Wat jullie allemaal zeggen: Als iemand uit België hier wilt komen wonen en vloeiend Nederlands praat, moet diegene toch een cursus doen.
Als ik naar Duitsland ga om te studeren moet ik naast een taaldiploma ook een inburgeringscursus doen waardoor ik deze optie minder aantrekkelijk vind, waardoor er steeds minder internationale studenten naar verschillende landen gaan.
Mensen, we hebben een Schengen verdrag getekend en hier horen wij ons aan te houden. Dat iemand een beetje de taal moet leren is vanzelfsprekend, maar iemand uit Oostenrijk die bijna dezelfde cultuur, waarden en normen heeft, hoeft toch niet in te burgeren. Dat is iets voor mensen die nog niet eens weten wat een windmolen is.
Ik ben er dus op tegen omdat je al allemaal binnen de EU zit, dus onder een organisatie valt. Je demotiveert mensen die internationaal willen werken en wonen, waardoor de grenzen weer dikker worden. En de mensen van West Europa kennen de Nederlandse/Belgische gewoontes, normen en waarden al, of hun normen en waarden lijken erop.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt