• 3058. De hele wereld is uit elkaar gedreven. Van continenten is er geen sprake meer. Wat eens Europa was is nu een groep eenzame eilanden. Tussen Nederland en België wordt al zo'n driehonderd jaar geen verschil gemaakt. De enige indicatie dat er ooit twee landen waren ligt aan de achternamen van de inwoners. Wie afstamt van de Nederlanders heeft de achternaam "Ne'erlenma". Afstammelingen van de Belgen zijn de "Bell'gam". Het eiland dat toenmalige landen nu vormen kreeg de naam "De Beterlanden."
    Laat je niet bedriegen door de naam want het is er niet zo goed als hij doet vermoeden.
    De inwoners gaan gebukt onder de dictatuur van een leider die zichzelf "De Alfa" noemt. Hij loodste hen met harde hand een oorlog door, en daar eist hij nu tol voor. De prijs die ze moeten betalen is hoog. Slavernij is een hemels lot.
    Grote as- en zandvlaktes zijn het laatste bewijs van de bloederige gevechten die de oorzaak waren van alle ellende. Maar er is hoop.



    Verduidelijking van kaart, legende en volkeren
    In het noordoosten ligt Alfapolia, het koninkrijk van De Alfa. Van hieruit voert de leider zijn plannen uit.
    Rondom de hoofdstad liggen steden. Hoewel de inwoners hier een luxeleven leiden, zijn zij de eersten die zullen vallen bij een bestorming van Alfa's fort.

    In het noord- en zuidwesten heb je de Asselanden. De grond is er uiterst onvruchtbaar gezien deze voornamelijk uit as bestaat. Leven is er niet mogelijk voor mensen door de vele asdeeltjes die er in de lucht zitten. Je ziet er amper een hand voor ogen. Er is een kleine oase in het noorden van deze landen, maar ook hier komt haast geen levende ziel. Enkel vogels op doortocht komen hun dorst hier lessen.

    In het midden liggen de zandvlaktes. Kilometers en kilometers woestijngebied strekken zich voor je uit. Omdat niemand het in zijn hoofd haalt deze zanderige oppervlakte over te steken, bevindt zich hier de militaire basis die De Zoeste wordt genoemd. Het is een trainingscentrum voor de soldaten van De Alfa. Eromheen zijn kleine steden waar hun families van een klein huisje voorzien worden. In elke stad is water- en voedselvoorziening. De Alfa weet hoe hij mensen aan zijn kant moet scharen.

    Ten slotte is er in het uiterste zuidoosten nog de Omegazone. Een open vlakte die omringd wordt door de oude Ardense bergen. Hier bevindt zich Ancientardena, het kamp van de rebellen. Omdat de Omegazone wordt afgesloten door een meer dat "De Plas" wordt genoemd is er niemand, zelfs niet De Alfa, die weet hoe de rebellen er precies gekomen zijn en hoe ze er uit zullen raken.

    Aanhangers van De Alfa
    In ruil voor hun trouw krijgen zij een luxeleven. Ze hebben het recht mooie gewaden te dragen en degenen die geluk hebben krijgen zelfs schoenen. Ze hebben voedsel op overschot en kunnen zich elke dag tegoed doen aan de meest verrukkelijke dranken.
    Ze krijgen makkelijke baantjes zoals het uittypen van verslagen, innen van belastingen, zingen of dansen op de vele decadente feesten die De Alfa zijn gevolg schenkt.

    Het gepeupel
    Zij hebben minder geluk. Wie de zware belastingen niet kan betalen komt in eeuwige dienst van De Alfa te staan. De wacht houden, land ploegen, villa's poetsen, tegenhangers doden... De meest smerige werkjes worden aan hen uitbesteedt.
    Je herkent ze aan hun aftandse kleren en vaak lopen ze blootsvoets.
    Zij hebben niet het recht om elkaar lief te hebben en ook vriendschap wordt zwaar afgestraft.

    De rebellen
    De rebellen staan onder leiding van een jonge Schotse ex-officier genaamd Cassel Kraine. Niemand weet hoe hij in de beterlanden is terecht gekomen, maar zijn militaire expertise en voorzichtigheid hebben hem een positie als leider bezorgd.
    Hoewel hij begaan is met het welzijn volk, houdt hij zich persoonlijk van hen afzijdig.
    De rebellen trainen al jaren om zich sterk te stellen tegen het Alfapolia. Ze dromen van dag dag dat ze het dictatuur kunnen verwerpen en alle standen weer gelijk kunnen stellen. Ze leven weinig glamoureus, slapen in boomhutten en rotswanden die veel aan de verbeelding over laten. Eten is er schaars en de stilte is soms gekmakend.
    Door hun seclusie zijn ze zich op bepaalde zintuigen gaan toespitsen. Zo heb je Luistervinken, met een bijzonder goed gehoor (2), Nachtkatten, die in het donker alles kunnen onderscheiden (2) en Snuffelhonden, met een exceptionele reukzin (2).

    Meedoen?
    Volledige naam: -insert voornaam- Ne'erlenma/Bell'gam
    Clan:: Aanhanger/Zoestesoldaat/Gepeupel/Rebel
    Leeftijd: - Vanaf 16-
    Innerlijk:
    Uiterlijk
    Familie en geschiedenis:
    Extra:


    Regels:
    - Minstens 10 à 15 regels tekst
    - Laat twee reacties tussen voor je weer reageert, ik wil geen sneltrein
    - Niemand is perfect, maak geloofwaardige characters
    - OOC tussen []
    - Hou je rollen actief en ga niet voor iemand anders spelen
    - PG 13, geen expliciete seks.


    Rollen
    Rebellen
    Assassin Renae Ne'erlenma / Nachtkat
    Flitwick - Noxemme Ne'erlenma Nachtkat
    5Boys1Dream - Summer Ne'erlenma
    PianoMusic - Mae Ne'erlenma / Luistervink
    Gancanagh - Cassel Kraine
    serafim - Sylvain Bell’gam / Snuffelhond
    [vol.]

    Aanhangers/Soldaten
    Khione - Aurea Ne'erlenma / zangtalent
    Mombasa - Gitane Bell'gam
    Assassin - Dean Bell'gam
    Gancanagh - Alfred Bell'gam
    [Meisjes zitten vol.]

    Gepeupel
    Llamalover - Elliot Ne'erlenma
    PianoMusic - Max Bell'gam

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 21:46 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Lieve mensjes;
    Je personage's achternaam is normaalgesproken gewoon Ne'erlenma of Bell'gam.


    Wanneer kunnen ze een tweede achternaam hebben:
    - Als ze getrouwd zijn met iemand uit het buitenland, en dat hoort echt wel de uitzondering te zijn.
    - Als ze zelf uit het buitenland zijn (en dan hoeft Ne'erlenma of Bell'gam er niet voor te staan), maar dat wil ik ook niet bij elke persoon hebben.


    Ik voel me nu echt dom xd. Je kan bij mijn personage dan "Welling" er achter weghalen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nee hoor, het is wel een beetje mijn schuld ook. Ik had bij mijn rol duidelijker moeten zetten dat Dita Cassel's achternaam erbij genomen heeft ;D


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Nee hoor, het is wel een beetje mijn schuld ook. Ik had bij mijn rol duidelijker moeten zetten dat Dita Cassel's achternaam erbij genomen heeft ;D


    Ik had trouwens nog een vraagje. Hoe zit het met technologie en et cetera? Is dat er nog of niet meer?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Volledige naam: Renae Ne'erlenma
    Clan: Rebel
    Leeftijd: 19
    Innerlijk: Renae is een meisje van enorme tegenstrijdigheden. Ze is het nooit met iemand eens, ook niet met zichzelf. Ze kan alles heel erg zwart/wit zien en is erg slordig. Ook met wat ze zegt, haar eigen onderhoud en haar spullen. Alles is chaotisch, zeker in haar hoofd. Dit komt omdat ze haar gedachten deelt met meerdere personen. Ze kan heel teruggetrokken zijn, maar ook heel betrokken. Dat kan nogal irritant zijn omdat ze behoorlijk wat energie heeft en veel scheldwoorden gebruikt in haar zinnen.
    Begrijpend en menslievend is ze absoluut niet. Bij haar moet je niet met je problemen komen, het kan haar toch weinig schelen en goede raad zal ze zeker niet hebben. Ze zal eerder zeggen dat je je aanstelt en moet oprotten. Hier door heeft ze weinig echte en zelfs geen oppervlakkige vriendschappen gesloten.
    Uiterlijk:


    Renae is niet bepaald de grootste met haar één meter vijfenzestig. Ze is enorm dun, waar door ze er nogal breekbaar uitziet. Ze heeft dan ook nogal flink ondergewicht, maar niet door de schaarste van het voedsel. Het is één van de psychische problemen in haar hoofd. Ze heeft warrig, bruin haar dar krult, altijd onverzorgd vast gevonden. Ze heeft ingevallen wangen, waar door haar reebruine ogen groter lijken dan ze werkelijk zijn. Ze heeft meestal een vermoeide, maar strijdlustige blik in haar ogen. Ze heeft overal littekens op haar lichaam, sommige door eigen toedoen, anderen gemaakt door mensen of dieren om verschillende redenen.
    Familie en geschiedenis: Renae is opgegroeid met haar broertje en ouders. Ze heeft een redelijk goed leven gehad, maar op haar elfde heeft ze gezien hoe het hele gezin, behalve zij, voor haar ogen geëxecuteerd werden. Dit was dan ook het begin van een scala aan problemen bij haar, waar door ze uiteindelijk bij de rebellen belandde. Ze communiceert regelmatig met haar overleden gezinsleden in haar hoofd, waarvan ze luid en duidelijk de stemmen hoort.
    Extra: Renae houd koppig vol dat ze vegetarisch is. In feite wilt ze gewoon niets eten. Hierbij heeft ze een behoorlijke verslaving aan zwarte koffie, waar ze haar dagelijkse energie vandaan haalt en sigaretten, als ze die niet krijgt, zal ze dan ook afkickverschijnselen hebben. Als ze in een normale wereld zou leven, zou ze worden gediagnostiseerd met een schizoaffectieve stoornis en anorexia. Dit houd in dat ze last heeft van wanen en hallucinaties en stemmingswisselingen.


    Your make-up is terrible

    Dit ziet er echt een leuke RPG uit! Maar ik ga nog even zien of ik ga joinen, met tijd en andere RPG's enzo.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Zou ik een vrouwelijk aanhanger mogen reserveren. Ik vul d'r zo snel mogelijk in.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Khione schreef:
    Ik had trouwens nog een vraagje. Hoe zit het met technologie en et cetera? Is dat er nog of niet meer?


    De Alfa en zijn troepen beschikken over computers en walkie-talkies. Radio's zijn meer voorkomend, maar er zit vaak ruis op.
    Mobieltjes, internet, stofzuigers, blenders en ander snufjes zijn er niet meer.
    Wel zijn er nog gewone kookvuren in de huizen en elektriciteit is er ook gewoon.

    ____

    Dan heb ik nog een vraag gekregen; of er dieren zijn en zo ja, welke soorten?
    Er zijn voornamelijk vogels omdat de Beterlanden weinig vruchtbare gebieden hebben en de vogels weer weg kunnen.
    Vis is er wel, in de stromen en poelen.
    In Alfapolia kweekt men kippen, konijnen en varkens om later te slachten.
    In de woestijn heb je Dingo's en aasgieren.
    Verder zijn dieren zeldzaam.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Deze roleplay klinkt echt geweldig en daarom wil ik graag meedoen. Mag ik een mannelijke aanhanger reserveren?

    kan je me waarschuwen als je verhaal begint? dan ga ik hem lezen (:


    I'm not crazy, my reality is just different from yours

    Corallo schreef:
    Deze roleplay klinkt echt geweldig en daarom wil ik graag meedoen. Mag ik een mannelijke aanhanger reserveren?


    Dat mag.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Volledige naam:
    Elliot Ne'erlenma
    Clan:
    Gepeupel
    Leeftijd:
    18 en half
    Innerlijk:
    Zie je in de RPG, als dat niet mag moet ik even wat verzinnen. :3
    Uiterlijk;


    Veel keuze qua kleding heeft hij niet, want het word hem niet gegund, daarom loopt hij rond in oude vodden. Schoenen draagt hij ook niet, want die zijn onbetaalbaar. Elliot is rond de 1.83 en redelijk gespierd.
    Familie en geschiedenis:
    Voor zijn ogen heeft Elliot zijn ouders zien sterven. De enige die voor hem zorgde was zijn oudere zus, maar na een jaar werd die ziek en overleed twee weken later. Geld hadden ze haast niet en dat raakte snel op. Zo is Elliot in het gepeupel gekomen.
    Extra:
    Elliot heeft last van oververmoeidheid, maar hij blijft doorgaan. Als hij plots in slaap valt word hij eigenlijk meteen weer wakker omdat hij door moet gaan. Niet alleen van zichzelf, maar ook de andere.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2012 - 21:30 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Volledige naam: Gitane Bell'gam
    Clan: Aanhanger
    Leeftijd: Gitane sinds afgelopen acht september achttien jaar.
    Innerlijk: Gitane is tegen je verwachtingen alles behalve een volgzaam type. Is is niet van ‘Ja en Amen’. Voor haar moet er altijd nog een ondersteunde reden achterkomen anders is ze niet over te halen. Gitane is een meisje wat zeer sterk in haar schoenen staat, ze is niet bang voor een beetje kritiek. Ze is niet heel subtiel, ook met geheimen is Gitane niet helemaal te vertrouwen. Niet omdat ze het express wilt doorvertellen maar meer om het feit dat ze moeite heeft met haar mond houden. Alles wat Gitane vindt mag met de wereld gedeeld worden wat het meisje in benarde situaties kan brengen. De andere kant van Gitane’s eerlijkheid is het feit dat ze haar beloftes altijd nakomt – behalve als ze iets voor zichzelf moet houden. Op dit punt is Gitane misschien wel het meest betrouwbare meisje wat je zult kiezen. Gitane is niet vies van een flink avontuur maar ondergaat de gevolgen van alles wat ze heeft gedaan. Ze zal nooit onder straffen uit proberen te komen want ze weet dat ze het ernaar heeft gemaakt. Over het algemeen is Gitane loyaal maar als je haar ego schaadt ga je er zelf ook aan. Gitane probeert in elke situatie zo veel mogelijk positiviteit te tonen maar dit gaat haar vaak slecht af.
    Naar anderen toe is Gitane vaak wat afwachtend. Niet dat ze zelf nooit contacten aanlegt, dat zeker niet maar ze heeft een goed onderbuik gevoel waarmee ze feilloos kan aanvoelen of iemand in haar ogen te vertrouwen is. Dit gevoel wil haar nog wel eens in de steek laten maar toch twijfelt ze nooit tussen haar gevoel en haar verstand. Als haar gevoel ‘ja’ zegt zal ze ervoor gaan, wat haar verstand er dan ook tegen zal doen. Gitane zal de consequenties accepteren.
    Alleen voor haar naasten is Gitane een zorgzaam persoon. Om vele anderen zal het meisje zich niet bekommeren, ze kent ze toch niet dus wat maakt het uit? Enige keren zal Gitane haar deuren openzetten voor een vreemde, deze vreemde zal al wel snel een positie krijgen tussen haar naasten vaak in de vorm van goede vriend.
    Uiterlijk:


    Gitane heeft een sterk haar ogen. Ze staan krachtig en strak. Haar ogen weerspiegelen echt haar ziel, haar verhaal kan je erin lezen. Vertellen doet Gitane niet veel. Als je wilt weten wat ze voelt moet je haar ogen leren lezen daarin staat alles verborgen. Gitane heeft hele lichte lippen, om deze te versterken maakt ze, ze vaak bloedrood waardoor ze een classy uitstraling krijgt. Dat is precies de uitstraling die ze wilt hebben als ze werkt. In die uren zorgt ze ervoor dat ze representatief is. Echter in haar vrije tijd heeft Gitane haar rebelse levensstijl niet helemaal kunnen opgeven. Dan maakt ze haar lippen zwart in plaats van rood en wordt de haarband of de degelijke haarstijlen van de kaart geveegd. In die tijd is Gitane wie ze vroeger was. Het wilde meisje met de warrige bruine haren en het strakke gezichtsgelaat.


    Familie en geschiedenis: Gitane is niet echt een naam voor aanhangers van De Alfa. Gitane staat namelijk voor gypsy oftewel zigeuner. Gitane is dan van oorsprong geen echte aanhanger of je haar momenteel zo kan noemen? Daar zijn de meningen onder het volk over verdeeld. Gitane is opgegroeid bij haar ouders – beide officieel ‘Rebel’ - : Alom en Danté. Naast Gitane had dit stel nog een kindje. Gitane’s veel jongere broertje Loup, wat wolf betekend. Gitane heeft zich altijd over haar kleine broertje gebogen. Het tien jaar jongere mannetje was alles voor haar. Inderdaad was alles voor haar. Al snel na zijn geboorte leek Loup een zeldzame bloederziekte – Hemofilie - te hebben die alleen bij mannen voorkomt. Vrouwen zijn vaak wel drager van het gen maar worden er over het algemeen niet ziek van. Loups bloed kan door deze ziekte niet stollen want het mist een cruciaal factor. Wanneer Loup dus een wond heeft kost het zijn lichaam verschrikkelijk veel moeite om te helen en beter te worden. Als rebel had Loup geen kan op medicijnen en is Gitane over de dam gesprongen. Alles voor haar kleine broertje zelfs als ze hierdoor haar rebellenleven moest opgeven. De Alfa beloofde Gitane een medicijn voor haar kleine broertje als en enkel en alleen als Gitane eer beloofde aan zijn dictatuur. Gitane hoefde hier niet overna te denken, niet dat ze er voor stond te springen maar dit was de enige manier om het leven van haar broertje te redden. Gitanes ouders stonden niet achter dit besluit. Zelfs als hun zoon dood zou gaan zonder medicijn zouden zij zich nooit aansluiten bij De Alfa dus verbroken zij alle banden met Gitane en Loup. In eerste instantie zagen broer en zus geen problemen maar die kwamen pas toen ze werden ‘ingeburgerd’. Loup heeft zijn medicijnen nooit gekregen en stierf niet lang nadat zij beide hun trouw hadden beloofd aan De Alfa. Hoe graag Gitane nu haar banden zou willen breken met hun heerser. Ze kan het niet. Zowel geestelijk als bijna letterlijk zit ze haar hem vast. Nooit breekt zij een belofte.
    Extra: Naast haar trouw heeft Gitane ook getekend voor haar baan. Bij feesten werkt ze – tegen haar zin in – als dansers. Naast deze feesten heeft ze ook een degelijke baan op kantoor waar ze gesprekken, conferenties, speeches etc. vastlegt schrijven of met geluidsmateriaal.
    Gitane heeft het Hemolifie gen wel, beide ouders hadden het namelijk op hun X gen zitten en hierdoor moesten hun beide kinderen wel besmet ermee worden. Tot zover is Gitane er niet ziek van geworden en de kans dat dit nog gebeurd is minimaal aangezien het gemiddelde slachtoffer niet volwassen raakt.
    Gitane heeft nog nooit enige liefde voor iemand gevoeld buiten Loup om. Voor haar ouders heeft ze nog wel een goed woord over maar liefde kent ze niet meer en voelt ze ook niet. Gitane heeft dan ook nog nooit een lief gehad en is hier in alle eerlijkheid ook niet naar opzoek. Echte contacten met de meeste aanhangers heeft ze niet want niet iedereen vindt haar zo betrouwbaar als ‘outsider.’
    Hoewel Gitane dan geen echte liefde kent woont het meisje wel samen met haar beste vriend; Valton. Valton is tot tegelstelling van Gitane een echte aanhanger, zijn familie ook. Voor zijn familie doet Gitane ook alsof ze erbij hoort maar wanneer zij weer weg zijn is dit toneelstukje al snel afgelopen. Valton is voor zijn werk vaak op reis wat betekend dat Gitane toch grotendeels alleen woont.


    Zo iets ongeveer :') Waarschijnlijk werk ik haar nog bij want helemaal tevreden.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 7:24 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    heeeeeeeeey
    ik wou voor gepeupel nog een jongen reserveren.
    is het goed als ik die morgen invul??
    xxxx


    Het orakel van Delphi.

    Sorry btw dat mijn beschrijving zo kort is (no_chears)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Volledige naam: Max Bell'gam
    Clan: Gepeupel
    Leeftijd: 21
    Innerlijk:
    Max is een simpele jongen en kan met de kleinste dingetjes al blij mee zijn. Ooit had hij een vrouw, maar door het geldtekort en de wetten van de clan waar hij bij hoort, moest hij haar wel achterlaten. Hier treurt hij soms nog om. Soms communiceert hij met het andere gepeupel, dit is echter wel stiekem.
    Uiterlijk:
    [Ik heb geen foto :*]
    Max zijn heldere groene ogen passen bij zijn zwarte haar. Zijn haar was ooit een kuif, maar sinds hij bij "het gepeupel" hoort, ligt het plat op zijn hoofd. Max heeft een beetje en getinte huid een van zijn overgroot opa's met een belg getrouwd is. Zijn lippen zijn klein en lichtroze. Verder heeft hij meestal lapjes stof aan en schoenen zijn veelste duur.
    Familie en geschiedenis"[
    Max zijn ouders leven allebei nog. Ze horen bij de rebellen. Maar helaas omdat Max geen geld had, hoorde hij bij een andere clan. Hij had een zusje, Emmeline, maar die was gestorven nog voordat zij de buik van haar moeder verliet. Het verdriet was zo groot, dat ze niet meer zwanger werd.
    Extra:
    X


    xoxo


    Het orakel van Delphi.