• Hooi!

    Ik moet voor school een mythe verwerken in een beeldende verwerking, zelf ben ik nog druk zoekend naar een mythe.
    misschien weet iemand hier nog een leuke?


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Mijn persoonlijke favorieten zijn die van Diana en Apollo's geboorte, en Perseus.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Apollo en Diana, of de mythe van Echo (:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Amor en Psyche <3


    Happy Birthday my Potter!

    Inderdaad de Mythe van Echo, of Pegasus, of Orpheus!


    Tijd voor koffie.

    Ik weet niet meer precies hoe hij heet, maar de mythe waarin Eris een gouden appel wierp naar de gasten op een feest (of iets in die trant, de laatste keer dat ik hem hoorde zat ik in groep vijf). Daarop had ze geschreven 'voor de schoonste'. Vervolgens gingen Hera, Pallas Athene en Aphrodite (dacht ik) erom vechten en moest iemand tussen hen kiezen. Zoiets was het. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik weet niet meer precies hoe hij heet, maar de mythe waarin Eris een gouden appel wierp naar de gasten op een feest (of iets in die trant, de laatste keer dat ik hem hoorde zat ik in groep vijf). Daarop had ze geschreven 'voor de schoonste'. Vervolgens gingen Hera, Pallas Athene en Aphrodite (dacht ik) erom vechten en moest iemand tussen hen kiezen. Zoiets was het. x)


    Dat is het begin van Troje.


    Happy Birthday my Potter!

    Apocalyptic schreef:
    Monster van LochNess?


    Chaos is a ladder.

    Die van Achilles? Argus (heb ik zelf onlangs moeten voorbrengen)? Minotaurus? Pandora? Trojaanse oorlog? Hier vind je er genoeg.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wiarda schreef:
    Ik weet niet meer precies hoe hij heet, maar de mythe waarin Eris een gouden appel wierp naar de gasten op een feest (of iets in die trant, de laatste keer dat ik hem hoorde zat ik in groep vijf). Daarop had ze geschreven 'voor de schoonste'. Vervolgens gingen Hera, Pallas Athene en Aphrodite (dacht ik) erom vechten en moest iemand tussen hen kiezen. Zoiets was het. x)


    Dat is het 'Paris Oordeel'.


    everything, in time

    Theseus en de minotaurus, Odysseus en het paard van Troje, stichting van Rome(Romulus en Remus), Prometheus de steler van het vuur, Ragnarok(Noorse mythe), De strijd tussen Osiris en Seth(Egyptische mythe)..
    er zijn er haast teveel om op te noemen! :Y)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Iets met centaurs:9~


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Wiarda schreef:
    Ik weet niet meer precies hoe hij heet, maar de mythe waarin Eris een gouden appel wierp naar de gasten op een feest (of iets in die trant, de laatste keer dat ik hem hoorde zat ik in groep vijf). Daarop had ze geschreven 'voor de schoonste'. Vervolgens gingen Hera, Pallas Athene en Aphrodite (dacht ik) erom vechten en moest iemand tussen hen kiezen. Zoiets was het. x)


    Yep. En dan moesten ze naar Paris, en ze zouden hem elk een geschenk geven om te winnen. Hera zou hem heerser over de wereld maken, Athena de grootste held in de geschiedenis, ervaren met alle kunsten en Aphrodite beloofde hem Helena, de knapste vrouw van Griekenland.

    En zo begon de Trojaanse oorlog. >.<

    Theseus en Ariadne met de Minotaurus [Dat labyrinth.], Daedalos en zijn zoon - ik ben zijn naam vergeten *shame* [Met die vleugels, Icarus - DAT IS ZIJN NAAM - vloog te dicht bij de zon waardoor de was smolt en hij in de zee viel], Odysseus met Scylla en Charybdis [Twee zeemonsters, waar je tussen moest varen. Als je te dicht naar Charybdis ging, werd je opgeslorpt door een gigantische monsterbek en als je te dicht naar Scylla neigde, pakte ze je en at ze je op met één van haar vele hoofden.], Odysseus met de sirenen [Die van gezicht veranderende zeemeerminnen die de mensen op zee tegen de klippen lieten varen. Maar als je kon horen wat ze zeiden en je overleefde het, hield je er grote wijsheid aan over], Odysseus met Polyphemos [Een cycloop met schapen op een eiland.]

    Die gast die verliefd werd op zijn eigen spiegelbeeld en zichzelf dan verdronk, Echo, Achilles in de Styx, de Lotuseters, Circe, de Amazonen, de vlucht van Aeneas [Heb ik net voor Latijn moeten vertalen xd], Hercules en de Hydra, Atlas met de hemel, de Tuin der Hesperiden - met die draak waar Hercules een appel van de boom moest spelen,...

    Ik weet alleen maar Griekse mytologie en een beetje Egyptische... xd

    Je hebt echt zoveel verhalen, je vindt er honderd procent zeker één. Of je hebt er al één gevonden, dat kan ook. xd


    help

    Anguish schreef:
    (...)

    Dat is het 'Paris Oordeel'.


    Ik dacht dat ons Latijns boek die titel had uitgevonden...

    xd


    help

    Lycaon, Aphrodite in de Troyaanse Oorlog, Artemis en haar geliefde, Daphne, Hyacinthus, Pandora, Pegasus etc.


    Not all those who wander are lost.