• Hey,

    Ik ben vijftien jaar en ik ben gek op de Engelse taal. (vooral Brits-Engels) Op school krijgen we maar twee uur Engels per week, wat ik echt te weinig vind aangezien het mijn favoriete vak is. Daarom zou ik thuis graag nog wat meer Engels doen per week. Weten jullie goede tips/dingen om te doen zodat ik mijn Engels kan blijven oefenen? Mijn leerkracht zegt dat ik al erg goed ben in Engels maar het interesseert me dus ik zou nog meer willen leren. Hoe kan ik nog meer (gratis) oefenen? Zijn er apps die goed zijn en een betaalbaar? Alle tips zijn welkom! Bedankt! (:

    xoxo


    London is always a good idea.

    Okammy schreef:
    Lees mijn verhaal! Het is engels :Y)

    Neh, ga engelse films(zonder ondertiteling) en boeken kijken/lezen. Dat helpt veel ^^


    Alwin dear, mijn nederlandes is niet zo goed, so all I got from that is 'that is english' aha xD but I'll have a looky


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    Grammatica is natuurlijk moeilijk, maar dat moet je gewoon leren. Het beste kun je Grammatica op school doen. Voor Luisteren is het handig om films te kijken, zonder ondertiteling, of met alleen Engelse ondertiteling. Om beter te worden in lezen, kun je het beste een Engels boek lezen. Wat erg handig is, is gewoon een boek pakken dat je al honderd keer gelezen hebt, en die in het Engels te lezen.

    Allerlaatste tip: Praat veel in het Engels. Daar leer je denk ik het beste van.


    Tijd voor koffie.

    Engelse series en films kijken, zonder ondertiteling of Egelse ondertiteling, bezoek eens ons topic waar je alleen Engels mag praten, zoek een Engels mailmaatje etc.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Roblox speelde ik om m'n Engels beter te gaan oefenen, en het hielp ook echt. M'n Engels is veel beter geworden door dat spelletje. 't Is gewoon een spel waar je games kunt maken en alles, dat allemaal in het Engels. Ook kun je met mensen chatten in het Engels, dit helpt ook echt. Engelse boeken helpen; Engelse films kijken; Engelse verhalen (kan ook fanfictions) of zoek een meisje of jongen die Engels is, leer hem/haar kennen en spreek met hem/haar, dat allemaal in het Engels. Nog veel succes ermee hé ^^


    Some people are art and do art at the same time

    Als je een webcam hebt kun je met random mensen op Omegle gaan praten. Dan moet je sowieso Engels gaan praten en dan kun je meteen oefenen.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Zoek een Engelse vriend online.
    (Ik heb mijn vriend toevallig op Twitter ontmoet en we zijn al meer dan een jaar samen, en het is ook altijd leuk om dan op vakantie te gaan xD )

    Lezen, lezen, en lezen. Zo heb ik Engels geleerd. Daarnaast drie jaar TTO, en nu 5 uur per week IB. Oh ja, en héél veel films en tv series kijken :3


    Caution first, always.

    SneakyDom schreef:
    (...)

    Alwin dear, mijn nederlandes is niet zo goed, so all I got from that is 'that is english' aha xD but I'll have a looky


    It wasn't for youuu! But alright xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Dank je wel voor de vele tips, ga er zeker wat mee doen! Als er iemand nog tips heeft, reageer maar! (:


    London is always a good idea.

    Oh ja, weet er iemand wat ik zou kunnen doen met een schrift die ik net heb gekocht? Ik zou hem willen gebruiken voor mijn Engels maar ik weet niet wat ik er in moet schrijven enzo? (:


    London is always a good idea.

    interpals.net! Ga je lekker chatten/mailen etc. met buitenlandse mensen (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Spotgaai schreef:
    Gewoon films kijken, dat doe ik altijd.

    Dit en door muziek te luisteren en Engelstalige boeken te lezen.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Okammy schreef:
    (...)

    It wasn't for youuu! But alright xD


    You're mean! But I will anyway. -.-


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    Films, games, boeken.


    I live for the applause, you will die for it.

    Speak English. It's fun.
    Mijn oma zegt wel eens: spreek je moerstaal! Ofwel: ga Hollands praten jij XD.


    No growth of the heart is ever a waste