• Gisteren tijdens het eten zei ik: 'Ja, toen heeft dinges met dingens geruild van plek.' Mijn ma zei toen dat het eigenlijk "gerolen" moest zijn.
    Vandaag in de klas zei een vriendin: 'Die heeft al geruild met iemand.' Toen zei iemand in de klas: 'Het is gerolen.' Toen zei een vriend van mij: 'Nee. Dat is Brabants. Het is geruild.'

    Dus nu is mijn vraag: Is het gerolen of geruild?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Geruild, definitely, maar dat had je natuurlijk al kunnen lezen


    || Love the life you live, live the life you love ||

    Van Dale zegt; rui·len ruilde, h geruild 1 (van zaken) in de plaats van andere geven of nemen 2 verwisselen: met iem van plaats ~


    Why don't you put your beautiful lips upon my posterior and kiss it repeatedly.

    Wiarda schreef:
    Geruild. Ik heb zelfs nog nooit van het woord 'gerolen' gehoord. :'D


    •*• Lululu •*•

    Bij ons op school zeggen ook vrij veel mensen gerolen. Maar tegen leraren zeggen ze altijd geruild, leraren kunnen je best vreemd aankijken als je gerolen zegt dus dat was mijn bevestiging dat dat zeker niet goed is.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Wiarda schreef:
    Geruild. Ik heb zelfs nog nooit van het woord 'gerolen' gehoord. :'D


    26 - 02 - '16

    geruild natuurlijk.
    Gerolen bestaat niet eens geloof ik.


    -

    Gerolen is geen woord :P


    Life is hard and then we die

    Mijn ouders zeggen ook altijd gerolen. :')


    Don't be pushed by your problems; be led by your dreams.

    Ik heb nog nooit van het woord gerolen gehoord.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Mordin schreef:
    Het is geruild.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Geruild, inderdaad. Ik woon al mijn hele leven in Brabant maar van het woord ´´gerolen´´ heb ik nog nooit gehoord. (cat)

    [ bericht aangepast op 7 nov 2012 - 21:29 ]


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Ik heb het vroeger wel ooit eens gehoord, maar sinds ik op de middelbare zit hoor ik het nóóit meer. Gelukkig, het klinkt het echt verschrikkelijk.


    Deep inside, I've never felt alive

    Beetje zinloos onderhand, maar het is geruild.


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Gerolen klinkt als een oud-Nederlands snoepje.

    Het is geruild. 100% zeker. Gerolen bestaat niet in het Nederlands, al wordt het wel vaak gebruikt in dialecten.


    Bad decisions make good stories.