• Ik ben ongesteld, dus het kan gewoon zijn dat ik daarvan chagrijnig ben, but fuck it, het moet er even uit.

    Warning: zeiktopic

    Ik vind mezelf dik.
    Mensen om me heen zitten allemaal van: 'Oh nee, dat is helemaal niet zo!' en zo, maar ik vind het zelf.
    De gym is elke week een uur vol schaamte, gewoon voor mijn lichaam. Nu hebben we een wit shirt voor de gym en daardoor lijkt het er nog erger uit te zien.
    Nu zit ik dus hier met en Cup-A-Soup terwijl mijn vader en moeder voor de TV zitten met chocola van mijn verjaardag.
    Ik wil ook wel wat pakken, maar mijn vader zegt dan 'Oh, ik dacht dat je aan het lijnen was,' en dan kan ik niet zomaar toch een stuk pakken want ik vind van mezelf dat ik sowieso geen doorzetten ben en volgens mij weten mijn ouders dat ook wel.
    En ik ben ook bang voor mezelf, dat ik dit te erg doorzet en ik dadelijk anorexia ga krijgen omdat ik heel vaak ook bij mezelf denk: " zou ik misschien gelukkiger zijn geweest als ik iemand anders was?" en ik ben verder ook niet echt bang voor dood (van een afstand waarschijnlijk, ik denk dat als puntje bij paaltje komt ik 'm ook uit zou flippen dat ik niet dood wil) en zo en zit heel vaak in mezelf te schelden dat ik dik ben.


    You're awesome if you read all my rantings.

    OT:
    Ga trouwens alsjeblieft niet van "Ugh, first world problems" of "komt weer zo'n 12-jarige zeuren om aandacht". Because if you do that, fuck you. Let's erase that last sentence.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2012 - 20:00 ]

    Somehow, this feels like a revolution met alle lengtes en gewichten.
    Lol.

    SICKENING schreef:
    Lieve schat, je bent twaalf. Toen ik zelf twaalf was, was ik ook 'dik'. Maar tegenwoordig ben je al dik als je zwaarder dan vijftig kilo weegt. Het is gewoon babyvet. Bij mij ging dat ook weg. Ga die stomme adviezen van sporten en te veel gezond eten niet volgen; geniet gewoon van het leven. Het is niet alsof je dun MOET zijn. Ik ben ook niet dun. (cat)


    Sporten is gezond en niet alleen voor het afvallen. Plus hardlopen is voor zoveel dingen goed en je gaat je er nog gelukkiger door voelen ook -stofje dat vrijkomt-, dus waarom zou ze dat niet gaan doen? Dat is helemaal geen stom advies, je kunt ook genieten van het leven als je ook nog sport en wat oplet met wat je eet. Als je je vol gaat vreten en niet bewegen, dan kan je overgewicht krijgen, weet ik veel wat, grotere kans op hartaanval en probeer dan nog maar eens van het leven te genieten. Al is dat wat drastisch, ik bedoel dus maar dat er niks mis mee is en dat het ook geen stom advies is.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Kubi schreef:
    (...)
    Meh, ik zit altijd van 6 tot 10 's avonds achter de pc (héél gezond Zenzy, ofcourse), en dan eet ik altijd heel veel.
    Ik doe dus sinds vorige week aan Cup-a-Soup en water en een broodje chocopasta i.p.v. chocolade en snoep.

    Also, ik word altijd misselijk als ik appel eet. Balen.

    Ah joh, ik was ook ineens vijf kilo afgevallen zonder dat ik het door had.
    En even voor de duidelijkheid: ik sport niet. I'm lazy as fuck :'D.
    Maar de gezondere dingen eten is al een stap in de goede richting, ben ik laatst ook aan begonnen en ik merk wel veranderingen. c:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Endure schreef:
    (...)

    Sporten is gezond en niet alleen voor het afvallen. Plus hardlopen is voor zoveel dingen goed en je gaat je er nog gelukkiger door voelen ook -stofje dat vrijkomt-, dus waarom zou ze dat niet gaan doen? Dat is helemaal geen stom advies, je kunt ook genieten van het leven als je ook nog sport en wat oplet met wat je eet. Als je je vol gaat vreten en niet bewegen, dan kan je overgewicht krijgen, weet ik veel wat, grotere kans op hartaanval en probeer dan nog maar eens van het leven te genieten. Al is dat wat drastisch, ik bedoel dus maar dat er niks mis mee is en dat het ook geen stom advies is.

    Ach, maar je moet een kind van twaalf nog niet laten hardlopen joh, dat komt allemaal nog wel. Ik heb zelf acht jaar gekickbokst, en dat terwijl ik een zak aardappelen perfect na kon doen. Maar werd wel regionaal kampioen. :Y) En dat was niet om gezond te doen ofzo. Een gezonde hobby is leuk, maar tijdrovend.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Je bent 12, lost zich vast automatisch ook nog wel op ^^ Zolang je niet teveel tussendoor eet en niet alleen maar vet en ongezond eet, dan zul je nog gewoon wel verder afslanken, alles komt nog verder in proportie, hoort ook bij het ouder worden :Y) En af en toe een stukje chocolade kan ook helemaal geen kwaad, zolang je maar niet meteen een hele reep achterover slaat x'D Dat zou ik niemand aanraden, zowel om misselijkheid als andere dingen. Al doet mijn stiefvader het wel.. maar die is gewoon raar. Ik weet wel precies hoe je je voelt wat dat betreft, dat had ik toentertijd ook. Ongeveer dezelfde situatie, alleen werd ik ook nog eens volgestouwd als een klein varkentje, dat ze klaar aan het maken voor het spit D:

    Ik bedoel, toen ik 12 was, was ik net een kleine, glimmende walrus. Zonder snor, dat wel, maar voor de rest past de beschrijving perfect. En dat ben ik nu niet meer. Hoop ik toch..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Je bent 12, lost zich vast automatisch ook nog wel op ^^ Zolang je niet teveel tussendoor eet en niet alleen maar vet en ongezond eet, dan zul je nog gewoon wel verder afslanken, alles komt nog verder in proportie, hoort ook bij het ouder worden :Y) En af en toe een stukje chocolade kan ook helemaal geen kwaad, zolang je maar niet meteen een hele reep achterover slaat x'D Dat zou ik niemand aanraden, zowel om misselijkheid als andere dingen. Al doet mijn stiefvader het wel.. maar die is gewoon raar. Ik weet wel precies hoe je je voelt wat dat betreft, dat had ik toentertijd ook. Ongeveer dezelfde situatie, alleen werd ik ook nog eens volgestouwd als een klein varkentje, dat ze klaar aan het maken voor het spit D:

    Ik bedoel, toen ik 12 was, was ik net een kleine, glimmende walrus. Zonder snor, dat wel, maar voor de rest past de beschrijving perfect. En dat ben ik nu niet meer. Hoop ik toch..

    Ik ben dan ook niet dik of zo, met echt een buik of idd een walrus tonnetje rond, maar ik ben eerder breed. Ik ben ook niet echt plat maar heb thankgod ook niet gelijk cup E, lol. Maar in dat witte shirt van de gym ziet dat er zo sullig uit. :"D

    Ik ben lang, (redelijk) breed en ik heb best een zware stem voor een meisje, so fuck. Ik haat mijn stem echt.

    Yoda schreef:
    Je bent 12, lost zich vast automatisch ook nog wel op ^^ Zolang je niet teveel tussendoor eet en niet alleen maar vet en ongezond eet, dan zul je nog gewoon wel verder afslanken, alles komt nog verder in proportie, hoort ook bij het ouder worden :Y) En af en toe een stukje chocolade kan ook helemaal geen kwaad, zolang je maar niet meteen een hele reep achterover slaat x'D Dat zou ik niemand aanraden, zowel om misselijkheid als andere dingen. Al doet mijn stiefvader het wel.. maar die is gewoon raar. Ik weet wel precies hoe je je voelt wat dat betreft, dat had ik toentertijd ook. Ongeveer dezelfde situatie, alleen werd ik ook nog eens volgestouwd als een klein varkentje, dat ze klaar aan het maken voor het spit D:

    Ik bedoel, toen ik 12 was, was ik net een kleine, glimmende walrus. Zonder snor, dat wel, maar voor de rest past de beschrijving perfect. En dat ben ik nu niet meer. Hoop ik toch..


    Dammit, je hebt mijn one liner gepikt!

    Toen Sam twaalf was en met haar gigantische glimmende voorhoofdje ergens in een kerk stond terwijl een priester iets in haar mond stopte (heette het nou een hosti?(cat)) zou je verwacht hebben dat de snor snel zou doorgroeien en zou je verwachten dat ze altijd wat dikkig en middelmatig qua uiterlijk zou zijn, met uitzondering van dat keischattige neusje :3. Ondertussen zat ik, ook zonder snor, heel ergens anders (god mag weten waar, maar ik was meer een skippybal zonder handvat maar met pootjes. Ik moest nog naar de fysio omdat ik constant voorover kieperde als ik rende)

    Fast forward een paar jaar later, en het kostte Sam even om me ervan te overtuigen dat zij inderdaad die ene twaalfjarige op de foto. Want... well, damn. Ergens in de zes jaar daartussen was ze een stuk afgevallen en een stuk knapper geworden. Het is echt een waanzinnig verschil. Zelfs de vergelijking 16 en 20 is een groot verschil, hoewel niet zoveel als 12 en 20. Het enige wat klopt aan de verwachtingen die aan de foto vastzaten was de snor (cat)
    In diezelfde zes jaar viel ik ook af, ben nu graatmager en heb geen snor, en Sam lachtte zich een breuk toen ze een foto van dikke mij zag. En ik heb nog steeds geen snor :C

    tl;dr: Meisjes moeten zich op hun 12e nog niet al te veel zorgen maken over hun gewicht. Dat komt vanzelf wel, daar groei je inderdaad in. Zolang je normaal eet en misschien een beetje sport (ga joggen, volleyballen, badmintonnen, twee uurtjes per week fso) trekt dat allemaal bij. Rond je 18e groei je dan uit tot een pracht van een (volop schenenschoppende) meid :Y)
    Als je een jongen bent ben je sowieso de pineut, wat er ook gebeurt :C


    quidquid excusatio prandium pro

    Kubi schreef:
    (...)
    Ik ben dan ook niet dik of zo, met echt een buik of idd een walrus tonnetje rond, maar ik ben eerder breed. Ik ben ook niet echt plat maar heb thankgod ook niet gelijk cup E, lol. Maar in dat witte shirt van de gym ziet dat er zo sullig uit. :"D

    Ik ben lang, (redelijk) breed en ik heb best een zware stem voor een meisje, so fuck. Ik haat mijn stem echt.


    Nou.. Wees blij dat je geen walrus bent! x'D
    Haha, maar witte shirts, en dan vooral van die stomme gymshirts, die laten je er altijd een stuk slechter uitzien. Dat doen gymshirts over het algemeen, net als die kleine spandex broekjes die je dan standaard aan moet.
    Ik ben zelf trouwens ook wel wat breder hoor, vooral mijn schouders (en heupen. Mega dingen, heb je niks aan). Het is gewoon heel moeilijk om je af en toe comfortabel te voelen in je eigen huid en het kost tijd om tevreden te zijn met jezelf. En ik denk dat jij dat nu ook gewoon ervaart. Het is een behoorlijk kutgevoel, maar ik ken het zelf maar al te goed, ook al vanaf die leeftijd. Nu komt een gedeelte door hoe de wereld zo de nadruk legt op maatje 34, slanke sprieten en het gevoel dat we ons er aan moeten conformeren. Maar schoonheid komt in alle vormen en maten en lichaamsbouwen :Y) En zie liever iemand die wat breder is dan zo'n graatmager geval, waarvan je het idee hebt dat ze omvallen als je naar ze blaast.
    Oh, en een ietwat lage stem hebben voor een meisje maakt ook niet zo heel veel uit. Ik heb zelf een hele hoge stem en daar kan ik me wel eens aan ergeren. Ik heb trouwens ook een vriendin die een erg lage stem heeft, maar dat vind ik persoonlijk altijd wel fijn klinken :Y) En mensen irriteren zich tenminste niet aan je hoge gepiep!

    Wat ik dus probeer te zeggen, je zult het toch in jezelf moeten zoeken om comfortabel in je huid te zitten. Natuurlijk kan gezonder eten en sporten nooit kwaad, maar uiteindelijk merk je ook dat het misschien niet eens iets over je zelfbeeld verandert. En je kunt altijd wel wat extra zelfvertrouwen gebruiken ^^ Ik hoop gewoon voor je dat je niet heel lang aan al die onzekerheden vastzit, want dat is gewoonweg een kutgevoel. Maar dat zal vast wel goedkomen =]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Dammit, je hebt mijn one liner gepikt!

    Toen Sam twaalf was en met haar gigantische glimmende voorhoofdje ergens in een kerk stond terwijl een priester iets in haar mond stopte (heette het nou een hosti?(cat)) zou je verwacht hebben dat de snor snel zou doorgroeien en zou je verwachten dat ze altijd wat dikkig en middelmatig qua uiterlijk zou zijn, met uitzondering van dat keischattige neusje :3. Ondertussen zat ik, ook zonder snor, heel ergens anders (god mag weten waar, maar ik was meer een skippybal zonder handvat maar met pootjes. Ik moest nog naar de fysio omdat ik constant voorover kieperde als ik rende)

    Fast forward een paar jaar later, en het kostte Sam even om me ervan te overtuigen dat zij inderdaad die ene twaalfjarige op de foto. Want... well, damn. Ergens in de zes jaar daartussen was ze een stuk afgevallen en een stuk knapper geworden. Het is echt een waanzinnig verschil. Zelfs de vergelijking 16 en 20 is een groot verschil, hoewel niet zoveel als 12 en 20. Het enige wat klopt aan de verwachtingen die aan de foto vastzaten was de snor (cat)
    In diezelfde zes jaar viel ik ook af, ben nu graatmager en heb geen snor, en Sam lachtte zich een breuk toen ze een foto van dikke mij zag. En ik heb nog steeds geen snor :C

    tl;dr: Meisjes moeten zich op hun 12e nog niet al te veel zorgen maken over hun gewicht. Dat komt vanzelf wel, daar groei je inderdaad in. Zolang je normaal eet en misschien een beetje sport (ga joggen, volleyballen, badmintonnen, twee uurtjes per week fso) trekt dat allemaal bij. Rond je 18e groei je dan uit tot een pracht van een (volop schenenschoppende) meid :Y)
    Als je een jongen bent ben je sowieso de pineut, wat er ook gebeurt :C


    Yup. Samenvatting van hoeveel een paar jaar in uiterlijk kunnen verschillen x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Yup. Samenvatting van hoeveel een paar jaar in uiterlijk kunnen verschillen x'D


    Pfft, ik probeerde het beter samen te vatten en zat een halve pagina verder. Kan er wss een tijdlang over doorgaan, vind het gewoon zwaar interessant hoe veel je verandert bent in de afgelopen jaren, terwijl je eigenlijk ook grotendeels dezelfde persoon bent. Het is heel vreemd en tegelijkertijd ook interessant. Net zoiets als aliens, de gedachtes van seriemoordenaars, en hoe sommige mensen kip nuggets eten (cat)

    Maar denk dat het belangrijkste gewoon zelfvertrouwen is. Dat is echt gewoon het belangrijkste.


    quidquid excusatio prandium pro

    Beckett schreef:
    Wel, ik ben zelf ook 12 en ik voel me niet altijd erg eh, 'mooi'. Maar als ik het aan iemand gaan zeggen ben ik (zoals jij) ook bang dat ze erover gaan zeuren dat ik aandacht zoek en dat het helemaal niet waar is. Maar, ik steek de schuld altijd op de puberteit! Je bent nog aan het groeien, en alles kan nog veranderen. Ik had vandaag ook zo'n 'ik haat alles en iedereen-dag' maaar, ik steek de schuld terug op de puberteit, omdat dat nu eenmaal een goed excuus is En ik zou inderdaad nog niet beginnen lijnen op deze leeftijd.

    Ik krijg trouwens altijd hoop als ik naar zo'n plaatjes kijk xd


    Dan zal ik die hoop even de grond in stampen, want die dames op de fotos worden getraind door een personal trainer, gekleed en gekapt door stylisten en visagisten en vervolgens ook nog drie keer door Photoshop gehaald.

    OT: Ik ken het meid, als je ongesteld ben wordt het ook allemaal gewoon nog erger. Ik heb ook alleen maar zin in chocola, maar volgens de weegschaal ben ik weer aangekomen dankzij mijn maandelijkse party. En dus mag ik niet van mezelf. Gek word ik er van. Als je wilt afvallen, zou ik gewoon lekkere fruitmixjes maken en Optimel yoghurt eten. (:


    ars moriendi

    SICKENING schreef:
    Ok. 1.81, 78 kilo, damned curvy and proud! Ik voel me op en top vrouw met m'n volle heupen en boezem. Een jurkje op curves vind ik dan ook mooier dan en jurkje op platheid. :Y)

    Dat vind ik ook, helaas ben alleen gezegend met heupen en geen boezem. Meh, ik voel me zielig :'D
    OT: No worries, als je uitstraalt dat je mooi bent, word je pas echt mooi. Dat zelfbeeld opkrikken dus ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kubi schreef:
    (...)
    Yay. Alleen, als ik 17 ben, studeer ik waarschijnlijk al. Shit.

    Wat heeft studeren er mee te maken? Niet veel, toch?
    Het gaat erom dat je het nog even tijd moet geven, want er is een grote kans dat het nog gewoon goed komt. ^^


    I can't even think straight.

    Kubi schreef:
    (...)
    Mijn moeder vondt het ook geen geweldig idee, maar ze is zelf ook echt aan het lijnen, dus het is wel tegenstrijdig om mij tegen te houden om af te willen vallen, no?


    Je moeder is ouder als jou en volgens mij is ze allang gestopt met groeien.
    Je moet zelf kiezen of je wilt lijnen maar ik zou het niet al te extreem doen. Af en toe zondigen mag wel. :')


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Wat heeft studeren er mee te maken? Niet veel, toch?
    Het gaat erom dat je het nog even tijd moet geven, want er is een grote kans dat het nog gewoon goed komt. ^^

    Ik schaam me best wel op school, daarom. :')

    Ik heb vandaag een stuk van mijn chocoladeletter op, OMNOMNOMNOM.


    Die vierde ben ik dus. :3