• 3058. De hele wereld is uit elkaar gedreven. Van continenten is er geen sprake meer. Wat eens Europa was is nu een groep eenzame eilanden. Tussen Nederland en België wordt al zo'n driehonderd jaar geen verschil gemaakt. De enige indicatie dat er ooit twee landen waren ligt aan de achternamen van de inwoners. Wie afstamt van de Nederlanders heeft de achternaam "Ne'erlenma". Afstammelingen van de Belgen zijn de "Bell'gam". Het eiland dat toenmalige landen nu vormen kreeg de naam "De Beterlanden."
    Laat je niet bedriegen door de naam want het is er niet zo goed als hij doet vermoeden.
    De inwoners gaan gebukt onder de dictatuur van een leider die zichzelf "De Alfa" noemt. Hij loodste hen met harde hand een oorlog door, en daar eist hij nu tol voor. De prijs die ze moeten betalen is hoog. Slavernij is een hemels lot.
    Grote as- en zandvlaktes zijn het laatste bewijs van de bloederige gevechten die de oorzaak waren van alle ellende. Maar er is hoop.



    Verduidelijking van kaart, legende en volkeren
    In het noordoosten ligt Alfapolia, het koninkrijk van De Alfa. Van hieruit voert de leider zijn plannen uit.
    Rondom de hoofdstad liggen steden. Hoewel de inwoners hier een luxeleven leiden, zijn zij de eersten die zullen vallen bij een bestorming van Alfa's fort.

    In het noord- en zuidwesten heb je de Asselanden. De grond is er uiterst onvruchtbaar gezien deze voornamelijk uit as bestaat. Leven is er niet mogelijk voor mensen door de vele asdeeltjes die er in de lucht zitten. Je ziet er amper een hand voor ogen. Er is een kleine oase in het noorden van deze landen, maar ook hier komt haast geen levende ziel. Enkel vogels op doortocht komen hun dorst hier lessen.

    In het midden liggen de zandvlaktes. Kilometers en kilometers woestijngebied strekken zich voor je uit. Omdat niemand het in zijn hoofd haalt deze zanderige oppervlakte over te steken, bevindt zich hier de militaire basis die De Zoeste wordt genoemd. Het is een trainingscentrum voor de soldaten van De Alfa. Eromheen zijn kleine steden waar hun families van een klein huisje voorzien worden. In elke stad is water- en voedselvoorziening. De Alfa weet hoe hij mensen aan zijn kant moet scharen.

    Ten slotte is er in het uiterste zuidoosten nog de Omegazone. Een open vlakte die omringd wordt door de oude Ardense bergen. Hier bevindt zich Ancientardena, het kamp van de rebellen. Omdat de Omegazone wordt afgesloten door een meer dat "De Plas" wordt genoemd is er niemand, zelfs niet De Alfa, die weet hoe de rebellen er precies gekomen zijn en hoe ze er uit zullen raken.

    Aanhangers van De Alfa
    In ruil voor hun trouw krijgen zij een luxeleven. Ze hebben het recht mooie gewaden te dragen en degenen die geluk hebben krijgen zelfs schoenen. Ze hebben voedsel op overschot en kunnen zich elke dag tegoed doen aan de meest verrukkelijke dranken.
    Ze krijgen makkelijke baantjes zoals het uittypen van verslagen, innen van belastingen, zingen of dansen op de vele decadente feesten die De Alfa zijn gevolg schenkt.

    Het gepeupel
    Zij hebben minder geluk. Wie de zware belastingen niet kan betalen komt in eeuwige dienst van De Alfa te staan. De wacht houden, land ploegen, villa's poetsen, tegenhangers doden... De meest smerige werkjes worden aan hen uitbesteedt.
    Je herkent ze aan hun aftandse kleren en vaak lopen ze blootsvoets.
    Zij hebben niet het recht om elkaar lief te hebben en ook vriendschap wordt zwaar afgestraft.

    De rebellen
    De rebellen staan onder leiding van een jonge Schotse ex-officier genaamd Cassel Kraine. Niemand weet hoe hij in de beterlanden is terecht gekomen, maar zijn militaire expertise en voorzichtigheid hebben hem een positie als leider bezorgd.
    Hoewel hij begaan is met het welzijn volk, houdt hij zich persoonlijk van hen afzijdig.
    De rebellen trainen al jaren om zich sterk te stellen tegen het Alfapolia. Ze dromen van dag dag dat ze het dictatuur kunnen verwerpen en alle standen weer gelijk kunnen stellen. Ze leven weinig glamoureus, slapen in boomhutten en rotswanden die veel aan de verbeelding over laten. Eten is er schaars en de stilte is soms gekmakend.
    Door hun seclusie zijn ze zich op bepaalde zintuigen gaan toespitsen. Zo heb je Luistervinken, met een bijzonder goed gehoor (2), Nachtkatten, die in het donker alles kunnen onderscheiden (2) en Snuffelhonden, met een exceptionele reukzin (2).

    Meedoen?
    Volledige naam: -insert voornaam- Ne'erlenma/Bell'gam
    Clan:: Aanhanger/Zoestesoldaat/Gepeupel/Rebel
    Leeftijd: - Vanaf 16-
    Innerlijk:
    Uiterlijk
    Familie en geschiedenis:
    Extra:


    Regels:
    - Minstens 10 à 15 regels tekst
    - Laat twee reacties tussen voor je weer reageert, ik wil geen sneltrein
    - Niemand is perfect, maak geloofwaardige characters
    - OOC tussen []
    - Hou je rollen actief en ga niet voor iemand anders spelen
    - PG 13, geen expliciete seks.


    Rollen
    Rebellen
    Assassin Renae Ne'erlenma / Nachtkat
    Flitwick - Noxemme Ne'erlenma Nachtkat
    5Boys1Dream - Summer Ne'erlenma
    PianoMusic - Mae Ne'erlenma / Luistervink
    Gancanagh - Cassel Kraine
    serafim - Sylvain Bell’gam / Snuffelhond
    [vol.]

    Aanhangers/Soldaten
    Khione - Aurea Ne'erlenma / zangtalent
    Mombasa - Gitane Bell'gam
    Assassin - Dean Bell'gam
    Gancanagh - Alfred Bell'gam
    [Meisjes zitten vol.]

    Gepeupel
    Llamalover - Elliot Ne'erlenma
    PianoMusic - Max Bell'gam

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 21:46 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Kan ik een vrouwelijk aanhanger van De Alfa reserveren? Ik vul het z.s.m. in.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    YouAreMyLove »»»» LlamaLover.
    tweede letter is een L ;)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Isuzu schreef:
    Kan ik een vrouwelijk aanhanger van De Alfa reserveren? Ik vul het z.s.m. in.

    Dat mag


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    -> Verwijderd.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 18:36 ]

    Gaat dit RPG nog door?


    Het orakel van Delphi.

    welke rollen zijn er nog? ik denk dat ik wel mee kan doen.


    Ik zie God als een lopende boom die kan praten via gevoelens. Is dat raar?

    Hm, sorry, ik meld me af. Iemand anders mag mijn vrouwelijke rol wel, ik doe aan te veel RPG's mee.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    PianoMusic, een beetje geduld graag. Ik wacht tot Corallo en Flitwick hun rollen volledig hebben ingevuld.

    Xerces, je kan in principe overal nog een rol aanmaken, bij voorkeur een jongen. Wil je toch liever een meisje dan liefst bij het gepeupel.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik maak anders nog wel een jongen aan bij de aanhangers en soldaten?


    Your make-up is terrible

    Volledige naam: Cassel Kraine (andere achternaam wegens Schotse afkomst)
    Clan: Rebel
    Leeftijd: 26
    Innerlijk:
    Cassel is een man met engelengeduld. Dit maakt hem tot een goede leraar voor de rebellen. Hij wil hen niet overhaasten tot actie, maar wacht liever tot ze zichzelf goed kunnen verdedigen.
    Hij wordt hierdoor ook zelden kwaad. Als hij het wel wordt dan heeft hij daar een goede reden voor. Hij is iemand die veel belang hecht aan loyaliteit en grenzen. "Familie" komt voor hem altijd op de eerste plaats.
    Toch is Cassel niet erg sociaal, maar dat heeft ook zo zijn oorzaken. Cassel heeft het namelijk heel moeilijk met afscheid nemen en wil zich daardoor aan zo weinig mogelijk mensen hechten. Zijn gevoelens sluit hij af voor anderen in de hoop dat ze niet al te veel pogingen maken dichter bij hem te komen.
    Wel zal hij altijd naar een ander luisteren, áls ze naar hem toe komen met hun problemen. Zelf zal hij er nooit naar vragen.
    Cassel is ook echt een natuurmens. Hij is op nog voor de zon dat is en kan er van genieten even alleen door de bomen te zwerven. Een fikse regenbui kan hem opbeuren al is het maar omdat hij dan even iets anders hoort dan zijn eigen gedachten.
    Uiterlijk:


    Cassel heeft een apart uiterlijk, mede om mensen op afstand te houden. Vaak heeft hij een strenge blik op zijn gezicht maar doorgaans is dat onbewust. Hij heeft felle, groene ogen die dwars door je heen lijken te kijken.
    Ook zijn kleren zijn niet al te netjes meer en zijn lange laarzen doet hij nooit uit, ook niet om te slapen.
    Zijn hele lichaam zit onder de tatoeages. Elke tekening representeert iemand die hij tijdens de oorlog vermoord heeft. Het is zijn manier van boetedoening, ze allemaal met hem meedragen. Er gaat geen dag voorbij dat Cassel geen berouw voelt voor wat hij gedaan heeft, ookal gold toen de regel; het leven van een ander of dat van hem.
    Familie en geschiedenis:
    Cassel is van Schotse afkomst. Op achtjarige leeftijd kwam hij naar de Beterlanden samen met zijn vader, een alom geprezen legerofficier. Toen was er van De Alfa nog geen sprake. Hij had een vrij gelukkige jeugd, samen met Dita, met wie hij op zeventienjarige leeftijd zou trouwen om te vermijden dat hij het land zou worden uitgezet.
    Het jaar daarop echter veranderde alles. Cassel moest in dienst gaan van het Beterlandse leger, omdat er een hevige oorlog woedde. Toen zijn vader omkwam in de strijd kreeg Cassel niet de tijd om te rouwen want er werd verwacht dat hij zijn vader's plaats in zou nemen in de rangen. Cassel zag geen andere keus dan gehoorzamen, omdat niet alleen zijn leven op het spel stond en hij al sinds hij een ukkie was de strategieën van zijn vader met de paplepel inkreeg. Hij had echt hoop zijn troepen door de oorlog te kunnen loodsen.
    Maar toen kwam de doemsdag voor Cassel. Dita werd gevonden in de woestijn, op het randje van de dood. Hij moest kiezen tussen trouw aan zijn land of aan de jonge vrouw die ervoor gezorgd had dat hij er kon blijven. Uiteindelijk koos hij voor de laatste. In het holst van de nacht is hij met haar uit De Zoeste vertrokken.
    Dagen heeft hij over de Oude Ardennen gezworven tot de rebellen hem spotten. Geblinddoekt werden hij en Dita naar Ancient Ardena geleid.
    Hoewel de rebellen aanvankelijk sceptisch tegenover hem stonden vanwege zijn eerdere baan, werd hen snel duidelijk dat hij een aanwinst was en mocht hij de rebellen trainen op verschillende vlakken.
    Hij en Dita hebben een diepe band, die je meer als broederlijk en zusterlijk kan omschrijven dan als dat van een echtpaar. Ze houden van elkaar, maar niet als geliefden.
    Extra:
    Cassel is gedeeltelijk blind geraakt aan zijn linkeroog in een hels gevecht enkele jaren terug in De Zoeste. Aanvankelijk had hij het lastig met afstanden inschatten maar nu heeft hij zich er aan aangepast.
    Hij is ook een gelovig man maar komt daar niet openbaar voor uit. Vaak trekt hij zich terug in de bossen of bergen om te bidden, dat alles snel voorbij mag zijn en er vrede komt, met gelijke kansen voor allen.
    Cassel heeft op liefdesgebied geen voorkeur voor mannen of vrouwen, maar hij is nog nooit verliefd geweest.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Assassin schreef:
    Ik maak anders nog wel een jongen aan bij de aanhangers en soldaten?

    Dat mag hoor ^_^

    Ik heb namelijk zelf Dita geschrapt en ben van plan nog een jongen aan te maken, om er wat meer evenwicht in te krijgen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Volledige naam: Dean Bell'gam
    Clan: Soldaat
    Leeftijd: 23
    Innerlijk: Dean heeft een slechte reputatie opgebouwt met zijn gedrag. Hij tracht namelijk soms nogal onhandelbaar te zijn. Hij doet nogal graag dingen die niet toegstaan is, buiten het leger om. Hier begon hij vooral mee om er bij te horen, om iedereen te laten zien dat hij geen watje is, maar het is een beetje uit de hand gelopen.
    Eigenlijk kan Dean wel een behoorlijk watje zijn. Hij is snel bang, wat hij absoluut niet laat merken en best gevoelig. Hij kan best goed een luisterend oor bieden, iemand helpen en advies geven. Toch weigert hij dit de laatste jaren te doen, sinds hij in het leger zit. Dat heeft hem totaal veranderd. Zo heeft hij ook geleerd om zijn biseksualiteit te onderdrukken, aangezien dat onmogelijk is in het leger.
    Buiten al dit kan Dean een ongelooflijk charmante jongen zijn, die graag flirt en meisjes in nood red. Hij kan zich gedragen als een echte casanova en dit loopt wel eens uit tot seks, maar niets meer. Hij is vreselijk slecht in relaties tot stand houden, waar door het ook elke keer mislukt is.
    Uiterlijk:



    Dean heeft keihard gewerkt om een gespierd lichaam te krijgen, waar hij dan ook graag mee pronkt. Hij gaat meestal gekleed in unuform om indruk te maken, zelfs als hij geen dienst heeft. Hij draagt meestal een zonnebril, omdat zijn grijze ogen de sleutel zijn tot zijn ziel. Ze verraden zich snel en vaak. Hij heeft redelijk volle lippen, een licht gekleurde huid van de zon en enkele sproeten rond en op zijn neus. Zijn haar is donkerbruin, de uiteindes zijn iets lichter vanwege de zon. Zijn gezichtsuitdrukking is van zichzelf helemaal niet hard, maar hij trekt zijn volle lippen vaak tot een witte streep.
    Familie en geschiedenis: Dean heeft geen idee wie zijn familie is en wat er met hen gebeurd is. Hij is al zolang hij zich kan herinneren wees en heeft totaal geen herinneringen aan ouders of andere dingen. Hij heeft er ook weinig behoefte aan om er achter te komen. Zodra hij uit het weeshuis kwam, wat hij een geweldige plek vond, moest hij gelijk in dienst. In het weeshuis zaten weinig jongens, hij trok vooral met meisjes op. In het leger is het dan wel even een omslag.
    Extra: Hij rookt maar drinkt eigenlijk niet.


    Your make-up is terrible

    Ik zal vanavond of vanmiddag mijn rol verder uitbreiden


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik zal geduldig zijn (A)


    Het orakel van Delphi.

    oké dan vul ik wel een jongen in bij rebellen en hij is een luistervink


    Ik zie God als een lopende boom die kan praten via gevoelens. Is dat raar?