• Heey, ik zit nu in de 3e atheneum, en heb op school 1 vriendin, waar ik me steeds vaker aan begin te ergeren, ze is heel verlegen en duikt voor alles weg. Een van de eerste schooldagen was zij ziek, dus ging ik in de pauzes bij een groepje meiden uit mijn klas zitten, we hebben de hele dag gelachen. De volgende dagen was mijn ''vriendin'' weer op school, maar we gingen nog steeds bij die meiden zitten.

    Een paar dagen terug kwam een van de meiden uit dat groepje naar me toe om te zeggen dat ze liever niet hadden dat we nog bij ze kwamen zitten en dat ze zich aan ons irriteerden. Dit hebben we dan ook maar gedaan, ik heb dus enkele dagen met mijn ''vriendin'' alleen gezeten, we hebben bijna niet tegen elkaar gesproken en de dagen leken steeds langer te gaan duren. In de klas is het daar in tegen wel altijd gezellig, iedereen kletst gewoon met elkaar, en niemand doet echt onaardig.

    Ik vraag me nu dus af of iemand me een goede tip kan geven zodat ik met dat groepje meiden (dat bijna alle meiden uit mijn klas zijn, we zitten met z'n 17en) kan lunchen of dat we in ieder geval niet meer met z'n 2en zitten.

    ik heb het wel een beetje geprobeert al (waarschijnlijk niet genoeg) door haar bijvoorbeeld mee te nemen naar badminton, zodat ze lekker kon spelen (ik was vroeger super verlegen, nu is dat daardoor stukken minder geworden) en met haar proberen te praten, maar ze heeft nooit echt iets te vertellen, en ik heb niet het idee dat ik haar volledige vertrouwen kan winnen door alleen maar zelf te vertellen.

    ik ga zo slapen, ben nogal moe en heb hoodpijn, morgen lees ik de berichten wel verder en reageer

    essieee schreef:
    ik begin idd een beetje het idee te krijgen dat als een groepje al zo lang samen is je er niet makkelijk bij kom, maar dat ik bij hun was kletste ik ook lekker mee en was het super gezellig, alleen mijn vriendin zat doodstil haar broodje te eten, dus vraag ik me af in hoeverre ze zich aan ONS irriteren, en waarom dan (ik weet dat ik dat beter aan hun kan vragen, maar dat lukt niet echt al ze niet kan spreken)

    Je kunt zoiets ook faken, dat ze net alsof doen dat ze je aardig vind en/of gezellig vinden. Net zoals wat Bagony al zei eerder: het groepje heeft gezegd dat ze zich aan jullie beiden irriteren, dus niet alleen aan dat meisje.
    Wie niet kan spreken? Jij niet met dat groepje kan spreken of die vriendin (van jou) niet met dat groepje kan spreken? Als het over je vriendin gaat; ik denk ergens dat die vriendin dat groepje ook niets vind of het gewoon moeilijk vind om een gesprek te hebben & zeker met hun. En zoiets kun je ook zelf vragen, dan hoeft die vriendin niet mee? Want jij zit er duidelijk mee met dat groepje, so yeah. Laat dat groepje gewoon vallen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nou, dump haar en ga bij dat groepje staan.
    Dat wil je toch zo graag horen of niet? Ik heb dit topic gevolgd en je geeft steeds niet echt een antwoord op de vragen. Steeds afwijkend.
    Het is inderdaad fucking irritant als iemand zo stil is als wat, grappig dat de meeste mensen hier net doen alsof zij allemaal met de underdogs omgaan, terwijl ze gewoon schijnheilig zijn.
    Ik geef eerlijk toe dat ik me ook dood zou ergeren aan iemand die geen reet te vertellen heeft. Ik heb gelukkig vriendinnen die allemaal veel praten, dus ja, ik heb dat probleem niet.
    Confronteer haar er dan gewoon eens mee, of hou op met dat gejank en zoek andere vrienden. -.-
    Waarom trouwens alleen meisjes? Ik heb genoeg jongensvrienden die soms veel leuker zijn dan zo'n vriendin.


    "Well, well. Look who we've got here!"