• Het hele gebeuren in mijn relatie ga ik hier niet typen, dat is me iets te prive.

    Ik heb sinds 18 juli een relatie met Stephan, een lieve, aardige jongen maar doordat hij een kutjeugd heeft gehad reageert ie soms behoorlijk anders en hij is dominanter dan dat ik ben. We hadden al snel discussies, dat hij geen liefde terugkreeg van mij etc.. Ik bleef bij hem pitten zonder het te melden met als gevolg onrustige ouders. Mijn ouders lieten me minder snel naar hem toegaan.
    Discussies werden ruzie, mijn familie werd er bijgetrokken. Christenen dit, christenen dat. Hij gaf mijn familie de schuld, terwijl we het ons zelf moeilijk hadden gemaakt.
    Na een rare periode, knipperlichtrelatie, werd veel dingen me verboden. Afgelopen zondag heb ik Stephan tijdens mijn set-updienst gesproken en gezien, sinds een maand tijd (stiekem contact gehad). Hij zegt telkens dat mijn ouders ruimer moeten denken waarop ik zeg dat hij dat ook moet doen maar dan praat hij snel ergens anders over. Hij vroeg waar ik voor kiest. 'Beide' was mijn antwoord. 'Dan moet je dat wel laten zien' zei hij daarop.
    Nu heb ik weer zo'n situatie dat hij ruimer moet denken. Gister hadden we ook afgesproken voordat ik moest werken, maar ik kon hem niet bereiken want KPN lag eruit met als gevolg een boze vriendje. Vandaag heb ik op Quizlet en Pinterest gezeten en gezocht naar vakantiehuisjes en heb in de tussentijd mijn mobiel niet gevoeld (trainingsbroek) en heb hotmail en facebook ook niet aangehad. In die tijd zat hij boos/teleurgesteld op mijn reactie te verwachten. Nu komt hij vanavond naar de voetbalvereniging toe fietsen.
    en dan zegt ie zulke dingen;
    'Starring at the bottom of your glass. Hoping one day you'll make a dream last. Das gvd al wa dak doe :'( 1 droom en da zie jij :'(
    En nooit kan een droom uitkomen :'('
    'Moek mezelf gvd wel voor een trein gooien tot je inziet hoeveel ik vaj houdt en hoeveel pijn je me n.doet?!!!!!'

    Ik ben gewoon bang dat hij daadwerkelijk voor de trein springt als ik het uitmaak, want door hem heb ik weinig ruimte en doordat ik nog steeds stiekem met hem contact heb tegenover mijn familie, kan ik ook moeilijk met hem contact hebben en naar hem toegaan.
    Wat moet ik doen? Ik houd van hem, maar ik word ook gek van hem. En wat moet ik zo zeggen via WhatsApp of iets anders, want ik heb geen beltegoed en training gaat hoogstwaarschijnlijk niet door.

    Het is begrijpelijk als jullie het niet snappen want er is nog veel meer voorgevallen...


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik zou zeggen: Hij houd helemaal niet zoveel van je als hij niet wilt veranderen en alleen jou en je familie de schuld geeft. Mijn vriend kan ook als een idioot reageren als ik nergens op reageer, maar als het niet door mij komt doet hij wel weer normaal. Ik zou er eens goed met hem over praten, want een slechte jeugd is gewoon geen excuses. Dan hoort hij daaraan te werken en te veranderen, ik heb eerder het idee dat hij dat als smoesje gebruikt om zich zo te kunnen gedragen, al doet hij het misschien niet bewust. Over die dingen die hij zegt, het is aandacht trekken. Noway dat hij zichzelf voor een trein gaat gooien hoor, anders zou hij het niet zo zeggen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik zou zeggen: Hij houd helemaal niet zoveel van je als hij niet wilt veranderen en alleen jou en je familie de schuld geeft. Mijn vriend kan ook als een idioot reageren als ik nergens op reageer, maar als het niet door mij komt doet hij wel weer normaal. Ik zou er eens goed met hem over praten, want een slechte jeugd is gewoon geen excuses. Dan hoort hij daaraan te werken en te veranderen, ik heb eerder het idee dat hij dat als smoesje gebruikt om zich zo te kunnen gedragen, al doet hij het misschien niet bewust. Over die dingen die hij zegt, het is aandacht trekken. Noway dat hij zichzelf voor een trein gaat gooien hoor, anders zou hij het niet zo zeggen.


    Hij zegt dat je het verleden niet kunt veranderen en laten zoals het is. Ik daar tegenover heb de gedachten dat je verleden je achtervolgt.
    Dat is ook zoiets, velen zeggen dat diegene die voor een trein springen dat nooit hebben gezegd en dat mensen die dat wel zeggen, zoiets niet doen. Maar ja, wat hebben zij meegemaakt dan? Wat Stephan heeft meegemaakt, wens je je eigen vijand niet eens toe. En als het geen trein is, kan het nog altijd door iets anders, zoals overdosis drugs..


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Girolski schreef:
    (...)

    Hij zegt dat je het verleden niet kunt veranderen en laten zoals het is. Ik daar tegenover heb de gedachten dat je verleden je achtervolgt.
    Dat is ook zoiets, velen zeggen dat diegene die voor een trein springen dat nooit hebben gezegd en dat mensen die dat wel zeggen, zoiets niet doen. Maar ja, wat hebben zij meegemaakt dan? Wat Stephan heeft meegemaakt, wens je je eigen vijand niet eens toe. En als het geen trein is, kan het nog altijd door iets anders, zoals overdosis drugs..


    Ik denk niet dat hij dat echt denkt, anders zou hij zich wel anders gedragen. Een slecht verleden is geen excuus om je op een bepaalde manier te gedragen, het gaat om het hier en nu en om wat voor je persoon je nu kan zijn, niet om wat voor persoon je daardoor bent geworden. Natuurlijk laat het zijn sporen op je achter, maar die moet je positief gebruiken, hij gebruikt het volgens mij alleen negatief.
    Natuurlijk kan hij dat doen, hij kan ook een mes pakken, een overdosis pillen. Ik snap die niet zo goed eigenlijk. De mensen die het in de rondte roepen, zeker om zoiets kleins en doms, zoeken alleen maar aandacht en hij wilt dat je hem niet verlaat of meer aandacht geeft en dat lukt hem daar nog mee ook. Mensen die het écht willen, roepen dat echt niet zomaar hoor.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat hij dat echt denkt, anders zou hij zich wel anders gedragen. Een slecht verleden is geen excuus om je op een bepaalde manier te gedragen, het gaat om het hier en nu en om wat voor je persoon je nu kan zijn, niet om wat voor persoon je daardoor bent geworden. Natuurlijk laat het zijn sporen op je achter, maar die moet je positief gebruiken, hij gebruikt het volgens mij alleen negatief.
    Natuurlijk kan hij dat doen, hij kan ook een mes pakken, een overdosis pillen. Ik snap die niet zo goed eigenlijk. De mensen die het in de rondte roepen, zeker om zoiets kleins en doms, zoeken alleen maar aandacht en hij wilt dat je hem niet verlaat of meer aandacht geeft en dat lukt hem daar nog mee ook. Mensen die het écht willen, roepen dat echt niet zomaar hoor.


    Hmm, ik ben het daar niet echt mee eens met wat je zegt. Ik heb geen makkelijk verleden gehad en ik merk nog elke dag dat het me toch beïnvloed met bepaalde dingen .. ook al wil ik dat niet.

    Maar goed, even ontopic, ik denk dat hij dit toch doet als een schreeuw om aandacht, anders stuur je dat soort dingen niet. Misschien moet je het even laten rusten? Ik zou het eigenlijk ook niet weten.


    To infinity and beyond •

    Ik zou het gelijk uitmaken na zulke aandachttrekkende berichten D:.
    Nu heb heb ik 0% ervaring met vriendjes, dus ik zou het zelf niet echt weten.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    SecretDoor schreef:
    Ik zou het gelijk uitmaken na zulke aandachttrekkende berichten D:.
    Nu heb heb ik 0% ervaring met vriendjes, dus ik zou het zelf niet echt weten.


    •*• Lululu •*•

    Ik zou het uitmaken. Zoals Nikki al zei, een moeilijk verleden is geen reden om zo belachelijk te doen. En ja, ik spreek uit veel meer ervaring dan me lief is. Als praten niet werkt, zie ik geen andere oplossing. En denk je werkelijk dat hij voor een trein springt? Op die manier zoiets 'schreeuwen' dat is echt een schreeuw,om aandacht.

    Anyways, veel succes ermee.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    ^ Mwah als iemand maar wanhopig genoeg is, blijft die kans aanwezig. Dat heb ik van dichtbij mee mogen maken. It ain't pretty.
    Ik zou 'm opzoeken en zeggen dat 't 'm niet wordt en alle contact verbreken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zie je je hele toekomst al met deze jongen? Hij maakt jou leven alleen maar moeilijker en ik zou eens een grote vleesmes op de aanrecht leggen als hij zulke praat heeft en hem zeggen het ding te gebruiken of terplekken ophouden zulke praat te verkopen, geen kans dat hij dat ding gebruikt (zo wel hou hem dan toch maar tegen). Zoiets is jou schuldgevoel aan praten en dwingen constant voor hem klaar te staan.
    Misschien dat ik op dat gebied nogal hard ben maar zoiets kan ik gewoonweg niet uitstaan, persoonlijk had ik het al veel eerder uitgemaakt. Soms moet je gewoon voor jezelf kiezen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Westcoast schreef:
    (...)

    Hmm, ik ben het daar niet echt mee eens met wat je zegt. Ik heb geen makkelijk verleden gehad en ik merk nog elke dag dat het me toch beïnvloed met bepaalde dingen .. ook al wil ik dat niet.

    Maar goed, even ontopic, ik denk dat hij dit toch doet als een schreeuw om aandacht, anders stuur je dat soort dingen niet. Misschien moet je het even laten rusten? Ik zou het eigenlijk ook niet weten.

    No offence, maar wanneer iemand geen gemakkelijk verleden heeft gehad, hoeft diegene daar echt niet mee rond te lopen / dat tegen iemand te gebruiken. Het lijkt nu net alsof anderen dat maar moeten pikken omdat hij het slecht heeft gehad, of whatever.
    I mean, je kunt er zelf ook wat van maken en natuurlijk laat het nog bepaalde sporen op je na, maar come on, om daar nu je hele leven op je tenen voor te lopen. No, just no. Hoewel je dan wel weer anders zal reageren op bepaalde dingen. Het is nogal een 50 / 50 geval.

    And yes, I know what I'm talking about.
    Al zullen er altijd nog mensen zijn met eigen meningen en shizzle, so yeah. :'].


    †

    Oh-my-god. Ik heb ook zoiets gehad en ook met een Stephan, haha.
    Maar oké, ontopic: Hmm, ik ben het eigenlijk wel eens met Assassin. Je moet jezelf niet wegcijferen, omdat hij zo doet. Zelf had ik dit ook en kreeg bij het minst of geringste al meteen een schuldgevoel toen ik voor mijzelf opkwam en hij dat niet leuk vond. Zoiets moet je niet hebben.
    Met een knipperlicht kan het moeilijk worden zoals het eerst was. Ik had zelf ook een knipperlicht met een Stephan en uiteindelijk bleef het uit. Daardoor was ik wel even kapot, maar het komt echt wel beter.
    Dus gewoon in één zin samengevat: Kies voor jezelf.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb vanochtend gesprek gehad met maatschappelijke werkster en ze heeft gezegd dat Stephan mij manipuleert door zijn emoties bij mij gevoelens te leggen. Ik zit in de strijd met mezelf dat het verstandiger is om hem los te laten, het uit te maken, maar mijn gevoelens zeggen, mede door wat hij zegt, dat ik het niet moet loslaten.
    Alsnog bedankt allemaal :)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Dumpen en op zoek gaan naar een ander. Het moment dat iemand een heleboel loopt te zieken en daar andere mensen de schuld van geeft en zielig gaat lopen spelen is het moment waarop ik de stekker eruit trek


    quidquid excusatio prandium pro

    Goed. Ik wil hem kwijt. Dan maak ik via telefoon duidelijk dat het niet meer gaat krijg ik dit;
    Onderwerp: Niet dit weekend! Doordeweeks volgende week. ik bepaal waar en hoelaat. jij niet deze keer. je moet et eers in mn gzicht doen en je komt alleen!!
    Ten eerste kom ik niet alleen. Ten tweede, waarom bepaalt hij??
    Ik heb er nog niet op gereageerd...


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Girolski schreef:
    Goed. Ik wil hem kwijt. Dan maak ik via telefoon duidelijk dat het niet meer gaat krijg ik dit;
    Onderwerp: Niet dit weekend! Doordeweeks volgende week. ik bepaal waar en hoelaat. jij niet deze keer. je moet et eers in mn gzicht doen en je komt alleen!!
    Ten eerste kom ik niet alleen. Ten tweede, waarom bepaalt hij??
    Ik heb er nog niet op gereageerd...

    Pardon? Je komt alleen? Dat bepaal jij toch echt even zelf wel denk ik. Zoiets zou ik echt opvatten als een loze 'bedreiging'. :}
    En omdat hij graag waarschijnlijk de controle erover wilt hebben. Laat die controle je niet afpakken, want ik denk dat hij waarschijnlijk wel je gedachten wilt veranderen en je kan 'manipuleren' of iets. Houdt je bij je punt en laat het niet veranderen. Desnoods neem je iemand mee. Als hij niet wilt luisteren is het toch echt zijn probleem denk ik zo. Je kan het en laat je niet kennen! (:

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 23:39 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.