• Kringen rond hof bevestigen troonsafstand Beatrix


    Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.
    Al langere tijd werd gespeculeerd over het moment van abdicatie. De plotselinge bekendmaking door de RVD van de toespraak op radio en tv maakte snel duidelijk dat de troonsafstand na ruim 32 jaar op handen is.
    Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.


    Op internet is de toespraak enige tijd na de uitzending terug te zien via de websites[url] http://www.koninklijkhuis.nl[/url] en http://www.youtube.com/koninklijkhuis.

    De tekst van de toespraak van de Koningin wordt na de uitzending op de website http://www.koninklijkhuis.nl geplaatst.

    Bron: Ad.nl


    Dus, we krijgen een koning plaats van een koningin :3.

    UPDATE:

    Het is nu officieel. De koningin treed af. Wel grappig hoe ze in het filmpje de Nederlandse vlag hebben bewerkt (Blauw shirt, witte muur, rode lamp -als het een lamp is-).

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 19:10 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Mwahahah, smoesjes. Je zat ernaaaaast. Bovendien is koningendag niet vanwege Juliana, lees maar op wikipedia :Y)

    Maar moraal van het verhaal is dat het onnodig om om zo onvriendelijk te zijn: Het komt terug om je in je kont te bijten 8D

    Nee geen smoesjes en ik heb het ook nagelezen. Het veranderd nu pas omdat Beatrix haar troon afstaat. En ook al was ik onvriendelijk, ik had gelijk, want toen ze het zei en ik erop reageerde was dat nog niet zo. En ja, het was wat gemeen, maar daar had ik zin in :Y)

    Koninginnedag is een nationale feestdag in Nederland, Curaçao, Sint Maarten en op Aruba en wordt sinds 1949 gevierd op 30 april (voorheen 31 augustus, de verjaardag van koningin Wilhelmina)

    Bij de troonopvolging op 30 april 1980 besloot koningin Beatrix deze dag in stand te houden als dag van aanvaarding van haar ambt als staatshoofd en inhuldiging als koningin der Nederlanden, en om haar moeder te eren.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 0:00 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Mwahahah, smoesjes. Je zat ernaaaaast. Bovendien is koningendag niet vanwege Juliana, lees maar op wikipedia :Y)

    Maar moraal van het verhaal is dat het onnodig om om zo onvriendelijk te zijn: Het komt terug om je in je kont te bijten 8D


    RainbowDash, het is algemeen bekend dat Koninginnedag wel vanwege Juliana is. 30 april is haar verjaardag en omdat Koningin Beatrix wilde het niet veranderen, waarschijnlijk omdat mensen nu gewend waren aan Koninginnedag.


    Physics is awesome

    Licet schreef:
    (...)

    De komende 10 jaar blijft het voor mij Koninginnedag, ligt lekker in de mond.


    _O_


    Tijd voor koffie.

    Respect is ver te zoeken zo te zien...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Boromir schreef:
    Respect is ver te zoeken zo te zien...


    Een willekeurige greep uit het IQ van Nederlandse jongeren. Erg hoor.


    ars moriendi

    Boromir schreef:
    Respect is ver te zoeken zo te zien...



    En deze mensen worden later ouders en moeten gaan werken '-- Zucht.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boromir schreef:
    Respect is ver te zoeken zo te zien...




    Wauw, en dat is een greep uit de generatie tegenwoordig. Pfff


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Boira schreef:
    Maar mensen, kom op, als jij in haar positie had gestaan: koningin zijn of een 'werkend' iemand, dan hadden we - bijna - allemaal voor haar baantje gekozen.


    Ik denk niet dat het leven van een koningin zo'n leuke baan is, op de snoepreisjes na dan.


    There is nothing more badass than being yourself

    DarrenCriss schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat het leven van een koningin zo'n leuke baan is, op de snoepreisjes na dan.

    Precies. En het is echt niet zo alsof ze helemaal niks doen. Ze moet veel contact leggen met andere kongingen en koninginen zodat wij als land goed bekend staan.
    Daarnaast moet ik het gewoon voor de koningin opnemen, omdat mijn oma er zo dol op is. :3


    You are beautiful, you are love.

    DarrenCriss schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat het leven van een koningin zo'n leuke baan is, op de snoepreisjes na dan.


    Het gaat om het geld wat ze krijgt. Als we allemaal zo'n salaris konden binnenslepen, zeiden we allemaal ja.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Wat verdienen de koningin en haar familie?
    Koningin Beatrix, prins Willem-Alexander en prinses Máxima krijgen jaarlijks een onbelaste uitkering. Zo ontvangt koningin Beatrix in 2011 € 5,1 miljoen, waarvan ongeveer € 4,3 miljoen als tegemoetkoming voor personeels- en materieelkosten. Daarnaast gelden nog enkele andere voordelen, bijvoorbeeld het gebruik van paleizen en op belastinggebied. Het totaalbedrag aan uitkeringen, declarabele en overige kosten (zoals voor beveiliging) bedraagt ca. € 114 miljoen, exclusief belastingvrijstellingen en niet duidelijk op de begroting herkenbaar gemaakte kosten.

    Bron: Parlement.com

    Dus Beatrix verdiende in het jaar eventjes een miljoentje. En voor wat? Amper iets. Zulk werk wil ik ook wel doen.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 20:16 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Vondt deze op twitter:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Eyes schreef:
    (...)

    RainbowDash, het is algemeen bekend dat Koninginnedag wel vanwege Juliana is. 30 april is haar verjaardag en omdat Koningin Beatrix wilde het niet veranderen, waarschijnlijk omdat mensen nu gewend waren aan Koninginnedag.


    Het wordt dus wel Koningsdag. Alleen word het nu op 27 April gevierd, de verjaardag van Willem-Alexander. Beatrix haar verjaardag werd niet de officiele feestdag, omdat ze jarig is in de winter, wat ten koste van de activiteiten zou gaan. Willem is gewoon dichter bij Juliana's verjaardag jarig.


    Tijd voor koffie.

    DarkSavior schreef:
    Lol, alsof hun zoveel doen. Beetje lintjes knippen en met haar/zijn handje zwaaien. De echte macht ligt bij de eerste en tweede kamer.

    I really couldn't care less.


    Apocalyptic schreef:
    Oké doei.

    Nee, maar ik kots dat hele koningshuis uit. Er gaat een hoop belastingsgeld naartoe terwijl ze gewoon helemaal niets te zeggen hebben. Het is er puur nog voor de traditie, en dat vind ik gewoon achterlijk. Ik betaal liever niet mee aan hun wintersportvakanties, thank you very much.


    Chaos is a ladder.

    Lekker boeien

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 12:41 ]


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.