• Heey, ik zit nu in de 3e atheneum, en heb op school 1 vriendin, waar ik me steeds vaker aan begin te ergeren, ze is heel verlegen en duikt voor alles weg. Een van de eerste schooldagen was zij ziek, dus ging ik in de pauzes bij een groepje meiden uit mijn klas zitten, we hebben de hele dag gelachen. De volgende dagen was mijn ''vriendin'' weer op school, maar we gingen nog steeds bij die meiden zitten.

    Een paar dagen terug kwam een van de meiden uit dat groepje naar me toe om te zeggen dat ze liever niet hadden dat we nog bij ze kwamen zitten en dat ze zich aan ons irriteerden. Dit hebben we dan ook maar gedaan, ik heb dus enkele dagen met mijn ''vriendin'' alleen gezeten, we hebben bijna niet tegen elkaar gesproken en de dagen leken steeds langer te gaan duren. In de klas is het daar in tegen wel altijd gezellig, iedereen kletst gewoon met elkaar, en niemand doet echt onaardig.

    Ik vraag me nu dus af of iemand me een goede tip kan geven zodat ik met dat groepje meiden (dat bijna alle meiden uit mijn klas zijn, we zitten met z'n 17en) kan lunchen of dat we in ieder geval niet meer met z'n 2en zitten.

    essieee schreef:
    er gewoon bij gaan zitten vind ik niet echt DE oplossing, ze gaan zich waarschijnlijk nog maar aan ons irriteren, daar krijgen we echt niet een betere band van...


    Waarom wil je bij mensen zitten die zich aan je irriteren?


    Alleen maar tranen van geluk

    in de klas irriteren ze zich op de een of andere vage manier volgens mij niet aan mij, en als we buiten school wat hebben is het ook altijd gezellig

    essieee schreef:
    in de klas irriteren ze zich op de een of andere vage manier volgens mij niet aan mij, en als we buiten school wat hebben is het ook altijd gezellig


    Maar dat was niet mijn vraag, waarom wil je bij ze zitten? Want als ze in de klas leuk kunnen doen, waarom dan ook niet zo in pauze's? ;o


    Alleen maar tranen van geluk

    Leonian schreef:
    (...)

    Maar dat was niet mijn vraag, waarom wil je bij ze zitten? Want als ze in de klas leuk kunnen doen, waarom dan ook niet zo in pauze's? ;o


    omdat ik liever niet met zijn 2en zit, en het de keren dat ik bij ze zat altijd heel gezellig vond (we hebben hartstikke veel gelachen enzo, daarom begrijp ik nu ook niet dat ze zich ineens aan ons irriteren)

    essieee schreef:
    (...)

    omdat ik liever niet met zijn 2en zit, en het de keren dat ik bij ze zat altijd heel gezellig vond (we hebben hartstikke veel gelachen enzo, daarom begrijp ik nu ook niet dat ze zich ineens aan ons irriteren)


    Hmm dat is wel raar dan, misschien kan je dan inderdaad beter met de mensen die je al kent optrekken? Het school jaar is gelukkig pas net begonnen, wie weet hoe het gaat lopen (:


    Alleen maar tranen van geluk

    Leonian schreef:
    (...)

    Hmm dat is wel raar dan, misschien kan je dan inderdaad beter met de mensen die je al kent optrekken? Het school jaar is gelukkig pas net begonnen, wie weet hoe het gaat lopen (:


    ik ken niet echt heel veel mensen op school, de paar vriendinnen die ik gehad heb zijn naar andere scholen gegaan....

    essieee schreef:
    ik ga het proberen, maar ik zat vorig jaar ook al bij de meeste in de klas (er zijn 2 nieuwe bijgekomen en een aantal weggegaan)en ik weet niet echt waar ik dan over zou moeten praten...

    Dat weet je ook neit voor je begint met praten, ga gewoon me in het gesprek van de ander. (;
    ik hoop voor je dat het lukt en dat je snel nieuwe vrienden krijgt (:

    [ bericht aangepast op 9 sep 2012 - 14:14 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    (...)
    Dat weet je ook neit voor je begint met praten, ga gewoon me in het gesprek van de ander. (;
    ik hoop voor je dat het lukt en dat je snel nieuwe vrienden krijgt (:


    dankje, ik hoop het ook

    essieee schreef:
    ik ga het proberen, maar ik zat vorig jaar ook al bij de meeste in de klas (er zijn 2 nieuwe bijgekomen en een aantal weggegaan)en ik weet niet echt waar ik dan over zou moeten praten...


    "Hé, wat doe jij eigenlijk buiten school qua hobby's?"
    Done.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Je vriendin erop aanspreken dat ze wel heel verlegen is en zo weinig vrienden gaat maken, misschien wil zij dit eigenlijk ook wel veranderen. En misschien kun je in de klas ook eens met die andere meisjes optrekken, zolang je je tijd maar goed blijft verdelen.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2012 - 16:29 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Die meisjes zijn gemeen omdat te zeggen en je niet waard. Je vriendin is je trouw, ik erger mij soms ook aan vriendinnen, maar één vriendin die goed is, is beter dan 5 stomme nepperds.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Aangezien ik ook erg stil ben als ik in een nieuwe klas zit (Zo zit ik dan nu bij een grote groep jongens waar ik niet altijd bij mee kan praten) stel ik voor wat vragen aan haar te stellen, gewoon interesse hebben in wat voor persoon je vriendin is. Als ze stil is op de manier dat ik ook ben zal ze rustig overal antwoord op geven en als er toevalig een antwoord tussen zit waar jij je ook in kan verplaatsen of je ook iets in herkent zou je daar op in kunnen gaan zodat er geen interview ontstaat maar gewoon een gesprek en zo leer je elkaar ook beter kennen.

    En als je der al langer kent, zijn er bepaalde dingen die jullie gedaan hebben samen? Dan kan je bijvoorbeeld die opbrengen in een gesprek zodat mochten jullie weer met z'n 2en zitten, dat het niet zo stil is tussen jullie.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Blomkvist schreef:
    Die meisjes zijn gemeen omdat te zeggen en je niet waard. Je vriendin is je trouw, ik erger mij soms ook aan vriendinnen, maar één vriendin die goed is, is beter dan 5 stomme nepperds.


    Precies!


    Aan niets denken is ook denken.

    Blomkvist schreef:
    Die meisjes zijn gemeen omdat te zeggen en je niet waard. Je vriendin is je trouw, ik erger mij soms ook aan vriendinnen, maar één vriendin die goed is, is beter dan 5 stomme nepperds.


    26 - 02 - '16

    die ene vriendin die ik heb vind ik niet echt een goede vriendin meer hooor...