• Wat moet je doen als je leven van een roos afhangt? Wat als je die kwijtraakt?
    Wat als je in een enorme, donkere wereld beland die misschien wel tot je dood leidt?

De 10-jarige Ib gaat op een normale dag met haar moeder en vader naar een museum. Ze gaat rondkijken door de hele galerij, maar wanneer ze terugkomt, is de ingang op slot, alle ramen ook en iedereen is weg. En dan valt ze door een schilderij… Waarna ze in een totaal andere wereld komt met één ding; een rode roos.

| Het verhaal bij het spel.

Ik heb het spelletje gister twee keer uitgespeeld omdat het super leuk is en toen wilde ik een story erover maken. Eigenlijk hetzelfde als het spel, maar dan verhaalvorm. Invullen graag (:.

- Is het leuk?
    - Is het interessant?
    - Opmerkingen?
    - Waarschuwen?

Alvast bedankt (:. <3.

Waarschuwlijst.

- xAmore
    - SorrowPayne
    - Blackbirdd
    - jokaloka
    - MickeyMousee
    - CLIFFORD
    - nachtkat
    - BeTitanium
    - Fuckpuddi
    - Emolga
    - Payneless
    - Madhouse
    - Rowboats
    - Constantine
    - Siobhan
    - STYLATORx
    - LiveAndLove
    - StylesIsHot
    - Evytjeuh

[ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 16:17 ]

I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

Blackbirdd schreef:
    Lijkt me grappig om een keer uit het oogpunt van een 10-jarig meisje en verhaal te lezen. Mij mag je waarschuwen als je begint.

“The world is not a wish-granting factory.”

Weet iemand trouwens een goede titel? Of zal ik het gewoon 'Ib' noemen? Ik heb er misschien een paar.

- Ib.
    - Gallery Mystery.
    - The Red Rose.
    - Rose of life and death.

Ik vind het niet zo pakkend, maar ja.

Flanaganish schreef:
    Wat moet je doen als je leven van een roos afhangt? Wat als je die kwijtraakt?
    Wat als je in een enorme, donkere wereld beland die misschien wel tot je dood leidt?

De 10-jarige Ib gaat op een normale dag met haar moeder en vader naar een museum. Ze gaat rondkijken door de hele galerij, maar wanneer ze terugkomt, is de ingang op slot, alle ramen ook en iedereen is weg. En dan valt ze door een schilderij… Waarna ze in een totaal andere wereld komt met één ding; een rode roos.

| Het verhaal bij het spel.

Ik heb het spelletje gister twee keer uitgespeeld omdat het super leuk is en toen wilde ik een story erover maken. Eigenlijk hetzelfde als het spel, maar dan verhaalvorm. Invullen graag (:.

- Is het leuk?
    - Is het interessant?
    - Opmerkingen?
    - Waarschuwen?

Alvast bedankt (:. <3.

Ja het is leuk! Ja interessant, heel er erg zelfs :D !
    Hmmm ik heb geen opmerkingen....En ja, waarschuw me als je begint :{D

ps I dont care is mijn stopzinnetje.. xD

"What's the fun of making sence?"

Gewoon "Ib" lijkt me wel een leuke titel. (:

En het lijkt me ook een beetje een uitdaging voor jou om uit het standpunt van een 10-jarige te schrijven, aangezien de meeste verhalen over 15-16 jarigen gaan. Kan natuurlijk ook zijn dat je al eens uit het standpunt van een 10-jarige geschreven hebt, I don't know. Maar ik ben ook wel wat nieuwsgierig naar de manier waarop je het zult brengen. (:

help

Ik ben benieuwd, mij mag je waarschuwen!

Mij lijkt het heel leuk.
    Maar ben je pas 11? ik had je ouder ingeschat, gewoon van hoe je je gedraagd op Q. De meeste mensen met die leeftijd gebruiken overdreven veel smileys en dat soort dingen.

Miep

jokaloka schreef:
    Lijkt mij leuk, is eens weer wat anders dan al die standaart verhalen! Waarschuwen graag (:

You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

Bernini schreef:
    Mij lijkt het heel leuk.
    Maar ben je pas 11? ik had je ouder ingeschat, gewoon van hoe je je gedraagd op Q. De meeste mensen met die leeftijd gebruiken overdreven veel smileys en dat soort dingen.

Ik ben echt 11, ja. Ik word dit jaar twaalf. De dokter zegt dat ik in mijn hoofd 14 ben. En dat veranderd ook als ik fysiek ouder word. En velen schatten mij ouder, in reallife ook. ^-^

BeTitanium schreef:
    (...)

Staat er dan een leeftijd op schrijven?

Neuj, maar als je wat ouder bent heb je meer ervaring in het leven. Ik ben zelf ook nog maar 13, maar ik heb al meer meegemaakt dan mijn beste vriendin van 17

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Flanaganish schreef:
    (...)

Ik ben echt 11, ja. Ik word dit jaar twaalf. De dokter zegt dat ik in mijn hoofd 14 ben. En dat veranderd ook als ik fysiek ouder word. En velen schatten mij ouder, in reallife ook. ^-^

Dat had ik op mijn elfde ook. Toen dachten ze dat ik 16 was op de waterpolo.

SorrowPayne schreef:
    (...)

Dat had ik op mijn elfde ook. Toen dachten ze dat ik 16 was op de waterpolo.

Ze denken nu nog op mijn basisschool (de kleuters) dat ik een juffrouw ben. En daarvoor moet ik 20 of ouder zijn, moet je na gaan.

Effe OT:
    Wil iemand nog iets zeggen over de titels? ;a. Welke is het beste?

- Ib. : |
    - Gallery Mystery. : |
    - The Red Rose. :
    - Rose of life and death. :

Eén iemand heeft al op Ib gestemd.

[ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 12:01 ]

Flanaganish schreef:
    (...)

Ze denken nu nog op mijn basisschool (de kleuters) dat ik een juffrouw ben. En daarvoor moet ik 20 of ouder zijn, moet je na gaan.

Effe OT:
    Wil iemand nog iets zeggen over de titels? ;a. Welke is het beste?

- Ib. : |
    - Gallery Mystery. :
    - The Red Rose. :
    - Rose of life and death. :

Eén iemand heeft al op Ib gestemd.

Ikzelf vind Gallery Mystery wel stoer klinken. Haha, LOL btw. Ik weet niet wat mijn mental age is, ik weet wel die van Louis Tomlinson (hij is 21) en zijn mental age is 5

Flanaganish schreef:
    (...)

Same here, mijn eigen vader dacht toen ik in het zesde leerjaar zat, dat ik in het tweede middelbaar zat. o.o

Nu ben ik dertien, en ook veel mensen schatten mij ouder. xd

help

Ik ga het verhaal niet lezen wegens tijdsgebrek, maar wil je wel de link van het spel vermelden op de 'voorpagina' van je story? Anders neem je het spel over zonder bronvermelding en pleeg je plagiaat.

Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

Amused schreef:
    Ik ga het verhaal niet lezen wegens tijdsgebrek, maar wil je wel de link van het spel vermelden op de 'voorpagina' van je story? Anders neem je het spel over zonder bronvermelding en pleeg je plagiaat.

Ik zet er zelf de downloadlink bij, hoor (:. Ik zet ook de benodigheden erbij om het spel te laten starten, want bij mij was dat een klein probleempje. Ik let er op dat ik geen plagiaat pleeg.