• ** Again voor de NENA-fans en voor andere geintereseerde natuurlijk **

    Bild, Spiegel en nog verschillende internetbronnen vermelde gister en vandaag dat Nena in een sekte getreden zou zijn. Hier was nogal wat ophef over. Vandaag heeft Nena een verklaring afgelegd bij haar officieele forum/fanclub, waar ik dus ook bij ben. Hier volgt haar berichtje. Ik heb het voor het gemak al even voor jullie vertaald.

    Een van de artikelen waarom het ging.
    Hamburg (dpa) – Zangeres Nena (49) is aanhangerin van de Indische goeroe Osho (1931-1990). De oprichter der Bhagwan-Sekte. «Ik ben een Osho-fan. Twee/drie jaar geleden heb ik hem voor mij ontdekt. Ik lees heel graag zijn boeken en vind mezelf daarin terug. » Zei de zangeres (’99 Luftballons’) tegen de zuidDuitse krant zaterdag. «Mij doet het goed. Ik mediteer bijvoorbeeld dynamisch, dus lichamelijk, om me te kunnen ontgiftigen. We spreken of met mensen om dan gezamenlijk te mediteren. We zitten niet gewoon op de grond, daarvoor ben ik te beladen en te vol met informatie en waanzin.» In Nena’s nieuwste videoclip ‘Wir sind wahr’ zijn hoppende en springende personen in oranjegekleurde kleden bei een meditatieoefening te zien.

    Bron:Bild.de


    Na verschillende uiterst vreemde meldingen en speculaties op internetsites over een schijnbaar lidmaatschap van Nena in een of andere sekte, komt hier een korte statement van haar hierover.

    Lieve allemaal,
    Ik maak hier geen hel of groot probleem uit: ik hou van spiritualiteit en dat zal altijd zo blijven en nog alleen maar meer uitgroeien.

    Gelijkertijd ben ik voor alles een muziekante en vrije geest en als zulk persoon ben ik nog nooit op het idee gekomen mezelf in zoiets vreemds toe te laten of zelfs maar te overwegen om eraan deel te nemen. Enkel en alleen omdat ik deze meditatietechniek beoefen en ervan geniet en leer wil niet zeggen dat ik een sekte betreed.

    Dat dit kleine maar fijne onderscheid door sensatiebeluste media graag uitgemolken en over een kam getrokken word is jammer, maar wat moet ik dan doen? Voorzichtig worden? Ik weet niet? Voorzichtig muzikanten zijn toch saai?

    Maar, ik kan jullie een ding verzekeren. Ik zal nooit maar dan ook nooit een sekte betreden, die gedachten alleen als is compleet absurd. Maar ik wil jullie ook beloven dat ik voortaan onvoorzichtig blijf, tenminste een klein beetje..

    Overigens, bedenk ik me nu net.. Ik kan ook helemaal geen sekte betreden, zelfs al zou ik willen, mijn keyboarder heeft namelijk een ontzettende fobie voor (in)-sekten. En met deze gozer spreek ik op zijn minst eens per week af.

    Jullie Nena.

    Bron:Franky (beheerder van nena-sound.de)


    Das war's

    [ bericht aangepast op 27 sep 2009 - 0:23 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Dit is trouwens de eerste keer, dat bild.de een artikel heeft geplaats dat niet klopt, al is het maar een regeltje in dat hele artikel. Maar toch. Ik was nogal geschokt :'D. Aangezien ze normaal altijd goed hun bronnen nagaan, de volgende keer dus toch maar iets beter hun best doen. (krul)


    Wie du mir, so ich dir.

    Bild suckt xD Pap en ik liggen altijd plat door die kut krant xD


    Nja ik heb een beetjah een hekel aan sektes. Maar ik zal maar koest wezen :')


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    creepy (nerd)


    Just a simple "I love you" (:

    Omdat het meiske mediteert. Yeah, right :']
    Jason Mraz doet dat ook.


    No growth of the heart is ever a waste

    Aurelia schreef:
    Omdat het meiske mediteert. Yeah, right :']
    Jason Mraz doet dat ook.


    JASON MRAZ IS ENG ;x

    vind ik

    en bild is raar?


    We can only learn to love by loving.

    Aurelia schreef:
    Omdat het meiske mediteert. Yeah, right :']
    Jason Mraz doet dat ook.
    Ja nou ze zeiken altijd over wat Nena zegt, omdat ze haar nergens anders op kunnen pakken :'DD


    Wie du mir, so ich dir.

    Weird ^^
    Maar laat haar lekker<3
    Als zij dat echt wilt? het is niet mijn keuz maar okaay;D


    If you're ever feeling lonely just look at the moon, someone, somewhere is looking right at it too.