• Filmpje

    Oké, even samengevat: het komt er dus op neer dat onze traditie van Sinterklaas & Zwarte Piet racistisch overkomt bij de allochtonen, en nu zijn ze dus aan het protesteren om zwarte pieten af te schaffen.
    Ik vind dit echt wel de grootste fucking bullshit ooit. Deze traditie is al meer dan 100 jaar oud, het heeft helemaal niets met hun huidskleur te maken, een zwarte piet is gewoon zwart omdat hij door de schoorstenen kruipt. Zij zijn degenen die naar ons land komen, krijgen alles 'opgediend' om het zo te zeggen, en dan zouden wij ook nog eens onze tradities moeten veranderen. Eerst de kerstbomen met de moslims en nu dit. Al die protesterende mensen mogen hun petities steken waar de zon niet schijnt als het van mij af hing. Het zou net hetzelfde zijn moesten wij allemaal naar een moslimland immigreren en daar opeens gaan protesteren tegen de Ramadan, eens zien hoelang we het zouden volhouden.
    Sorry als ik bot overkom, maar dit moest er echt even uit. En sorry voor de allochtonen hier op Quizlet, ik heb het niet op jullie, ik heb het op die protesteerders.

    Dit is gewoon mijn mening, hoe zit het met die van jullie?

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 11:51 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Weet je, ik begrijp ze best. Als ze het niet kennen, en ze zien opeens een paar zwarte mannen als slaaf voor een witte man lopen, dan zou ik ook boos worden, hoor.
    Het is dan wel een lange traditie, maar ik begrijp best dat ze boos zijn.
    Maar dat betekent niet dat het afgeschaft hoeft te worden.


    Destroy what destroys you.

    Lamebrain schreef:

    Lololololol. Hij heeft wel een punt, ze moeten die pieten echt zwart maken en niet bruin en anders gewoon negers inhuren, dat zou echt grappig zijn.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Chuggaa schreef:
    Weet je, ik begrijp ze best. Als ze het niet kennen, en ze zien opeens een paar zwarte mannen als slaaf voor een witte man lopen, dan zou ik ook boos worden, hoor.
    Het is dan wel een lange traditie, maar ik begrijp best dat ze boos zijn.
    Maar dat betekent niet dat het afgeschaft hoeft te worden.

    Sinds wanneer zijn Zwarte Pieten slaven? :W Het zijn hulpjes.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 20:45 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Howell schreef:
    (...)
    Het heeft geen racistische achtergrond. Zwarte Pieten zijn zwart door het roet van de schoorsteen, dat heeft niks met racisme te maken.

    Het is ondertussen al weer eeuwen geleden dat je dit hebt geschreven, maar ik wil er toch nog even op reageren. Misschien ligt het er aan dat ik een Belg ben, maar dat heb ik echt nog nooit horen zeggen, bij ons was Zwarte Piet gewoon altijd een zwarte.

    En @Eyes: Ik zeg toch ook helemaal niet dat het afgeschaft moet worden, ik zeg net dat we het idee niet zomaar mogen verwerpen en dat we er eens na over moeten denken. Ik weet ook wel dat we dit niet zomaar van vandaag op morgen kunnen laten vallen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Het is ondertussen al weer eeuwen geleden dat je dit hebt geschreven, maar ik wil er toch nog even op reageren. Misschien ligt het er aan dat ik een Belg ben, maar dat heb ik echt nog nooit horen zeggen, bij ons was Zwarte Piet gewoon altijd een zwarte.

    Mij is ook geleerd dat het Zwarte Pieten waren doordat ze door roet zwart werden.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hee, ik heb altijd geroepen dat zwarte pieten zwart zijn door de roet. maar hoe komt het dan dat hun huid zwart is en hun pakje niet... ;x


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Oromis schreef:
    (...)
    Mij is ook geleerd dat het Zwarte Pieten waren doordat ze door roet zwart werden.

    Dan zullen er op bepaalde plaatsen andere verhalen zijn dan bij ons.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Het is ondertussen al weer eeuwen geleden dat je dit hebt geschreven, maar ik wil er toch nog even op reageren. Misschien ligt het er aan dat ik een Belg ben, maar dat heb ik echt nog nooit horen zeggen, bij ons was Zwarte Piet gewoon altijd een zwarte.

    En @Eyes: Ik zeg toch ook helemaal niet dat het afgeschaft moet worden, ik zeg net dat we het idee niet zomaar mogen verwerpen en dat we er eens na over moeten denken. Ik weet ook wel dat we dit niet zomaar van vandaag op morgen kunnen laten vallen.


    Uhm, ik ben ook gewoon een Belg hoor en mij hebben ze ook altijd gezegd dat de Pieten zwart zijn door het roet.
    Jij hebt zeker nog nooit naar Dag Sinterklaas op Ketnet gekeken?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)

    Uhm, ik ben ook gewoon een Belg hoor en mij hebben ze ook altijd gezegd dat de Pieten zwart zijn door het roet.
    Jij hebt zeker nog nooit naar Dag Sinterklaas op Ketnet gekeken?

    Ik had geen tv toen ik een kind was, dus waarschijnlijk niet. is Dag Sinterklaas het programma met Bart Peeters?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Yoda schreef:
    (...)

    Hij zei het alleen maar om mij te pesten ='D Jullie hoeven zulke dingen niet zo serieus te nemen x]


    Niet eens! Ik wou het nog verlagen, maar ik wist niet hoe lang jij was xD
    Maar jij mag ook nog wel bij de coole mensjes :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Het idee om dit te veranderen is te belachelijk voor woorden en het gaat om die reden ook nooit serieus genomen worden in de tweede kamer.


    Life is hard and then we die

    Tempesta schreef:
    (...)
    Ik had geen tv toen ik een kind was, dus waarschijnlijk niet. is Dag Sinterklaas het programma met Bart Peeters?


    Ja. Daar heb je ook een aflevering in waar Bart aan Piet vraagt hoe het komt dat hij zo zwart is, en dat Piet dan uitlegt dat dat door de schoorsteen komt.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)

    Ja. Daar heb je ook een aflevering in waar Bart aan Piet vraagt hoe het komt dat hij zo zwart is, en dat Piet dan uitlegt dat dat door de schoorsteen komt.

    Nooit gezien, maar oké, dan heb ik blijkbaar gewoon iets anders begrepen. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Het is volgens mij wel afgeleid van Zwarte mensen, want vroeger hadden ze dat verhaaltje over roet nog niet.
    Blijkbaar wel, never mind ;P

    Maar alsnog. Als klein kind, als opgroeiend kind, en ga zo maar door, heb ik er echt nóóit iets racistisch achter gezocht. Ik vind het zo'n onzin! Er is niks mis mee, ze delen snoep uit, iedereen is blij als ze er zijn, en ga zo maar door. Grote onzin. Ieder jaar zeiken ze er weer over, maar het verandert toch niet.

    Oh, en mensen vinden altijd wel wat te zeiken. Of pieten zou zwart, of groen, of geel, of paars zijn. We're humans.:Y)

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 21:39 ]


    Tijd voor koffie.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Nooit gezien, maar oké, dan heb ik blijkbaar gewoon iets anders begrepen. (:


    YOUR WHOLE LIFE WAS A LIE!


    Happiness can be found, even in the darkest of times.