• Ook al leven we in het jaar 2012, toch is er nog sprake van een aantal taboes.
    Ik woon in Friesland, waar ik altijd in contact kom met (kleine) kinderen en ik zeg het gewoon: Ik háát kinderen.
    Ze jengelen aan je kop, doen alles om de ouders helemaal knettergek te maken, zorgen ervoor dat je geld helemaal op is en door kinderen gaat een relatie ook vaak kapot. Ik heb dit eens gezegd tegen mijn ouders, dat ik later absoluut geen kinderen wil, maar ze gingen helemaal door het lint.
    Want je "mag" blijkbaar niet zeggen dat je als vrouw zijnde geen kinderen wil hebben. Maar toch ben ik een vrouw die absoluut helemaal niets met die mormels te maken wil hebben. Ik ben dol op mijn neefje en nichtje, maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik ze onder mijn hoede zou moeten hebben. Het jaagt me de stuipen op het lijf. Daarnaast ben ik een enorme driftkop en kan ik er niet tegen als mijn kind zo'n grote mond tegen me op zou zetten.

    In ieder geval, wie heeft hier ook last van? Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan kinderen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    jaimyhoi schreef:
    Het verbaasd me eerlijk waar dat er zoveel geen kinderen willen..

    Ach ja. Jullie helpen wel om de overbevolking tegen te gaan.

    Maar ze steunen de vergrijzing in Nederland waardoor de pensioenen niet meer onderhouden kunnen worden en als wij later oud zijn we geen pensioen meer krijgen. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Selah schreef:
    (...)
    Eigenlijk moeten er 2 miljard mensen dood vertelde mijn Geschiedenis docent haha! Er zijn namelijk echt te veel mensen op de Aarde ;3


    Dat is aardig wat x)

    En dan te bedenken dat ik vier lieve schatjes op de wereld wil zetten :Y)

    Beorn schreef:
    (...)
    Maar ze steunen de vergrijzing in Nederland waardoor de pensioenen niet meer onderhouden kunnen worden en als wij later oud zijn we geen pensioen meer krijgen. (cat)


    Daarom moeten we kindjes maken. Die kunnen dan wat aan ons betalen omdat ze zo trots zijn op onze lieve ouders en dat wij ze het leven gunnen 8D


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Misschien wil ik ooit wel kinderen, maar nu vind ik ze gewoon nog irritant. Dat gejank de hele tijd enzo.


    26 - 02 - '16

    Hmmm ik denk dat jij over een paar jaar als je -the one- gevonden hebt, dat je dan wel van gedachte verandert (krul)


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Ik weet het eigenlijk. niet. Ik zou er momenteel niet aan moeten denken. Maar hé, ik ben nu 15. Zou ook niet heel gezond zijn als ik nu zou hunkeren naar kinderen. Daar ben ik mentaal nog helemaal niet toe instaat en daar zijn mijn levensomstandigheden ook nog helemaal niet naar.

    Maar als ik kinderen zou krijgen zou ik inderdaad van tevoren zeer goed normen en waarden vaststellen en gaan kijken hoe ik het beste met de opvoeding om kan gaan. Ik ben het er namelijk wel echt mee eens dat je een kind op een voor jou zo goed mogelijke manier op moet voeden. En geen kind moet nemen wanneer jij het kind niet zo kunt opvoeden zoals je dat wil.

    En ik moet even wat kwijt over 'de jeugd van tegenwoordig'. In de Griekse oudheid was dat serieus al zo, aldus een uitspraak van Plato: 'De jeugd van tegenwoordig doet helemaal niets en tiranniseert zijn ouders' (is overigens wel een vage vertaling naar modern-Nederlands). Dat gedeelte hoort gewoon bij de ontwikkeling van een kind en is niet persé iets negatiefs. De meesten draaien later wel bij. Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar in de meeste gevallen is dat wel zo.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2012 - 11:49 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Barnabas schreef:
    Ook al leven we in het jaar 2012, toch is er nog sprake van een aantal taboes.
    Ik woon in Friesland, waar ik altijd in contact kom met (kleine) kinderen en ik zeg het gewoon: Ik háát kinderen.
    Ze jengelen aan je kop, doen alles om de ouders helemaal knettergek te maken, zorgen ervoor dat je geld helemaal op is en door kinderen gaat een relatie ook vaak kapot. Ik heb dit eens gezegd tegen mijn ouders, dat ik later absoluut geen kinderen wil, maar ze gingen helemaal door het lint.
    Want je "mag" blijkbaar niet zeggen dat je als vrouw zijnde geen kinderen wil hebben. Maar toch ben ik een vrouw die absoluut helemaal niets met die mormels te maken wil hebben. Ik ben dol op mijn neefje en nichtje, maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik ze onder mijn hoede zou moeten hebben. Het jaagt me de stuipen op het lijf. Daarnaast ben ik een enorme driftkop en kan ik er niet tegen als mijn kind zo'n grote mond tegen me op zou zetten.

    In ieder geval, wie heeft hier ook last van? Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan kinderen?



    Haha, er staat geen taboe op hoor. (Voor zover ik weet.) Ze willen gewoon graag kleinkinderen van jou. :D


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Haha, ik hoef later ook geen kinderen. Maar misschien verandert dat later en ga je er anders over denken, dus we zien wel (maar ik denk het niet).


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Ik ben 17, dus daar wil ik liever nog niet over nadenken. Maar ik vind kinderen af en toe best irritant, maar ze kunnen ook ongelooflijk schattig zijn. Ze zijn nog zo zorgeloos, vol fantasie en ze willen de hele wereld ontdekken op hun eigen manier. Maar, ik zie het later wel, over tien jaar ofzo.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik wil later kinderen, tenminste als ik iemand vind waarvan ik zoveel hou dat ik een kind van hem wil krijgen... Ik hou juist wel van kinderen vooral van mijn kleine nichtje! (':


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.