• Beste users,

    We willen nog eens op onze meldknop wijzen. De meldknop gebruik je als je iets ziet dat tegen de huisregels is.

    Waar vind ik die meldknop precies?
    Op bijna iedere pagina staat er wel een. Meestal is het een vlaggetje en soms is het een knop met ‘meld’ erin. Als je erop klikt, moet je enkel nog een korte reden invullen zodat wij, de moderators, weten wat er gaande is.
    Niet overal staat een meldknop. Momenteel staan er knoppen bij de volgende dingen: quizzen, foto’s, privéberichten, gastenboekberichten en boven ieder topic. Als je graag een user/profiel of een story/hoofdstuk wil melden, kan je dit doen in een pb naar één moderator.

    Wanneer moet ik melden?
    Zo snel mogelijk. Als je het ziet gebeuren, moet je het meteen melden. We gaan geen user straffen omdat die drie jaar geleden jou ongewenste reclame stuurde.

    Wat moet ik melden?
    Alles wat tegen de huisregels is. Heb je er twijfels bij, dan mag je het nog steeds melden en dan bepalen de moderators wel of de reden gegrond is.
    Dit is een lijstje van wat je zeker moet melden, maar het is niet alles:
    - Quizzen die tegen de regels zijn (geen vragen, story in quiz, seven minutes in heaven, foto van de uitkomst,…) meld je via de meldknop.
    - Stories/hoofdstukken die tegen de regels zijn (plagiaat, foto is tegen de regels, zet aan tot anorexia, zelfmoord, zelfverminking e.d.,…) meld je via een pb naar een moderator.
    - Polls die tegen de regels zijn (foto is tegen de regels) meld je via een pb naar een moderator.
    - Gedichten die tegen de regels zijn (plagiaat,…) meld je via een pb naar een moderator.
    - Reacties op creaties die tegen de regels zijn (scheldpartij, opzettelijk kwetsen, beledigen of pesten,…) meld je via de meldknop die bij iedere reactie staat.
    - Privéberichten en gastenboekberichten die tegen de regels zijn (scheldpartij, opzettelijk kwetsen, beledigen of pesten, ongewenste reclame,…) meld je via de meldknop die bij iedere pb en gb staat.
    - Users die zich over de schreef gaan (spammen, schelden, geen respect, reclamebots,…) meld je via een pb aan een mod. Let op: iets dat 1 keer voorvalt, wil niet zeggen dat deze user altijd zo is.
    - Topics en topicreacties die tegen de regels zijn (alle vormen van spam - zie de huisregels, ruzie, verkeerde titel, verkeerd subforum, slotje, …) meld je via de meldknop bovenaan ieder topic.
    - Foto’s die tegen de regels zijn (faken, waarop geslachtsdelen te zien zijn,…) meld je via de meldknop bij iedere foto.

    Dit zijn de voornaamste dingen die je kan melden. Lees zeker de huisregels na om te zien wat je nog mag melden buiten bovenstaande.

    Waarom moet ik melden?
    Je moet niet melden, maar je mag melden. De moderators zien niet alles. Daarom hebben we jullie hulp nodig.
    Je bent dit niet verplicht, op niet-melden staat geen straf. Maar ga in ieder geval niet reageren op de regel overtredende user. Dat maakt het alleen maar erger. En als jij terug scheldt, dan ben jij net zo fout bezig!

    Nog enkele puntjes:
    1. Je kan de user waar jij problemen mee hebt blokkeren. De blokkeer-knop staat op elk profiel.
    2. Jouw naam blijft anoniem tegenover hetgeen/degene dat/die je meldt.
    3. Je mag het ook melden als je zelf niet bent lastig gevallen door een user, maar wel ziet dat hij/zij andere zomaar lastig valt. Dan kan je gewoon een mailtje sturen naar een moderator.
    4. Als je het berichtje wil verwijderen, maar ook wil melden, doe dit dan in de juiste volgorde. Meld het eerst en verwijder het pas wanneer de moderators het hebben afgehandeld.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 dec 2012 - 16:19 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Zo zo, dat is een groot iets geworden Scandal. Ziet er duidelijk uit, hier hebben veel mensen vast iets aan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat was de allereerste mod-mededeling. In de tweede kun je zien dat deze niet meer toegestaan zijn, tenzij de vragen zinvol zijn voor de antwoorden. Niet dat je een bepaalde schoen moet kiezen en dat je dan in de uitkomst een verhaaltje krijgt. Zoals bij een echte quiz moeten de vragen op de uitkomst slaan.


    Okay, thanks (:


    Destroy what destroys you.

    Scandal schreef:
    (...)
    Als het maar 1 uitkomst is of in alle uitkomsten staat hetzelfde verhaal, dan mag het niet. Als er een verhaaltje in de uitkomst staat, is het altijd tricky...
    Maar zulke quizzen zijn altijd gevaarlijk. We hebben een hele tijd met een bepaalde quiz in de knoop gelegen uit 2004 die de titel had 'ben je mooi'. Dat was wel een quiz, maar 1 uitkomst kwam heel kwetsend over omdat het iets zei in de aard van: jij bent lelijk, zelfs make-up kan je niet mooi maken.


    Is het niet handig om bij twijfel gewoon te melden? tenslotte zijn het de moderators die beslissen in twijfelachtige gevallen, niet de users.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Is het niet handig om bij twijfel gewoon te melden? tenslotte zijn het de moderators die beslissen in twijfelachtige gevallen, niet de users.

    Ik ga mezelf even quoten uit de beginpost: "Heb je er twijfels bij, dan mag je het nog steeds melden en dan bepalen de moderators wel of de reden gegrond is."
    Dus ja: bij twijfel melden en wij trekken onze plan wel. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ook al staat het op het profiel dat je in het gastenboek reclame mag maken, als die persoon je meld, krijg je toch een reclamestraf. Dat is het risico van reclame maken.


    Je verleidt me...

    Maar ik ben heel blij dat dit nog even opgehelderd wordt. Er zijn veel mensen op Q die niet weten wanneer ze wel mogen melden en wanneer niet. Of dat ze überhaupt kunnen melden.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik ben altijd bang om te melden. :X

    Nu denk ik niet meer, this topic's handy. :Y)


    help

    Wauw, jullie helpen ons echt goed!!! Dankjewel!

    Rowboats schreef:
    Ik ben altijd bang om te melden. :X

    Nu denk ik niet meer, this topic's handy. :Y)

    Je hoeft niet bang te zijn. ^^
    Als je iets meldt, help je Quizlet. Als je iets niet meldt, komt een persoon er gewoon mee weg...
    Als je per ongeluk iets meldt dat toch mag, is er geen probleem. Dat kan gebeuren en het is niet erg. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Je hoeft niet bang te zijn. ^^
    Als je iets meldt, help je Quizlet. Als je iets niet meldt, komt een persoon er gewoon mee weg...
    Als je per ongeluk iets meldt dat toch mag, is er geen probleem. Dat kan gebeuren en het is niet erg. ^^


    Dat laatste dus. Bij andere websites waar ik lid van ben, staat er altijd bij de regels dat als je meldt en het klopt niet, ook al denk jij van wel, dat je ook een waarschuwing kan krijgen of zelfs geband kan worden. Maar ik denk dat ik alles veel te serieus neem. xd

    Anyway, this is why I like Quizlet. Dit is echt één van de enige websites die ik ken waar de moderators zich zo hard inzetten. :Y)


    help

    Handig! (;


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Rowboats schreef:
    (...)

    Dat laatste dus. Bij andere websites waar ik lid van ben, staat er altijd bij de regels dat als je meldt en het klopt niet, ook al denk jij van wel, dat je ook een waarschuwing kan krijgen of zelfs geband kan worden. Maar ik denk dat ik alles veel te serieus neem. xd

    Anyway, this is why I like Quizlet. Dit is echt één van de enige websites die ik ken waar de moderators zich zo hard inzetten. :Y)

    I like. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Burrow schreef:
    Handig (: Ik zal er zeker aan denken!


    Bad decisions make good stories.

    toen ik nog maar net op Q zat wist ik niet dat je geen reclame mocht maken op het profiel van een ander, ik maak dus reclame op het profiel van een mod..xD
    gelukkig kreeg ik een waarschuwing, nu waarschuw ik andere mensen ook als ik zie dat ergens of op mijn profiel reclame gemaakt word.
    maar nu mijn vraag xD

    Wat krijg je als 'straf' als je reclame hebt gemaakt op een profiel en je word aangegeven?

    x


    <3 4 Ever 4 <3 Love You. Manon, Linette en Yannicke <3 4 Ever 4 <3

    X1D4everX schreef:
    toen ik nog maar net op Q zat wist ik niet dat je geen reclame mocht maken op het profiel van een ander, ik maak dus reclame op het profiel van een mod..xD
    gelukkig kreeg ik een waarschuwing, nu waarschuw ik andere mensen ook als ik zie dat ergens of op mijn profiel reclame gemaakt word.
    maar nu mijn vraag xD

    Wat krijg je als 'straf' als je reclame hebt gemaakt op een profiel en je word aangegeven?

    x


    We hebben gradaties in de reclamestraffen. De eerste is altijd een waarschuwing, zoals jij dus hebt ontvangen. Ga je daarna door, dan wordt je het recht om berichten te plaatsen voor enige tijd ontnomen. Des te vaker je reclame maakt, des te langer de tijd dat je niets kunt sturen. Als je drie keer in één maand reclame maakt, krijg je een weekban. Als je niveau 8 bereikt, begin je met een weekban en als je daarna nog steeds verder gaat, lopen de bans ook steeds hoger op.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    We hebben gradaties in de reclamestraffen. De eerste is altijd een waarschuwing, zoals jij dus hebt ontvangen. Ga je daarna door, dan wordt je het recht om berichten te plaatsen voor enige tijd ontnomen. Des te vaker je reclame maakt, des te langer de tijd dat je niets kunt sturen. Als je drie keer in één maand reclame maakt, krijg je een weekban. Als je niveau 8 bereikt, begin je met een weekban en als je daarna nog steeds verder gaat, lopen de bans ook steeds hoger op.


    :S
    Oke


    <3 4 Ever 4 <3 Love You. Manon, Linette en Yannicke <3 4 Ever 4 <3