• Hoe bepaal je welke oplossing de hoogste osmotische waarde heeft, dus hypertonisch,isotonisch of hypotonisch is t.o.v. een andere?

    Voorbeeld: 0,1 M natriumchloride (NaCl) | 0,05 M kaliumnitraat (KNO3)

    Ik heb nooit scheikunde gehad, of iig maar 1 jaar, en nu moet ik dit opeens als extra opdracht doen voor bio terwijl het helemaal geen examenstof is. Kan iemand me even helpen? :3


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Whut? Eh.. Succes!!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb net 2 weken scheikunde en zelfs 1 lesje gemist :W.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Bij biologie gebruik je ook soms scheikunde, dus zul je stof van scheikunde soms tegenkomen bij biologie. Omdat enzymen zowel in de biologie en in de scheikunde belangrijk zijn enzo.
    Ik snap het niet echt. 0,1 lijkt me sowieso sterker geconcentreerd dan 0,05. Ik weet niet hoe je twee verschillende stoffen in osmotische waarde moet vergelijken, dat heb ik nooit gehad?
    Met osmotische waarde wordt de hoeveelheid stof die is opgelost ..
    In de biologie wordt het vaak gebruikt om de osmotische waarde binnen en buiten een cel te vergelijken. [met water enzo]

    misschien helpt wikipedia?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Osmose


    Aan niets denken is ook denken.