• Wat moet je doen als je leven van een roos afhangt? Wat als je die kwijtraakt?
    Wat als je in een enorme, donkere wereld beland die misschien wel tot je dood leidt?


    De 10-jarige Ib gaat op een normale dag met haar moeder en vader naar een museum. Ze gaat rondkijken door de hele galerij, maar wanneer ze terugkomt, is de ingang op slot, alle ramen ook en iedereen is weg. En dan valt ze door een schilderij… Waarna ze in een totaal andere wereld komt met één ding; een rode roos.

    | Het verhaal bij het spel.


    Ik heb het spelletje gister twee keer uitgespeeld omdat het super leuk is en toen wilde ik een story erover maken. Eigenlijk hetzelfde als het spel, maar dan verhaalvorm. Invullen graag (:.

    - Is het leuk?
    - Is het interessant?
    - Opmerkingen?
    - Waarschuwen?


    Alvast bedankt (:. <3.

    Waarschuwlijst.

    - xAmore
    - SorrowPayne
    - Blackbirdd
    - jokaloka
    - MickeyMousee
    - CLIFFORD
    - nachtkat
    - BeTitanium
    - Fuckpuddi
    - Emolga
    - Payneless
    - Madhouse
    - Rowboats
    - Constantine
    - Siobhan
    - STYLATORx
    - LiveAndLove
    - StylesIsHot
    - Evytjeuh

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 16:17 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Hoe heette het spel ook alweer? Ik zou zweren dat ik het zelf ook al eens heb gespeeld, maar ik de naam kwijt ben...

    - Is het leuk?
    Ja, het is weer eens wat anders. Geen standaard verhaal zonder enige inhoud.
    - Is het interessant?
    Het lijkt me wel interessant, ja. Vooral omdat het spannend lijkt en je verder wilt lezen. Als je het verhaal goed en spannend schrijft, natuurlijk! Maar dat lijkt me van wel...
    - Opmerkingen?
    Mijn opmerking staat hierboven. ;p Oh, en ik vroeg me af hoe een tienjarig kind zo'n zware taak op zich ging nemen...
    - Waarschuwen?
    Zeker.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Het lijkt me zeker een leuk verhaal, mits zoals xAmore zegt het goed en spannend geschreven zal worden. Ik vraag me ook af of tien jaar niet iets te jong is. Als je haar ouder maakt, kun je meer gevoelens en vaardigheden in je verhaal verwerken. Als je kijkt naar wat je zelf deed toen je tien was, was dat niet meer dan een beetje hoofdrekenen en de basisschool vakken leren..

    Is het leuk? Jaa
    - Is het interessant? Best wel, maar dat is alles nu voor mij XD
    - Opmerkingen? Ehm.......
    - Waarschuwen? Ja, graag


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Lrxx schreef:
    Het lijkt me zeker een leuk verhaal, mits zoals xAmore zegt het goed en spannend geschreven zal worden. Ik vraag me ook af of tien jaar niet iets te jong is. Als je haar ouder maakt, kun je meer gevoelens en vaardigheden in je verhaal verwerken. Als je kijkt naar wat je zelf deed toen je tien was, was dat niet meer dan een beetje hoofdrekenen en de basisschool vakken leren..


    Ze is zelf elf volgens mij


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Lijkt me grappig om een keer uit het oogpunt van een 10-jarig meisje en verhaal te lezen. Mij mag je waarschuwen als je begint.

    Lijkt mij leuk, is eens weer wat anders dan al die standaart verhalen! Waarschuwen graag (:


    “Things never happen the same way twice.”

    - Is het leuk?
    Lijkt me heel leuk!
    - Is het interessant?
    Jup,, aangezien het anders is
    - Opmerkingen?
    Nahh.. nog niet.. Nee grapje ik heb eigenlijk nooit opmerkingen
    - Waarschuwen?
    Jup :D


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Het spel is leuk in ieder geval(:
    Is het leuk? Ik denk het wel ja.
    Is het interessant? Again; Ik denk het wel ja.
    Opmerkingen? Nope.
    Waarschuwen? Graag(:


    4:21 ''We'll be alright''

    SorrowPayne schreef:
    (...)

    Ze is zelf elf volgens mij


    Staat er dan een leeftijd op schrijven?


    I see humans but no humanity

    - Is het leuk?

    Ja! echt super gaaf!

    - Is het interessant?

    Ja! Zeker weten, dit is tenminste wat anders dan alleen maar 1D of JB:D

    - Opmerkingen?

    Zorg er wel voor dat het ook te volgen is zonder dat je het spel hebt gespeeld.

    - Waarschuwen?

    Ja, en anders...:Y)


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    BeTitanium schreef:
    (...)

    Staat er dan een leeftijd op schrijven?


    Dat bedoelt ze geloof ik niet. Gewoon dat haar referentiekader, en daarmee haar comfortzone in het schrijven, rond de leeftijd van de persoon in het verhaal ligt.

    Het lijkt me ontzettend leuk en alsof een 10 - jarige meisje geen gevoelens heeft? Liefst waarschuwen en neen geen opmerkingen ;)


    I see humans but no humanity

    Lrxx schreef:
    (...)

    Dat bedoelt ze geloof ik niet. Gewoon dat haar referentiekader, en daarmee haar comfortzone in het schrijven, rond de leeftijd van de persoon in het verhaal ligt.


    Tja, zo kun je het ook opvatten!! :)


    I see humans but no humanity

    In het spel is ze geloof ik 9, dus ik heb haar iets ouder gemaakt. En het spel heet gewoon Ib, voor iemand die het wil spelen (:. Het is niet echt horror, wel kleine schrikmomentjes. Ik zal het verhaal morgen beginnen te schrijven, en ik kan haar ook gewoon 11 of 12 maken, dat is geen probleem. Ik pas alle leeftijden waarschijnlijk toch aan.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Lrxx schreef:
    Het lijkt me zeker een leuk verhaal, mits zoals xAmore zegt het goed en spannend geschreven zal worden. Ik vraag me ook af of tien jaar niet iets te jong is. Als je haar ouder maakt, kun je meer gevoelens en vaardigheden in je verhaal verwerken. Als je kijkt naar wat je zelf deed toen je tien was, was dat niet meer dan een beetje hoofdrekenen en de basisschool vakken leren..


    Eigenlijk was ik daar niet mee bezig... Ik was bezig met Zweeds, Noors en Engels leren en met schrijven, helemaal niet met school. Alleen als ik naar school moest, was ik met school bezig. Eigenlijk niet eens, onder de lessen schreef ik, hihi.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.