’ Zeg ik enthousiast wanneer ik zijn hand vast pak. Ik sleur hem mee naar zijn woonkamer en kijk met open mond naar de dvd collectie. ‘Kies jij maar. Ik ben er namelijk superslecht in.’ Plotseling valt mijn blik op onze handen. ‘Jij hebt wel grote handen.’ Vertel ik hem. Mijn hand is minstens twee centimeter kleiner. Maar het kan ook gewoon zijn dat ik kleine handen heb. Ik laat me op zijn bank neerploffen en wrijf dan even over mijn buik. ‘Na het eten zet mijn buik altijd uit.’ Vertel ik hem.

    [Sorry voor het slechte stukje ik kan mijn linkerarm niet bewegen -- ]

    Robert Pattinson

    Na hard doorgewerkt te hebben, was het al snel half zes.
    Ik checkte nog eens mijn mobiel. Ik had een berichtje van Alena gekregen dat ze ineens ernstig ziek was en daardoor niet kon komen. Helaas zou ik haar dan niet mee kunnen nemen morgen. Arthur stuurde dat hij al op het vliegveld stond, aangezien hij aankomende week in Parijs zou zijn voor een klus. Dus ook Arthur kon ik niet meenemen.
    Ik zat even met mijn handen in mijn haar.
    Gefrustreerd zuchtte ik. Ik kon natuurlijk ook Chris vragen, maar hij was niet zo goed als Arthur of Alena.
    Ik stuurde hem toch een berichtje of ik hem vanavond rond tien uur kon spreken in een lokale pub, maar nu had ik nog een model nodig.
    Ik verliet mijn kantoor en liep over de stoep naar de sushibar die tweehonderd meter verder zat.
    Tijdens het eten voelde ik mijn mobiel trillen.
    Verbaasd keek ik naar het berichtje dat afkomstig was van Francisco.
    Huh? Nou ja, toevallig wel. Maar Demi dan? Neemt ze jou niet mee?
    Ik legde mijn mobiel op de tafel en pakte mijn eetstokjes weer, waarna ik een stukje sushi in mijn mond stopte.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf