• Hallo...

    Sorry als dit topic verkeerd staat..

    Ik zit met een enorm probleem en ik moet echt kwijt...
    Mijn vriendin wilde ongeveer anderhalf uur geleden zelfmoord plegen...
    Ze heeft zichzelf gesneden en ze wilde doodbloeden...
    Ik heb alles geprobeert om haar te stoppen, maar ze blijft maar zeggen dat ik haar niet kan helpen...
    Haar ouders mogen het niet te weten komen, want anders zullen ze haar verrot slaan...
    Ze heeft een naar verleden en daardoor is ze gaan snijden...
    Nu op school is het nog erger geworden...
    Maar dat wil ik liever achterwegen houden...
    Het voelt alsof het mijn schuld is, want ik pak af waar zij het meeste van houd... Ook dat wil ik liever niet vertellen...

    Ze is pas 13 en ik ook... Ik zit hier nu te huilen... Wat ben ik toch een watje...
    Ze blijft herhalen dat ik niks kan doen... Mijn moeder heeft haar gebelt en nu is ze heel erg kwaad op me...
    Mijn moeder heeft onze mentor gemailt en dat weet zij niet...

    Heb ik het erger gemaakt?
    Alsjeblieft, wees eerlijk... Ik moet het weten...

    Groetjes,
    Amber.


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    Je hebt het juiste gedaan en ik vind niet dat je het erger hebt gemaakt. Zij gaat juist de fout in door zich te snijden en geen hulp te gaan zoeken. Maar goed, als je in zo'n situatie zit kan ik snappen dat het lastig is om hulp te zoeken.


    26 - 02 - '16

    ik denk niet.

    Het is goed dat je ingrijpt en eigenlijk denk ik dat het slimmer was om het eerder te doen maar ja.

    Ik denk als ik het zo lees dat ze eerst nogal boos gaat zijn maar als ze eenmaal geholpen word, alles kwijt kan enz. dat ze heel blij zal zijn met iemand die haar helpt.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Indeed. Ze zou blij moeten zijn met een vriendin als jij. Dat gaat ze vanzelf nog wel in zien, als ze goeie hulp zal krijgen.


    26 - 02 - '16

    Je hebt goed gehandeld!! Twijfel daar niet aan.


    Life is hard and then we die

    Ik heb vaker in die positie gezeten met steeds dezelfde persoon, alleen wij wonen ver uit elkaar, waardoor "helpen" bijna onmogelijk is
    Kan je haar bereiken? Weet je met alle zekerheid dat ze al zo diep kon komen om dood te bloeden? Jullie zijn 13, dus het lijkt me ook wel, dat ondanks ze zich snijdt en dood wil, toch wel bang is.
    En ja, je hebt haar boos gemaakt, op een moment dat ze het niet kon hebben. Dus het is erger geworden, maar in deze positie is er geen andere manier. Wat jij deed was heel natuurlijk. Waarschijnlijk, wanneer ze erachter komt dat jullie mentor is gebeld, wordt ze nog bozer op je en is er een kans dat ze voorlopig even klaar is met je. Toegeven dat je geholpen moet worden is niet makkelijk en kan vrij lang duren.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Cyborg schreef:
    Indeed. Ze zou blij moeten zijn met een vriendin als jij. Dat gaat ze vanzelf nog wel in zien, als ze goeie hulp zal krijgen.

    Het kan wel even duren voor ze dat inziet, dus je moet wel veel geduld hebben. :')


    Take me to wonderland

    PUKKELxDING schreef:
    Je hebt goed gehandeld!! Twijfel daar niet aan.


    Can't control my second personality

    Ik ken het, ik weet wat het is die situatie. En je hebt dat goed gedaan, en misschien kun je haar bellen als je in paniek raakt (ik heb het ok gedaan).


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Zelfmoord en snijden is alleen maar een schreeuw om hulp, geluk, liefde, begrip. Je hebt het juiste gedaan. Als haar ouders haar verrot slaan moet je iemand waarschuwen en inschakelen om haar te helpen want je wil niet zomaar dood. Sowieso jouw eigen ouders zelfs als dit onderwerp taboe is zou ik het toch voorzichtig proberen te vertellen en natuurlijk moet school het weten. Verder is misschien een psycholoog iets, maar daar toe kan je helaas niemand dwingen. Probeer zo veel mogelijk bij haar te zijn en haar te laten inzien wat de leuke dingen in het leven zijn.
    Heel veel sterkte!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Requille schreef:
    Ik heb vaker in die positie gezeten met steeds dezelfde persoon, alleen wij wonen ver uit elkaar, waardoor "helpen" bijna onmogelijk is
    Kan je haar bereiken? Weet je met alle zekerheid dat ze al zo diep kon komen om dood te bloeden? Jullie zijn 13, dus het lijkt me ook wel, dat ondanks ze zich snijdt en dood wil, toch wel bang is.
    En ja, je hebt haar boos gemaakt, op een moment dat ze het niet kon hebben. Dus het is erger geworden, maar in deze positie is er geen andere manier. Wat jij deed was heel natuurlijk. Waarschijnlijk, wanneer ze erachter komt dat jullie mentor is gebeld, wordt ze nog bozer op je en is er een kans dat ze voorlopig even klaar is met je. Toegeven dat je geholpen moet worden is niet makkelijk en kan vrij lang duren.

    Ja, ik woon 5 a 10 minuten fietsen van haar af.. Dus ik ben best snel bij haar..
    Ze zit al een hele tijd in een zware depressie.. ;(
    Ik weet zeker dat ze me dan niet meer wil zien, maar dat heb ik er voor over. Ik wil dat ze blijft leven, dat is alles wat ik wil. Het maakt me niet uit wat ik moet doorstaan of moet doen, ze moet blijven leven...
    Ik klink wel heel opdringerig nu, maar ik geef echt om haar...

    Iedereen bedankt voor de reacties.. ;p


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    Cyborg schreef:
    Je hebt het juiste gedaan en ik vind niet dat je het erger hebt gemaakt. Zij gaat juist de fout in door zich te snijden en geen hulp te gaan zoeken. Maar goed, als je in zo'n situatie zit kan ik snappen dat het lastig is om hulp te zoeken.


    Ik sluit mij hier bij aan. Je vriendin voelt zich vreselijk naar en verdrietig, maar de mentor weet ervan. En misschien is het goed om die ouders het te vertellen of haar bij jou uit te nodigen, om een oogje in het zuil te houden tot morgen als school begint.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Cyborg schreef:
    Indeed. Ze zou blij moeten zijn met een vriendin als jij. Dat gaat ze vanzelf nog wel in zien, als ze goeie hulp zal krijgen.

    (H)


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik vind dat je goed hebt gehandeld hoor, het is niet jouw schuld. Je vriendin moet hulp krijgen.
    Sterkte (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik kan je alleen maar waarschuwen. Wanneer ze erachter komt dat je moeder jullie mentor gemailed heeft, gaat ze niet gewoon pissig zijn. Ze gaat zwaar pissig zijn, probeer het gewoon even te slikken. Dat zal echt moeilijk worden, sorry. Later zal ook zij wel inzien dat je het alleen maar deed om goed te doen. Als je ooit wil praten met iemand die ook in die situatie heeft gezeten/zit, mijn inbox staat echt àltijd open. Veel sterkte! <3


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    PUKKELxDING schreef:
    Je hebt goed gehandeld!! Twijfel daar niet aan.

    Inderdaad + vergeet nooit dat jij niet instaat voor haar. Het is goed dat je probeert te doen wat kan, maar je kan niet meer doen dan dat. En geloof me, dat is genoeg; je bent een vriendin maar geen superheld.
    Je hebt eigenlijk heel erg je best al gedaan, wees daar maar trots op, niet alle 'vriendinnen' doen dat.


    effort never betrays you