• Ik wil graag gitaar leren spelen, maar ik wil niet op les omdat ik hier hele slechte ervaringen mee heb. Dus probeer ik het mezelf aan te leren. Alleen nu heb ik twee vragen. Ik zoek nog sites of youtube kanalen die tutorials online zetten. En hoelang zou het ongeveer duren om dit te leren?
    Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want het lijkt me echt leuk om weer te spelen en nu op de manier die ik zelf wil. :')

    [ bericht aangepast op 15 feb 2013 - 16:35 ]


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    ik zit zelf op gitaar les en als je gewoon akkoorden leert, dan kan je al vrij snel liedjes spelen. Sommige liedjes bestaan namelijk uit een paar akkoorden.


    Midnight doesn't last forever. Dark turns to light.

    Ik wou, eigenlijk wil ik het nogsteeds leren. Ik heb het geprobeerd om aan mijzelf te leren maar daar had ik het geduld niet voor :')
    Veel plezier alvast ;3


    •*• Lululu •*•

    Ik heb een gitaar en ik ben ook bezig om mezelf gitaar te leren spelen met tabs. Ik vind het makkelijker dan akkoorden, maar de liedjes die ik wil kunnen spelen zijn meestal ook tabs. Maar het is best moeilijk zonder les of hulp.

    hmm is wel lastig maar niet onmogelijk. me broer zocht dr tablatuur van liedjes op en oefende veel.
    ik heb mazzel dat ik een basss een giga lading van bass boekjes met leer tips en tablatuur hebb geerft :Y) beste tip die ik kan geven is tablatuur opzoekennen oefenen


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    MrsCatS schreef:
    hmm is wel lastig maar niet onmogelijk. me broer zocht dr tablatuur van liedjes op en oefende veel.
    ik heb mazzel dat ik een basss een giga lading van bass boekjes met leer tips en tablatuur hebb geerft :Y) beste tip die ik kan geven is tablatuur opzoekennen oefenen


    Ik ben der ff niet helemaal bij met m'n hoofd. Tablatuur is toch datgene wat ik ook als link hierbij geplaats heb?


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Pokemoniall schreef:
    (...)

    Ik ben der ff niet helemaal bij met m'n hoofd. Tablatuur is toch datgene wat ik ook als link hierbij geplaats heb?


    Dat liedje moet je wel kunnen, denk ik, als je net begint. Het lijkt redelijk veel op elkaar en je hoeft je vingers niet meters ver uit te strekken, het is misschien moeilijk maar wel te doen ^^

    Ardina schreef:
    (...)

    Dat liedje moet je wel kunnen, denk ik, als je net begint. Het lijkt redelijk veel op elkaar en je hoeft je vingers niet meters ver uit te strekken, het is misschien moeilijk maar wel te doen ^^


    Oke, dan ga ik dat maar eerst eens proberen. :')


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Als je echt wil leren spelen en ook echt andere dingen dan akkoorden wil leren spelen zou ik afraden het jezelf aan te leren. Er is namelijk heel veel theorie voor de gitaar en heel veel dingen staan ook weer in verband met elkaar. A
    ls je alleen het ritme zou willen leren spelen met akkoorden kan je gewoon op youtube blabla van blabla tutorial/lesson opzoeken. :')


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Mallory schreef:
    Ik wou, eigenlijk wil ik het nogsteeds leren. Ik heb het geprobeerd om aan mijzelf te leren maar daar had ik het geduld niet voor :')
    Veel plezier alvast ;3


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Je kunt denk ik beter zo'n boeken kopen? Die zijn professioneler, no offence, maar dan nog.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Je kunt denk ik beter zo'n boeken kopen? Die zijn professioneler, no offence, maar dan nog.


    Waar ik nu dingen vandaan haal is van een man die al meer als 14 jaar gitaarles geeft. Ik neem aan dat hij redelijk professioneel is, aangezien mensen over de hele wereld skype lessen van hem nemen. :')


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Als je gitaar wilt leren spelen zul je dus echt eerst de basis onder de knie moeten hebben.
    Zoek op internet de basisakkoorden op en leer die eerst spelen.
    Het is trouwens erg lastig om zonder leraar te spelen, omdat niemand je erop kan wijzen als je iets verkeerds doet of een verkeerde greep hebt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    ik kan je niet helpen, sorry(doeg)


    Wolfeyes follow you

    Oh dat valt me nu pas op (haha ik ben dat stukje nu ook aan het leren), zie je iedere keer boven de tab een letter staan? Het begint met G, Cadd9, Em7 enz.
    Dat zijn de akkoorden die je moet pakken op zo'n stuk.
    Hoe kom je eigenlijk aan het liedje?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    LunarFlower schreef:
    Als je gitaar wilt leren spelen zul je dus echt eerst de basis onder de knie moeten hebben.
    Zoek op internet de basisakkoorden op en leer die eerst spelen.
    Het is trouwens erg lastig om zonder leraar te spelen, omdat niemand je erop kan wijzen als je iets verkeerds doet of een verkeerde greep hebt.


    Ik ben ook begonnen met gitaarspelen zonder les of basis, gewoon liedjes die mij leuk en redelijk te doen leken geprobeerd en zo lukt het ook gewoon. Ik kan geen enkel akkoord spelen, ik kan alleen via tabs dingen lezen/spelen. Ik denk dat je - als je alles doet met genoeg inzet - aan jezelf meer hebt met liedjes die je zelf kan kiezen dan met een leraar - misschien in een groep - met een boek waar alleen liedjes instaan die je nauwelijks of niet kent en al helemaal niet leuk vind.