Nosh schreef:
Lloyd Lowery
Vanaf het moment dat haar gezichtsuitdrukking volledig veranderd, heb ik al spijt van mijn woorden. Waarom is het zo moeilijk om gewoon mijn mond te houden als ik weet dat de ander er waarschijnlijk moeilijkheden mee heeft? Ik heb er al genoeg klappen door gekregen en heb het blijkbaar nog altijd niet geleerd. Meteen verontschuldig ik me voor het feit dat ik het er maar gewoon uitgeflapt heb. Het was echt echt niet mijn bedoeling om het meisje te kwetsen, ik was gewoon van nature nogal nieuwsgierig. Ik sla mijn armen over elkaar om mezelf toch een houding te geven en bleef Anna afwachtend aankijken. Een fractie van een seconden is er afschuw op mijn gezicht te zien nadat ik me de zaak meen te herinneren. "Ik heb ervan gehoord, maar niet via het nieuws aangezien de televisie in de gevangenis meestal bezet was door de wat meer grotere jongens." Een lichte glimlach verschijnt op mijn gezicht terwijl ik mijn blik even op de grond richt. Nee, ik ben er absoluut niet trots op hetgeen dat ik gedaan heb, gewoon omdat ik een paar schulden had die snel afbetaald moesten worden. "Ik begrijp niet dat mensen zoiets kunnen doen. Waarschijnlijk moet je er een hele hoop trauma's aan overgehouden hebben." Het was niet erg moeilijk om de link te leggen tussen het meisje voor hem en het meisje waar al die heisa om was geweest. Ze was dus zo slim geweest om haar naam te veranderen zodat ze niet zo veel meer in de schijnwerpers zou staan.
(Kamers zelf kiezen is misschien makkelijker anders kan ik alle namen wel in een site gooien die mensen willekeurig aan elkaar koppeld)
Anna Sophia Rose Morgann
Even is er iets van afschuw in zijn gezicht af te lezen als ik de zaak noem. "Ik heb ervan gehoord, maar niet via het nieuws aangezien de televisie in de gevangenis meestal bezet was door de wat meer grotere jongens." Ik knik even. Hij leek me niet echt het type voor de gevangenis, tenminste, ik zie hem niet echt als een keiharde crimineel, maar schijn kan bedriegen. Aan de ene kant vind ik het raar ze zo iemand hier als begeleider neerzetten, maar wat hij heeft gedaan zal dan wel niet zo ernstig zijn of ze zullen een hele goede reden hebben om hem hier als begeleider te laten werken. Misschien zijn er wel andere jongeren die misschien ook een strafblad hebben of die kant opgaan en kan hij ze dan helpen. Ik vraag er verder maar niet naar, aangezien het mij verder niks aan gaat.
"Ik begrijp niet dat mensen zoiets kunnen doen. Waarschijnlijk moet je er een hele hoop trauma's aan overgehouden hebben." Ik knik even. "Het heeft heel veel veranderd. Voor veel mensen is even een hand op iemands arm leggen of een knuffel geven heel normaal, maar bij die kleine gebaren wordt ik meteen mee terug gesleurd in de tijd, alsof ik dan alles weer opnieuw meemaak." zeg ik dan vrij zacht. Die man sloeg me, verkrachtte me en raakte me aan. De ene keer was ik niks waard en sloeg ie me, de andere keer was het net aslof ik van porselein was en zo kon breken als ie me te hard aanraakte. Nee, aanrakingen hoefde ik voorlopig niet en ook jongens in de zin van een relatie ging voorlopig niet gebeuren. Ten eerste omdat ik Sophia heb en zij nu op nummer één staat en ten tweede omdat het toch nooit zou kunnen werken omdat ik in paniek raak of helemaal bevries of misschien zelfs instort zodra ik aangeraakt wordt. "Een hand geven om jezelf voor te stellen zeg maar vind ik dan weer niet zo erg, maar andere aanrakingen: liever niet" zeg ik en ik schud even mijn hoofd.
Ik loop naar de wasbak toe en doe de stop erin en laat hem vollopen met warm water. Niet veel later komt een deel van de voeding van Sophia weer naar boven, iets wat op deze leeftijd heel normaal is en wat ze eigenlijk bijna altijd doet. Ik haal de handdoek over mijn schouder er vanaf en gooi die in de net volgelopen bak met water. Ik was hem een beetje met een hand, omdat ik Sophia nog vastheb in de andere, en knijp hem dan uit om de mond van Sophia nog schoon te maken. Vervolgens spoel ik het doekje nog een keer om en knijp hem weer uit. Ik laat de gootsteen weer leeglopen. "Ik ga haar naar bed brengen en ga zelf ook even liggen" zeg ik dan. Ik wil er verder niet meer over praten. Het praten is niet zo erg, maar de herinneringen die dan opkomen wel dus daarom heb ik het er liever niet over. "Ik zie u nog wel" zeg ik en loop de keuken uit en ga naar mijn kamer. Ik zucht even en begin Sophia te verschonen en doe haar haar pyjamaatje aan. Ik ga op het grote bed op mijn zij liggen met Sophia naast me en dicht tegen me aan. Al vrij snel valt ze in slaap en bekijk ik haar zachte babygezichtje. Ik geef haar een kusje op der hoofd en leg mijn hoofd naast haar neer. Al snel val ik zelf ook in slaap.
[btw: ik heb anna nu alleen op een kamer gezien de baby.. tenzij er iemand is die daar geen bezwaar tegen heeft?? :p]
[ bericht aangepast op 17 april 2013 - 22:25 ]