• -Gebaseerd op de serie Once Upon a Time van Edward Kitsis en
    Adam Horowitz.

Ergens in het dorpje StoryBrooke, in Maine, wonen, schijnt het, dood normale mensen. Maar dit is niet zo, ze zijn allemaal afkomstig van een sprookje. Niemand weet dat. In een vorig leven waren ze prinsen, prinsessen, hoofdpersonen of grote slechteriken van sprookjes. Je kent ze wel, sneeuwwitje, doornroosje, roodkapje, belle en het beest...
    Één kind weet de waarheid, één kind, genaamd Henry. Hij heeft een boek van zijn juf gekregen waar alle sprookjes in staan. Hij weet wie wie is, wat het gevaar is...

Dat was even een korte samenvatting van de serie in het echt. De serie is nog niet afgelopen, in september 2012 zal het weer verder gaan, het tweede seizoen

Het speelt zich af in Storybrooke, dit jaar. Er lopen mensen rond van allerlei sprookjes. Misschien ben je wel sneeuwwitje, misschien wel een boze tovenaar. Wie weet, wie weet…
    Er is één jongen die het zeker weet; Henry. Maar geloof jij hem?

We spelen met twéé bestaande mensen uit de serie, de rest is verzonnen. Henry is echt en zijn moeder, ze heeft hem geadopteerd, Regina mag men ook spelen. Zij was vroeger de heks uit Sneeuwwitje.
    Eén van jullie mag Henry spelen, een ander Regina, maar als er niemand hen wil spelen dan speelt iedereen hen gewoon, als je met diegene praat of zo. Henry is tien jaar oud.

Regels:
    * 16+ toegestaan, maar alsjeblieft houd het een béétje netjes.
    * Zorg dat er een verhaallijn blijft en dat niet iedereen maar met een persoon praat of zo. Ik zie heel vaak dat vrouwen alleen met mannen praten, meestal met specifiek één, dat is jammer. Daardoor loopt een RPG vaak vaag en gaat het uiteindelijk dood.
    * Niet onnodige ruzies maken
    * Geen perfecte personages.
    * Gelieve ontopic te blijven, als het echt nodig is gebruik dan haakjes of streepjes.
    * Ga niet voor andere mensen spelen, dat mogen ze zelf doen.
    * Trek niet teveel aandacht, één keer iets belangrijker zijn dan de anderen is niet erg, maar niet constant.
    * Maak posts van minstens 3 regels.

Rollen:

Prinsessen/A.V
    Emelina Lola Flores - Rapunzel - Keegan
    Laila Mijnenberg - Goudlokje - Winged
    Madison Elisabeth Jackson - Sneeuwwitje - xEPONINEx
    Arya Duncan - Kleine Zeemeermin - Frodo
    Abbigail Sapphire Stone - Pocahontas - Carmenta
    Kaylee Cheryl Harlings - Wendy - Druella
    Caitlin Mcsilver - Alice - Survive
    Lily Ameliah Adams - Doornroosje - Druella
    Cathy Jaqueline Moore - Belle - Druella

Prinsen/A.M.
    Daniël Emilio Scagotti - Alladin - WillNotLearn
    Mr. Grey - Rumplestilskin - Flitwick
    Phill Edward Jhonson - Prins Philip (doornroosje) - WillNotLearn
    Zayn Samuel Bright - Jafar (alladin) - HurtedHeart
    Joel Max Caldwell - Peter Pan - Keegan
    Charles Flynn Maider - Flynn Rider (Rapunzel) - Flitwick
    Henry Mills - Geen - Flitwick
    Eric (i don't know his name, sorry...) - WillNotLearn

We zitten vol!

Vooral, Veel plezier :"D

[ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 18:43 ]

"It's funnier in Enochian." ~ Castiel

[Volunteers for Doornroosje/Wendy? x'D Of Belle?]

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

[Fuck, jullie gaan snel. Even mijn topics, want ik heb nu echt geen tijd]

But I still have this faith in the truth of my dreams.

[als je even een naam geeft/verzint als je hem bent vergeten voor je belle mensje, mag die wel naar Mr Grey/Charles als je wil]

[Heb 'm al! ;3]
    Cathy Jaqueline Moore - Belle
    Terwijl ik nogmaals gaapte liep ik Granny's Café binnen.
    Ik was nou niet bepaald een ochtendmens, ik deed er eeuwen over om écht wakker te worden.
    Ik vroeg om een Cappuccino en ging aan een tafeltje bij het raam zitten. Een tikkeltje afwezig tuurde ik naar buiten, zag hoe de straten langzaam voller werden en de zon zijn weg baande naar de top van de hemel.

Laila Mijnenberg

Ik sta op uit bed en trek snel wat kleren aan en loop richting het bos, van mijn ouders mag ik hier eigenlijk niet komen maar dat maakt mij niks uit want rond deze tijd van het jaar moeten ze altijd heel vroeg weg. Ik zoek mijn lievelingsplekje op en ga tegen een boom aan zitten aan de rand van het bos zodat ik op de lijn zit en alles kan zien wat in het dorpje gebeurd én alles wat er in het bos gebeurd. Ik pak mijn tekenblok en begin een vogel te schetsen die net neerstreek op één van de takken van de grote eik waar ik naast zat.

"Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

Mr. Grey - Rumplestliskin/Beast

Ik kijk op van mijn krant als er iemand aan het tafeltje voor mij komt zitten. Het is Cathy, iemand die ik best mag. Om een beetje aan mijn sociale leven te doen sta ik op, pak mijn krant en vouw hem op. Ik pak ook mijn plastic koffiebekertje en loop naar haar toe en schuif aan op het andere donkerrode, kleine bankje dat bij de tafel staat. Ik leg de krant naast me neer. 'Hoe gaat het?' vraag ik dan rustig en neem nog een slok koffie.

Cathy Jaqueline Moore - Belle
    Ik keek op toen ik een beweging zag in mijn ooghoek, en glimlachte even toen ik zag dat het Mr. Grey was.
    ''Goed, beetje moe nog. Met jou?'' vroeg ik hem, terwijl ik een nipje nam van mijn koffie waar de damp nog van af kwam.
    Moest je nagaan, ik had hem niet eens gezien toen ik naar binnen liep. Ja, het was duidelijk te vroeg voor mijn doen.

[Heeft hij ook een voornaam? x'D]

[Hij heeft een voornaam, maar die zegt hij liever niet. Haha, hij laat zichzelf gewoon Grey noemen, meestal niet met Mr, maar klanten die hij niet kent natuurlijk wel]

Mr. Grey - Rumplestliskin/Beast

Ik glimlach mijn normale glimlach. 'Gaat wel, beetje te rustig in de winkel voor mij, maar echt geldtekort zal ik nooit komen. Ik geef het liefst al mijn geld weg, maar wie wil het nog ontvangen?' zeg ik en zet mijn lege bekertje op de tafel.
    Ik kijk even naar buiten, mooi weer maar wel kil. Dan kijk ik weer naar Cathy. 'Werk je al, de laatste keer dat ik je sprak werkte je nog niet...?'

[Hoe oud is Cathy eigenlijk?]

[ bericht aangepast op 4 sep 2012 - 21:41 ]

[Uh, 26, dacht ik?]
    Cathy - Belle
    Ik grinnikte. ''Genoeg mensen, denk ik,'' zei ik met een flauwe grijns, en nam nog een paar slokjes van mijn Cappuccino.
    Ik keek even op bij zijn vraag.
    ''Eh- nee, nou ja.. op het moment verdien ik mijn geld bij een oudere vrouw ergens in de buurt, in haar tuintje,'' zei ik, en grinnikte. Oké, dat klonk triest. Maar haar tuin was écht gigantisch, en ze plantte ontzettend veel dingen. En het verdiende wel lekker.

[kan iemand in het bos gaan jagen ofz. anders ga ik wel naar het park

"Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

[@ winged er valt niet veel te jagen in het bos... Er zijn geen beesten die echt te jagen zijn]

Mr. Grey - Rumpelstilskin/Beast
    Ik grinnik en knik naar Granny. 'Zij kan je hulp vast gebruiken. Ze heeft last van haar arm en je verdient hier goed, hoorde ik.' Even ga ik wat verzitten. Het is warm, maar ik vertik het om iets aan te doen wat lichter is dan dit soort pakken. 'Dus... Je kan bij haar gaan helpen, of misschien weet ik in mijn winkel nog wel iets maar dan zal ik moeten kijken, of je blijft natuurlijk bij die vrouw werken.' Mijn gezicht staat een beetje naar beneden, maar mijn ogen kijken schuin en met iets opgetrokken wenkbrauwen naar Cathy. 'Het is jouw keus.' Ik sta op, loop naar de bar en kom even later terug zonder bekertje en een beetje wisselgeld.

[nou goed dan ga ik wel naar het park]

Laila Mijnenberg

Ik zet nog een streep en kijk op wanneer de vogel zijn tak verlaat. Ik fluit de vogel achterna, hopend dat hij terug zou komen, maar tevergeefs. Nou goed de basislijnen staan nu wel vast, ik kan op mezelf wel verder. Ik kijk op naar de lucht en zie dat de zon al weer wat hoger staat. Haastig pak ik mijn tekenblok en andere spullen en ga terug het dorpje in, straks missen ze me daar, meestal ben ik in het park rond deze tijd. Dat is nog eens een goed idee, laat ik daar eens naartoe gaan, dan kan ik de vogels voeren en mijn tekening afmaken. Ik half ren half huppel van het bos weg richting mijn huis om een oud stuk brood te pakken.

Cathy - Belle
    Ik glimlachte naar Grey.
    ''Bedankt voor de tip, ik zal eens gaan kijken wat ik haar kan bieden,'' zei ik. Toen Grey zijn bekertje wegbracht roerde ik even met mijn lepeltje en dronk mijn koffie toen op.
    Ik volgde zijn voorbeeld door het weg te brengen naar de bar en later weer terug te lopen.

Laila Mijnenberg

Ik loop mijn huis binnen en pak het brood van de plank, vervolgens ga ik de deur weer uit en loop op een drafje naar het park. Onderweg bots ik bijna tegen Charles op waardoor ik het brood laat vallen. Ik pak het snel op en kijk hem aan 'Sorry, mijn fout ik, ik had het brood gepakt, want-u ik ging de eendjes voeren en toen ging ik harder lopen en toen... en toen...' Zeg ik heel sel achter elkaar en kijk naar mijn voeten terwijl ik mijn haar om mijn vinger draai.

[ bericht aangepast op 4 sep 2012 - 22:18 ]

[ben nu op mobiel dus reageer sloom. Trouwens Grey is iets van 35 maar hij ziet er ouder uit. Komt er van als je RUMPLE en Skin in je naam hebt en je vroeger een beest was xd]

Mr. Grey - Beast
    Even bedenk ik dat in mijn winkle werken niks is voor haar en het er ontzettend saai is als er geen klanten zijn. Of je moest net als ik van oude spullen bekijken en onderzoeken houden en zelfs dat kan niet altijd. Ik slaak een zucht en leun wat verder achterover. 'Verder nog interessante dingen gedaan, nog weg geweest of zo?' ik wist totaal niet waar ik het over moest hebben dus had ik het hier maar over.