• Normaal gezien ben ik geen liefhebber van zulk genre en ook erg kritisch er op. Maar nu heb ik een tijdje geleden er toch eentje gelezen: "Passie in de nacht." -Een echte aanrader trouwens!!- En ik vond dat boek zo verschrikkelijk goed, dat hij op een half dagje al uit was. Ik heb er nog liggen, maar die vind ik echt helemaal niets en na 10 bladzijden geef ik het dan ook op.
    Dus, zijn er hier mensen met wel een aanrader van een zeer goede historische roman?


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Nah, niet mijn genre.


    16 - 09 - '17

    Ik weet niet hoe oud je bent, maar heb je Kelderkind al gelezen?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik lees veel historische romans, hier een paar aanraders (:

    Een liefde in Luxor - Kate Pullinger
    Schaduw van Colossus - T.L. Higley
    Vuurwachter - T.L. Higley
    Geknipt voor elkaar - Karen Witemeyer
    Schaduwliefde - Ruta Sepetys


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Ik lees veel historische romans, hier een paar aanraders (:

    Een liefde in Luxor - Kate Pullinger
    Schaduw van Colossus - T.L. Higley
    Vuurwachter - T.L. Higley
    Geknipt voor elkaar - Karen Witemeyer
    Schaduwliefde - Ruta Sepetys

    Oh dank je! Die ga ik dan eens opzoeken.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Hamartia schreef:
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar heb je Kelderkind al gelezen?

    Nee, die ken ik niet.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik heb zoveel historische boeken gelezen, maar ik ben ze allemaal vergeten. Deze herinner ik me nog wel:
    In het winterpaleis van Eva Stachniak
    The Book Thief van Markus Zusak
    Bloeiende Mimosa van Kate Furnivall

    Persuasion en Northanger Abbey van Jane Austen en The Other Boleyn Girl van Philippa Gregory staan in mijn boekenkast, maar die heb ik nog niet gelezen. Philippa Gregory heeft veel boeken geschreven die zich in de zestiende eeuw afspelen.


    Take risks and conquer your fears.

    Corday schreef:
    Ik heb zoveel historische boeken gelezen, maar ik ben ze allemaal vergeten. Deze herinner ik me nog wel:
    In het winterpaleis van Eva Stachniak
    The Book Thief van Markus Zusak
    Bloeiende Mimosa van Kate Furnivall

    Persuasion en Northanger Abbey van Jane Austen en The Other Boleyn Girl van Philippa Gregory staan in mijn boekenkast, maar die heb ik nog niet gelezen. Philippa Gregory heeft veel boeken geschreven die zich in de zestiende eeuw afspelen.

    Het zijn er vooral van tussen de zestiende en achttiende eeuw die ik zoek. Sinds dat tijdperk me ook het meest interesseert. Maar Philippa Gregory dus? Zou ik eens een kijkje hier in de bib moeten gaan nemen. -Al betwijfel ik dat ze er meer dan 5 boeken hebben-


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Kelderkind gaat over Duitsland/Hongarije in de negentiende eeuw. Het is, naar mijn mening, prachtig.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Hamartia schreef:
    Kelderkind gaat over Duitsland/Hongarije in de negentiende eeuw. Het is, naar mijn mening, prachtig.

    Oké. Volgens de online catalogus hebben ze die hier in de bib. Dus misschien toch eens tijd maken en dat boek gaan lenen -als ik de bib vind, ter eerst-


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Oké. Volgens de online catalogus hebben ze die hier in de bib. Dus misschien toch eens tijd maken en dat boek gaan lenen -als ik de bib vind, ter eerst-


    Zeker doen! c:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Hamartia schreef:
    (...)

    Zeker doen! c:

    Sinds ik best wel kritisch ben, ben ik dus eigenlijk zeer benieuwd!
    -Waar gaat het eigenlijk zo een beetje over?-


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Als je een beetje van echte vrouwen romans houd :p is dit wel wat: Mijn moeders hoop en mijn dochters droom. Het is een tweeluik, je moet eerst mijn moeders hoop lezen en daarna direct erachteraan mijn dochters droom.

    Het verhaal loopt door een hele tijd heen, het begint in 1901 en eindigt in 2010. Het verhaal gaat van moeder op dochter. Hoe de vrouwen reageren op dingen door hun verleden en hoe hun dochters zich daardoor vormen tot wat ze zijn. Hoe er vergissingen worden gemaakt en pas generaties later word opgelost.

    Ik vond het zo'n mooi verhaal dat ik het drie keer heb gelezen. Misschien klinkt het zo een beetje saai, maar ik vond het prachtig ^.^


    ~My Mind Is Free~

    Floresa schreef:
    (...)
    Sinds ik best wel kritisch ben, ben ik dus eigenlijk zeer benieuwd!
    -Waar gaat het eigenlijk zo een beetje over?-


    Sorry voor de laatste reactie. c:
    Het wordt uit twee standpunten geschreven. De ene is Manfred, een kind en later in het boek een man – de evolutie is echt mooi beschreven, vind ik persoonlijk – en hij heeft een hazenlip. Daardoor wordt hij eigenlijk uitgestoten door de maatschappij, door iedereen behalve zijn moeder. Dat maakt van hem een gebroken man, en ook dat vind ik mooi in het boek terugkomen.
    Dan is er ook nog Kaspar, een bekend Duits figuur in de geschiedenis, dat ik niet kende voor ik het boek las. Er zijn zelfs kermisliederen over hem geschreven ect.. Hem vinden ze op een dag terug op het marktplein. Hij zegt niet, loopt niet en staar daar eigenlijk maar. Geleidelijk aan ontdekken we wat deze twee jongens met elkaar te maken hebben.
    Ik heb het boek al zo'n drie keer gelezen, het is prachtig.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    De Reiziger - Outlander (origineel). Het heeft wel veel delen en dikke pil. Overigens is er sinds kort tv-serie van die erg goed is.


    "I shut my eyes in order to see.'