• De stelling van deze week luidt:
    Ook westerse allochtonen moeten verplicht inburgeren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    iedereen heeft een verschillend stanpunt iedereen is verschillend . we denken ,voelen, verstaan alles anders . ik ben een belg en ik heb een turkse afkomst . ik ben hier een belgie een alochtoon maar als ik naar turkije ga ben ik een belg . wat bn ik dan? wat mensen doen is gewoon ons veralgemenen. je kan nooit iemand oordelen voor je iemand kent . who are you to judge me you dont even know me . je staat niet in mijn schoenen dus je weet niet hoe het is om een allochtoon te zijn en ik weet niet hoe het is om een belg te zijn . maar ik heb respect voor alles het geloof het cultuurwant ik ben rmee opgegroeid en ik heb wel eel belgen in mn familie .. ik wil leen respect dat is het ... ik heb papieren alles dus wete wa tegen steektdwt sommigen mensen ons gewoon beschuldigen voor geld aftroggelen van ocmw . en ze noemen ons teroristen enzoo... noem wat jewilt ik wil gewoon respect x je hebt slcht alochtonen en goede alochtonen en jehebt goeie belgn |nederlanders en slechte ? nobody is perfect . maar ondaks wat jullie over ons zeggen . blijf ik altijd respect tonen .. want ik ben niet het persoon te oordelen

    [ bericht aangepast op 12 mei 2013 - 19:51 ]

    Ja. Iedereen die in Nederland komt wonen en de Nederlandse nationaliteit wilt hebben moet zich inburgeren.

    Maar voor Westerse allochtonen is het makkelijker om zich aan te passen in Nederland dan voor Oosterse allochtonen. Wij zijn namelijk een westerse cultuur.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    ja


    Love knows no limits.

    1432 schreef:
    iedereen heeft een verschillend stanpunt iedereen is verschillend . we denken ,voelen, verstaan alles anders . ik ben een belg en ik heb een turkse afkomst . ik ben hier een belgie een alochtoon maar als ik naar turkije ga ben ik een belg . wat bn ik dan? wat mensen doen is gewoon ons veralgemenen. je kan nooit iemand oordelen voor je iemand kent . who are you to judge me you dont even know me . je staat niet in mijn schoenen dus je weet niet hoe het is om een allochtoon te zijn en ik weet niet hoe het is om een belg te zijn . maar ik heb respect voor alles het geloof het cultuurwant ik ben rmee opgegroeid en ik heb wel eel belgen in mn familie .. ik wil leen respect dat is het ... ik heb papieren alles dus wete wa tegen steektdwt sommigen mensen ons gewoon beschuldigen voor geld aftroggelen van ocmw . en ze noemen ons teroristen enzoo... noem wat jewilt ik wil gewoon respect x je hebt slcht alochtonen en goede alochtonen en jehebt goeie belgn |nederlanders en slechte ? nobody is perfect . maar ondaks wat jullie over ons zeggen . blijf ik altijd respect tonen .. want ik ben niet het persoon te oordelen


    In dat hele bericht van je staat niks wat op deze stelling slaat. Well done.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mee eens


    Queer zijn is gewoon alles

    1432 schreef:
    iedereen heeft een verschillend stanpunt iedereen is verschillend . we denken ,voelen, verstaan alles anders . ik ben een belg en ik heb een turkse afkomst . ik ben hier een belgie een alochtoon maar als ik naar turkije ga ben ik een belg . wat bn ik dan? wat mensen doen is gewoon ons veralgemenen. je kan nooit iemand oordelen voor je iemand kent . who are you to judge me you dont even know me . je staat niet in mijn schoenen dus je weet niet hoe het is om een allochtoon te zijn en ik weet niet hoe het is om een belg te zijn . maar ik heb respect voor alles het geloof het cultuurwant ik ben rmee opgegroeid en ik heb wel eel belgen in mn familie .. ik wil leen respect dat is het ... ik heb papieren alles dus wete wa tegen steektdwt sommigen mensen ons gewoon beschuldigen voor geld aftroggelen van ocmw . en ze noemen ons teroristen enzoo... noem wat jewilt ik wil gewoon respect x je hebt slcht alochtonen en goede alochtonen en jehebt goeie belgn |nederlanders en slechte ? nobody is perfect . maar ondaks wat jullie over ons zeggen . blijf ik altijd respect tonen .. want ik ben niet het persoon te oordelen


    Geen enkel punt in jouw betoog sluit aan op de stelling, what's your point? (cat)

    [ bericht aangepast op 14 mei 2013 - 15:42 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    JA, de cultuur zal voor allochtonen uit het westen zelfs makkelijker zijn, alleen de taal blijft erg moeilijk..


    ~

    1432 schreef:
    iedereen heeft een verschillend stanpunt iedereen is verschillend . we denken ,voelen, verstaan alles anders . ik ben een belg en ik heb een turkse afkomst . ik ben hier een belgie een alochtoon maar als ik naar turkije ga ben ik een belg . wat bn ik dan? wat mensen doen is gewoon ons veralgemenen. je kan nooit iemand oordelen voor je iemand kent . who are you to judge me you dont even know me . je staat niet in mijn schoenen dus je weet niet hoe het is om een allochtoon te zijn en ik weet niet hoe het is om een belg te zijn . maar ik heb respect voor alles het geloof het cultuurwant ik ben rmee opgegroeid en ik heb wel eel belgen in mn familie .. ik wil leen respect dat is het ... ik heb papieren alles dus wete wa tegen steektdwt sommigen mensen ons gewoon beschuldigen voor geld aftroggelen van ocmw . en ze noemen ons teroristen enzoo... noem wat jewilt ik wil gewoon respect x je hebt slcht alochtonen en goede alochtonen en jehebt goeie belgn |nederlanders en slechte ? nobody is perfect . maar ondaks wat jullie over ons zeggen . blijf ik altijd respect tonen .. want ik ben niet het persoon te oordelen



    26 - 02 - '16

    Duhhhhh. Natuurlijk.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Cyborg schreef:
    (...)


    Hahahaha. Geniaal plaatje.
    *saveeeeee*


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Natuurlijk! Iemand uit een ander Westers land kent de taal ook niet, waardoor het ook niet actief aan de samenleving deel zou kunnen nemen. Bovendien zitten er tussen Westerse landen ook ontzettend veel verschil in cultuur. Ook zit ieder land weer anders in elkaar qua structuur. Ik zou bijvoorbeeld in Spanje echt niet weten welke verzekeringen ik zou moeten nemen en hoe ik alles zou moeten regelen. Het kan zijn dat het voor Westerse culturen wel makkelijker is om zo'n inburgeringscursus te halen, maar het maakt het zeker niet onbelangrijk. Met name de taal is echt belangrijk voor iedereen.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2013 - 16:19 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Als ze aankomen, ja dan wel. Maar als ze hier geboren zijn dan hoeft het niet.


    Fuck the world, love yourself

    girltough schreef:
    Als ze aankomen, ja dan wel. Maar als ze hier geboren zijn dan hoeft het niet.
    Als ze hier geboren zijn, zijn ze toch geen allochtonen of begrijp ik het nu verkeerd..


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    (...)Als ze hier geboren zijn, zijn ze toch geen allochtonen of begrijp ik het nu verkeerd..


    Technisch gezien ben je nog tweede generatie allochtoon als beide of één van je ouders in het buitenland geboren zijn. Mijn moeder komt uit Duitsland, dus ik ben allochtoon, zelfs al heb ik mijn hele leven in de buurt van Groningen gewoond. :Y) Maar eigenlijk is allochtoon niet helemaal de juiste term voor deze stelling als je het zo precies gaat nemen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Geen enkel punt in jouw betoog sluit aan op de stelling, what's your point? (cat)


    Die tekst moest er gedoon uit ...
    Kwas gewoon boos ..
    Ik vind persoonlijk inburgeren of vertrekken ...
    En wettelijk gezien ben ik een belg enzoo... maar laat maar ...