• Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof. Alle informatie over waar het zich afspeelt, de omgeving, gewoontes en dergelijke kan je hier vinden. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen twee mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof, ze zullen getraind worden door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is, ontstaan in een periode vol oorlogen. Spionnen van de heer hadden de belangrijke taak de twee uitverkorenen te kiezen. Deze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies.
    Er zat een hoop verantwoordelijkheid achter de taak als uitverkorene en het was dus een hele eer als je uitgekozen werd, een droom van velen zelfs.

    En dat is het nog altijd. De twee voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop? Zoeken ze hun roem bij de uitverkorenen, negeren ze ze of proberen ze hun neer te krijgen?


    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.
    Voor de rest laat ik jullie helemaal vrij in alles.

    De bijhorende story: Hier

    Meedoen als je...
    1) Graag langere stukken schrijven (rond 350 woorden of meer) en bereidt zijn dit te doen. (Hier tips!)
    2) Graag meedoen aan RPG's die beter uitgewerkt zijn waarin geen Mary Sue's meespelen en die dit zelf ook niet doen.
    3) Graag meedoen aan RPG's waarbij het topic niet na één dag alweer vol zit, waardoor als je het wat drukker met school hebt,
    ook gewoon nog mee kan doen, omdat er simpelweg minder vaak gepost wordt (maar wel langer geschreven natuurlijk)..
    4) Het prettig vinden dat het gemeld wordt als iemand wilt stoppen met de RPG en als ze dit zelf ook doen.
    5) Hun personages niet enkel één op één gesprekken laten voeren.

    Lijst om in te vullen als je mee wilt doen:
    Naam: Volledige naam, desnoods 'titel'
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Rol: Een aantal voorbeelden.
    Woont: Huis van de heer, in het 'dorpje' etc.
    Afkomst: Waar komt hij/zij vandaan en hoe is hij/zij terecht gekomen in Tarnack.


    De personages:
    - Moffat - Oliver John Tozay - 24 - Zoon heer - 1,1
    - Aotearoa - Dante Florian Lunix - 26 - Trainer van Esmée - 1,8
    - Goldenwing - Emlyn - 28 - Stalmeester - 1,4
    - Sid - Philip ‘Pip’ Lamora - 20 - Stalknecht - 1,?
    - Tortura - Adam Michael Jones - 26 - Arts - 1,2
    - Nyan - Samuel ‘Elias’ Clarckson - 20 - Expert mythische wezens - 1,2
    - Capricious - Moren Bervag - 24 - Minstreel - 1,5

    - Linchpin - Valeria Francesca Arryn - 22 - Verloofde Oliver - 1,3
    - Endure - Esmée Fox - 21 - Uitverkorene - 1,1
    - Endure - Eleanor Pantheras - 17 - Dochter waard Gouden Hippogrief - 1,1
    - Colfer - Camilla Victoria - 19 - Verzorgt dieren&tuin - 1,1
    - Gipsy - Ameline Rose Ermengard - 19 - Nichtje v/d Heer - 1,4
    - Lexus - Gwen Verselli - 18 - Arts in opleiding - 1,?
    - Boira - Francesca Gostanza Maria – Xisca – Piombino - 24 - Prinses Gelfrina - 1,5


    Op standby:
    Vluuv - Larina Almeida - 21 - protegé magiër
    vluuv - Miro Valenta - 28


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 31 dec 2012 - 15:49 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dan is het magie gedeelte een hobby en het bedienen werk haha


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.



    Naam: Emlyn
    Leeftijd: 28 jaar.
    Geslacht: Mannelijk.
    Karakter: Emlyn is een hard werkende sterke jongen. Voor hem komen de dieren die hij samen met zijn knechten verzorgd op de eerste plaats, die zijn, in tegenstelling tot mensen, wel loyaal en zullen nooit tegen je liegen. Zijn trouw aan de heer laat hij vaak blijken aangezien hij zonder de heer niet op de positie was gekomen die hij nu bezat. Hoewel hij wel degelijk een eigen mening heeft zal hij tegen vreemden alleen woorden spreken die zijn heer verdedigen, ten slotte kan je moeilijk een negatieve mening over je heer uiten want dat kan je je kop kosten. Enkel tegen mensen die hij echt vertrouwd zal hij soms zijn ontevredenheid uiten. Als stalmeester is hij een strenge man, aan luiwammesen heeft hij geen zak en die wil hij dan ook niet in zijn stallen zien. Aan het einde van de dag controleert hij de stallen helemaal en als er dan dingen zijn die hem niet aan staan laat hij zijn knechten net zolang door werken totdat het in orde is.
    Uiterlijk: Door het harde werken is Emlyn nogal gespierd. Hij is iets groter dan de gemiddelde lengte van die tijd.
    Rol: Hoofd van de stallen.
    Woont: In de stallen van de heer.
    Afkomst: Emlyn is ontstaan uit een geheime relatie tussen de dochter van een rijke handelaar en de priester. Omdat dit geheel hartstikke illegaal is, is Emlyn te vondeling gelegd in de stallen van de heer. Daar is hij gevonden door de stalmeester en na goedkeuring van de heer opgegroeid in de stallen. De stalmeester heeft hem groot gebracht omdat hij van het eerste moment al potentie in de jongen zag en een extra gratis hulp altijd welkom was. Het hele leven van Emlyn draait dan ook om de stallen en de dieren die daar verblijven. Emlyn heeft nooit beter geweten dan dat de man die hem heeft opgevoed zijn vader was, ook al lijken ze totaal niet op elkaar. Zowel in karakter als uiterlijk. Emlyn geniet van het werk dat hij doet, helemaal als hij een paard uit de stallen beweging mag geven in het bos. Hoger dan stalmeester zal Emlyn waarschijnlijk nooit komen maar dat geeft ook niets, hij hoeft niet meer dan de woning die hij bewoond en de dieren die hij verzorgd. Emlyn heeft nooit een achternaam gekregen, omdat het niet van belang was voor hem. Bovendien weet niemand de achternaam van zijn biologische vader aangezien die onbekend is.


    Stand up when it's all crashing down.

    Ik denk dat ik wel een vrouwelijk personage wil reserveren. Wat ze precies wordt moet ik nog even uitdenken.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Naam:
    Armylles. [geen achternaam]
    Leeftijd:
    18
    Geslacht:
    Mannelijk/Jongen
    Karakter:
    Armylles is rustig. Toch is hij wat onhandig als het op serieuze zaken aankomt. Hij praat zijn mond niet snel voorbij maar als hij in echte nood is dan wil het wel gebeuren. Erg dapper is Armyllis niet, maar hij wil toch dapper overkomen. Vaak mislukt het en schrikt hij zich rot als er alleen al iemand vlak achter hem staat. Door zijn onhandigheid wil hij nog wel eens ergens tegenaan lopen en dingen omgooien. Dit komt omdat hij niet zo goed oplet op dingen om zich heen, hij zit vaak met zijn hoofd bij de magie waar hij erg in geïnteresseerd is. Hij kan er ook wat van maar dat is een geheim. Als dit vrij komt willen mensen hulp van hem en dat soort dingen en daar heeft Armyllis geen zin in. Daarom is hij bediende om zijn 'geheim' een soort van te bedekken.
    Uiterlijk:



    Rol:
    Bediende van de bloedlijn van de Heer.
    Woont:
    Naast de vertrekken van de Heer.
    Afkomst:
    Armylles komt uit een nabijgelegen dorpje vandaan, hij was op doorreis en stuitte op Tarnack. Het was niet zijn bedoeling geweest in Tarnack te verblijven maar het is beter dan op straat te blijven.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 15:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Heb zijn leeftijd aangepast naar 18 ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gipsy schreef:
    Naam: Ameline Rose Ermengard
    Leeftijd: 19
    Geslacht:Vrouwelijk
    Rol:Hofdame, nichtje van de heer.
    Uiterlijk:


    Met haar 1m65 en erg slanke lichaamsbouw, lijkt het alsof Ameline een erg breekbaar iemand is, hoewel schijn kan bedriegen. Normaal gezien stond ze vroeger niet echt zo mager als nu, maar doordat ze een jaar lang vast werd gehouden, at ze aanzienlijk minder. Ondanks ze nog net niet graatmager is, siert het haar op de één of andere manier wel. Haar ooit zo vrolijke ogen, staan nu meestal hard en koud, alsof ze daarmee mensen op afstand kan houden. Ze heeft donkere krullen tot net iets onder de helft van haar rug en een lichte huid met de donkerste ogen die je ooit al hebt gezien. Als ze je aankijkt, kunnen de haartjes in je nek soms rechtop staan.
    Karakter: Ameline is een zeer rebels meisje ondanks haar strenge opvoeding. Ze vindt dat al dat stijve gedoe aan het hof niets voor haar is, waardoor ze vaak gaat paardrijden vlak buiten het. Verder is ze een opgewekt meisje dat dol is op lachen en plezier maken. Ameline is ook goed in het hanteren van een zwaard en draagt die altijd bij zich als ze paard gaat rijden. Ze is absoluut niet verlegen en ook al is ze van adel, ze voelt zich één van het gewone volk. Hierdoor valt het erg hard op dat ze absoluut niet arrogant is, hoewel ze soms wel redelijk sarcastisch uit de hoek kan komen. Een zwakte van haar is haar liefde voor dieren, paarden om precies te zijn. Aangezien Ameline een jaar gegijzeld was, heeft ze soms een verbitterd kantje, ze vertrouwd amper nog mensen en leeft nu soms wat terug getrokken. Velen zien haar nu als een mysterieus iemand, hoewel ze eigenlijk gewoon niets te zeggen heeft. Ze heeft een hekel gekregen aan het hof omdat het voor haar leek alsof ze nooit moeiten hadden gedaan om haar te vinden.
    Woont: Na een jaar terug in het kasteel, daarvoor "woonde" ze in een vervallen hut ver van het koninkrijk aan de rand van een bos.
    Afkomst: Ze is in Tarnack geboren in het kasteel. Haar moeder stierf bij haar geboorte, maar werkte daarvoor als hofdame. De mensen aan het hof, namen Ameline onder hun hoede en brachten haar op tot een nette, welbespraakte dame. Haar vader is onbekend. Ameline is trouwens ook het nichtje van de heer.
    Extra: Ameline werd een jaar lang gegijzeld door één van de grootste schurken uit het koninkrijk. Iedereen dacht dat ze dood was, maar op een dag wist ze de schurk te doden en keert na een jaar terug naar het hof. Benieuwd of mensen haar nog zouden herkennen.

    Heb haar foto's en uiterlijk nog wat aangepast aangezien dit duidelijkere foto's waren...
    Ik wilde trouwens ook vragen vanaf wanneer de RPG zou beginnen, heb namelijk al een ideetje voor mijn eerst post.
    Als je het goed vindt, laat ik haar na een jaar weer terug op het kasteel komen zonder dat iemand er erg op heeft zodat ze het hof kan confronteren.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind het prima (:
    En ik weet nog niet zo goed, volgens mij moet één iemand nog haar/zijn rol aanmaken?
    Want dan zou ik zeggen, we beginnen morgen of zaterdag.
    Je kunt natuurlijk je eerste post al schrijven en posten als speeltopic er is.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben nu bezig met die vrouwenrol. :].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ooh, dan zijn het er 2 of 3 ofzo, maar neem je tijd hoor (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ah ok (:
    Nja als het speeltopic er is, kan je mijn post zondag waarschijnlijk verwachten aangezien ik weer eens moet werken (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Is het goed als ik zondag pas mij rol invul? Ik ben nu op vakantie en met foto's is het nogal irritant om via de IPad of mijn telefoon te doen (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Lijst om in te vullen als je mee wilt doen:
    Naam:
    Celeste Rachel Isley.
    Leeftijd: 22 jaar, een leeftijd welke zij net bereikt heeft.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Karakter:
    Uiterlijk:


    Rol: Bloesemvrouw, hoewel ze dit liever niet wil zijn, vermaakt ze de mannen toch. Ook met zang en dans, wat ze in tegenstelling tot het andere vermaak liever doet, dus ook met plezier. Ze is echter, wanneer ze haar werk niet doet, heel anders tegenover de mannen en ze betrapt zichzelf erop dat ze soms nog wel iets bits kan zijn.
    Woont: Huis van de heer, in het 'dorpje' etc.
    Afkomst: Celeste komt uit de stad Lambud, waar ze beweren dat de mooiste vrouwen wonen. Ze wilde echter niet meer hier zijn vanwege persoonlijke banden die ze had opgelopen en omdat ze er gewoonweg genoeg van had gekregen om enkel als de ‘jonge, mooie vrouw, maar wel één die hulp nodig heeft’ gezien te worden, trok ze de wereld in. Natuurlijk ging haar dat niet gemakkelijk af, maar met een cape om zich heen geslagen, zo ook om haar gezicht te verbergen, kwam ze uiteindelijk in Tarnack terecht.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet niet of je nog mensen kan gebruiken, maar als dat wel het geval is, zou ik het leuk vinden om mee te doen. (:


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Ik weet niet of je nog mensen kan gebruiken, maar als dat wel het geval is, zou ik het leuk vinden om mee te doen. (:

    Volgens mij kun je sowieso wel mee doen. Dat vind ze volgens mij wel prima. :].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hoe meer zielen hoe meer vreugd :P


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.