• HEY,

    Ik ben een beetje heel erg geintreseerd in Artemis als je iets weet post het hier

    XOXO Mies

    Ik heb ooit een spreuk gehad over Artemis (vrijeschools gebruik, lang verhaal). Blijkbaar vonden mijn juffen haar karakter bij mij passen. (krul) Het was iets met eeuwige waakzaamheid en snelle pijlen, geloof ik. x)

    Maar in ieder geval; voor zover ik me nog de Griekse mythologielessen uit groep zeven kan herinneren, was Artemis Apollo's zus en was ze de godin van de jacht en de jeugd, of iets in die trant.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2012 - 20:04 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Arthemis is de godin van de jacht, haar dier is een hert, en ze is volgens mij ook nog de godin van de maan.
    ze is gewoon uber awesome.
    wahah


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik dacht aan de boeken over Artemis :x Die zijn geweldig.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ColoredPaws schreef:
    Arthemis is de godin van de jacht, haar dier is een hert, en ze is volgens mij ook nog de godin van de maan.
    ze is gewoon uber awesome.
    wahah

    Ze is enkel de godin van de jacht, niet van de maan. Selene is de godin van de maan. Ik doe KCV en daar staat het niet in het boek dat Artemis de godin van de maan is (Selene staat er ook niet in, maar de naam betekent wel maan.)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ze is enkel de godin van de jacht, niet van de maan. Selene is de godin van de maan. Ik doe KCV en daar staat het niet in het boek dat Artemis de godin van de maan is (Selene staat er ook niet in, maar de naam betekent wel maan.)


    ze heeft wel iets te maken met de maan, vandaar dat ik haar ook zo awesome vind ;)


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ze is enkel de godin van de jacht, niet van de maan. Selene is de godin van de maan. Ik doe KCV en daar staat het niet in het boek dat Artemis de godin van de maan is (Selene staat er ook niet in, maar de naam betekent wel maan.)

    Wikipedia is het niet met je eens. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Artemis is de godin van de jacht en ook godin van de maan. Haar oudste functie was die van heerseres over het wild, een godentype dat vooral in de gebieden van het Midden-Oosten zeer verbreid was, maar reeds Homerus beschrijft haar als de jachtgodin. Zij wordt afgebeeld met een zilveren pijl en boog (gemaakt door Hephaistos), met een hinde naast zich, en ook vaak met de maan. Soms is de maan op haar voorhoofd afgebeeld met twee kleine puntjes (de punten van de net nieuwe maan, die er ook uitziet als een boog). Vergezeld van haar nimfen doorkruiste zij de bergen en wouden van Arcadië en Lacedaemonië; van de dieren waren vooral de hinde en de beer haar geliefd. Andere attributen die bij Artemis horen zijn de gans, wilde honden en vooral op Delos ook de olijfboom. De bijnaam van Artemis is Dhelia, vernoemd naar het eiland Delos.
    Maar Artemis is ook de godin voor de barende vrouw, hoewel zijzelf altijd maagd is gebleven. Maagd bleef zij uit vrije wil, waarvoor haar vader Zeus bovendien toestemming gaf. Haar priesteressen zijn dan ook ongehuwde vrouwen. Artemis werd vooral vereerd in het bosrijke Arcadia. Als maagd was ze ook de beschermgodin van de kuisheid.


    Ze is dus de godin van de jacht, van de maan en van de barende vrouw.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2012 - 8:32 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik dacht meteen aan die kat van Sailor Moon, oh mijn god.


    ars moriendi

    Letterlijk uit mijn KCV-boek (het vak waar je erover leert en wat dus betrouwbaarder is dan Wikipedia):
    "Artemis/Diana was de tweelingzuster van Apollo en dus eveneens dochter van Zeus/Jupiter en de godin Leto/Latona. Zij hield van de natuur en was de godin van de jacht. Dikwijls zie je Artemis/Diana afgebeeld met een boog in haar hand, omgeven door beren, leeuwen of herten."
    Er staat niets over de maan of vruchtbaarheid.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    Letterlijk uit mijn KCV-boek (het vak waar je erover leert en wat dus betrouwbaarder is dan Wikipedia):
    "Artemis/Diana was de tweelingzuster van Apollo en dus eveneens dochter van Zeus/Jupiter en de godin Leto/Latona. Zij hield van de natuur en was de godin van de jacht. Dikwijls zie je Artemis/Diana afgebeeld met een boog in haar hand, omgeven door beren, leeuwen of herten."
    Er staat niets over de maan of vruchtbaarheid.

    Persoonlijk vind ik die beschrijving ook een beetje erg kort. Ik heb zelf ook veel lessen gehad over de Griekse mythologie en dat mocht dan wel in groep zeven zijn geweest, maar ik betwijfel ten zeerste of ze toen zomaar uit hun nek gekletst hebben.

    Overigens; deze site, deze site en deze site zijn er toch ook wel erg duidelijk van overtuigd dat Artemis ook godin van de maan was. Misschien dat je het je leraar nog even een keer na moet vragen? 't Zou ook kunnen dat haar rol als maangodin zo klein was dat ze het niet in die beschrijving gezet hebben.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Persoonlijk vind ik die beschrijving ook een beetje erg kort. Ik heb zelf ook veel lessen gehad over de Griekse mythologie en dat mocht dan wel in groep zeven zijn geweest, maar ik betwijfel ten zeerste of ze toen zomaar uit hun nek gekletst hebben.

    Overigens; deze site, deze site en deze site zijn er toch ook wel erg duidelijk van overtuigd dat Artemis ook godin van de maan was. Misschien dat je het je leraar nog even een keer na moet vragen? 't Zou ook kunnen dat haar rol als maangodin zo klein was dat ze het niet in die beschrijving gezet hebben.

    Ik zal het vragen als ik hem zie, maar ik dacht dat Selene de godin van de maan was.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    Letterlijk uit mijn KCV-boek (het vak waar je erover leert en wat dus betrouwbaarder is dan Wikipedia):
    "Artemis/Diana was de tweelingzuster van Apollo en dus eveneens dochter van Zeus/Jupiter en de godin Leto/Latona. Zij hield van de natuur en was de godin van de jacht. Dikwijls zie je Artemis/Diana afgebeeld met een boog in haar hand, omgeven door beren, leeuwen of herten."
    Er staat niets over de maan of vruchtbaarheid.


    Je hebt dan volgens mij het boek.. Synopsis? :3 die heb ik ook ^^ en daar staat dat lekker in :3

    Maar ik weet alleen dat ze de godin van de jacht is inderdaad.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    (...)

    Je hebt dan volgens mij het boek.. Synopsis? :3 die heb ik ook ^^ en daar staat dat lekker in :3

    Maar ik weet alleen dat ze de godin van de jacht is inderdaad.

    Inderdaad, Synopsis ja x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Waarom is je username dan met een n :'D


    -

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ik zal het vragen als ik hem zie, maar ik dacht dat Selene de godin van de maan was.


    je hebt ook nog tijdsverschillen he, en er zijn ook goden die elkaars taken overlappen....


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.