• Heey, ik zit nu in de 3e atheneum, en heb op school 1 vriendin, waar ik me steeds vaker aan begin te ergeren, ze is heel verlegen en duikt voor alles weg. Een van de eerste schooldagen was zij ziek, dus ging ik in de pauzes bij een groepje meiden uit mijn klas zitten, we hebben de hele dag gelachen. De volgende dagen was mijn ''vriendin'' weer op school, maar we gingen nog steeds bij die meiden zitten.

    Een paar dagen terug kwam een van de meiden uit dat groepje naar me toe om te zeggen dat ze liever niet hadden dat we nog bij ze kwamen zitten en dat ze zich aan ons irriteerden. Dit hebben we dan ook maar gedaan, ik heb dus enkele dagen met mijn ''vriendin'' alleen gezeten, we hebben bijna niet tegen elkaar gesproken en de dagen leken steeds langer te gaan duren. In de klas is het daar in tegen wel altijd gezellig, iedereen kletst gewoon met elkaar, en niemand doet echt onaardig.

    Ik vraag me nu dus af of iemand me een goede tip kan geven zodat ik met dat groepje meiden (dat bijna alle meiden uit mijn klas zijn, we zitten met z'n 17en) kan lunchen of dat we in ieder geval niet meer met z'n 2en zitten.

    buiten school zit ik op badminton, maar daar heeft de rest van de klas gewoon respect voor sinds we een keer op school gingen badmintonnen en ze zagen dat er eigenlijk veel meer bij kwam kijken dan alleen een shuttle overslaan XD

    Hmmm...Ik maak eigenlijk niet echt vrienden, ik blijf gewoon mezelf en blijkbaar werkt dat.
    Ik ben nogal redelijk sarcastisch en mijn humor is droog en af en toe wat aan de sadistische kant, maar velen vinden dat blijkbaar amusant.
    Zelfs als ik eerlijk ben.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    maar bij mij werkt dat niet echt, en ik heb er niet bepaalt zin in dat als ik volgend jaar mijn profiel gekozen heb, zonder vriendin in de klas te zitten

    essieee schreef:
    die ene vriendin die ik heb vind ik niet echt een goede vriendin meer hooor...


    Verbaast me ook niet zo heel erg als je zo graag bij een groepje wilt horen. Misschien moet je eens met haar praten? Het is moeilijk voor pubermeisjes om met elkaar te praten, ik weet het, maar het kan echt helpen om binnen een vriendschap met elkaar te praten!

    /rantrantragerant


    quidquid excusatio prandium pro

    Kijk, ik vind niet dat je haar in de steek moet laten. En net zoals de rest zegt, kun je ook gewoon meer contact proberen te maken met die vriendin. Iemand die wat verlegen is, vindt het meestal alleen maar leuk als iemand interesse toont. En als ze zich dan naar je opent, kan het een hartstikke leuk meisje zijn.

    Maar als je dan toch óók meer contact met andere mensen wil maken, kun je gewoon heel simpel naast iemand gaan zitten. Je hebt echt al heel snel contact. Je kunt iemand bijvoorbeeld helpen, of zelf een onderwerp aansnijden. Echt, je hebt heel snel contact, als je je er maar voor openstelt.

    En inderdaad, ik zou je niet teveel opdringen aan dat groepje meiden dat aan heeft gegeven dat ze zich aan jullie irriteren. Dat werkt echt averechts.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 21:47 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    ik heb vandaag nog geprobeert een gesprek op te starten, ze antwoord wel op vragen, maar houd het gesprek niet gaande, ik loop dan op een gegeven moment dood...

    Je moet je niet ergeren aan iemand die verlegen is. Wanneer iemand verlegen is, is diegene vaak gewoon ontzettend onzeker. Daar maak jij het natuurlijk niet beter op als jij, haar vriendin, je ook nog eens aan haar ergert. Je zou haar juist moeten laten inzien dat het niet nodig is om verlegen te zijn.

    Daarnaast heeft dat groepje gezegd dat ze zich aan jullie allebei irriteren, niet alleen aan haar. Dat klinkt misschien heel hard, maar ze irriteren zich dus ook aan jou. Je aan hun opdringen heeft daarom dus ook geen enkele zin. Als ik jou was, zou ik mijn energie steken in die ene vriendin die ik heb, niet in dat stomme groepje meiden.


    everything, in time

    Random dubbel post.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 21:44 ]


    everything, in time

    het probleem is een beetje dat bijna niemand mijn vriendin mag. Ik wil niet breken met mijn vriendin, ookal is ze irritant. ik ben gewoon niet iemand die anderen kwetst. maar ik wil ook meer vrienden maken en zolang zij achter me aan blijft lopen (letterlijk) lukt dat niet

    Bagoly schreef:
    Je moet je niet ergeren aan iemand die verlegen is. Wanneer iemand verlegen is, is diegene vaak gewoon ontzettend onzeker. Daar maak jij het natuurlijk niet beter op als jij, haar vriendin, je ook nog eens aan haar ergert. Je zou haar juist moeten laten inzien dat het niet nodig is om verlegen te zijn.

    Daarnaast heeft dat groepje gezegd dat ze zich aan jullie allebei irriteren, niet alleen aan haar. Dat klinkt misschien heel hard, maar ze irriteren zich dus ook aan jou. Je aan hun opdringen heeft daarom dus ook geen enkele zin. Als ik jou was, zou ik mijn energie steken in die ene vriendin die ik heb, niet in dat stomme groepje meiden.


    Plus, you know, als iemand verlegen is maar toch bij je komt zitten is dat goed heel erg goed :Y)
    Ze trekt wel bij vermoed ik. Gewoon proberen uit te vinden waarom ze zo verlegen is, een beetje naar haar vragen en met haar proberen echt een gesprek aan te knopen. Probeer haar humor te vinden. Het kost wat moeite om een echte vriendschap te beginnen met verlegen mensen, maar verlegen mensen zijn over het algemeen de trouwste mensen die er zijn, simpelweg omdat ze niet bij je zijn om erbij te horen maar omdat ze je echt cewl vinden.


    quidquid excusatio prandium pro

    Is ze alleen maar 'irritant' omdat ze toevallig verlegen is, of heb je dit op meer zaken gebaseerd?
    Zij blijft achter je aan lopen omdat zij anders ook geen vriendinnen meer heeft, wat in mijn ogen best logisch is, al kan ik me prima voorstellen dat het irritant is.


    everything, in time

    ze is irritant omdat ze verlegen is, altijd achter me aan loopt, als ze praat zeurt ze over van alles en nog wat en doet nogal idioot (rennen naar het fietsenhok als we gym hebben enzo) en dit klinkt heel lullig maar het is wel zo...

    Nou weet je, vrienden zijn niet perfect. Ik kan bij al mijn vrienden wel iets opnoemen wat ik minder leuk vind van hen, maar dat schuif ik met gemak opzij omdat de leuke kant veel groter is. Die kant moet jij ook zoeken. Zoals Alwin al zegt, zoek haar humor, haar interesses.
    Probeer je echt op de leuke kant te fixeren, nu let je echt te veel op de slechte dingen.


    everything, in time

    Bagoly schreef:
    Nou weet je, vrienden zijn niet perfect. Ik kan bij al mijn vrienden wel iets opnoemen wat ik minder leuk vind van hen, maar dat schuif ik met gemak opzij omdat de leuke kant veel groter is. Die kant moet jij ook zoeken. Zoals Alwin al zegt, zoek haar humor, haar interesses.
    Probeer je echt op de leuke kant te fixeren, nu let je echt te veel op de slechte dingen.


    En teveel op de goeie dingen van het andere groepje: Je wilt graag bij een groepje bitches horen wat je nog gezegd heeft ook dat ze je irritant vinden! THERE IS NO LOGIC


    quidquid excusatio prandium pro

    Bagoly schreef:
    Nou weet je, vrienden zijn niet perfect. Ik kan bij al mijn vrienden wel iets opnoemen wat ik minder leuk vind van hen, maar dat schuif ik met gemak opzij omdat de leuke kant veel groter is. Die kant moet jij ook zoeken. Zoals Alwin al zegt, zoek haar humor, haar interesses.
    Probeer je echt op de leuke kant te fixeren, nu let je echt te veel op de slechte dingen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.