• 3058. De hele wereld is uit elkaar gedreven. Van continenten is er geen sprake meer. Wat eens Europa was is nu een groep eenzame eilanden. Tussen Nederland en België wordt al zo'n driehonderd jaar geen verschil gemaakt. De enige indicatie dat er ooit twee landen waren ligt aan de achternamen van de inwoners. Wie afstamt van de Nederlanders heeft de achternaam "Ne'erlenma". Afstammelingen van de Belgen zijn de "Bell'gam". Het eiland dat toenmalige landen nu vormen kreeg de naam "De Beterlanden."
    Laat je niet bedriegen door de naam want het is er niet zo goed als hij doet vermoeden.
    De inwoners gaan gebukt onder de dictatuur van een leider die zichzelf "De Alfa" noemt. Hij loodste hen met harde hand een oorlog door, en daar eist hij nu tol voor. De prijs die ze moeten betalen is hoog. Slavernij is een hemels lot.
    Grote as- en zandvlaktes zijn het laatste bewijs van de bloederige gevechten die de oorzaak waren van alle ellende. Maar er is hoop.



    Verduidelijking van kaart, legende en volkeren
    In het noordoosten ligt Alfapolia, het koninkrijk van De Alfa. Van hieruit voert de leider zijn plannen uit.
    Rondom de hoofdstad liggen steden. Hoewel de inwoners hier een luxeleven leiden, zijn zij de eersten die zullen vallen bij een bestorming van Alfa's fort.

    In het noord- en zuidwesten heb je de Asselanden. De grond is er uiterst onvruchtbaar gezien deze voornamelijk uit as bestaat. Leven is er niet mogelijk voor mensen door de vele asdeeltjes die er in de lucht zitten. Je ziet er amper een hand voor ogen. Er is een kleine oase in het noorden van deze landen, maar ook hier komt haast geen levende ziel. Enkel vogels op doortocht komen hun dorst hier lessen.

    In het midden liggen de zandvlaktes. Kilometers en kilometers woestijngebied strekken zich voor je uit. Omdat niemand het in zijn hoofd haalt deze zanderige oppervlakte over te steken, bevindt zich hier de militaire basis die De Zoeste wordt genoemd. Het is een trainingscentrum voor de soldaten van De Alfa. Eromheen zijn kleine steden waar hun families van een klein huisje voorzien worden. In elke stad is water- en voedselvoorziening. De Alfa weet hoe hij mensen aan zijn kant moet scharen.

    Ten slotte is er in het uiterste zuidoosten nog de Omegazone. Een open vlakte die omringd wordt door de oude Ardense bergen. Hier bevindt zich Ancientardena, het kamp van de rebellen. Omdat de Omegazone wordt afgesloten door een meer dat "De Plas" wordt genoemd is er niemand, zelfs niet De Alfa, die weet hoe de rebellen er precies gekomen zijn en hoe ze er uit zullen raken.

    Aanhangers van De Alfa
    In ruil voor hun trouw krijgen zij een luxeleven. Ze hebben het recht mooie gewaden te dragen en degenen die geluk hebben krijgen zelfs schoenen. Ze hebben voedsel op overschot en kunnen zich elke dag tegoed doen aan de meest verrukkelijke dranken.
    Ze krijgen makkelijke baantjes zoals het uittypen van verslagen, innen van belastingen, zingen of dansen op de vele decadente feesten die De Alfa zijn gevolg schenkt.

    Het gepeupel
    Zij hebben minder geluk. Wie de zware belastingen niet kan betalen komt in eeuwige dienst van De Alfa te staan. De wacht houden, land ploegen, villa's poetsen, tegenhangers doden... De meest smerige werkjes worden aan hen uitbesteedt.
    Je herkent ze aan hun aftandse kleren en vaak lopen ze blootsvoets.
    Zij hebben niet het recht om elkaar lief te hebben en ook vriendschap wordt zwaar afgestraft.

    De rebellen
    De rebellen staan onder leiding van een jonge Schotse ex-officier genaamd Cassel Kraine. Niemand weet hoe hij in de beterlanden is terecht gekomen, maar zijn militaire expertise en voorzichtigheid hebben hem een positie als leider bezorgd.
    Hoewel hij begaan is met het welzijn volk, houdt hij zich persoonlijk van hen afzijdig.
    De rebellen trainen al jaren om zich sterk te stellen tegen het Alfapolia. Ze dromen van dag dag dat ze het dictatuur kunnen verwerpen en alle standen weer gelijk kunnen stellen. Ze leven weinig glamoureus, slapen in boomhutten en rotswanden die veel aan de verbeelding over laten. Eten is er schaars en de stilte is soms gekmakend.
    Door hun seclusie zijn ze zich op bepaalde zintuigen gaan toespitsen. Zo heb je Luistervinken, met een bijzonder goed gehoor (2), Nachtkatten, die in het donker alles kunnen onderscheiden (2) en Snuffelhonden, met een exceptionele reukzin (2).

    Meedoen?
    Volledige naam: -insert voornaam- Ne'erlenma/Bell'gam
    Clan:: Aanhanger/Zoestesoldaat/Gepeupel/Rebel
    Leeftijd: - Vanaf 16-
    Innerlijk:
    Uiterlijk
    Familie en geschiedenis:
    Extra:


    Regels:
    - Minstens 10 à 15 regels tekst
    - Laat twee reacties tussen voor je weer reageert, ik wil geen sneltrein
    - Niemand is perfect, maak geloofwaardige characters
    - OOC tussen []
    - Hou je rollen actief en ga niet voor iemand anders spelen
    - PG 13, geen expliciete seks.


    Rollen
    Rebellen
    Assassin Renae Ne'erlenma / Nachtkat
    Flitwick - Noxemme Ne'erlenma Nachtkat
    5Boys1Dream - Summer Ne'erlenma
    PianoMusic - Mae Ne'erlenma / Luistervink
    Gancanagh - Cassel Kraine
    serafim - Sylvain Bell’gam / Snuffelhond
    [vol.]

    Aanhangers/Soldaten
    Khione - Aurea Ne'erlenma / zangtalent
    Mombasa - Gitane Bell'gam
    Assassin - Dean Bell'gam
    Gancanagh - Alfred Bell'gam
    [Meisjes zitten vol.]

    Gepeupel
    Llamalover - Elliot Ne'erlenma
    PianoMusic - Max Bell'gam

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 21:46 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Hij klinkt zo leuk, dat ik de PG 13 voor lief ga nemen denk ik. :3 Maar ik kan niet zo goed kiezen of ik een jongen of meisje doe... Hum, doe maar een meisje dan, bij de Rebellen, nachtkat.


    Your make-up is terrible

    Volledige naam: Dita Bell'gam - Kraine
    Clan: Rebel, Luistervink
    Leeftijd: 23, Dita is jarig op de twaalfde dag in de maand van regen (september)
    Innerlijk:
    Aan Dita weet je nooit wat je hebt. Ze komt altijd op voor haar lotgenoten maar wil tegelijk niks met ze te maken hebben. Dita vertrouwt niemand, behalve Cassel. Maar omdat hij het druk heeft, houdt ze haar zorgen voor zichzelf en kropt alles op. Hierdoor heeft Dita een heel kort lontje. Ze kan in een mum van tijd heel erg kwaad worden. Met haar discussieren heeft geen zin, ze heeft geen oor naar argumenten die haar op een ander gedacht zouden moeten brengen.
    Dita is ook uiterst voorzichtig. Ze let goed op interacties tussen de anderen en eventuele veranderingen in de omgeving.
    Het eten dat ze vangt deelt ze wel met de anderen en ze verzorgt gewonden ook waar ze kan. Conversatie is een moeilijk begrip voor haar.
    Dita is uiterst bang in het donker, waarom weet ze zelf ook niet. Er moet in de nachtelijke uren ten alle tijde iemand bij haar blijven of ze heeft zichzelf niet in de hand. Van de minste geluiden springt ze uit haar vel van de schrik.
    Verder is ze ook vrij onhandig. Ze struikelt vaak en knalt tegen veel dingen aan.
    Haar Luistervink-kwaliteit maakt dit echter ruimschoots goed. Als ze jaagt hoeft ze gewoon in het struikgewas te zitten en ze hoort waar haar prooi zit.
    Uiterlijk:


    Dita weigert er ook maar een beetje normaal uit te zien. Haar haren verft ze blauw, zodat ze fel contrasteren met haar groene ogen en bleke huid. (De verf maakt ze zelf met as, zout water en een vreemde stof die in de grond zit.) In haar lip heeft ze een piercing en ze lacht zelden. Met haar 1.72m is ze niet klein maar zeker ook niet al te lang. Door de voedselschaarste is ze slank als een riet.
    Dita zal je nooit zien zonder haar zwarte spijkerjack. Uit sympathie voor het gepeupel en als standpunt draagt ze nooit schoenen.
    Familie en geschiedenis:
    Dita verloor haar moeder toen ze pas elf was en moest zo al vroeg voor haar kleine tweelingbroertjes zorgen, Jack & Jonah. Tijdens de oorlog werden ze op zestienjarige leeftijd, samen met haar vader, opgeroepen door het leger toen de manschappen schaars begonnen worden. Drie maanden later stierf Jack in een vuurgevecht, Jonah kon dat niet aan en liep recht een kogelregen in. Haar vader is nog steeds spoorloos.
    Uit eenzaamheid en verdriet begon Dita te zwerven, steeds verder van de stad weg. Ze was halverwege de woestijn, op zoek naar de legerbasis waar haar man Cassel was, en had last van waanbeelden door de droogte toen haar lichaam het begaf. Ze werd wakker in het rebellenkamp.
    Extra:
    Dita is de vrouw van rebellenleider Cassel. Ze kent hem al van toen hij als kind uit Schotland naar De Beterlanden kwam. Omdat tijdens de oorlog gedreigd werd dat hij het land uit zou zetten, trouwde ze op veertienjarige leeftijd met hem. De twee voelen geen liefde voor elkaar, alleen diepe vriendschap en blind vertrouwen.
    Zij bleef alleen achter terwijl de oorlog woedde en ging wanhopig naar hem op zoek toen haar familie weg was. Tot de dag van vandaag weet Dita nog altijd niet hoe Cassel haar het rebellenkamp binnen kreeg.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 11:21 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Maakt het uit of je een echt plaatje neemt of een getekend?


    Your make-up is terrible

    Nee, doe maar wat jij fijnst vindt ^_^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik meld me aan, het lijkt me heel gaaf, maar nu het eerst nog eens rustig doorlezen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Dit doet me een beetje denken aan het boek: Een wereld zonder hemel :3

    En mag ik een meisje reserveren bij de aanhangers van de Alfa?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ken het boek niet, dus het is er niet op gebaseerd ^_^
    Maar ik zet je erbij


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ziet er erg gaaf uit Elise! Ik denk er alleen nog even overna qua tijd etc.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Dank je, Demi ^_^

    Doe maar gerust hoor (;, maar als het van mij afhangt wordt dit een heel rustig rpg waar iedereen de kans heeft te reageren en na te denken over een post.
    Zo had ik het toch voor ogen.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2012 - 18:24 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik wil graag meedoen, tien regels tekst gaat mij wel lukken.
    Ik doe wel een meisje, jongens heb ik al zo veel gehad. Een nachtkat als dat kan.

    Even een vraagje, als je bijvoorbeeld 'nachtkat' bent, heb je dan andere trekken van een kat bijv of is het gewoon alleen het zicht in het donker dat ze van een kat hebben?

    [ bericht aangepast op 30 sep 2012 - 18:26 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Gancanagh schreef:
    Dank je, Demi ^_^

    Doe maar gerust hoor (;, maar als het van mij afhangt wordt dit een heel rustig rpg waar iedereen de kans heeft te reageren en na te denken over een post.
    Zo had ik het toch voor ogen.


    Dat klinkt goed. Voor tien regels 'goede' tekst heb ik ook even de tijd nodig :'D Vanavond hoop ik een rol in te vullen maar ik zal geen middagen achter elkaar zitten.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Hmm ik doe aan veel rpgs mee, maar ik waag me erop, want het klinkt superleuk. Mag ik een van Het gepeupel reserveren. Een jongen graag. :3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flitwick schreef:
    Ik wil graag meedoen, tien regels tekst gaat mij wel lukken.
    Ik doe wel een meisje, jongens heb ik al zo veel gehad. Een nachtkat als dat kan.

    Even een vraagje, als je bijvoorbeeld 'nachtkat' bent, heb je dan andere trekken van een kat bijv of is het gewoon alleen het zicht in het donker dat ze van een kat hebben?


    Het gaat hem om de zintuigen, dus alleen het zicht in het donker ^_^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    hey,

    ik wil ook graag meedoen lijkt me interresant ^^ en heel origineel
    Ik wil graag een meisje reserveren als het kan bij de Rebellen ?!

    xx


    Believe In Your Dreams, Never Say That It's To Late To Return To The Place Where You Want To Be, Believe In Yourself

    Ik zet je er bij.

    Ik wil trouwens ook nog even meedelen dat er voldoende jongens moeten zijn voor ik begin. Om het goede voorbeeld te geven ga ik zelf ook Cassel spelen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.