• Filmpje

    Oké, even samengevat: het komt er dus op neer dat onze traditie van Sinterklaas & Zwarte Piet racistisch overkomt bij de allochtonen, en nu zijn ze dus aan het protesteren om zwarte pieten af te schaffen.
    Ik vind dit echt wel de grootste fucking bullshit ooit. Deze traditie is al meer dan 100 jaar oud, het heeft helemaal niets met hun huidskleur te maken, een zwarte piet is gewoon zwart omdat hij door de schoorstenen kruipt. Zij zijn degenen die naar ons land komen, krijgen alles 'opgediend' om het zo te zeggen, en dan zouden wij ook nog eens onze tradities moeten veranderen. Eerst de kerstbomen met de moslims en nu dit. Al die protesterende mensen mogen hun petities steken waar de zon niet schijnt als het van mij af hing. Het zou net hetzelfde zijn moesten wij allemaal naar een moslimland immigreren en daar opeens gaan protesteren tegen de Ramadan, eens zien hoelang we het zouden volhouden.
    Sorry als ik bot overkom, maar dit moest er echt even uit. En sorry voor de allochtonen hier op Quizlet, ik heb het niet op jullie, ik heb het op die protesteerders.

    Dit is gewoon mijn mening, hoe zit het met die van jullie?

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 11:51 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Cloudburst schreef:
    Ik vind het ook onnodig dat ze protesteren tegen de zwarte pieten. Maar ik wil er ook bij zeggen dat ik jouw topic erg onrespectvol vind en ik het -behalve dan met de kern van je topic- het niet mee eens ben.


    Dat is ook maar gewoon mijn mening. Ik word er gewoon heel erg boos van als ik weer eens zoiets te horen krijg, 't is alsof de allochtonen steeds meer en meer gezag krijgen, en daar kan ik niet tegen. Als ze zich niet willen aanpassen moeten ze maar ophoepelen, en met aanpassen bedoel ik niet dat ze hun geloof of tradities niet meer mogen uiten, maar ze moeten gewoon van onze cultuur af blijven.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    De meeste 'allochtonen' hebben geen probleem met Zwarte Pieten hoor. Net als dat de meeste Negerzoenen niet racistisch vinden en wij Blanke Wijn niet racistisch vinden.

    Trouwens, als je, je een beetje verdiept in het Sinterklaas verhaal weet je dat Zwarte Pieten helemaal geen 'slaven' zijn maar juist mannen die zo donker zijn geworden omdat ze altijd door de schoorsteen gingen. Het is maar een feest, kom op.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik geef Drogo helemaal gelijk. En dan gaan die Amerikanen zich er ook nog mee bemoeien (echt, die moeten zich er eens een keer buiten houden)...


    | Reality is for people that lack imagination |

    dragonslayer schreef:
    Ik geef Drogo helemaal gelijk. En dan gaan die Amerikanen zich er ook nog mee bemoeien (echt, die moeten zich er eens een keer buiten houden)...


    Want de kerstman die lilliputters uitbuit is zoveel beter natuurlijk (cat)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Want de kerstman die lilliputters uitbuit is zoveel beter natuurlijk (cat)


    Pff, iedereen die kleiner is dan 1.83 is sowieso minderwaardig. Hadden ze maar meer groente en fruit moeten eten :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Pff, iedereen die kleiner is dan 1.83 is sowieso minderwaardig. Hadden ze maar meer groente en fruit moeten eten :Y)

    The hel?


    Ik ben het met je eens. De meeste "allochtone" mensen vinden het niet erg en dan vooral de donkere mensen. En als er een groep is die er iets over mag zeggen dan zijn het die mensen wel. Bij de rest heb ik echt zoiets van, waar bemoei je ermee? Als er donkere mensen zijn die de zwarte pieten racistisch dan kan ik dat nog begrijpen. Maar het is traditie en het gaat al heel lang zo. En dan gaan ze nu opeens klagen? Dat hadden ze ook kunnen doen toen ze hier kwamen wonen.

    Ik heb niks tegen "allochtone" mensen want het zijn vaak hele aardig en vriendelijke mensen. Maar in Nederland hebben we tradities en daar moeten ze van af blijven. Ze mogen ervan zeggen wat ze willen maar de tradities blijven.


    Physics is awesome

    Kijk, mensen, jullie schijnen te vinden dat omdat iets nu eenmaal traditie is, we het allemaal klakkeloos goed moeten keuren. Moeten we niet in plaats daarvan eens proberen na te denken over die tradities? Ik zeg niet dat we ze meteen moeten afschaffen, maar we kunnen ons wel in de anderen proberen in te leven. Ik zelf kan best begrijpen waamo deze traditie racistisch wordt gevonden. Ten slotte is de zwarte hier wel de knecht en in veel kinderfilmpjes (ja, ik beken, die bekijk ik wel eens) is hij veel dommer dan Sinterklaar. Dus het heeft wel degelijk een rascistische achtergond.
    Verder vind ik dat jullie je allemaal wel overdreven aangevallen voelen. Niemand heeft gezegd dat de Zwarte Pieten echt afgeschaft gaan worden, hoor. Het is alleen maar geopperd en ik vind het stom om een voorstel zonder na te denken te verwerpen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik vind het dikke onzin, net als met de negerzoenen ><


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Tempesta schreef:
    Kijk, mensen, jullie schijnen te vinden dat omdat iets nu eenmaal traditie is, we het allemaal klakkeloos goed moeten keuren. Moeten we niet in plaats daarvan eens proberen na te denken over die tradities? Ik zeg niet dat we ze meteen moeten afschaffen, maar we kunnen ons wel in de anderen proberen in te leven. Ik zelf kan best begrijpen waamo deze traditie racistisch wordt gevonden. Ten slotte is de zwarte hier wel de knecht en in veel kinderfilmpjes (ja, ik beken, die bekijk ik wel eens) is hij veel dommer dan Sinterklaar. Dus het heeft wel degelijk een rascistische achtergond.
    Verder vind ik dat jullie je allemaal wel overdreven aangevallen voelen. Niemand heeft gezegd dat de Zwarte Pieten echt afgeschaft gaan worden, hoor. Het is alleen maar geopperd en ik vind het stom om een voorstel zonder na te denken te verwerpen.

    Het heeft geen racistische achtergrond. Zwarte Pieten zijn zwart door het roet van de schoorsteen, dat heeft niks met racisme te maken.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Tempesta schreef:
    Kijk, mensen, jullie schijnen te vinden dat omdat iets nu eenmaal traditie is, we het allemaal klakkeloos goed moeten keuren. Moeten we niet in plaats daarvan eens proberen na te denken over die tradities? Ik zeg niet dat we ze meteen moeten afschaffen, maar we kunnen ons wel in de anderen proberen in te leven. Ik zelf kan best begrijpen waamo deze traditie racistisch wordt gevonden. Ten slotte is de zwarte hier wel de knecht en in veel kinderfilmpjes (ja, ik beken, die bekijk ik wel eens) is hij veel dommer dan Sinterklaar. Dus het heeft wel degelijk een rascistische achtergond.
    Verder vind ik dat jullie je allemaal wel overdreven aangevallen voelen. Niemand heeft gezegd dat de Zwarte Pieten echt afgeschaft gaan worden, hoor. Het is alleen maar geopperd en ik vind het stom om een voorstel zonder na te denken te verwerpen.


    Zwarte piet is de knecht van Sinterklaas maar de kinderen vinden hem/haar haast even belangrijk als Sinterklaas. Overwegen om Zwarte Piet af te schaffen is net zoals een kleuter vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, dat doe je niet. Ik in ieder geval niet. En voor zover ik weet is Zwarte Piet net zo slim als Sinterklaas.

    En ja, misschien komt het zo over dat we het dan maar klakkeloos moeten goed keuren. Maar ja, dan kunnen we net zo goed met Pasen kerst gaan vieren want Jezus is niet in december geboren en dan gaan we Koninginnedag ook niet meer op 30 april niet meer vieren want Koningin Beatrix is niet jarig op 30 april.


    Physics is awesome

    Yoda schreef:
    (...)

    Want de kerstman die lilliputters uitbuit is zoveel beter natuurlijk (cat)


    En ook totaaaaaal niet discriminerend. :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Oromis schreef:
    Ik ben het met je eens en dit is al eens eerder in opspraak geweest. Het is uiteindelijk van tafel geschoven, omdat men het belachelijk vond. Ga ergens anders butthurt lopen doen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Agree. Ik las gisteren dit, en hier ben ik het 100% mee eens:

    "Zoals ieder jaar laait rond 5 december weer de zinloze discussie op over het al dan niet racistische karakter van de goede Sint en zijn Zwarte Pieten. Joël 'frustré' Deceulaer noemde de Zwarte Pieten vandaag in De Standaard ongenuanceerd “kolonialisme” en pleiten voor de afschaffing. Helaas gaat ieder historisch-cultureel besef aan deze mens voorbij.
    De Zwarte Pieten hebben niets, maar dan ook niets te maken met racisme, kolonialisme, en onderdrukking. De Sint en zijn Pieten zijn een verchristelijking van de oude heidense Wilde Jacht. De Sint die op zijn paard op de daken loopt, is niemand minder dan Odin, die op zijn achtbenige ros Sleipnir door de lucht klieft, gevolgd door een huilend, jammerend, joelend en kabaal makend dodenleger. Het dodenleger van zwarte krijgers zou model hebben gestaan voor de Zwarte Pieten. Zelfs de oud-Romeinse historicus Tacitus schreef reeds over de zwartgeverfde Germaanse krijgers die het dodenleger vormden.
    Wie stout is krijgt de roe, en wordt in de zak van Zwarte Piet meegenomen naar Spanje. Niet dus. Stout wil ook zeggen: dapper. De dapperen kregen hun eigen roe, en mochten met het zwarte leger een nacht lang mee op de Wilde Jacht.

    Helaas leven we in een tijd waar politiek-correcte hysterie het overneemt van historisch-cultureel besef; en waar Zwarte Pieten dus moeten verdwijnen omwille van een niet-bestaand neo-kolonialisme."

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 16:53 ]


    Live life limitless.

    Eyes schreef:
    (...)

    Zwarte piet is de knecht van Sinterklaas maar de kinderen vinden hem/haar haast even belangrijk als Sinterklaas. Overwegen om Zwarte Piet af te schaffen is net zoals een kleuter vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, dat doe je niet. Ik in ieder geval niet. En voor zover ik weet is Zwarte Piet net zo slim als Sinterklaas.

    En ja, misschien komt het zo over dat we het dan maar klakkeloos moeten goed keuren. Maar ja, dan kunnen we net zo goed met Pasen kerst gaan vieren want Jezus is niet in december geboren en dan gaan we Koninginnedag ook niet meer op 30 april niet meer vieren want Koningin Beatrix is niet jarig op 30 april.


    Van tradities die al zolang bestaan blijf je gewoon af. Punt uit.
    Eens zien hoe zij het zouden vinden als we opeens moesten gaan protesteren tegen Kwanzaa, want het is ontstaan na een paar rellen tussen blanken en zwarten.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.