• De stelling van deze week luidt:
    Ook westerse allochtonen moeten verplicht inburgeren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Hm, ik weet het niet. In zekere zin wel, zoals dat je hier niet je dochter gaat uithuwelijken, maar je geloof mag je bijv. wel behouden. Ik vind echter wel dat allochtonen hun best moeten doen de Nederlandse taal te leren.


    Tijd voor koffie.

    Ja, dat vind ik wel.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Natuurlijk, is toch wel zo logisch?

    [ bericht aangepast op 12 mei 2013 - 13:13 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dunno, ik vind dit een beetje een vage stelling. Wel in de zin dat ze de taal moeten leren van het land waar ze heen zijn verhuisd, natuurlijk, maar dat geldt in alle gevallen, ook voor Nederlanders die ergens anders heen gaan. We zeggen wel dat al die 'buitenlanders' zich aan ons moeten aanpassen, maar zelf zijn we vaak ook veel te arrogant of lui om dat te doen.
    Wat betreft een inburgeringscursus en dergelijke lijkt het me in veel gevallen nogal overbodig, omdat de cultuurverschillen vaak erg klein zijn. Mijn moeder is Duitse en heeft een paar jaar geleden ook een Nederlands paspoort gekregen. Toen we op internet een keer een deel van een inburgeringstest hebben gemaakt, was zij de enige die slaagde in ons gezin, terwijl mijn vader juist de geboren Nederlander is. De volkomen Nederlandse vrienden van mijn vader die op bezoek waren zakten ook beide. :') Natuurlijk moeten Westerse allochtonen ook inburgeren als we dat verlangen van alle anderen, maar ik denk wel dat ze daar over het algemeen veel minder moeite voor zullen hoeven te doen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Infelia schreef:
    Ja, lijkt me wel zo eerlijk en logisch.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Square schreef:
    Dunno, ik vind dit een beetje een vage stelling. Wel in de zin dat ze de taal moeten leren van het land waar ze heen zijn verhuisd, natuurlijk, maar dat geldt in alle gevallen, ook voor Nederlanders die ergens anders heen gaan. We zeggen wel dat al die 'buitenlanders' zich aan ons moeten aanpassen, maar zelf zijn we vaak ook veel te arrogant of lui om dat te doen.
    Wat betreft een inburgeringscursus en dergelijke lijkt het me in veel gevallen nogal overbodig, omdat de cultuurverschillen vaak erg klein zijn. Mijn moeder is Duitse en heeft een paar jaar geleden ook een Nederlands paspoort gekregen. Toen we op internet een keer een deel van een inburgeringstest hebben gemaakt, was zij de enige die slaagde in ons gezin, terwijl mijn vader juist de geboren Nederlander is. De volkomen Nederlandse vrienden van mijn vader die op bezoek waren zakten ook beide. :') Natuurlijk moeten Westerse allochtonen ook inburgeren als we dat verlangen van alle anderen, maar ik denk wel dat ze daar over het algemeen veel minder moeite voor zullen hoeven te doen.


    Ik sluit me hierbij aan. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Iedereen moet verdomme inburgeren in het land waar hij/zij gaat wonen, hoe moeilijk is dat nou?!


    ars moriendi

    Jazeker, waarom onderscheid maken?


    Alleen maar tranen van geluk

    Itami schreef:
    Hm, moeilijk. Eens? (ongeveer). Er moet wel een balans gezocht worden. Je kan niet verwachten dat een allochtoon zijn gehele cultuur achter zich laat, maar het is natuurlijk wel handiger als diegene de taal leert van het land waar hij/zij verblijft.
    Ach, zolang diegene de taal leert en zich houdt aan de Nederlands/Belgische/etc. wetgeving, dan is er voor mij geen probleem. Als ze hun cultuur maar niet aan mij gaan opdringen, ga ik mijn cultuur ook niet aan hun opdringen.


    Hier sluit ik me bij aan.


    You are beautiful, you are love.

    Is dat nog niet het geval dan?


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Lijkt me wel zo logisch, eens.


    “Things never happen the same way twice.”

    Eens


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik wist niet eens dat dat niet zo is, maar ik vind van wel.


    4:21 ''We'll be alright''

    Ja.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    mee eens. je moet wel en beetje verstand van zaken hebben, als je in een ander land gaat wonen. je moet de taal onder de knie hebben, bijvoorbeeld.


    Fus Ro Dah!