Immortal schreef:
Vergeet niet er rekening mee te houden dat voor de middeleeuwen dit juist wel toegestaan was. Dit was zelfs normaal en vrouwen waren puur voor genot en nageslacht. Het homohuwelijk werd pas in 342 verboden..
Bron
Bij indianen werden homoseksuelen soms juist vereerd, maar het ligt altijd er maar net aan naar welk gebied je kijkt. Romeinen hebben vrij weinig met haar verhaal te maken als het zich ín de middeleeuwen afspeelt. In de middeleeuwen zelf (van ongeveer 500 tot 1500, dus al lang na 342) was homoseksualiteit sowieso wel verboden, want men was immers praktisch overal in Europa streng Christelijk. Natuurlijk moet ze zorgen dat ze zich zo goed mogelijk aan historische feiten houdt als ze dit idee wil uitwerken, maar ik denk niet dat ze rekening hoeft te houden met wat jij nu noemt.
OT: Ik heb ook al eens over zo'n soort verhaal nagedacht, maar dan in een latere periode dan de middeleeuwen. Ik vind het wel een origineel idee, dus als ik jouw was zou ik het gewoon schrijven. (:
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan