• De stelling van deze week luidt:
    De koning(in) moet enkel nog een ceremoniële rol krijgen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Eens. Ze gebruiken eigenlijk best veel geld. Lintjes doorknippen, handtekeningen zetten en de troonrede voorlezen is niet zó lastig.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ze verdienen veel meer geld voor Nederland he? Door alle handelscontracten etc die ze binnenhalen.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2013 - 9:56 ]


    I am an idiot, I move.

    Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.


    Hamartia

    Scholar schreef:
    Ze verdienen veel meer geld voor Nederland he? Door alle handelscontracten etc die ze binnenhalen.

    Dat, dus oneens.


    You are beautiful, you are love.

    Handelscontracten die de koning(in) binnenhaalt? Lol whut? Volgens mij gaat daar toch echt de Minister van Buitenlandse zaken en zijn werknemers over. (Of een andere groep binnen de regering).

    OT: Het is allang een ceremoniële rol :'D Ik zie veel liever dat het koningshuis wordt afgezet. Kost ons elk jaar veel te veel onnodig geld.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2013 - 11:26 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Imagined schreef:
    Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.


    i put the fun in funeral

    JJHamblett schreef:
    Eens. Ze gebruiken eigenlijk best veel geld. Lintjes doorknippen, handtekeningen zetten en de troonrede voorlezen is niet zó lastig.


    26 - 02 - '16

    Ik weet het niet. Dit is echt zo'n stelling waarvan ik echt niet weet of ik het ermee eens of oneens ben.


    Chaos is a ladder.

    Oneens. De koning(in) is vaak degene die op staatsbezoek gaat, en ik denk dan toch echt dat iemand als Willem-Alexander een stuk beter is dan iemand als Mark Rutte, vooral als Willem Máxima meeneemt :') Al had ik liever gehad dat Beatrix koningin was gebleven.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Arryn schreef:
    Ik weet het niet. Dit is echt zo'n stelling waarvan ik echt niet weet of ik het ermee eens of oneens ben.


    You can't not look cool with a crossbow.

    Eens. Wat mij betreft mag het koningshuis zelfs helemaal weg.


    Creative soul

    Ik weet het niet , ik heb hier niet zoveel verstand van :')


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Lumineer schreef:
    Eens. Wat mij betreft mag het koningshuis zelfs helemaal weg.


    Het koningshuis is ook alleen het koningshuis omdat hun achternaam Oranje is.
    Puur toeval dus.


    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.

    Imagined schreef:
    Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.


    Hier sluit ik me bij aan.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Arryn schreef:
    Ik weet het niet. Dit is echt zo'n stelling waarvan ik echt niet weet of ik het ermee eens of oneens ben.


    Say you love me, as much as i love you.