• De stelling van deze week luidt:
    Mensen in de zorg worden ondergewaardeerd

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mensen die in de zorg werken?
    Vind ik niet. Mijn moeder werkt in de zorg (thuiszorg) maar ze wordt echt niet ondergewaardeerd.
    En doktoren en zo vind ik ook niet. Ik heb juist heel veel waardering voor die mensen!

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 13:18 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Als je kijkt naar mensen op de ambulances willen die inderdaad nog vaak ondergewaardeerd worden, maar als je kijkt naar verzorgingstehuizen en shit dan vind ik niet dag ze ondergewaardeerd worden.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Eens!


    26 - 02 - '16

    Ik ben het grotendeels wel eens, maar de zorg zijn ook nog doktoren en chirurgen, tandartsen, orthodontisten etc. Zij worden absoluut niet ondergewaardeerd. Mensen in verzorgingshuizen daarentegen wel. Mijn tante en neef werken daar en vaak komt de vraag langs wat ze behalve oude mensen wassen doet. Er wordt vaak over laagdunkend gedaan.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    Ik ben het grotendeels wel eens, maar de zorg zijn ook nog doktoren en chirurgen, tandartsen, orthodontisten etc. Zij worden absoluut niet ondergewaardeerd. Mensen in verzorgingshuizen daarentegen wel. Mijn tante en neef werken daar en vaak komt de vraag langs wat ze behalve oude mensen wassen doet. Er wordt vaak over laagdunkend gedaan.


    Bij ons in het verzorgingstehuis, waar ik af en toe werk, worden we juist niet ondergewaardeerd.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Bij ons in het verzorgingstehuis, waar ik af en toe werk, worden we juist niet ondergewaardeerd.


    Niet door de mensen zelf nee, maar ik merk wel bijvoorbeeld bij mij op het VWO dat mensen er lullig over doen. Men voelt zich al snel beter dan iemand die in de zorg werkt, maar ik ben blij voor je dat je dat zelf niet zo voelt (:


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Niet door de mensen zelf nee, maar ik merk wel bijvoorbeeld bij mij op het VWO dat mensen er lullig over doen. Men voelt zich al snel beter dan iemand die in de zorg werkt, maar ik ben blij voor je dat je dat zelf niet zo voelt (:


    Ach, wie dat bij mij in de klas zegt die kan er van langs krijgen ^^ ik vind het altijd leuk om met die oudjes te werken en er is zoveel meer in een verzorgingstehuis dan alleen oudjes wassen, want dat doe ik niet.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Ach, wie dat bij mij in de klas zegt die kan er van langs krijgen ^^ ik vind het altijd leuk om met die oudjes te werken en er is zoveel meer in een verzorgingstehuis dan alleen oudjes wassen, want dat doe ik niet.


    Hahaha, zelf zou ik er niet aan moeten denken, maar ik weet ook dat er meerdere taken zijn. Voor wassen moet je volgens mij ook de opleiding hebben gevolgd. Haha.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Eens. Punt


    Miep

    Jup. Waarom nog de dokter waarderen als je alles op internet kunt vinden en je dus toch alles beter weet?

    Huisartsen en verpleegsters zijn de grootste pineut.

    Oh, en ambulance personeel. Ze komen je gewone vriend of geliefde meenemen? Lolnope, sla ze in elkaar

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 11:04 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Eens en oneens, het hangt af van wie de zorg beoordeeld. De mensen die zorg krijgen zullen sneller waarderend zijn dan onwaarderend. Maar het hangt ook af van hoe goed de zorg is, want dat wil ook nog wel eens verschillen per instelling/medewerker.


    You are beautiful, you are love.

    Mee eens. Vooral ambulance personeel e.d met al het geweld dat er tegen ze wordt gebruikt. Ze proberengewoon mensen te helpen met wat ze kunnen.


    Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain!

    Over het algemeen ben ik het er niet mee eens. Echter, als je het over de ambulances hebt, ben ik het er wel mee eens. Maar bijvoorbeeld verpleegsters worden door vwo'ers (naar zeggen van hier boven) niet meer ondergewaardeerd dan andere beroepen waar je een lagere opleiding voor nodig hebt. En wanneer je dan kijkt naar doktoren en zo, kun je bijna wel zeggen dat ze teveel credit krijgen. Al doet dat niet af aan het feit dat we zo wel hard nodig hebben.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Eens, maar volgens mij ligt dat niet speciaal in de zorg, maar sowieso in de dienstverlenende sector. Omdat die mensen als taak hebben iets voor anderen te doen, voelen mensen zich al snel beter dan hen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Yesss.


    No growth of the heart is ever a waste