• ik vind 2 jongens leuk
    me bffje zegt ga voor 1 jullie zijn schattig samen
    me andere bffje zegt ga voor 2 maar mijn gevoel zegt ik weet het niet. dus ik dacht ik maak een lijstje met voor en nadelen. maar ik kom op even veel uit.dus mijn vraag is waar kan ik allemaal op letten met beordelen

    Apocalyptic schreef:
    Destined, volgens mij weet je gewoon dat je poep praat maar wil je dat nu niet meer toegeven. Je comebacks gaan helemaal nergens meer over namelijk. :"D


    WRONG!

    Ze gaan nog over een ding: :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

    Maar om weer even on topic te gaan: Ben je er al uit wie van de twee (of geen) het word?

    [ bericht aangepast op 3 nov 2012 - 20:53 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Barrelrider schreef:
    (...)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik mis m'n popcorn want dit is dus echt een hele vermakelijke discussie, en ja, ik ga ook nog even MIJN mening dicteren hoor, om me ook nog even belangrijk te voelen :3

    Destined schreef:
    Bij een liefdesrelatie ga ik af op gevoel en zoals verwacht, zijn er genoeg mensen die hun partner eerst door een hele keuring laten gaan voor ze oordelen, wat ik persoonlijk geen echte liefde vind.


    *O* Ik ben blij om te horen dat ik geen echte liefde voel voor m'n vriend. Ik heb weer wat bij geleerd over mijzelf en m'n relatie. Goed voor mij!

    Mijn visie is alles behalve ingewikkeld, maar als eerste zou ik jou definitie wel eens willen weten van een liefdesrelatie want natuurlijk houdt dat voor iedereen wat anders in. Iedereen heeft zijn/haar eigen idee van een relatie en over hoe deze moet zijn en dat jij enkel op je gevoel afgaat zonder je verstand te gebruiken zal ook meer over de soort relatie zeggen die jij voor ogen heb dan over iets anders. Waarschijnlijk zal het ook je eerste serieuze relatie zijn of misschien een tweede...
    Ik wil het zeker niet aanvallend bedoelen, maar door je opmerking dat ik geen liefde in mijn relatie zou hebben, omdat ik niet enkel op m'n gevoel ben afgegaan in mijn keuze een relatie aan te gaan of niet... sorry, daarin voel ik me dus wel aangevallen.

    Een relatie is niet enkel gebaseerd op een gevoel, hoe graag je dat ook zou willen. Een relatie is voor het leven (voor mij toch), ik wil iemand hebben waarop ik kan vertrouwen, die me niet zomaar laat vallen en die eveneens een toekomst voor ogen heeft. Ik wil mijn leven delen met iemand die zo ongeveer dezelfde idealen heeft als ik heb, die ongeveer hetzelfde wilt bereiken in het leven. Gevoelsmatig kan ik dat dus absoluut niet bepalen. Als jij dat wel kan, dan mag je me echt wel uitleggen hoe je dat doet want een gevoel verteld je niet hoe iemand echt is en het maakt ook niet de beslissing of je bij hem of haar blijft in een relatie. Het is wat het is, een gevoel. Niet meer en niet minder.
    Ik dacht vroeger (wat klink ik nu oud :'D) dat een relatie ook enkel maar kon voortkomen uit een gevoel en dat dat stond voor een relatie, maar na behoorlijk wat vallen en opstaan, heb ik geleerd dat dat niet zo is.
    Een gevoel moet aanwezig zijn, dat absoluut want je moet iets voelen voor de persoon waarmee je iets wil, maar om een standvastige relatie aan te gaan is er naar mijn idee echt wel meer nodig dan enkel en alleen een gevoel. Geloof het of niet, toen ik mijn huidige vriend leerde kennen, had ik een reëel lijstje met eigenschappen die een jongen moest bezitten vooraleer ik er een relatie mee zou aangaan, gewoon om mezelf een hoop ellende te besparen. Door de twee eerdere serieuze relaties die ik heb gehad - waar ik enkel op het gevoel ben afgegaan en dacht dat ze de ware waren - heb ik echt wel geleerd dat er meer nodig is in een relatie. Zo heb ik verschillende echt wel leuke jongens aan me voorbij laten gaan, waar wel degelijk het gevoel van beiden kanten aanwezig was. Ze waren knap, aantrekkelijk, interessant en ook zeker wel tof en aardig in de omgang, maar het waren geen personen waar ik gelukkig mee zou kunnen worden in een langdurige relatie. In het begin zou het zeker anders lijken, zou het fantastisch zijn en zou ik me op dat moment niks anders kunnen wensen en zou het leven niet beter kunnen zijn, maar ik hecht bepaalde waarde aan een relatie door de ervaringen die ik heb opgedaan.
    Mijn lijstje bestond dan ook zeker niet uit eigenschappen van dat hij humor moest hebben, lief moest zijn, knap of aantrekkelijk, goed in sport, zorgzaam, romantisch en wat voor belachelijkheden je nog meer op zo'n lijstje kan zetten. Het waren de dingen die ik verwachte van een relatie, hetgeen wat ik kon geven en wat ik terug verwachtte, de dingen die belangrijk zijn voor mij in het leven en die ook belangrijk zijn voor hem.
    Maar dit zegt dan ook alles over mij en mijn relatie. Ik zeg ook zeker niet dat dit goed is, of slecht. Het werkt voor mij en ik ben gelukkig met de relatie zoals hij is en ik voel zeker wel liefde voor m'n vriend, anders was ik nooit geen relatie met hem begonnen.

    Dat jij enkel op je gevoel afgaat is je goed recht. Je moet alleen niet afkomen met het feit dat ik geen liefde ken in mijn relatie, want uit al je reacties blijkt gewoon dat je nog maar weinig hebt meegekregen in het leven, maar wel doet alsof je alles al hebt gezien. Je mag je mening hebben, maar je moet niet gaan verkondigen dat het de 'enige' manier is die juist is. Je beweerd dat het slechts jou mening is, en ik wil dat gerust geloven, maar je zou het dan op z'n minst anders kunnen brengen. Want hoe je het nu brengt is heel simpel: de hele wereld moet een relatie aangaan, enkel en alleen maar gebaseerd op het gevoel aangezien andere manieren geen liefdesrelatie is.

    En dan nog even on topic... Meid, je bent pas 14 en dus moet je gewoon nog genieten van het leven! Er is al eerder gevraagd of ook beiden jongens iets voor jou voelen, dit is ook iets wat zeer belangrijk is natuurlijk ^_^ En ja, verder... wat vind jij belangrijk? Ik zou niet zozeer spreken van voor-of nadelen, maar bezie eerder wat je verwacht van de relatie en kijk welke jongen daar het beste bij aansluit. Je voelt voor beide jongens iets, dus het gevoel is aanwezig. Is het van beiden jongens wederzijds, maak voor jezelf uit wie voldoet aan jou idee van een relatie zoals je die nu wilt. Mijn beide schoonzusjes (tweeling) zijn 18 en hun idee van een relatie is absoluut niet mijn idee, maar zij zijn er gelukkig mee. En dat is wat telt ;) De ene kleft en plakt de hele dag aan haar vriendje, om kotsziek van te worden, de ander ziet haar vriendje alleen wanneer het hem uitkomt... het is maar net wat je zelf wilt, en dat geld in deze ook voor jou. Doe gewoon hetgeen waar jij je goed bij voel (K)

    [ bericht aangepast op 3 nov 2012 - 22:52 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:


    ars moriendi

    Merrow schreef:
    ...


    OMFG
    zo veel awesome. MARRY ME!

    Ik vrees alleen dat je argumentatie verloren zal gaan in een stroom :Ps en "dit is mijn mening en ik word er om aangevallen D:" en verwijzingen naar slavenhandel

    [ bericht aangepast op 3 nov 2012 - 23:06 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Er is dan eindelijk toch iemand die met me wilt trouwen!

    En wie zegt dat mijn vriend geen slaaf is? :P


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Er is dan eindelijk toch iemand die met me wilt trouwen!

    En wie zegt dat mijn vriend geen slaaf is? :P


    hij is wel een slaaf! Hij is je sexslaaf en telt dus niet, waardoor je met mij kunt trouwen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    hij is wel een slaaf! Hij is je sexslaaf en telt dus niet, waardoor je met mij kunt trouwen :Y)


    Je bent en blijft onmogelijk :W
    Maar ik weet iets veel beters: ik maak van jou gewoon m'n cyberseksslaaf :Y)
    En wat is het heerlijk off topic :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    unions schreef:
    "If you love two people at the same time, choose the second one, because if you really loved the first one you wouldn't have fallen for the second."


    Dies best goed eigenlijk. o;


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Apocalyptic schreef:
    (...)



    jullie lachen dat meisje uit in haar verdriet !!!


    dreams come true, nightmares to

    SuperEva schreef:
    (...)

    jullie lachen dat meisje uit in haar verdriet !!!


    ?


    i put the fun in funeral

    SuperEva schreef:
    (...)

    jullie lachen dat meisje uit in haar verdriet !!!


    Hm, niet echt. Er is behoorlijk wat advies gekomen voor de topicmaakster (die nog steeds niet gereageerd heeft, ik wil weten of we geholpen hebben en of ze nog meer advies nodig heeft D:) maar er is nu een beetje een discussie gaande over of je bij je vriend/vriendin puur op je gevoel afgaat of er ook bij nadenkt. En de reactie was op een meisje die reageerde op wat Destined zei, die dus beweert dat je bij het kiezen van je vriend/vriendin op de eerste de beste moet afstappen want je mag niet naar hun eigenschappen kijken of iets dergelijks.

    Er zijn zeker wat negatieve reacties tegenover de topicmaakster geweest, maar deze hoort daar niet bij.


    quidquid excusatio prandium pro

    Omfg, ik plaats een reactie en er komt meteen een hele discussie.
    Maar Destined, even op jouw antwoord op mijn reactie -wat een kutzin is dat-, ik wil niet veel zeggen, maar jij was ook keihard mensen aan het beoordelen. Beoordelen doe je altijd. Ik ken een paar mensen die ik niet mag, om hun gedrag niet. Die beoordeel ik dus om hun gedrag. En dat doet iedereen.

    Maar goed, back on-topic, hoe is het afgelopen/hoe gaat het?

    [ bericht aangepast op 4 nov 2012 - 12:44 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Merrow schreef:
    (...)

    Je bent en blijft onmogelijk :W
    Maar ik weet iets veel beters: ik maak van jou gewoon m'n cyberseksslaaf :Y)
    En wat is het heerlijk off topic :'D


    50 Shades of Grey On the Computer?

    't Word vast een bestseller!


    Tijd voor koffie.

    nerveus schreef:
    Allereerst, je kunt nooit verliefd zijn op twee jongens tegelijk, dat kan gewoon niet. Iemand leuk vinden is iets anders dan meteen een relatie met iemand willen. ;)
    Je moet niet iemand "beoordelen". Je moet hart volgen en niet een lijstje maken met de voor en nadelen. Het is geen product dat je uitkiest...
    Hoe weet jij zo zeker dat ze jou ook leuk vinden? Het je het gevraagd? Laten ze het aan je merken of hebben ze het zelf gezegd? Ik zou daar maar eerst eens achter komen, maar stop mensen te behandelen alsof je een product in de supermarkt kiest. Volg je hart en niet bij wie je het meest perfect uitkomt.


    Door ze zo te beoordelen kun je ze inderdaad eigenlijk alleen maar kwetsen. (Uiteindelijk)

    ... Nu voeg ik nog even toe dat de definitie van 'verliefd' voor iedereen dan wel verschilt.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2012 - 13:43 ]


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."