• Ook al leven we in het jaar 2012, toch is er nog sprake van een aantal taboes.
    Ik woon in Friesland, waar ik altijd in contact kom met (kleine) kinderen en ik zeg het gewoon: Ik háát kinderen.
    Ze jengelen aan je kop, doen alles om de ouders helemaal knettergek te maken, zorgen ervoor dat je geld helemaal op is en door kinderen gaat een relatie ook vaak kapot. Ik heb dit eens gezegd tegen mijn ouders, dat ik later absoluut geen kinderen wil, maar ze gingen helemaal door het lint.
    Want je "mag" blijkbaar niet zeggen dat je als vrouw zijnde geen kinderen wil hebben. Maar toch ben ik een vrouw die absoluut helemaal niets met die mormels te maken wil hebben. Ik ben dol op mijn neefje en nichtje, maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik ze onder mijn hoede zou moeten hebben. Het jaagt me de stuipen op het lijf. Daarnaast ben ik een enorme driftkop en kan ik er niet tegen als mijn kind zo'n grote mond tegen me op zou zetten.

    In ieder geval, wie heeft hier ook last van? Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan kinderen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Uchiha schreef:
    (...)
    Soms is een kelder voldoende D:.


    But I don't want kids :/. Meestal gaan alle levende dingen in mijn handen dood (wandelende takken + hamster + goudvissen) dus kinderen nemen is geen verstandig idee. Kost tijd, geld en energie.
    Brrrr, Fritzel D:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Uchiha schreef:
    (...)
    Soms is een kelder voldoende D:.


    But I don't want kids :/. Meestal gaan alle levende dingen in mijn handen dood (wandelende takken + hamster + goudvissen) dus kinderen nemen is geen verstandig idee. Kost tijd, geld en energie.


    HEY

    Hij is bijna mijn grootste rolmodel. Als het niet zijn eigen dochter was geweest dan was ie helemaal mijn grootste rolmodel.

    Keeping your woman tied up in the basement for the win!


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Nope. Case in point.

    Echter, een groter aantal kinderen dat bij hun ouders woont is tevreden en komt goed terecht vergeleken met kinderen in kostscholen, weeshuizen en andere soorten van opvoedkundige kampen.

    Mag ik jou er namelijk aan herrineren dat jij óók thuis bent opgevoed? Dus tenzij je nu wilt beweren dat je een onbeleefd rotkind bent is door ouders opgevoed worden niet altijd slecht.

    Ik ga me nu inhouden, want alles wat ik zeg is toch altijd verkeerd in jouw ogen. Blijkbaar kun jij niet eens een excuses aanvaarden. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dat is best overdreven van mijn ouders. Ik zei vroeger ook altijd dat ik geen kinderen wou en zij waren nooit kwaad. Al geloofden ze me ook gewoon niet, want ik heb eigenlijk ook niets tegen kinderen (ik ben tegenwoordig zelf leidster bij kindjes), wel tegen het idee dat kinderloos zijn een schande is.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik ben dol op kinderen, ik wil dan ook in de kinderopvang werken. Maar ik moet heel eerlijk zijn dat de kinderen van tegenwoordig een grote bek hebben en daar kan ik dan ook écht niet tegen. :Y)


    -

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ik ga me nu inhouden, want alles wat ik zeg is toch altijd verkeerd in jouw ogen. Blijkbaar kun jij niet eens een excuses aanvaarden. (cat)


    Er zat geen excuus in je vorige post, noch iets anders wat kan duiden op het feit dat je het met me eens was. Dus ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt. Zou je dat uit kunnen leggen?

    Een discussie is een discussie. De twee partijen hoeven het niet noodzakelijkerwijs met elkaar eens te worden. Betekent niet dat je gelijk moet stoppen met discussieren. Je leert wat over andere standpunten dan je eigen, en dat is altijd nuttig (in mijn ogen tenminste)


    quidquid excusatio prandium pro

    Nou ik vind kinderen echt dodelijk irritant vaak xD Maar om een of andere rare manier kan ik heel goed omgaan met kinderen (A)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Mordin schreef:
    (...)

    Er zat geen excuus in je vorige post, noch iets anders wat kan duiden op het feit dat je het met me eens was. Dus ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt. Zou je dat uit kunnen leggen?

    Een discussie is een discussie. De twee partijen hoeven het niet noodzakelijkerwijs met elkaar eens te worden. Betekent niet dat je gelijk moet stoppen met discussieren. Je leert wat over andere standpunten dan je eigen, en dat is altijd nuttig (in mijn ogen tenminste)

    Laat maar weer zitten met dat excuus. :')
    Ik ben het er gewoon niet mee eens dat alle ouders een kind mogen opvoeden. Sommige mensen zijn daar totaal niet in bekwaam en dan pleit ik liever voor een goed pleeggezin dat heel goed gescreend wordt of een instelling. Ik ben het met je eens dat sommige kinderen beter opgroeien als ze bij hun ouders wonen, maar in sommige gevallen zijn kinderen té extreem om in een gewone thuissituatie te leven. En já, je hoort soms rare verhalen, maar dat betekent absoluut niet dat pleeggezinnen/instanties niet ervoor kunnen zorgen dat zo'n kind weer op de rails komt.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik ben dol op kinderen
    Ik werk op de markt en kleine kinderen geven wij altijd iets van fruit, banaan of mandarijn, en het is zo schattig hoe blij ze daar mee zijn.
    En ik ben zoiezo dol op kinderen. Ik krijg ook wel eens te horen dat ik goed met kinderen om kan gaan
    En ik ben ook driftig, maar bij kinderen houd ik het makkelijker onder controle

    Ik wil er twee tot vier en dan zou ik daarnaast nog pleegouder willen zijn

    [ bericht aangepast op 7 nov 2012 - 17:51 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Over het algemeen ben ik dol op kinderen. Vandaag kwam er nog zo'n lief klein meisje naar me toe om te vragen of ik wist waar haar mama was. Kinderen die vrolijk lief en beleeft zijn vind ik geweldig, daar wil ik er wel 10 van om me heen hebben (niet zelf baren, dat hou ik wel bij 2 of 3). Maar je hebt ook van die brutale snuiters die denken het beter te weten , die een grote mond op zetten en alleen maar herrie kunnen schoppen, nee bedankt.
    Op zich is het wel raar dat een vrouw geen kinderen wilt, er zit toch een moeder instink in. Daar in tegen is het geen taboe want je hoort het toch steeds vaker.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Laat maar weer zitten met dat excuus. :')
    Ik ben het er gewoon niet mee eens dat alle ouders een kind mogen opvoeden. Sommige mensen zijn daar totaal niet in bekwaam en dan pleit ik liever voor een goed pleeggezin dat heel goed gescreend wordt of een instelling. Ik ben het met je eens dat sommige kinderen beter opgroeien als ze bij hun ouders wonen, maar in sommige gevallen zijn kinderen té extreem om in een gewone thuissituatie te leven. En já, je hoort soms rare verhalen, maar dat betekent absoluut niet dat pleeggezinnen/instanties niet ervoor kunnen zorgen dat zo'n kind weer op de rails komt.


    Dat gebeurt toch ook? Als de ouders niet meer voor een kind kunnen zorgen dan worden de kinderen uit huis geplaatst. Zeker, dat gebeurt niet bij onbeleefde kinderen. Dat zou namelijk bakken vol geld kosten (geld wat er niet is). En is ook onnodig: Onbeleefde kinderen worden volwassen, en ontdekken vanzelf dat niet alles gaat zoals zij willen en dat ze soms nee te horen krijgen.

    Hm, ik wil het toch graag weten. Want zoals gezegd, ik vond niks gerelateerd aan een excuus in je bericht, en er was ook niet echt een excuus nodig. Dus ik vroeg me af of je soms het gevoel had dat je mij had aangevallen of iets anders had gedaan wat een excuus verdiende in dit topic? Want voor zover ik weet is dat niet zo 'hmm.
    Enfin, I'm confuzzled.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb altijd een hekel aan kleine kinderen gehad, maar sinds een jaar ben ik er anders over gaan denken, en nu wil ik eigenlijk wel kinderen later C:


    Alis volat propriis.

    Ugh welkom in de club.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik vind baby's meh... Ik durf ze niet vast te houden, ik ben bang dat ik ze laat vallen of weet ik veel, pijn doe.
    Peuters vind ik geweldig, vooral als ze een beetje kunnen lopen of nog kruipen.
    Vanaf een jaar of vier worden ze vervelend en dat duurt dan tot ongeveer 17 jaar, als ze de pubertijd uitkomen :3

    Ik vind alleen peuters leuk.


    Destroy what destroys you.

    Mweh. Ik houd van kinderen, vooral hun eindeloze fantasie :Y) Wat dat betreft ben ik zelf nog 'n klein kind. Neverland, here I come ^^


    "I shut my eyes in order to see.'