• Ik kwam dit plaatje tegen op facebook en ik kreeg serieus moordneigingen.



    Wat vinden jullie hier nou van?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 18:06 ]


    26 - 02 - '16

    DarkSavior schreef:
    Ik vind het grappig om te zien hoe hard mensen flippen, als anderen met kanker schelden. Maar als er met tering of tyfus word gescholden is het opeens niet meer erg. Fuck logic.

    DarkSavior schreef:
    Ik vind het grappig om te zien hoe hard mensen flippen, als anderen met kanker schelden. Maar als er met tering of tyfus word gescholden is het opeens niet meer erg. Fuck logic.
    Tering en tyfus zijn ziektes die vroeger voornamelijk voorkwamen, die zullen vroeger vast ook niet gewaardeerd geweest zijn als scheldwoord omdat veel mensen ermee te maken hadden. Ik denk namelijk dat dat de reden is dat veel mensen het scheldwoord kanker niet vinden kunnen, ook al is kankeren wel een serieus werkwoord. Dat is echter de logica die ik er achter zie hoor. Ik zeg het zelf niet, voornamelijk omdat veel mensen het niet vinden kunnen, maar ook omdat ik het een naar woord vind.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2013 - 23:18 ]


    Life is hard and then we die

    Ik vond het ook vreselijk dat je het overal hoorde, maar zo laag zou ik echt niet gaan. Ik heb het alleen paar keer tegen m'n ouders gezegd...


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dat snap ik Alwin en dat is maar al te logisch. Ik zeg alleen dat, als iemand die het van de zijlijn bekijkt en zoiets niet heeft mee gemaakt, ik het tegenstrijdig vind om te zien dat mensen zo flippen als iemand kanker zegt en dat niet doen als iemand tering zegt.
    Dat is wat ik bedoel, natuurlijk snap ik wel waarom dat gebeurd, maar dan blijft het in mijn ogen alsnog tegenstrijdig.


    ik ben het met mitchell eens, mijn oom is vorige week aan kanker overleden. persoonlijk heb ik er niet zoveel problemen mee als er mee gescholden word, maar het klopt niet om tering en tyfus etc te zeggen en boos worden als iemand anders kanker zegt. het zijn allemaal erge ziektes, dan wel niet meer voorkomend in nederland, maakt het niet een minder erge ziekte


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Wat mij betreft schaffen ze die social media af. Waar zijn de etiquette leermeesters wanneer je ze nodig hebt?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dat snap ik Alwin en dat is maar al te logisch. Ik zeg alleen dat, als iemand die het van de zijlijn bekijkt en zoiets niet heeft mee gemaakt, ik het tegenstrijdig vind om te zien dat mensen zo flippen als iemand kanker zegt en dat niet doen als iemand tering zegt.
    Dat is wat ik bedoel, natuurlijk snap ik wel waarom dat gebeurd, maar dan blijft het in mijn ogen alsnog tegenstrijdig.


    Mitchel. Ik kan het echt niet nóg simpeler en korter maken. In plaats daarvan zal ik proberen het anders uit te leggen.

    Mensen zijn hypocriet. Jij net zo goed. Des te meer als je gelooft dat je het niet bent. Zo zijn mensen en zo horen mensen te zijn, anders kun je niet copen met de wereld. (Stel dat jij ieder sterfgeval even erg zou vinden als wanneer Nikki sterft. Er sterven duizenden mensen per dag, sommigen op werkelijk gruwelijke wijze. Je zou gek worden. Zo zijn er vele voorbeelden te bedenken maar opnieuw, dit is erg kort door de bocht in een poging je het te laten begrijpen.) Je kunt het raar vinden dat mensen de ene ziekte wel erg vinden en de ander niet, maar daar wordt het niet minder logisch van vrees ik.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Mitchel. Ik kan het echt niet nóg simpeler en korter maken. In plaats daarvan zal ik proberen het anders uit te leggen.

    Mensen zijn hypocriet. Jij net zo goed. Des te meer als je gelooft dat je het niet bent. Zo zijn mensen en zo horen mensen te zijn, anders kun je niet copen met de wereld. (Stel dat jij ieder sterfgeval even erg zou vinden als wanneer Nikki sterft. Er sterven duizenden mensen per dag, sommigen op werkelijk gruwelijke wijze. Je zou gek worden. Zo zijn er vele voorbeelden te bedenken maar opnieuw, dit is erg kort door de bocht in een poging je het te laten begrijpen.) Je kunt het raar vinden dat mensen de ene ziekte wel erg vinden en de ander niet, maar daar wordt het niet minder logisch van vrees ik.


    Alwin, ik weet niet hoe ik het jou nog duidelijker kan maken dat het mij erom gaat dat het heel tegenstrijdig is. Natuurlijk snap ik waarom het gebeurd en waardoor het gebeurd en alles. Maar dat is niet het punt wat ik probeer te maken. Het gaat me er nu om dat het, als je er gewoon zonder gevoel naar kijkt, het tegenstrijdig is. En dat vind ik grappig.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    -wurmt zich in de discussie-
    Als jij het zo nodig tegenstrijdig wil noemen, Mitchell, mag dat. Natuurlijk is het theoretisch gezien onlogisch om de ene ziekte erger dan de ander te vinden. Sociaal gezien daarentegen ben je best een retard om te beweren dat tering en tyfus even erge scheldwoorden zijn als kanker, alleen om de simpele reden dat kanker een groot probleem is in onze huidige maatschappij en die andere ziektes niet. 'Krijg toch de kolere", behalve het feit dat sommige mensen niet weten dat kolere op cholera slaat, is het gewoon een betekenisloos scheldwoord tegenwoordig. Wie krijgt er nou nog zo'n ziekte in onze tijd? Waar oude ziektes scheldwoorden zijn die als een zomerbriesje langs je gezicht fladderen, blaast kanker met windkracht tien tegen je kop aan. Bam.


    i put the fun in funeral

    Meliourry schreef:
    Ik vond het ook vreselijk dat je het overal hoorde, maar zo laag zou ik echt niet gaan. Ik heb het alleen paar keer tegen m'n ouders gezegd...


    •*• Lululu •*•

    Backfire schreef:
    -wurmt zich in de discussie-
    Als jij het zo nodig tegenstrijdig wil noemen, Mitchell, mag dat. Natuurlijk is het theoretisch gezien onlogisch om de ene ziekte erger dan de ander te vinden. Sociaal gezien daarentegen ben je best een retard om te beweren dat tering en tyfus even erge scheldwoorden zijn als kanker, alleen om de simpele reden dat kanker een groot probleem is in onze huidige maatschappij en die andere ziektes niet. 'Krijg toch de kolere", behalve het feit dat sommige mensen niet weten dat kolere op cholera slaat, is het gewoon een betekenisloos scheldwoord tegenwoordig. Wie krijgt er nou nog zo'n ziekte in onze tijd? Waar oude ziektes scheldwoorden zijn die als een zomerbriesje langs je gezicht fladderen, blaast kanker met windkracht tien tegen je kop aan. Bam.

    Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat ik het met jullie eens ben? Maar dan kan ik het toch alsnog grappig vinden? Mijn humor is nu eenmaal vaag.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 13:04 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Natuurlijk is het erg dat mensen met kanker schelden, maar waarom zouden we onze aandacht eraan besteden? Beter besteden we aandacht aan een kuur tegen de ziekte.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Morissette schreef:
    Mensen gebruiken kanker tegenwoordig overal, zonder te beseffen dat het een verschrikkelijke ziekte is en geen bijvoeglijk naamwoord. (ik veronderstel toch dat je het hierover hebt?)


    Save me from myself.

    Devourer schreef:
    (...)

    De koningin heeft een goede prestatie geleverd voor iemand die geen makkelijk leven heeft gehad en dan gaan ze zo respectloos doen. Walgelijk gewoon.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa