Okay, even tussendoor. Ja, we hebben de vorige keer grove fouten gemaakt, de lijst sloeg op vele vlakken nergens op en we hadden er al helemaal niet over moeten gaan liegen vervolgens. We weten het en ik schaam me er persoonlijk nog steeds voor dat het zo gegaan is. Het is iets wat we nooit zullen kunnen veranderen en ik ga het in ieder geval niet goed proberen te praten. Dat is denk ik ook niet mogelijk.
Maar zoals ik net al zei, we kunnen er niks aan veranderen. Het is gelopen zoals het is gelopen, niet meer en niet minder. Het nu weer naar boven rakelen helpt wat dat betreft niet. Ik kan jullie verzekeren dat er geen lijst bestaat nu. We hebben bemiddelaars die er op letten en mocht er ook maar iets verkeerd dreigen te gaan, dan zullen die optreden. Net als dat ik ook niet van plan ben het te laten gebeuren. We hebben geleerd van onze fouten op een zeer harde manier. En soms is dat nodig, zolang we er maar wel van leren.
Op een gegeven moment moeten dingen ook in het verleden gelaten worden. We zijn geen oude omatjes met zijn allen, toch? We hoeven niet alles te blijven herhalen, want vroeger! Vroeger! Ja, wij zaten fout en dat is later dan ons en jullie lief was toegegeven. Dat hadden we niet moeten doen, daar ben ik het mee eens. Maar dit keer hebben we mensen die ons controleren en we gaan er alles aan doen om scenario's zoals de vorige keer tegen te gaan. Geen lijst, niks.
Maar kunnen we deze verkiezingen wel leuk houden dan? Ik begrijp dat sommigen sceptisch zijn deze keer, in jullie plaats zou ik dat ook zijn. Maar we hoeven het vervolgens niet voor anderen te gaan verpesten door deze eindeloze discussie. Dus ik stel voor over de lijst van de vorige keer op te houden. Die was er, die was fout en de handelingen die er op volgden waren óók fout. Deze keer zal het niet gaan gebeuren. Because we're not complete and utter retards. Tenminste, dat hoop ik toch niet. Ik heb nog steeds spijt van wat er toentertijd is gebeurd, maar ik hoop ook dat we dat nu achter ons kunnen laten.
In ieder geval, laten we deze verkiezingen gewoon gezellig houden. Veel succes aan iedereen die meedoet.
If you don't stand for something, you'll fall for anything.