• Al jaren staat LASA, Los Angeles School of Arts, ervoor bekend de beste ballet danseres af te leveren. Meer dan 65% wordt na het afstuderen door een compagnie geworven. Sommigen worden zelfs al een contract aangeboden nog voor ze hun diploma in handen hebben.
    Dat de school zo succesvol is heeft ze te danken aan haar streng beleid. Er geldt een nultolerantie wat alcohol en drugs beseft, en relaties worden afgeraden zodat de leerlingen hun maximale aandacht aan hun studies kunnen schenken.
    Elk jaar worden er strenge audities gehouden om nieuwe leerlingen te werven, maar zelfs wanneer je een plekje hebt gekregen in de school ben je nog niet veilig. Je kan ten alle tijde geschorst of zelfs weggestuurd worden als je je niet voldoende inzet of niet genoeg vooruitgang toont.
    Naast danslessen, voorziet de school ook in geschiedenis- en culturele lessen, ook verschillende talen worden aangeleerd om de kansen van de leerlingen om aangeworven te worden door een buitenlandse compagnie te vergroten. Anatomie is eveneens een belangrijk vak en de leerlingen worden aangemoedigd om een instrument te leren spelen, zodat ze ook voorstellingen muzikaal kunnen begeleiden.

    Dit jaar is er echter een groepje leerlingen dat honger heeft naar iets anders, iets nieuws. Ze vragen het bestuur van de school om Hip-Hop lessen in te voeren, maar dat idee wordt resoluut geweigerd. De teleurstelling is groot, en enkele leerlingen lijken ontmoedigd te raken tot één van hen met een idee komt. Wat als LASA eens een eigen Hip-Hop crew zou hebben, door en voor leerlingen? Zullen de jongeren er in slagen hun geheim geheim te houden, of riskeren ze hun zuurverdiende plekje in de school te verliezen?


    Leerkrachten:
    - Gereserveerd door Nerys
    - Gereserveerd door Roatan

    Leerlingen:
    - Chrissie Mariangela Ortiz - Theodora ~crew
    - Ava Chachi Esperanza - Lifeisajoke ~crew
    - Rachelle Maia Anderson - Jaimes ~crew
    - Ryssa Viènne Hartley - Alyssum
    - Hyun Jae Goo - Tortura
    - Tristan Victor Wellington Theodora
    - Hayaku Hashima - KellyBelly ~crew
    - Luke Oliver Wright - ALLSTARSx ~crew
    - Rafaël Mairon Ortiz - Andhera ~crew
    - Reece Noah Bowen - Roatan


    Alles zit voll.

    Meedoen?
    Volledige naam:
    Roepnaam:
    Leeftijd: (16-18)
    Persoonlijkheid:
    Uiterlijk:
    Familie & geschiedenis:
    Extra's:


    Regels:
    - Maximaal twee rollen per persoon
    - Er zijn een bepaald aantal meisjes voorzien, en een bepaald aantal jongens. Dat wordt niet veranderd, vol is vol.
    - Ik wil liefst wat meer ervaren spelers, die niet na twee topics stoppen
    - Er is een minimum van 12 regels per post
    - Ik wil geen sneltrein, je wacht dus 2-3 posts voor je zelf een nieuwe maakt, later kan deze regel nog vervallen
    - Naamsveranderingen graag doorgeven
    - Geen perfect players, iedereen heeft zijn fouten en gebreken. Mary Sues en Gary Stus zullen niet goedgekeurd worden.[/red]
    - anderhalve week niet reageren zonder waarschuwing = je rol kwijt.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 7 april 2013 - 14:56 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Saturnus schreef:
    (...)

    Elise, mijn idee was om een mannelijke leerkracht aan te maken, die eerst streng is en hip-hop streng verbiedt en het later een beetje goedkeurd.
    Alleen nu staat er dat ik een mannelijke leerling heb gereserveerd en dat klopt niet..


    Ik ben afgegaan op wat Andhera me in pb zei over jullie idee.
    Bespreek het nog een keertje met elkaar en laat het me dan weten ^^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    (...)

    Ik ben afgegaan op wat Andhera me in pb zei over jullie idee.
    Bespreek het nog een keertje met elkaar en laat het me dan weten ^^


    Het klopt wat Saartje (Andhera) gezegd heeft, maar ik had haar verkeerd begrepen en wist niet dat ze jou al een pb gestuurd had.
    Ik reserveer nog steeds die jongen, maar zou ik er ook een mannelijke leraar bij mogen?

    Saturnus -> Roatan.

    [ bericht aangepast op 5 april 2013 - 19:52 ]

    Is goed, ik zet je er nog een keer bij.
    Ik heb trouwens geen idee wat je nieuwe username betekent maar ik vind hem wel leuk klinken :Y)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik had mijn rol nog aangepast, weet niet of je dat had gelezen. :].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Volledige naam: Reece Noah Bowen.
    Roepnaam: Reece.
    Leeftijd: Zeventien, hij verjaart op 30 november.
    Persoonlijkheid: Reece is een redelijk gewone jongen, met twee duidelijke karaktertrekken. Ten eerste vindt hij het heerlijk om af en toe eens alleen te zijn, door bijvoorbeeld een eind te gaan wandelen of alleen te dansen. Dat soort moment zijn zíjn speciale eigen momenten, dan kan hij alles op een rijtje zetten en fantaseren over alles wat er om hem heen speelt. Zowel over zijn toekomst, maar ook over andere landen en culturen. Vandaar dat hij het geweldig vindt dat er op LASA naast de danslessen en gewone lessen die op iedere andere fulltime dansschool ook gegeven worden, hij ook les kan volgen over verschillende culturen en talen. Ten tweede, als Reece eenmaal een doel heeft neergezet, gaat hij daar volledig voor, ook al moet hij alles opgeven. Het begrip 'dromen' is voor hem een groot woord, aangezien hij vroeger verschillende dromen had, die de grond in geboord zijn door zijn vader. Zo wilde hij al op jonge leeftijd dansen, maar volgens zijn vader was dat alleen voor meisjes. Zijn vader pushte hem om zakenman te worden, zodat hij later genoeg zou gaan verdienen.
    Natuurlijk heeft ook Reece zo zijn slechte karaktertrekken. Hij is een jongen met het hart op de tong en heeft de neiging alles te zeggen wat in hem opkomt, in welke situatie dan ook. Dit wordt vaak niet zo gewaardeerd, maar geeft ook zeker de nodige lol als er een gekke opmerking uit zijn mond rolt. Ook kan hij nogal onhandig zijn, wat met dansen hem behoorlijk dwars kan zitten als hij nét dat ene pasje verkeerd blijft doen. Als vervolgens iemand hem probeert te helpen, ziet hij de vriendelijkheid er wel van in, maar waardeert hij het heel erg.
    Daarnaast heeft Reece ook behoorlijk wat humor meegekregen van zijn ouders, net als de nodige etiquette's om zich netjes te gedragen, ook al heeft hij een zwak voor feestjes en eten. Dat is, naast zijn onhandigheid, nog een struikelblok voor het dansen, want een danser moet een goed lichaam hebben en behouden om sierlijk te kunnen dansen.
    Uiterlijk:


    Reece is ongeveer één meter vijfentachtig lang en weegt rond de zeventig kilo. Zijn haar is donkerbruin, wat lichter kleurt in de zomer door de zon. Zijn haarcoupe is simpel, aan de zijkanten rond zijn oren is het kort en bovenop wat langer. Met een beetje gel brengt hij het in model, de ene dag naar links en de andere dag naar rechts.
    Iets naar beneden vind je zijn bruin/groen gekleurde ogen, omringt met korte wimpers. Reece draagt contactlenzen voor veraf, zodat hij alles haarscherp kan zien.
    Als je nog iets verder naar beneden gaat, kom je bij zijn lichtrood gekleurde lippen. Op zijn bovenlip, wangen en kin verschijnen stoppeltjes als hij zich een aantal dagen niet scheert. Meestal laat hij de stoppeltjes staan, behalve als hij een optreden heeft. Dat wil hij er piekfijn uitzien en scheert hij zich.
    Reece's lichaam is gemakkelijk te beschrijven. Het is lang, gespierd en bewegelijk, wat goed van pas komt met dansen.
    Verder heeft Reece niet bepaald een 'eigen' kledingstijl, hij trekt gewoon aan wat er in de winkels hangt en wat hij lekker vindt zitten en waar hij zich goed in kan bewegen.
    Familie & geschiedenis: Reece is opgegroeid in een standaard gezin, met een vader, moeder en een zusje. Hij veel karaktertrekken gemeen met zijn moeder - Diana Bowen -, die net als hem het hart op de tong draagt en haar dromen achterna leeft. Haar droom was het hebben van een eigen kapperszaak en die heeft ze nu ook. Daarentegen lijkt hij totaal niet op zijn vader - Johnel Bowen, hij is namelijk een strenge, starre man die weinig geeft om lol en het liefste dag en nacht werkt om geld te verdienen en de beste in zijn vak de worden; een top advocaat. Zijn zusje - Lesa Bowen - is twee jaar jonger dan Reece en is een echt meisje meisje, met veel roze, veel make-up en veel modebladen. Winkelen en roddelen zijn haar favoriete bezigheden. Wat dat betreft heeft Reece helemaal niks met haar, maar Lesa houdt wel van fitnessen en dansen, zoals Reece en dat hebben ze dat wel weer gemeen.
    Reece's kindertijd was vooral vol met lol, gezelligheid en ontdekkingen. Er hebben zich weinig schokkende gebeurtenissen voor gedaan in zijn verleden, behalve dan dat zijn vader hem verbood te dansen. Toch deed hij dit stiekem vanaf zijn dertiende. Zijn moeder wist hiervan, maar liet het gebeuren, omdat zij vroeger ook gedanst heeft en daardoor weet wat er in hem omgaat en waarom hij wil dansen. Op zijn zestiende vond hij dat het moment daar was, lokte zijn vader naar de dansschool en liet hem daar een groot optreden zien. Aan het einde van de voorstelling ging hij naar hem toe en vroeg wat hij er van vond. Helaas was zijn reactie niet bepaald positief. Reece werd uit huis gezet door zijn vader en trok bij zijn tante en oom in, een paar dorpen verderop. Tot op de dag van vandaag woont hij daar nog steeds. Hij spreekt zijn zusje en moeder nog wekelijks, maar zijn vader is uit zijn leven verdwenen en daar heeft hij geen problemen mee.
    Extra's: -

    [ bericht aangepast op 6 april 2013 - 21:08 ]

    Theodora schreef:
    Is goed, ik zet je er nog een keer bij.
    Ik heb trouwens geen idee wat je nieuwe username betekent maar ik vind hem wel leuk klinken :Y)


    Het is een eilandje ergens, haha. (:

    Leuk ^^

    Reece mag er trouwens zijn :9~


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Leuk ^^

    Reece mag er trouwens zijn :9~


    Dat is mooi. :3

    Dus Saartje, ik, Jaimy, Tortura en Maartje moeten ons rol(len) nog afmaken/aanvullen. Zal ik anders wachten tot dat gebeurd is om het topic te openen? Dan zit er voor niemand druk achter.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Volledige naam: Joel Kian Ranger.
    Roepnaam: Joel of Joe.
    Leeftijd: Drieëntwintig, hij verjaart op 3 april.
    Persoonlijkheid: Joel's motto is overduidelijk; Niet denken, maar doen! Bij de meeste dingen die hij doet, denkt hij niet na, maar doet hij gewoon. In de meeste gevallen gaat dit goed, maar af en toe gaat het finaal mis met vervelende gevolgen. Al een aantal keer heeft hij wat gebroken of gekneusd door dingen te doen waarvan hij dacht dat het wel kon, zoals van een rots afspringen op vakantie in Italië vorig jaar. Helaas kwam hij verkeerd terecht en kneusde zijn enkel zwaar, waardoor hij zeven weken lang niet kon dansen. Op dit soort momenten baalt hij wel behoorlijk, maar toch zal hij zijn motto niet aanpassen.
    Joel is iemand van weinig woorden en houdt zich aan zijn woord. Als hij iemand iets vertelt, is hij vaak kort en krachtig. Sommigen kunnen dit onvriendelijk of apart vinden, maar dat is gewoon zijn manier van doen. Hij houdt niet van langdradigheid of wachten, maar meer van opschieten. Alles moet snel, maar wel goed. Gelukkig heeft hij een grote hoeveelheid energie iedere dag - wat totaal niet opvalt door zijn rustige houding -, daardoor kan hij veel doen en tot laat in de avond doorgaan als het moet, want er is altijd wel wat te doen of te regelen. Hij is niet moe te krijgen.
    Verder is hij een echte initiatief nemer en iemand die anderen aan te gang zet, maar de gene die hij aan de gang zet, moeten dan wel zijn aanwijzingen strikt opvolgen, anders kan hij nog behoorlijk geïrriteerd en streng worden. Hij gaat altijd tot het uiterste en is een echte perfectionist, zowel als het gaat om zichzelf als om anderen. Deze eigenschap zal veel voorkomen tijdens de lessen in de danszaal.
    Helaas is Joel ook een behoorlijke driftkikker. Hij kan best snel boos en driftig worden. Vaak gaat dit gepaard met veel geschreeuw en getier, wat een paar uur later weer verleden tijd kan zijn. Gelukkig vergeeft hij mensen wel snel en hoopt dat zij hem ook kunnen vergeven.
    Ook heeft Joel totaal geen gebrek aan moed, de moed kan hem dan ook niet in de schoenen zakken. Hij geeft nooit op, want opgeven staat niet in zijn woordenboek. Daarnaast kent Joel het woord angst ook niet, wat hem dan weer goed uitkomt als hij op het podium staat.
    Uiterlijk:



    Adam Gallagher.
    Joel is ongeveer één meter negentig lang en weegt rond de tachtig kilo. Zijn haarkleur is kastanjebruin, met een aantal blonde plukjes aan de voorkant, die hij zo verft. Meestal laat hij zijn haar warrig, zonder er iets aan te doen, maar als hij een optreden heeft of zich netjes moet kleden kan zijn haar niet ontbreken en kamt hij het net zolang totdat alles perfect zit. Maar als hij dan toch een bad hair day heeft - hoewel het lijkt alsof hij dat iedere dag heeft - trekt hij maar al te graag een muts over zijn haar, met een paar plukjes aan de voorkant naar buiten.
    Zijn ogen groen/blauwkleurig en zijn lippen lichtroze. Joel heeft net als iedere andere jongeman baardgroei. Meestal laat hij de stoppeltjes staan, maar al hij zich netjes moet kleden, scheert hij zich om nog netter te lijken.
    Joel's lichaamsbouw is breed, maar wel flexibel en handelbaar tijdens het dansen. De spieren die in zijn lichaam lopen zijn overal wel zichtbaar, omdat hij minimaal twee keer per week aan krachttraining doet.
    Zijn kledingstijl is simpel, apart. Hij is blij met een spijkerbroek een een t-shirt, maar het liefste draagt hij daar dan nog wel een jack of blouseje overheen.
    Familie & geschiedenis: Joel heeft een hele normale jeugd gehad, vanaf jongs vanaf jongs af aan deed hij al aan ballet. Door zijn zelfverzekerde uitstraling werd hij er niet mee gepest. Op school ging het ook altijd goed, hij haalde redelijke cijfers en had genoeg vriendjes en soms ook vriendinnetjes om mee om te gaan.
    Nadat hij zijn middelbare school afgemaakt had, is hij direct gestart met een opleiding tot dansinstructeur. Op zijn eenentwintigste begon hij met stage lopen bij verschillende dansscholen en hij is nu een klein jaartje instructeur bij LASA.
    Tot zijn negentiende bij hij zijn vader - Walter Ranger - en moeder - Amelia Ranger - in huis. Joel heeft geen echte broertjes of zusjes en is dus enig kind, toch is hij nooit alleen geweest, omdat er altijd verschillende pleegkinderen in huis genomen werden door zijn moeder. De meeste bleven slechts een paar maanden, maar toch kreeg Joel een goede band met al zijn pleegbroertjes en zusjes die hij nog steeds spreekt af en toe. Op zijn negentiende is hij uit huis gegaan en heeft zijn eigen appartementje gekocht van het geld dat zijn ouders voor hem gespaard hadden en het geld dat hij zelf verdient heeft met werken en het winnen van danswedstrijden.
    In het eerste opzicht lijkt Joel qua lichaamsbouw op zijn moeder, maar toch heeft hij meer het karakter van zijn vader.
    Extra's: -

    [ bericht aangepast op 7 april 2013 - 17:24 ]

    Theodora schreef:
    Dus Saartje, ik, Jaimy, Tortura en Maartje moeten ons rol(len) nog afmaken/aanvullen. Zal ik anders wachten tot dat gebeurd is om het topic te openen? Dan zit er voor niemand druk achter.


    Ik vind het goed, als de anderen er ook mee-eens zijn. (:

    Ik heb rollen verdeeld, en koppels gemaakt
    Voor het maken van de koppels heb ik lotjes getrokken, maar ik heb wel gekeken bij welke dansjes de koppels best passen :3


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Oh, Harlekijn en Colombine, dat verhaal moest ik leren voor Frans :Y)
    Het is maar goed voor Tristan dat Ryssa klein en licht wordt, aangezien er nog best wel wat lifts in zitten :')

    Ik moet mijn rol trouwens ook nog aanvullen, maar het is denk ik wel gewoon handig om een dag te kiezen waarop je het speeltopic opent, want anders maken sommige mensen nooit hun rol af, of duurt dat een nog een maand.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Daar heb je wel een punt ja, hoewel ik vind dat we op dat vlak een goede groep hebben.
    Maar dan open ik morgen, zoals ik van plan was, het speeltopic en dan wil ik graag dat tegen komende vrijdag alle rollen volledig ingevuld zijn. Misschien is dat een beter systeem.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.