• De stelling van deze week luidt:
    Ook westerse allochtonen moeten verplicht inburgeren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Ja, lijkt mij logisch. Je kan niet klakkeloos naar een land gaan en er wonen zondr jezelf in te burgeren. Ik vind het een stukje tolerantie: jij mag er wonen, leven en werken, jij burgert je in in het land. Dat vind ik niet meer dan normaal. Ik vind wél dat er een zekere mate is van inburgering, een allochtoon brengt ook een stukje eigen land mee. Ik denk dat er een balans moet zijn daartussen, je kan niet iemands geboorteland en alle gewoontes afsnijden, je kan ze wel aanpassen in het leven in een ander land zodat ze nog steeds passen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ja, waarom niet?


    26 - 02 - '16

    Ja

    Jip


    I'm a girl in the world

    Tuurlijk, wat heb je er nou aan als bijvoorbeeld je kinderen beter Nederlands spreken dan jijzelf? Dat maakt niks uit met andere allochtonen. In Nederland leer je Nederlands, is wel zo makkelijk.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja, lijkt me wel zo eerlijk en logisch.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Bubblefun schreef:
    Jip

    Ik voel me aangesproken. :')
    OT; natuurlijk. Eens.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Naturlijk, de cultuur zal voor hen zelfs makkelijker zijn, dan hebben ze alleen veel werk met de taal...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Was dat nog niet zo dan? En waarom zouden westerse allochtonen anders behandeld worden dan oosterse?
    Maar ik vind dan ook dat de inburgering gratis moet zijn, ik bedoel de meeste allochtonen die naar Nederland komen hebben weinig geld, en als ze dan ook nog geld moeten betalen voor inburgering dan snap ik dat ze dat niet doen.

    Nienkeeee schreef:
    Was dat nog niet zo dan? En waarom zouden westerse allochtonen anders behandeld worden dan oosterse?
    Maar ik vind dan ook dat de inburgering gratis moet zijn, ik bedoel de meeste allochtonen die naar Nederland komen hebben weinig geld, en als ze dan ook nog geld moeten betalen voor inburgering dan snap ik dat ze dat niet doen.


    Toen mijn moeder een inburgering moest doen, was het gratis. Ik weet niet of het nu ook zo is ;3


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Pabiloso schreef:
    Ja, lijkt mij logisch. Je kan niet klakkeloos naar een land gaan en er wonen zondr jezelf in te burgeren. Ik vind het een stukje tolerantie: jij mag er wonen, leven en werken, jij burgert je in in het land. Dat vind ik niet meer dan normaal. Ik vind wél dat er een zekere mate is van inburgering, een allochtoon brengt ook een stukje eigen land mee. Ik denk dat er een balans moet zijn daartussen, je kan niet iemands geboorteland en alle gewoontes afsnijden, je kan ze wel aanpassen in het leven in een ander land zodat ze nog steeds passen.


    Ik ben het hiermee eens, ik moet alleen één klein dingetje aanmerken. Er is al een zekere mate van inburgeren, dat hier wordt gebruikt in Nederland, namelijk re-integratie, die inderdaad zorgt voor een balans tussen vader- en adoptieland. Het is de keuze aan de persoon zelf om te kiezen hiervoor of voor een iets heftigere vorm, ik kan niet zo snel op de naam komen, maar hierbij snij je heel je vaderland af en ga je geheel als autochtone Nederlander leven.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ja, waarom niet?


    Some people are art and do art at the same time

    Mysteria schreef:
    Tuurlijk, wat heb je er nou aan als bijvoorbeeld je kinderen beter Nederlands spreken dan jijzelf? Dat maakt niks uit met andere allochtonen. In Nederland leer je Nederlands, is wel zo makkelijk.


    Chaos is a ladder.

    Hebben we deze stelling niet al gehad
    Hangt er vanaf wat er met inburgeren wordt bedoelt. Als ik naar Pakistan immigreer hoef ik ook geen inburgeringscursus te doen, taal en cultuur krijg je langzaam mee als je daar maar lang genoeg woont.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Hm, moeilijk. Eens? (ongeveer). Er moet wel een balans gezocht worden. Je kan niet verwachten dat een allochtoon zijn gehele cultuur achter zich laat, maar het is natuurlijk wel handiger als diegene de taal leert van het land waar hij/zij verblijft.
    Ach, zolang diegene de taal leert en zich houdt aan de Nederlands/Belgische/etc. wetgeving, dan is er voor mij geen probleem. Als ze hun cultuur maar niet aan mij gaan opdringen, ga ik mijn cultuur ook niet aan hun opdringen.


    Take me to wonderland