• Heey, ik zit nu in de 3e atheneum, en heb op school 1 vriendin, waar ik me steeds vaker aan begin te ergeren, ze is heel verlegen en duikt voor alles weg. Een van de eerste schooldagen was zij ziek, dus ging ik in de pauzes bij een groepje meiden uit mijn klas zitten, we hebben de hele dag gelachen. De volgende dagen was mijn ''vriendin'' weer op school, maar we gingen nog steeds bij die meiden zitten.

    Een paar dagen terug kwam een van de meiden uit dat groepje naar me toe om te zeggen dat ze liever niet hadden dat we nog bij ze kwamen zitten en dat ze zich aan ons irriteerden. Dit hebben we dan ook maar gedaan, ik heb dus enkele dagen met mijn ''vriendin'' alleen gezeten, we hebben bijna niet tegen elkaar gesproken en de dagen leken steeds langer te gaan duren. In de klas is het daar in tegen wel altijd gezellig, iedereen kletst gewoon met elkaar, en niemand doet echt onaardig.

    Ik vraag me nu dus af of iemand me een goede tip kan geven zodat ik met dat groepje meiden (dat bijna alle meiden uit mijn klas zijn, we zitten met z'n 17en) kan lunchen of dat we in ieder geval niet meer met z'n 2en zitten.

    In de eerste plaats zal ik het heel flauw vinden als jij je ietwat verlegen vriendin zal dumpen om er bij te horen.
    Maar ik zit nu ook nieuw op school, en ken dus bijna niemand. In de pauze zit ik dan ook met een vriendin, of vrienden die ik ken, die niet bij me in de klas zitten. En ik stoor me daar echt niet aan.
    Die vriendin van mij is ook best verlegen, maar daar irriteer ik me niet zo aan, ze is niks voor niks mijn vriendin. Misschien is het voor je vriendin ook allemaal wat onwennig. En als het in de klas leuk is, waar maak je dan druk om?
    En dat je sowieso bij hun wil zitten als ze zeggen dat ze aan jullie irriteren, ik zou juist dan beledigd zijn. Maar afijn, als je echt graag bij hun wil zitten, ga er dan gewoon bij zitten.


    Alleen maar tranen van geluk

    Je kan misschien vragen wat ze irritant aan jullie vonden. Of ga naar de meisjes die niet in dat gropeje zitten, waarschijnlijk zijn die ook hartstikke aardig.


    Physics is awesome

    Als jij je trouwe vriendin wilt dumpen voor een stel meiden die jullie er niet bij willen hebben zou ik je toch adviseren om eerst eens goed na te denken over wat je zojuist hebt verteld, voordat je uberhaupt enige actie onderneemt.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Je hebt toch meer mensen in je klas? Ga dan bij een ander groepje zitten dan die meisjes, desnoods bij wat jongens, die kunnen ook aardig zijn.
    En anders moet je het maar door zien te komen, het verlegen meisje is vast gewoon verlegen, praat wat meer met d'r of spreek eens af, dan zal ze zich vanzelf wel op d'r gemak voelen en meer terug praten. Zolang je haar hebt, ben je in elk geval niet alleen en dat scheelt al, toch?


    “Love is a contradiction.”

    Leonian schreef:
    In de eerste plaats zal ik het heel flauw vinden als jij je ietwat verlegen vriendin zal dumpen om er bij te horen.
    Maar ik zit nu ook nieuw op school, en ken dus bijna niemand. In de pauze zit ik dan ook met een vriendin, of vrienden die ik ken, die niet bij me in de klas zitten. En ik stoor me daar echt niet aan.
    Die vriendin van mij is ook best verlegen, maar daar irriteer ik me niet zo aan, ze is niks voor niks mijn vriendin. Misschien is het voor je vriendin ook allemaal wat onwennig. En als het in de klas leuk is, waar maak je dan druk om?
    En dat je sowieso bij hun wil zitten als ze zeggen dat ze aan jullie irriteren, ik zou juist dan beledigd zijn. Maar afijn, als je echt graag bij hun wil zitten, ga er dan gewoon bij zitten.


    comfort in c h a o s

    probeer anders je vriendin wat minder verlegen te doen. Praat met haar over dingen wat ze echt leuk vind om te doene n zo gaan jullie steeds meer met elkaar praten. Daardoor zitten jullie niet meer stil naast elkaar maar praten jullie met elkaar. Ten tweede, ik hoop niet dat je je vriendin in de steek laat als je bij hen gaat zitten, dat oneerlijk. Maar als je graag bij hen wilt zitten, doe dat dan want er is geen rede om dat neit te deon. Je akn vragen wat ze irritant vinden?
    Ook kan je naar andere meisjes uit je klas gaan zitten die tenminstte niet tegen je zegen dat je irritant bent. Die zijn waarschijnlijk nog aardiger dan die meisjes waar jij bij wil zitten. Maar veel geluk (;

    [ bericht aangepast op 9 sep 2012 - 13:29 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Britsanity schreef:
    Als jij je trouwe vriendin wilt dumpen voor een stel meiden die jullie er niet bij willen hebben zou ik je toch adviseren om eerst eens goed na te denken over wat je zojuist hebt verteld, voordat je uberhaupt enige actie onderneemt.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Oczy schreef:
    Je kan misschien vragen wat ze irritant aan jullie vonden. Of ga naar de meisjes die niet in dat gropeje zitten, waarschijnlijk zijn die ook hartstikke aardig.

    Dit.
    Ze zijn naar jou toegekomen om te zeggen dat ze jullie er niet bij willen hebben omdat ze jullie irritant vinden, dan denk ik dat je best naar hen toe kan gaan om te vragen wat ze dan zo irritant vinden aan jullie, zodat je dat kan veranderen. En anders kan je altijd nog proberen contact te maken met andere leerlingen. In de klas of in de pauzes kan je volgens mij best gewoon eens aan iemand of aan een groepje vragen hoe hun dag is, of ze nog iets leuks gedaan hebben, enzovoorts [: en je kan het natuurlijk ook allebei doen.
    Succes!

    waarschijnlijk heb ik het een beetje raar opgeschreven, maar ik wil mijn vriendin niet DUMPEN, ik wil gewoon liever niet met z'n tweetjes zitten. Over de andere meiden in de klas: er zitten nog 2 meiden in de klas maar daar kunnen we het echt totaal niet mee vinden...

    [ bericht aangepast op 9 sep 2012 - 13:41 ]

    essieee schreef:
    waarschijnlijk heb ik het een beetje raar opgeschreven, maar ik wil mijn vriendin niet DUMPEN, ik wil gewoon liever niet met z'n tweetjes zitten. Over de andere meiden in de klas: er zitten nog 2 meiden in de klas maar daar kunnen we het echt totaal niet mee vinden...

    er zijn toch meerdere jaren of meerder klassen ?
    Ga er gewoon bijzitten, ze kunnen jullie echt niet weg sturen ofzo (;

    [ bericht aangepast op 9 sep 2012 - 13:42 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    En de jongens dan? Die kunnen ook aardig zijn zoals Manuscript voorstelde.


    Physics is awesome

    Leonian schreef:
    In de eerste plaats zal ik het heel flauw vinden als jij je ietwat verlegen vriendin zal dumpen om er bij te horen.
    Maar ik zit nu ook nieuw op school, en ken dus bijna niemand. In de pauze zit ik dan ook met een vriendin, of vrienden die ik ken, die niet bij me in de klas zitten. En ik stoor me daar echt niet aan.
    Die vriendin van mij is ook best verlegen, maar daar irriteer ik me niet zo aan, ze is niks voor niks mijn vriendin. Misschien is het voor je vriendin ook allemaal wat onwennig. En als het in de klas leuk is, waar maak je dan druk om?
    En dat je sowieso bij hun wil zitten als ze zeggen dat ze aan jullie irriteren, ik zou juist dan beledigd zijn. Maar afijn, als je echt graag bij hun wil zitten, ga er dan gewoon bij zitten.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    er gewoon bij gaan zitten vind ik niet echt DE oplossing, ze gaan zich waarschijnlijk nog maar aan ons irriteren, daar krijgen we echt niet een betere band van...

    essieee schreef:
    er gewoon bij gaan zitten vind ik niet echt DE oplossing, ze gaan zich waarschijnlijk nog maar aan ons irriteren, daar krijgen we echt niet een betere band van...

    ga in de klas dan naast een ander meisje zitten dan je vriendin, zo maak je ook vrienden. Praat er gewoon heel veel mee en dan komt alles goed (;


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    ik ga het proberen, maar ik zat vorig jaar ook al bij de meeste in de klas (er zijn 2 nieuwe bijgekomen en een aantal weggegaan)en ik weet niet echt waar ik dan over zou moeten praten...