• Ik moest mijn profielkeuze al maken, maar ik heb besloten 'm toch grotendeels te veranderen. Ik heb in eerste instantie C&M gekozen, en dat blijft ook zo maar er verandert wat aan mijn examenvakken:

    Oude profielkeuze: C&M
    - Engels
    - Nederlands
    - Geschiedenis
    - Aardrijkskunde
    - Frans
    - Kunst Beeldend
    - Verplichte vrije ruimte: Wiskunde A

    Mijn zojuist aangepaste profielkeuze die ik volgende week ga inleveren. Ik ben er een stuk blijer mee. Ik vrees met grote vrezen voor wiskunde volgend jaar, en het lesprogramma van aardrijkskunde in de tweede fase sprak mij niet aan. Verder ben ik sterk gegroeid in Duits, en ook met mondeling, lees- en luistertoetsen ben ik beter dan in Frans. Het examen bestaat uit teksten. Ik vind grammatica dan wel moeilijker dan het Frans over het algemeen, maar ik vind Duits qua taal leuker omdat ik elke zomer naar Zwitserland ga en ik Duits ook beter kan toepassen. Daarbij vind ik maatschappelijke kwesties en politiek wél leuk, dus daarom kies ik maatschappijwetenschappen. Met Spaans leren we ook over de Spaanse cultuur, Latijns-Amerika en ga je ook op uitwisseling naast de Spaanse taal leren. Ik heb ook het idee met dit profiel dat ik het aankan en hierna een leuke MBO kan doen, want een HBO meteen wordt voor mij gewoon te zwaar. Ik kan altijd eventueel wiskunde A of wiskunde B op avondschool bijspijkeren als ik naar het AMFI of een dergelijke wil na een MBO. Het is niet slim om geen wiskunde te kiezen, maar ik heb geadviseerd gekregen om het profiel te kiezen dat mij het meest als persoon weergeeft en mijn kwaliteiten laat zien, en ook wat ik goed aankan. Dt zijn mijn sterke punten en ik moet alsnog hard werken.
    Nieuwe profielkeuze: C&M
    - Engels (wellicht op vwo-niveau, ik ga donderdag met de decaan in overleg erover)
    - Nederlands
    - Geschiedenis
    - Duits
    - Maatschappijwetenschappen
    - Kunst Beeldend
    - Verplichte vrije ruimte: Spaans


    No scense for you to know my struggles, maar voor mij is het al wekenlang een steen in mijn maag. Daarbij gaat het momenteel niet helemaal, ehm, lekker met mij. Dus dit is voor mij een "leuk" iets tussen alle zooi door. Om het nuttig te houden: welk profiel gaan jullie kiezen of hebben jullie gedaan/gekozen?

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 21:00 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb N&T gedaan met Economie en Informatica. N&T moest ik doen voor mijn studie en was ik gewoon beter in dan de andere profielkeuzes. Economie vond ik leuk, stond ik een 8 voor en heb ik goed afgesloten. En Informatica was voor mij gewoon een vak dat ik moet doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik heb N&T gedaan met Economie en Informatica. N&T moest ik doen voor mijn studie en was ik gewoon beter in dan de andere profielkeuzes. Economie vond ik leuk, stond ik een 8 voor en heb ik goed afgesloten. En Informatica was voor mij gewoon een vak dat ik moet doen.


    Informatica kan met C&M op mijn school, anders had ik dat ook gekozen in plaats van Spaans.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 21:04 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik kan me voorstellen dat je, je niet zo gemakkelijk voelde, hoor. Aan het begin zat ik ook te twijfelen, maar uiteindelijk heb ik wel de goede keuze gemaakt, vind ik.
    Ik doe nu vwo 4, E&M:
    - Nederlands
    - Engels
    - Wiskunde A
    - Geschiedenis
    - Economie
    - Duits
    - Aardrijkskunde
    - M&O

    - CKV (alleen v4)
    - Maatschappijleer (alleen v4)
    - Gym (maatschappelijk vak)


    The odds are néver in our favor.

    Knight schreef:
    Ik kan me voorstellen dat je, je niet zo gemakkelijk voelde, hoor. Aan het begin zat ik ook te twijfelen, maar uiteindelijk heb ik wel de goede keuze gemaakt, vind ik.
    Ik doe nu vwo 4, E&M:
    - Nederlands
    - Engels
    - Wiskunde A
    - Geschiedenis
    - Economie
    - Duits
    - Aardrijkskunde
    - M&O

    - CKV (alleen v4)
    - Maatschappijleer (alleen v4)
    - Gym (maatschappelijk vak)


    Je hebt een leuk profiel. Ik vind Economie leuk, maar ik snap er niets van, anders had ik E&M gedaan. Is Duits moeilijk in de vierde?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik doe N&G/N&T met M&O, Wiskunde B, Duits en IB-Engels (TTO vervolg in de bovenbouw). Het profiel heb ik nodig voor de studie die ik wil gaan doen, daarbij vind ik ook die vakken het interessantst. Ik kon kiezen tussen Duits en Frans en Duits ligt mij net wat meer. M&O was gewoon het keuzevak dat mij het meest aansprak en waar ik later ook echt nog wat aan leek te hebben.
    Wel fijn dat je nu zo'n goede keuze hebt kunnen maken. Uiteindelijk is het wel belangrijk dat je echt doet wat je leuk vind.


    From these ashes, I will rise

    Ik kan me voorstellen dat profiel keuze voor stress kan zorgen. Ik heb de mijne een maand geleden ingelegerd voor volgend schooljaar. Ik kon vrij snel kiezen, want ik wilde gewoon geen talen.
    Natuur en Gezondheid
    -Verplichte vakken. (Nederlands, Enges, CKV, Lo enz.....)
    - Wiskunde B
    - Natuurkunde
    - Scheikunde
    - Biologie
    en ik het vrije deel: Beeldende vorming


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Je hebt een leuk profiel. Ik vind Economie leuk, maar ik snap er niets van, anders had ik E&M gedaan. Is Duits moeilijk in de vierde?

    Het is niet moeilijker dan de derde, vind ik. Maar het is wel echt veel meer en het is ook helemaal geen woordjes meer, maar lijsten leren en vet veel grammatica.


    The odds are néver in our favor.

    Ik had op het VMBO de richting Zorg en Welzijn gekozen. Had daar in het begin wel spijt van maar vond het later superleuk, wat mede kwam doordat het me heel gemakkelijk afging. Ik heb nu een MBO Niveau 4 opleiding in die richting waar ik ook heel erg blij mee ben en hierna wil een ik een HBO doen wat waarschijnlijk ook wel met de zorg te maken zal hebben maar wat ik precies voor een HBO wil weet ik nog niet maar ik wil er sowieso één, maar ik heb nog lang genoeg de tijd om daarover na te denken.


    Chaos is a ladder.

    Ik heb E&M gekozen met: Nederlands, Engels, wiskunde A, economie, Frans, geschiedenis en aardrijkskunde.


    Take risks and conquer your fears.

    C&M op VWO met Economie, Duits, Muziek, CKV & Spaans.
    Ik vind het alleen zo lullig dat iedereen zegt 'Ja waarom kies je dat, dat is pretpakket' terwijl je er nog gewoon hard voor moet werken :l Ik ben heel slecht in wiskunde & exacte vakken, dus er bleef niet zo heel veel over.

    Sofinite schreef:
    C&M op VWO met Economie, Duits, Muziek, CKV & Spaans.
    Ik vind het alleen zo lullig dat iedereen zegt 'Ja waarom kies je dat, dat is pretpakket' terwijl je er nog gewoon hard voor moet werken :l Ik ben heel slecht in wiskunde & exacte vakken, dus er bleef niet zo heel veel over.


    Ja, dat zeggen ze in mijn klas ook. En dat je lui bent als je geen wiskunde kiest. Het ligt aan de persoon. Als je inderdaad lui bent, dan is het een pretpakket in het eerste opzicht, maar ik hoor vaak genoeg dat het vies tegenvalt. Voor mij is het geen pretpakket, ja wel, pret als dat ik er naar uitkijk, maar ik moet heus wel werken. Zeker als ik Engels op Vwo-niveau ga doen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Ja, dat zeggen ze in mijn klas ook. En dat je lui bent als je geen wiskunde kiest. Het ligt aan de persoon. Als je inderdaad lui bent, dan is het een pretpakket in het eerste opzicht, maar ik hoor vaak genoeg dat het vies tegenvalt. Voor mij is het geen pretpakket, ja wel, pret als dat ik er naar uitkijk, maar ik moet heus wel werken. Zeker als ik Engels op Vwo-niveau ga doen.


    Ik zit al op vwo. Ik heb gewoon hiervoor gekozen omdat ik dat het makkelijkste vind, maar ook het leukste.

    Sofinite schreef:
    (...)

    Ik zit al op vwo. Ik heb gewoon hiervoor gekozen omdat ik dat het makkelijkste vind, maar ook het leukste.


    Ik ook het makkelijkste, maar ik vind het leuk. Wiskunde B vind ik ook leuk, maar moeilijk. Maar ik zou het niet kiezen, al had ik de mogelijkheid. Maar ik ben goed in dit soort vakken, ik ben een rasechte alfagamma. :Y) Ik doe Havo, alleen om mijn Cambridge op niveau 1 te halen, moet ik Vwo doen. Met Havo haal je alleen niveau 2. Anders doe ik het via een cursus, niveau 1, maar ik vind Engelse gewoon saai op Havo. Ik deed vorig jaar nog Atheneum en dat gaf mij meer uitdaging. Mijn ouders zijn er ook voorstanders van om het aan te vragen. Ik heb Engels inzicht en op Havo doe ik er niets voor. Ik wil uitdaging in Engels.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 21:21 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sofinite schreef:
    C&M op VWO met Economie, Duits, Muziek, CKV & Spaans.
    Ik vind het alleen zo lullig dat iedereen zegt 'Ja waarom kies je dat, dat is pretpakket' terwijl je er nog gewoon hard voor moet werken :l Ik ben heel slecht in wiskunde & exacte vakken, dus er bleef niet zo heel veel over.


    Wiskunde is verplicht op vwo, dus dat heb je toch sowieso?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Insurgent schreef:
    Ik heb E&M gekozen met: Nederlands, Engels, wiskunde A, economie, Frans, geschiedenis en aardrijkskunde.


    Dit heb ik ook :Y)
    Alleen dan ook nog met M&O erbij.

    Wat ik wel jammer vind is dat je niet een deel van de vakken op havo kan volgen en een deel op vwo, want dan zou ik zeker economie en M&O op havo niveau doen. Ik heb er een tijdje over zitten denken om naar havo te gaan, maar dan zouden vakken als Engels, Frans, geschiedenis en aardrijkskunde te makkelijk worden, aangezien ik er nu ook geen moeite mee heb -alleen met Frans lezen en luisteren-.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered