• Kringen rond hof bevestigen troonsafstand Beatrix


    Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.
    Al langere tijd werd gespeculeerd over het moment van abdicatie. De plotselinge bekendmaking door de RVD van de toespraak op radio en tv maakte snel duidelijk dat de troonsafstand na ruim 32 jaar op handen is.
    Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.


    Op internet is de toespraak enige tijd na de uitzending terug te zien via de websites[url] http://www.koninklijkhuis.nl[/url] en http://www.youtube.com/koninklijkhuis.

    De tekst van de toespraak van de Koningin wordt na de uitzending op de website http://www.koninklijkhuis.nl geplaatst.

    Bron: Ad.nl


    Dus, we krijgen een koning plaats van een koningin :3.

    UPDATE:

    Het is nu officieel. De koningin treed af. Wel grappig hoe ze in het filmpje de Nederlandse vlag hebben bewerkt (Blauw shirt, witte muur, rode lamp -als het een lamp is-).

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 19:10 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Wordt Maxima nou wel of niet koningin?


    Miep

    A zero fucks were given by me (:


    It's high noon.

    En al die gerelateerde reclame dan op FB. :') Zo hilarisch, haha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Boira schreef:
    Ik vind Willem en Maxima altijd wel leuk. Haha.

    Ik niet. Ik zou ook leuk en gezellig doen als ik alleen maar een beetje hoefde de zwaaien en te lachen en daar multimiljonair mee zijn.


    ars moriendi

    Donoghue schreef:
    Wordt Maxima nou wel of niet koningin?


    Ja, dat wordt haar titel, maar ze krijgt niet meer rechten dan prins Claus.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Donoghue schreef:
    Wordt Maxima nou wel of niet koningin?


    Ja, maar ze heeft minder rechten als Alexander ;)
    Gewoon hetzelfde wat prins Claus en prins Bernhard deden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ik niet. Ik zou ook leuk en gezellig doen als ik alleen maar een beetje hoefde de zwaaien en te lachen en daar multimiljonair mee zijn.


    Ze doen wel iets meer, maar oké. Gelukkig is het koningshuis wel het beeld van Nederland. Ik heb liever dat zij het beeld zijn dan Rutte, dat is pas een ei :'D


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Donoghue schreef:
    Wordt Maxima nou wel of niet koningin?


    Ze wordt wel koningin, want ze is aangetrouwd en Willem wordt koning. Als de man aangetrouwd is, blijft hij prins, want een koning staat boven de koningin en dat mag niet als de man niet echt van de familie is.
    Tjongje, duidelijke uitleg.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Boira schreef:
    (...)

    Ze doen wel iets meer, maar oké. Gelukkig is het koningshuis wel het beeld van Nederland. Ik heb liever dat zij het beeld zijn dan Rutte, dat is pas een ei :'D

    Het zal in elk geval een stuk minder zijn van iemand die van 8 tot 6 aan het werk is. Ik vind het juist verschrikkelijk dat er zoveel geld heen gaat, puur voor het "beeld" van Nederland.


    ars moriendi

    Jeej.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Het zal in elk geval een stuk minder zijn van iemand die van 8 tot 6 aan het werk is. Ik vind het juist verschrikkelijk dat er zoveel geld heen gaat, puur voor het "beeld" van Nederland.


    Mwah, het enige wat ik niet vind kunnen is dat ze nu ze stop waarschijnlijk ook een veel te ruim pensioen doen. Als ze echt koning/koningin is, maakt het me niet heel veel uit. Het geld verdwijnt anders toch in Griekenland of een andere bodemloze put.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Madonna schreef:
    (...)

    Ze wordt wel koningin, want ze is aangetrouwd en Willem wordt koning. Als de man aangetrouwd is, blijft hij prins, want een koning staat boven de koningin en dat mag niet als de man niet echt van de familie is.
    Tjongje, duidelijke uitleg.


    Dit is net zoiets als het kabinet. Dat is mij ook nooit duidelijk uitgelegd op school. (: Ik snap het nu


    Miep

    Boira schreef:
    (...)

    Ze doen wel iets meer, maar oké. Gelukkig is het koningshuis wel het beeld van Nederland. Ik heb liever dat zij het beeld zijn dan Rutte, dat is pas een ei :'D

    Rutte is niet echt een ei, nee. Hij zou ook zo het koningshuis kunnen afschaffen hoor met een meerderheid. Het koningshuis moet gewoon braaf doen wat het parlement zegt, anders worden ze er ook zo uitgeknikkerd :').


    The odds are néver in our favor.

    Boira schreef:
    (...)

    Ze doen wel iets meer, maar oké. Gelukkig is het koningshuis wel het beeld van Nederland. Ik heb liever dat zij het beeld zijn dan Rutte, dat is pas een ei :'D



    ^Idd. Denk aan alle mensen die ze steunde bij grote rampen of andere dingen. Een koningin heeft een representatieve en ceremoniële functie, thats pretty much it. Ze onderhoud banden met het buitenland, etc.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)


    ^Idd. Denk aan alle mensen die ze steunde bij grote rampen of andere dingen. Een koningin heeft een representatieve en ceremoniële functie, thats pretty much it. Ze onderhoud banden met het buitenland, etc.


    Daarom en daarbij, dat we het hier met ze allen zo druk om maken, laat mij zien dat we er wel mee bezig zijn. Ze is toch een toonbeeld voor ons. Elke Nederlander kent haar, maar oké.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."