• Oké ik zal het even kort uitleggen: Dit is een soort groepje (de Q-Analisten), iedereen in het groepje (iedereen word toegelaten) mag per week maximaal 2 hoofdstukjes posten (of geen als het even uitkomt) en dan mag iedereen zich vrij voelen om die hoofdstukjes te bekritiseren en te verbeteren, wel is het fijn als je in je reactie ook een paar complimenten geeft

    Alle leden staan hieronder en zijn gelijk ook co-auteur van de story, dus dan kan je als je wilt altijd een hoofdstukje posten en wachten op de kritiek die binnen komt via reacties

    Zwaluws
    blackXwhite
    itsinhis1DNA
    milovat
    Weerkat
    JANETDEVLIN
    Destined
    xMissMarije
    Elly4ever
    Merrow
    Gehenna
    Patholoog
    eJove
    Smeerkaas
    DecemberRain
    Hamblet
    Shiki
    Wrennah

    Topic met aanvragen: hier
    Story met alle aanvragen tot nu toe: hier

    We moeten trouwens ook nog een naam bedenken, zie Aanvragen-Topic

    [ bericht aangepast op 18 april 2013 - 19:23 ]


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    5 mensen:)
    Ik wil het tenminste proberen, ik hoop niet af te haken maar ik beloof niks.
    ;-)


    -

    Ik wil wel mee doen :D Alleen weet ik niet zo goed wáár ik op kan kriteren ;p Maar als je een paar voorbeelden geeft lukt het wel :3
    Waarschijnlijk zullen er veel smiley's staan in mijn kritiek-dingetjes.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Je kan beter dan top, tip, top doen. Dan komt de tip wat minder hard aan.


    Physics is awesome

    Oke, miss. gewoon evenveel tips als tops, of in ieder geval iets in die richting

    Ik ga even een lijstje maken van mensen...


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    JANETDEVLIN schreef:
    Ik wil wel mee doen :D Alleen weet ik niet zo goed wáár ik op kan kriteren ;p Maar als je een paar voorbeelden geeft lukt het wel :3
    Waarschijnlijk zullen er veel smiley's staan in mijn kritiek-dingetjes.


    Ja bij mij waarschijnlijk ook:$. Nou bijvoorbeeld op lengte van zinnen, synoniemen, woordkeuze, beschrijving van voorwerpen of dingen, spelling vanzelfsprekend, taalgebruik (bijv. straattaal), punctuatie (komma;s enz.), je kan ook gewoon redeneren als: Ik zou in plaats van 'Liep zonder omweg direct op...af' doen: 'Liep regelrecht op ... af' ofz.


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    JANETDEVLIN schreef:
    Ik wil wel mee doen :D Alleen weet ik niet zo goed wáár ik op kan kriteren ;p Maar als je een paar voorbeelden geeft lukt het wel :3
    Waarschijnlijk zullen er veel smiley's staan in mijn kritiek-dingetjes.


    Ja bij mij waarschijnlijk ook:$. Nou bijvoorbeeld op lengte van zinnen, synoniemen, woordkeuze, beschrijving van voorwerpen of dingen, spelling vanzelfsprekend, taalgebruik (bijv. straattaal), punctuatie (komma;s enz.), je kan ook gewoon redeneren als: Ik zou in plaats van 'Liep zonder omweg direct op...af' doen: 'Liep regelrecht op ... af' ofz.


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Ik wil ook wel meedoen :P
    Als jullie nog iemand zoeken hiervoor.

    Ben alleen geen schrijfster, maar ik hoop dat schrijver ook goed is? :P

    [ bericht aangepast op 1 april 2013 - 22:09 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    sorry ik kon dus niet meer op q want er stond steeds gateway timeout, hebben meer mensen daar last van?
    Maar zo schiet het wel lekker op :)
    @Destined waarom niet? ;)
    Ik weet ook nog wel een aantal dingen waar je op kan letten, heb afgelopen pwweek voor nederlands over formuleren en spelling gehad dus al die fouten vallen me nu dus echt op, dus daar kan je best wel gek van worden denk ik...
    Maar je kunt ook kijken naar de tijd waarin iemand schrijft, of het klopt en of diegene niet zomaar tussen tt en vt wisselt. Maar ook dat zinnen goed lopen en er niet steeds gebruik wordt gemaakt van dezelfde woorden, dat leest niet fijn.
    Maar hoe vaak en hoeveel moet je dan iemand anders story lezen? ik heb namelijk niet echt altijd veel tijd...


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    blackXwhite schreef:
    sorry ik kon dus niet meer op q want er stond steeds gateway timeout, hebben meer mensen daar last van?
    Maar zo schiet het wel lekker op :)
    @Destined waarom niet? ;)
    Ik weet ook nog wel een aantal dingen waar je op kan letten, heb afgelopen pwweek voor nederlands over formuleren en spelling gehad dus al die fouten vallen me nu dus echt op, dus daar kan je best wel gek van worden denk ik...
    Maar je kunt ook kijken naar de tijd waarin iemand schrijft, of het klopt en of diegene niet zomaar tussen tt en vt wisselt. Maar ook dat zinnen goed lopen en er niet steeds gebruik wordt gemaakt van dezelfde woorden, dat leest niet fijn.
    Maar hoe vaak en hoeveel moet je dan iemand anders story lezen? ik heb namelijk niet echt altijd veel tijd...


    Ahh chill :P
    Ik heb ook beetje een ervaring in dit soort dingen. Vroeger had ik altijd een groepje wie ik hielp met schrijven, maar dat ging niet egt goed. Ik weet dat fouten egt soms veel kunnen opvallen, de bekende werkwoordsfouten worden soms nog best veel gemaakt :P Maar ik ben vooral meer gefocust op het redigeergedeelte dan het corrigeergedeelte :P Dus ik wil graag jullie met beide gedeeltes helpen als ik kan :) Natuurlijk als jullie mij ook helpen :P
    I'm a little blind of my own faults :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Destined ja en daarom is dit topic nou zo fijn, iedereen krijgt meteen een aantal lezers, kritiek waar je iets mee kan en je kan andere leuke verhalen vinden!
    maar volgens mij heb jij echt iets met smileys he ofniet:$


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    blackXwhite schreef:
    @Destined ja en daarom is dit topic nou zo fijn, iedereen krijgt meteen een aantal lezers, kritiek waar je iets mee kan en je kan andere leuke verhalen vinden!
    maar volgens mij heb jij echt iets met smileys he ofniet:$


    Hhaha jaa klopt :P
    Het is een door mijn geclaimde en door veel mensen beruchte dubbelepunt P smiley :P Een soort van signatuur van mij waar mensen mij aan herkennen, vind het altijd grappig, omdat in berichtjes mag je hem gebruiken alleen in boeken, verhalen en zo lijkt het me niet zo handig :P

    jaa idd, ik zie ook heel veel voordeel aan zo'n team zeg maar van schrijvers en ik denk dat je zo mensen goed helpt zich te ontwikkelen. Het lijkt me een goede manier om beter te worden in schrijven en in het verleng daarvan voor sommigen het schrijven van een eigen boek :D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Destined haha ja ik herken het, alleen ik probeer het niet al te vaak te doen want anders ga ik mensen irriteren denk ik....

    Nou het schrijven van een eigen boek is voor mij nog een onbereikbaar iets voorlopig, ik heb er de tijd niet voor en ik weet niet of ik het ook wel zou kunnen/willen. Maarja gewoon een goed verhaal schrijven betekent voor mezelf ook al best veel :)

    Oh en ik ging ns op je profiel kijken, want jou : "Kevin, toekomstig bestseller schrijver" viel me toch best op! En ik denk dat ik zeker iets heb aan je story over hoe je een fantasy boek schrijft hebt! Ik ben nu nogal van het idee bedenken en dan maar gewoon gaan schrijven, alles uitdenken duurt zo lang ook al weet ik dat het wel beter is om dat te doen. Dus maybe heb ik iets aan jou story :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    blackXwhite schreef:
    @Destined haha ja ik herken het, alleen ik probeer het niet al te vaak te doen want anders ga ik mensen irriteren denk ik....

    Nou het schrijven van een eigen boek is voor mij nog een onbereikbaar iets voorlopig, ik heb er de tijd niet voor en ik weet niet of ik het ook wel zou kunnen/willen. Maarja gewoon een goed verhaal schrijven betekent voor mezelf ook al best veel :)

    Oh en ik ging ns op je profiel kijken, want jou : "Kevin, toekomstig bestseller schrijver" viel me toch best op! En ik denk dat ik zeker iets heb aan je story over hoe je een fantasy boek schrijft hebt! Ik ben nu nogal van het idee bedenken en dan maar gewoon gaan schrijven, alles uitdenken duurt zo lang ook al weet ik dat het wel beter is om dat te doen. Dus maybe heb ik iets aan jou story :)


    jaa, maar dat is het leuke dat mensen zich aan storen aan zoiets kleins als dat en er egt gek van worden xD
    Maar het heeft eigen een diepere waarde dan je zou denken de :P

    Niets is onbereikbaar, maar je moet gwn nog ff wachten op het juiste moment :)
    Dat kan toch goed, soms kun je beter wachten dan ondoordacht domme dingen doen die soms erg mislukken enw aar je bij voorbaat weet dat het mislukt (zoals ik ooit deed een paar jaar terug xD)

    Jaa :O ik mag toch wel feitelijke juistheden benoemen :P Ik heb de titel toekomstig bestseller schrijven (eigenlijk omdat ik nooit iemand anders heb gezien die de titel claimde :P) Ahh bedankt voor je compliment, ik heb idd veel tijd gestopt in dingen uitzoeken betreft het schrijven en ik weet aardig veel erover. Ik probeer schrijver te rationaliseren wat soms erg lastig gaat. Ik wil graag mensen mee helpen en dat lijkt me ook leuk. Ik ben ook van mening dat ik wss veel aan jou zou kunnen hebben, want ik ben altijd onzeker over wat mensen van verhalen vinden en of het wel leuk genoeg is, de juiste spanning op wekt, genoeg gevoel erachter geschreven is :) Dat soort dingen, dus ik denk dat we elkaar goed zouden kunnen helpen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Destined ja het is misschien dan wel niet onbereikbaar maar wel nog heel ver weg.. En aangezien ik pas 16 ben is het wel te ver weg denk ik. Maar zo'n droom hebben en het uiteindelijk kunnen verwezenlijken is fantastisch lijkt me!

    Ik vind het juist best wel vet dat je nu al weet dat je ooit een goed boek aat schrijven enzo en dat je er nu al zo veel mee bezig bent! Er zijn veel mensen hier op q die dat wel zeggen maar er helemaal niet zo veel moeite in steken!
    Haha ja nou zie je maar hoe handig dit is, want ik weet ook nooit goed of het nou goed is wat ik schrijf enzo, want vrijwel niemand geeft kritiek..
    En daardoor ga ik soms zelf wel te makkelijk denken en de stories die ik heb geschreven zijn niet echt heel goed over nagedacht, bedenk ik me nu wel eigk...
    Maarja, ik hoop dat ik jou kan helpen en jij mij ook :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    blackXwhite schreef:
    @Destined ja het is misschien dan wel niet onbereikbaar maar wel nog heel ver weg.. En aangezien ik pas 16 ben is het wel te ver weg denk ik. Maar zo'n droom hebben en het uiteindelijk kunnen verwezenlijken is fantastisch lijkt me!

    Ik vind het juist best wel vet dat je nu al weet dat je ooit een goed boek aat schrijven enzo en dat je er nu al zo veel mee bezig bent! Er zijn veel mensen hier op q die dat wel zeggen maar er helemaal niet zo veel moeite in steken!
    Haha ja nou zie je maar hoe handig dit is, want ik weet ook nooit goed of het nou goed is wat ik schrijf enzo, want vrijwel niemand geeft kritiek..
    En daardoor ga ik soms zelf wel te makkelijk denken en de stories die ik heb geschreven zijn niet echt heel goed over nagedacht, bedenk ik me nu wel eigk...
    Maarja, ik hoop dat ik jou kan helpen en jij mij ook :)


    Ahh klopt joh, je hebt nog lekker alle tijd, dus gebruik hem ook :) gwn lekker eerst een beetje aankijken, jezelf ontwikkelen en beter worden. Maar je moet je wel vasthouden aan je droom. Embrace your dreams and don't ever let them go :)

    Haha jaa :P ik wil het en ik ben ervan overtuigd dat als je ergens egt voor gaat, je het kan bereiken of tenminste in de buurt kan komen en ik ben snel tevreden :P
    Nou, als je dingen kunt beargumenteren waarom je iets schrijft dan is het vaak goed. Elke zin van je verhaal moet in ieder geval een functie hebben en je moet kunnen benoemen wat voor functie die heeft in bijvoorbeeld een alinea.

    Maar ik weet zeker dat we elkaar kunnen helpen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.